Meer informatie over restaurant Pannenkoekboerderij De Heikamp

Jouw recensie over het restaurant Pannenkoekboerderij De Heikamp

Mht N.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Donderdag, 14 juni 2018, 11.00 - 14.00 uur

Eindelijk was het dan zover: het Dagje-uit. Zoals al eerder geschreven, is de achtergrond van deze dag dat de twee MHT-lesgroepen die in september/oktober worden samengevoegd elkaar wat beter leren kennen.

Elkaar beter leren kennen, kun je natuurlijk op veel manieren doen. Wij hebben ervoor gekozen dat iedereen in het openbaar een lied naar eigen keuze (desgewenst met orkestband) over mijn geluidsinstallatie mocht spelen. Dat is heel wat anders dan thuis in een veilige omgeving niet-versterkt spelen! Men moet dan ook een stukje schroom overwinnen om dit te kunnen en durven te doen. Maar dan nog blijft er altijd een gezonde spanning of het optreden wel goed gaat. En daar ligt een mooie taak weggelegd voor de begeleider/docent. Laat men vooral beseffen dat muziek maken naast gezond ook erg leuk is. Men moet er dan ook van genieten. En je longen zullen je dankbaar zijn !!

Hoe dan ook, een optreden in het openbaar over een geluidsinstallatie blijft altijd spannend, zelfs voor veel ervaren spelers. En een stukje gezonde spanning mag er best zijn. Het hoort er zelfs bij. Je lichaam levert toch een prestatie.

Als locatie hadden wij de Heikamp in Ruurlo uitgekozen. De Heikamp ligt in een mooi stukje natuur en staat bekend om haar hele goede en betaalbare pannenkoeken. Ik had met de Heikamp de afspraak gemaakt dat we de mooie veranda mochten gebruiken. Een veranda met een in- en uitschuifbare dak. Hiermee ben je niet zo afhankelijk van het weer. De weergoden waren ons vandaag overigens goed gezind.

Vanmiddag heeft vrijwel iedereen een optreden verzorgd. Ik had alle namen op een briefje geschreven en in een tasje gestopt. Degene die optrad, trok hieruit de naam van de volgende persoon die moest optreden. Zo bleef de gezonde spanning aanwezig.

Werd er een naam getrokken, dan kwam er vervolgens een gezicht bij. Deze persoon werd dan door mij geïntroduceerd. De muziekkeuze zegt ook iets over de persoon. Al met al een mooie vorm van kennismaken. Ook hier weer een taak voor de begeleider/docent: zorg dat het geen wedstrijd wordt wie het beste speelt. Stress is slecht voor de gezondheid; zeker voor longpatiënten.

Natuurlijk heb ik een gezonde spanning gezien bij de meeste spelers. Vergeet niet dat de meeste longpatiënten die onze mondharmonicalessen volgen 65+ zijn en meestal voor het eerst een muziekinstrument bespelen.

Daarom ook alleen maar lof voor de ‘muzikanten’ die vanmiddag hebben opgetreden. Na hun optredens zag ik opluchting, maar ook een grote voldoening. Men had het toch maar eventjes gedaan....

Maar heeft dit alles er ook toe geleid dat de twee lesgroepen elkaar nu een beetje beter kennen? Ik durf op deze vraag volmondig JA te zeggen. De sfeer was goed en er was geen sprake van groepsvorming.

Na afloop van de geplande optredens ontstonden er spontaan combinaties van spelers die nog even wat samen wilden spelen. Zo was er een damesgroepje samengesteld uit de twee MHT lesgroepen, Joop B. (lesgroep 2017) samen met Hermien (lesgroep 2016), maar ook Tresiah (2016), Coosje (2016) en onze speciale gast van vandaag Ina (MHT Meddo).

Wanneer ik bladmuziek van nieuwe liedjes voor de lesgroepen uitwerk, kan alleen Ina dat ontcijferen en maakt er dan in haar computer vervolgens iets prachtigs van (ere wie ere toekomt). En daar ben ik Ina dankbaar voor.

Oh ja, niet geheel onbelangrijk: de pannenkoeken waren heerlijk en de locatie was prachtig, een aanrader!

Jan Mulleman

Soeza .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Er waren weinig gasten deze dag en er waren drie serveersters.
Twee daarvan zaten zeer luid allerlei zaken over de werkwijze van het restaurant te bespreken. (inwerken van een collega?)
Overigens werd er door deze dames geen enkele aandacht aan de gasten die aanwezig waren gegeven..
Hun gesprek ging maar door.....
De pannenkoek met spek was prima gelukkig. Niet echt knapperig.
Trees V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Gisteren een familiedag gehouden bij de Heikamp op het bosterras. De ambiance was geweldig. Leuk aangekleed lekker chillen voor jong en oud. Het was werkelijk goed georganiseerd. De ontvangst was hartelijk en vriendelijk. Wat we afgesproken hadden klopte tot in de puntjes. De BBQ was voortreffelijk. Er was meer dan voldoende en het zag er smakelijk en gezellig uit. Op vragen werd direct gereageerd. Dank je wel dat jullie ons een gezellige en voor herhaling vatbare dag hebben bezorgd. Chapeau!!!
Chantal A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Gezellig restaurant om te zitten, gastvrij personeel dat bereid is om net dat stapje extra voor de klant te maken! En bovendien hele verrassende, lekkere gerechten. Echte aanrader!!
Nina O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Na het doolhof en een wandeling hebben we een pannenkoek gegeten bij de Heikamp. We hebben in de mooie serre gezeten. Deze is sfeervol ingericht.
Jammer dat het tafeltje van de mensen naast ons vrij strak bij elkaar stonden. We konden letterlijk elkaars gesprekken horen.
De kaart is uitgebreid. We hebben een Stoer’n Boer’n gegeten. Deze is erg lekker een aan te raden voor een bourgondische eter.
Het vers gedraaide boerensoftijs was om je vingers bij af te likken lekker.
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met vakantie naar Ruurlo en na een lange fietstocht op het terras neergeploft voor koffie en thee. We zaten echter zo lekker en werden lichtelijk gek van al die lekkere geuren dat we binnen zijn gaan zitten om pannenkoeken te gaan eten. Mooie kaart met grote keuze, voor ieder wat wils.
Wat een enorme drukte..op zondag en er werden heel wat mensen weggestuurd. Mijn man genoot van een heerlijke pannenkoek met o.a. gerookte zalm en ik ging voor de vrolijke Frans. Meegebakken in het beslag: prei en ham en omdat ik geen brie lust kreeg ik flink wat kaas meegebakken. Daarbovenop mooie rucolasla met pijnboompitten en een lekkere dressing.
Complimenten voor het personeel, want ze bleven vriendelijk en aandacht houden voor de gasten.
Later in de week nog een keertje op het terras gezeten en genoten van koffie, thee, wafel met warme kersen en een hazelnotengebakje. Door de week en dus heerlijk rustig!
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Mooi buitenaf gelegen pannekoekenhuis. De pannekoeken komen uit een carrousel, zijn goed van smaak. De keus is erg beperkt voor een pannekoekenhuis, je verwacht hier uit minstens 20 zoete en 20 hartige pannekoeken te kunnen kiezen, maar dat valt zwaar tegen.
De service is erg wisselend, dit komt door gebrek aan structuur en wisselende jeugdige krachten, op drukke dagen is de service belabberd. Op een doordeweekse dag wanneer er hooguit tien tafels bezet zijn dan is het er het beste toeven.
Sandra O.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met een groep hier gegeten op een vrij drukke zondag.
Personeel en service prima maar de pannenkoeken wat saai. De pannenkoek met kipragout staat al lang op de kaart en is specialiteit. Maar de ragout was droog en niet verloren smaak, er bovenop lag droge ananas uit blik wat echt geen meerwaarde gaf. Rest van m'n gezelschap vond de pannenkoek met worst wat smaakloos maar die met zalm een aanrader.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Tijdens een stevige wandeling hier lekker een pannekoek gegeten, eentje met vet spek (ze hebben ook pannekoeken met gewoon spek), het was erg lekker. De Heikamp ligt in een bosrijke omgeving en is behoorlijk groot (er zat ook een enorme groep toen wij er waren), er waren ook allerlei activiteiten eromheen. Leuk voor families.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Tijdens onze korte vakantie in Ruurlo en omgeving hebben wij na diverse wandelingen in de bosrijke omgeving bijna dagelijks op het terras van De Heikamp een drankje genuttigd, soms met wat lekkers erbij. Omdat we dol op pannenkoeken zijn, moesten we deze op onze laatste avond natuurlijk nog uitproberen. Heerlijk buiten kunnen zitten, maar de inrichting binnen is prima, een echte pannenkoekenboerderij. De bestelde pannenkoek met appel en rozijnen (mijn verzoek 'zonder krenten' vormde ondanks de drukte geen enkel probleem) smaakte prima. Die met boerenjongens viel helaas wat tegen. De boerenjongens waren niet met of in de pannenkoek meegebakken, maar er na het bakken overheen gelegd. Jammer! De smaak was niettemin goed. De hardwerkende, en zoals bijna overal zeer jonge bediening verdient een extra pluim, niet alleen voor hun snelheid en vriendelijkheid maar ook voor hun oeverloos geduld te midden van de hectiek van gezinnen met jonge en uitgelaten kinderen. Hopelijk wordt dit op waarde geschat, want je ziet het weleens anders. Daarom voor deze meiden en jongens een dikke 10!
Fredvdbeld .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Met het hele gezin gegeten bij De Heikamp. Wat een geweldig mooie glazen aanbouw hebben ze daar om in te eten! Het personeel was erg vriendelijk, het eten TOP en de wachttijd... was er eigenlijk niet. Een echte aanrader!!
corine1968 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Respect voor het veelal jonge personeel wat erg hard werkt voor de gasten.
Die lopen echt wel hard over het terras om iedereen tevreden te stellen.
Had overigens 1x gevraagd of mijn pannenkoek (m. spek / kaas) nog iets langer er in mocht en dat was volgens de vlotte ober geen probleem en dat ondanks de mega druktes.
Verder super locatie en een echte aanrader qua pannenkoekenhuizen.
Friedy .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
We zijn vandaag met vrienden wezen eten bij de heikamp

Teleurstellend was het

Pannekoeken lauw

Drinken bestellen dat niet komt
Eerste keer zelf maar aan de bar gaan halen tweede keer gevraagd waarom het drinken wederom niet wordt gebracht wordt je afgesnauwd dat de ipad t niet goed doet ik heb gezegd dat ze misschien beter de gasten aan kunnen kijken in plaats van zon beetje in de ipad te kruipen op snauwerige toon wordt gevraagd of je t drinken nog wilt hebben.

Toetjes heb je blijkbaar in twee maten was me niet duidelijk wordt je ook ongeveer als een klein kind behandelt en op snauwerige toon te woordt gestaan.

Zwaar teleurstellend al helemaal als je andere lesensies ziet het kan kennelijk ook anders jammer gingen er met vrienden en hun kinderen naartoe en dan gaat t zo.

Kortom voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Heb het ze wel medegedeelt maar t lijkt dat daar een klant meer of minder niets uitmaakt.

Jammer prachtige lokatie mooie omgeving pannekoeken iets warmer of meteen opdienen ipv te laten staan en vriendelijk je klanten behandelen en het zou totaal anders overkomen.

Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Paar jaar geleden dat ik bij De Heikamp was: er is een nieuw gedeelte bij aangebouwd, modern en toch in stijl. Het klimbos was ook nieuw voor mij. Oppassen dat het niet te veel een 'kermis' wordt.
Vrij hoge prijzen voor een pannenkoek, maar oke de pannenkoek was als vanouds: heerlijk van smaak en perfect gebakken. Na een pannenkoek als lunch is het fijn dat de toetjes in een kleinere - senioren - portie besteld kunnen worden. Het vanilleijs met warme kersen (uit een pot) werd leuk geserveerd in 2 kleine weckpotjes, het koekje ter versiering was niet vers.
Harry_Bulten .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
In de maand juli en aug. '15 2x kort na elkaar met 4 en 6 personen bij de Heikamp (DHKMP) geweest. Beide keren relatief lang (30-45 min.) moeten wachten op onze pannenkoeken (het was wel druk). Ook bij beide keren had één pannenkoek een zwarte korst. Deze ging retour keuken (geen excuses). Hierdoor moest 1 persoon later eten hetgeen onplezierig was. Prijzen van de pannenkoeken aan de dure kant wat betreft prijs-kwaliteitsverhouding. De maandpannenkoek (aardbeien-rabarbermoes met ijs) kost bv. €13,50 (teveel voor te weinig!) Het dessert van fruitsalade van het seizoen met slagroom à €6,- is een aanfluiting en de Heikamp onwaardig (wel leuk geserveerd in een klein potje). Bij het 1e bezoek ook gemeld en men zou het doorgeven aan de keuken. Bij het 2e bezoek niets veranderd! Geen seizoensfruit, maar (heel veel) stukjes appel, stukjes meloen en een verdwaalde druif. Nog geen € 1,- waard. De Heikamp heeft de naam, maar ons gezelschap was bepaald niet te spreken over de kwaliteit en de prijs. In de omgeving van Ruurlo zijn op dit moment betere adressen om te eten ondanks de mooie entourage. Helaas!
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Mooie omgeving, mooie lokatie met een mix van modern en oud boers. De pannekoeken zijn prachtig luchtig! Ik begrijp echt waarom deze lokatie de pannenkoekenprijs van 2014 heeft gewonnen.

Mijn vrouw had de winnaar van 2014, kaas, gember en ananas. Ik ging voor de pannenkoek met kipragout. Bijna geen minpuntje te noemen, maar misschien iets minder vet voor de tien....

RobinB1974 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Afgelopen zondag eerst naar Klimbos geweest.T was er ontzettend druk, maar oh zo leuk en gezellig.
Kids ( van 7/9/12/15)waren helemaal enthousiast en hebben naar hartelust geklommen en zelfs de bungyjump! gedaan. Ook de 2 volwassenen die klommen vonden het hartstikke leuk.Zeker voor herhaling vatbaar! Daarna bij de Heikamp een heerlijke pannenkoek gegeten.Ondanks de extreme drukte daar werden we snel geholpen, de heerlijke pannenkoeken stonden snel op tafel en konden we onze gezellige dag goed afsluiten!We hebben genoten!
Annebeth-Michel .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Na een actieve middag klimmen in het aangrenzende Klimbos een heerlijke pannenkoek gegeten bij de Heikamp. Of het de suggestie is of niet maar de pannenkoek met 'graan van eigen bodem' smaakte verrukkelijk.
Een vlotte en vriendelijke bediening door gezonde jongens en meisjes 'uit de buurt'.
Door de schitterende accommodatie (prachtige glazen serre) was het een genot en een aanrader om hier na een actieve middag in het Klimbos een pannenkoek te eten. Voor degenen die niet van pannenkoeken houden was er ook een heerlijke sate met friet te verkrijgen.
Dank voor deze mooie recensie en graag tot ziens!
Eelke D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Erg irritant dat je hier op zondag niet kunt reserveren, behalve als je met een grote groep bent en dus veel geld in het laatje brengt. Toch op de bonnefooi er heen gegaan omdat het in de buurt was van de camping. Daar aangekomen was er alleen nog plek buiten, waar we 'op eigen risico' mochten gaan zitten. Op een wisselvallige dag. Nee dankje. Er werd ons verder niet de optie geboden om op een tafel te wachten of iets dergelijks. Blijkbaar zit die tent op zondag altijd zo vol dat ze het zich kunnen permitteren, maar goede service is anders.
Beste Gast, uit ervaring is gebleken dat de doorloop zo snel is dat we meer gasten tevreden kunnen stellen door individuele tafels niet te reserveren op drukke momenten. Bij reserveringen is er meer oponthoud waardoor tafels onnodig ongebruikt zijn, terwijl passanten niet aan tafel kunnen. Veelal betekent het altijd wel dat er snel een tafel beschikbaar is. Als u contact met ons opneemt dan hopen we u een gelegenheid te kunnen geven waardoor wij een herkansing krijgen om u als gast te ontvangen.

Reactie van proever:

Bied de gast dan de mogelijkheid om te wachten op een tafel. Nu werden we alleen naar buiten doorverwezen en dat was het dan. Personeel maakte een ongeïnteresseerde indruk. Heb nu ter plekke gebeld met een restaurant 12 minuten verderop en ben daar heen gereden. Iets meer moeite van jullie personeel en we hadden gewoon bij jullie gegeten...

anf 2e reactie van restaurant:

Excuses daarvoor. Als u contact met ons opneemt dan hopen we u een gelegenheid te kunnen geven waardoor wij een herkansing krijgen om u als gast te ontvangen.
annehaarhuis .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Afgelopen weekend bij de Heikamp gegeten en we hebben genoten!
Er is net een 'boerangerie' bij aan gebouwd en ik moet zeggen, deze is goed gelukt!!
De pannenkoeken waren heerlijk, zelf had ik de pannenkoek Geitenbrei (met spek, geitenkaas, honing en pijnboompitjes) een absolute aanrader! Mijn vriend kon niet kiezen tussen twee pannenkoeken en vroeg of het ook half om half kon, dit was geen probleem, helemaal super dus! De ijsjes zitten in schattige potjes en smaakten prima. Als we in de buurt zijn komen we zeker nog een keer terug.