Pannenkoekenbakkerij De Muntkelder

6,8
6,6
Beringen .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteren gegeten bij de oude Muntkelder, we zaten buiten dus dat is altijd gezellig met mooi weer aan de gracht. Het meisje wat ons bediende was eerst wel vriendelijk, maar later toen we commentaar hadden over de koude pannenkoeken, was de vriendelijkheid ver te zoeken.
De een had een naturel en de ander een met rozijnen. Ik heb nog nooit in een restaurant zulke dunne smaakloze pannenkoeken gezien. De een met rozijnen, daar zaten 21 rozijnen op en dat voor 2 euro meer dan de naturel pannenkoek.
Ook waren ze zo goed als koud.
Nee nooit gaan wij daar meer eten.
Marc .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Vanavond gegeten bij Pannenkoeken Restaurant de Oude Muntkelder. Mooie ligging aan de Oude Gracht in Utrecht in de oude Werfkelders.

Vriendelijk ontvangst. Vrije plaatskeus. Dus 'n plaatsje bij 't raam uitgekozen met uitzicht op de grachten. Dat is leuk. Alles wit geschilderd. Tafels redelijk dicht op elkaar maar dat valt wel mee. Hier & daar wat vochtvlekken op de muur.
Zag er verder goed uit. Likje verf is 't advies. Erg gehorig! Kakelt al snel door elkaar heen. Wel uniek die Werfkelders. Leuk om daar te zitten. Luchtroosters tikje stoffig zag ik. Naar het toilet geweest maar dat zag er keurig uit verder.

Twee pannenkoeken besteld & twee salades. Salade met geitenkaas.
En een salade met mozzarella.
En een pannenkoek met spek & kaas en een pannenkoek met spek, kaas en ananas (tenminste dat was de bedoeling).

Vooraf stokbrood met kruidenboter besteld. We zeiden tegen de serveerster; houdt u er rekening mee dat wij met z'n vieren zijn mbt de stokbrood met kruidenboter. Ja daar houden we rekening mee, zei de serveerster. En we kregen 4 stukjes stokbrood. Ieder 1 stukje. Dat vonden we wel heel vreemd.
We keken elkaar even raar aan. Als je alleen bent krijg je 1 stukje stokbrood? Wel €5,- zo'n bakje stokbrood met kruidenboter.

Even later kwamen de pannenkoeken en de salades. Alleen ik kreeg geen pannenkoek met spek, kaas & ananas maar met spek & appel. Dat had ik niet besteld. Ik besloot de pannenkoek toch op te eten omdat we anders nog langer moesten wachten. Ik heb hier nog wel wat van gezegd. U heeft de pannenkoek nu al op dus hier kunnen we niks meer mee zei ze. Ik heb het wel goed doorgegeven aan de keuken, gaf ze aan. Dat geloof ik wel. Ook geen big deal ofzo. Wel slordig dit vind ik.

Pannenkoek was desondanks heerlijk van smaak. Ook de salades waren lekker, zo heb ik vernomen. Ze vonden de salades niet heel veel maar wel erg lekker & de andere pannenkoek werd ook met smaak opgegeten heb ik gezien & gehoord.

Het is wel vrij prijzig allemaal. Bediening was wel erg vriendelijk! Aardige dame. Ook heel alert. Ze was zo bij ons & we hoefden niet te wachten. Wel slordig die verkeerde pannenkoek. Ook dat stokbrood met 4 stukjes vonden we heel apart. Decor uniek. Werfkelders aan de Oude Gracht. Ziet er ook leuk uit van binnen. Pilaar in 't midden vonden we mooi. Erg gehorig! Ziet er verder keurig uit. Hier & daar wel wat vochtvlekken.

Eten erg goed van kwaliteit. Kon wel wat ruimer (stokbrood, salades).
Al met al ruim geef ik qua cijfer 'n ruim voldoende (7).
Vechtdijk .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten met de hele familie. Jong en oud. En daar speelt de menukaart goed op in. Bediening was erg vriendelijk en opmerkzaam. Kortom, wij hebben een fijne avond gehad. We zijn voldaan en met goede herinneringen naar huis gegaan en dat alles voor een zeer redelijke prijs! We komen hier zeer zeker weer terug!
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Op een rustige maandagavond hebben we met vier personen gegeten bij dit restaurant. De bestelde drankjes kwamen pas na er opnieuw naar te vragen, ondanks het feit dat het personeel redelijk werkloos de zaak in stond te kijken. Toen de bestelde pannenkoeken kwamen, bleek er één verkeerd te zijn - gezien de ervaring met het personeel heb ik het er maar niet op gewaagd die terug te sturen. Op onze tafel was geen bestek, dat namen we van een lege tafel naast ons. Daar werd prompt wél bestek neergelegd. Lawaaiige ruimte - en dat ligt niet aan de vorm van de werfkelder maar aan de inrichting. Tip: ga ergens anders eten.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een prachtige dag langs de gracht met zoon van 7, maar de pannenkoek "guusje versier" waar je naast wat fruit ook smarties bij kreeg werd als "niet lekker" beoordeeld door zoonlief, melding van gemaakt en naturel pannenkoek besteld, deze werd snel geserveerd dat wel. Mijn eigen pannenkoek met hartig en curry was ook niet op niveau van de 14,- die deze koste. Tijdens afrekenen zei de vriendelijke jongedame nog wel dat het "nep"smarties waren en deze anders proefden, ze gaf me dus gelijk maar de rekening bleef wel, kortom locatie is top, bediening vriendelijk maar de pannenkoeken zijn het niet waard.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Gewoon goede en lekkere pannenkoeken voor een schappelijke prijs! Kom hier redelijk vaak en het eten is altijd goed, net als de bediening.
De aankleding is sober, functioneel.
Restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Prima pannenkoeken voor een nette prijs. Leuk dat er ook gerechten met een aardappels uit de oven worden geserveerd. Bediening was vriendelijk. Het decor is niet echt gezellig, gewoon functioneel.
APH .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De pannekoeken zijn heerlijk, er zijn voldoende leuke en vooral lekkere combinaties mogelijk. Het decor - buiten aan het water - was prachtig. De service was voldoende, maar daarmee is ook alles gezegd. Als nagerecht hebben we ijs genomen, maar dat was echt ondermaats. Eerste indruk: Een bak van de supermarkt die eerst is ontdooid, vervolgens weer is ingevroren en toen op ons bord is gekieperd - volledig gekristalliseerd - verdient geen aanbeveling. Dit in tegenstelling tot het hoofdgerecht: de core business pannenkoeken bakken wordt goed verstaan.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
De Muntkelder stelt nooit teleur als het aankomt op een lekkere pannenkoek. Ze hebben een prima prijs-kwaliteitverhouding en er is veel keuze, inclusief bijzondere variaties zoals bijvoorbeeld een pannenkoek met gemarineerde kippendijen. Als je op een mooie zomerdag mazzel hebt, kan je misschien een plekje op het terras bemachtigen en dan zit je heerlijk aan de gracht. Niet heel lang geleden is de boel opgefrist doordat er een nieuwe eigenaar is gekomen en dat heeft goed uitgepakt met een nieuwe huisstijl, een likje verf en een vernieuwde kaart. Hierdoor oogt het wat moderner. De service is altijd erg vlot, maar op een (erg) rustige avond kan je niet lang blijven naborrelen omdat de bediening dan laat doorschermeren dat je moet vertrekken...
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Verstopt maar gezellig, divers publiek en nette bediening. De keuze is niet super maar het eten is wel onwijs lekker. Na een dagje winkelen is hier neerploffen zeker geen straf!
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Prima pannenkoeken in het centrum van Utrecht. Was hier al 10 jaar niet meer geweest, maar in die tijd is deze tent niet veranderd. Inrichting zonder poespas, tafels en stoeltjes krap op elkaar en ongezellige verlichting. Gelukkig maar dat de pannenkoeken goed zijn, maar de komende 10 jaar ga ik hier niet meer naartoe.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gisteren gegeten bij De Oude Muntkelder, we hadden een toerist in ons midden die we eens een echte Nederlandse pannekoek wilde laten proeven.

Qua bediening: deze was best wel teleurstellend. In het begin werden we al niet al te hartelijke ontvangen en ook de manier hoe ons werd gevraagd wat we wilde drinken was niet vriendelijk. We vroegen een Engelse menukaart voor onze gast, deze hebben we ook nooit gehad. Verder werd er een warme chocolademelk zonder slagroom besteld, maar toen deze aankwam zat er dus wel slagroom op. Daarna hebben we wel de goede gekregen. Ook was 1 van de 4 pannekoeken die we uitgeserveerd kregen de verkeerde. Toen uiteindelijk de goede aankwam waren de anderen al bijna klaar met eten. De pannekoeken zelf waren ok, hoewel de spekpannekoek niet heel veel spek had.
Het decor leek meer op een cafetaria dan een restaurant, dat was dus ook niet al te best.

Kortom, onze ervaring was niet heel geslaagd.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Prima pannenkoekrestaurant. 't Was vrij rustig voor een vrijdagavond en wij hadden maar een uurtje - dat was geen probleem.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Het beste aan dit restaurant is de service. Die is vriendelijk, attent en lekker vlot. Je voelt je er echt welkom. Zoals andere mensen al zeggen is de pannenkoek niet al te dik en het vult weinig. Er zouden volgens een bord buiten meer dan 80 soorten pannenkoeken zijn maar ik schat dat er 30 soorten op de kaart stonden. Smaakte overigens wel goed maar ook niet erg bijzonder. Mooie locatie aan de gracht maar van binnen vrij sober.