Pannenkoekboerderij De Heikamp

Meer informatie over restaurant Pannenkoekboerderij De Heikamp

Voordelig
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Na het doolhof en een wandeling hebben we een pannenkoek gegeten bij de Heikamp. We hebben in de mooie serre gezeten. Deze is sfeervol ingericht.
Jammer dat het tafeltje van de mensen naast ons vrij strak bij elkaar stonden. We konden letterlijk elkaars gesprekken horen.
De kaart is uitgebreid. We hebben een Stoer’n Boer’n gegeten. Deze is erg lekker een aan te raden voor een bourgondische eter.
Het vers gedraaide boerensoftijs was om je vingers bij af te likken lekker.
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met vakantie naar Ruurlo en na een lange fietstocht op het terras neergeploft voor koffie en thee. We zaten echter zo lekker en werden lichtelijk gek van al die lekkere geuren dat we binnen zijn gaan zitten om pannenkoeken te gaan eten. Mooie kaart met grote keuze, voor ieder wat wils.
Wat een enorme drukte..op zondag en er werden heel wat mensen weggestuurd. Mijn man genoot van een heerlijke pannenkoek met o.a. gerookte zalm en ik ging voor de vrolijke Frans. Meegebakken in het beslag: prei en ham en omdat ik geen brie lust kreeg ik flink wat kaas meegebakken. Daarbovenop mooie rucolasla met pijnboompitten en een lekkere dressing.
Complimenten voor het personeel, want ze bleven vriendelijk en aandacht houden voor de gasten.
Later in de week nog een keertje op het terras gezeten en genoten van koffie, thee, wafel met warme kersen en een hazelnotengebakje. Door de week en dus heerlijk rustig!
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Mooi buitenaf gelegen pannekoekenhuis. De pannekoeken komen uit een carrousel, zijn goed van smaak. De keus is erg beperkt voor een pannekoekenhuis, je verwacht hier uit minstens 20 zoete en 20 hartige pannekoeken te kunnen kiezen, maar dat valt zwaar tegen.
De service is erg wisselend, dit komt door gebrek aan structuur en wisselende jeugdige krachten, op drukke dagen is de service belabberd. Op een doordeweekse dag wanneer er hooguit tien tafels bezet zijn dan is het er het beste toeven.
Sandra O.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met een groep hier gegeten op een vrij drukke zondag.
Personeel en service prima maar de pannenkoeken wat saai. De pannenkoek met kipragout staat al lang op de kaart en is specialiteit. Maar de ragout was droog en niet verloren smaak, er bovenop lag droge ananas uit blik wat echt geen meerwaarde gaf. Rest van m'n gezelschap vond de pannenkoek met worst wat smaakloos maar die met zalm een aanrader.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Tijdens een stevige wandeling hier lekker een pannekoek gegeten, eentje met vet spek (ze hebben ook pannekoeken met gewoon spek), het was erg lekker. De Heikamp ligt in een bosrijke omgeving en is behoorlijk groot (er zat ook een enorme groep toen wij er waren), er waren ook allerlei activiteiten eromheen. Leuk voor families.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Tijdens onze korte vakantie in Ruurlo en omgeving hebben wij na diverse wandelingen in de bosrijke omgeving bijna dagelijks op het terras van De Heikamp een drankje genuttigd, soms met wat lekkers erbij. Omdat we dol op pannenkoeken zijn, moesten we deze op onze laatste avond natuurlijk nog uitproberen. Heerlijk buiten kunnen zitten, maar de inrichting binnen is prima, een echte pannenkoekenboerderij. De bestelde pannenkoek met appel en rozijnen (mijn verzoek 'zonder krenten' vormde ondanks de drukte geen enkel probleem) smaakte prima. Die met boerenjongens viel helaas wat tegen. De boerenjongens waren niet met of in de pannenkoek meegebakken, maar er na het bakken overheen gelegd. Jammer! De smaak was niettemin goed. De hardwerkende, en zoals bijna overal zeer jonge bediening verdient een extra pluim, niet alleen voor hun snelheid en vriendelijkheid maar ook voor hun oeverloos geduld te midden van de hectiek van gezinnen met jonge en uitgelaten kinderen. Hopelijk wordt dit op waarde geschat, want je ziet het weleens anders. Daarom voor deze meiden en jongens een dikke 10!
Fredvdbeld .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Met het hele gezin gegeten bij De Heikamp. Wat een geweldig mooie glazen aanbouw hebben ze daar om in te eten! Het personeel was erg vriendelijk, het eten TOP en de wachttijd... was er eigenlijk niet. Een echte aanrader!!
Corine1968 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Respect voor het veelal jonge personeel wat erg hard werkt voor de gasten.
Die lopen echt wel hard over het terras om iedereen tevreden te stellen.
Had overigens 1x gevraagd of mijn pannenkoek (m. spek / kaas) nog iets langer er in mocht en dat was volgens de vlotte ober geen probleem en dat ondanks de mega druktes.
Verder super locatie en een echte aanrader qua pannenkoekenhuizen.
Friedy .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
We zijn vandaag met vrienden wezen eten bij de heikamp

Teleurstellend was het

Pannekoeken lauw

Drinken bestellen dat niet komt
Eerste keer zelf maar aan de bar gaan halen tweede keer gevraagd waarom het drinken wederom niet wordt gebracht wordt je afgesnauwd dat de ipad t niet goed doet ik heb gezegd dat ze misschien beter de gasten aan kunnen kijken in plaats van zon beetje in de ipad te kruipen op snauwerige toon wordt gevraagd of je t drinken nog wilt hebben.

Toetjes heb je blijkbaar in twee maten was me niet duidelijk wordt je ook ongeveer als een klein kind behandelt en op snauwerige toon te woordt gestaan.

Zwaar teleurstellend al helemaal als je andere lesensies ziet het kan kennelijk ook anders jammer gingen er met vrienden en hun kinderen naartoe en dan gaat t zo.

Kortom voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Heb het ze wel medegedeelt maar t lijkt dat daar een klant meer of minder niets uitmaakt.

Jammer prachtige lokatie mooie omgeving pannekoeken iets warmer of meteen opdienen ipv te laten staan en vriendelijk je klanten behandelen en het zou totaal anders overkomen.

Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Paar jaar geleden dat ik bij De Heikamp was: er is een nieuw gedeelte bij aangebouwd, modern en toch in stijl. Het klimbos was ook nieuw voor mij. Oppassen dat het niet te veel een 'kermis' wordt.
Vrij hoge prijzen voor een pannenkoek, maar oke de pannenkoek was als vanouds: heerlijk van smaak en perfect gebakken. Na een pannenkoek als lunch is het fijn dat de toetjes in een kleinere - senioren - portie besteld kunnen worden. Het vanilleijs met warme kersen (uit een pot) werd leuk geserveerd in 2 kleine weckpotjes, het koekje ter versiering was niet vers.
Harry_Bulten .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
In de maand juli en aug. '15 2x kort na elkaar met 4 en 6 personen bij de Heikamp (DHKMP) geweest. Beide keren relatief lang (30-45 min.) moeten wachten op onze pannenkoeken (het was wel druk). Ook bij beide keren had één pannenkoek een zwarte korst. Deze ging retour keuken (geen excuses). Hierdoor moest 1 persoon later eten hetgeen onplezierig was. Prijzen van de pannenkoeken aan de dure kant wat betreft prijs-kwaliteitsverhouding. De maandpannenkoek (aardbeien-rabarbermoes met ijs) kost bv. €13,50 (teveel voor te weinig!) Het dessert van fruitsalade van het seizoen met slagroom à €6,- is een aanfluiting en de Heikamp onwaardig (wel leuk geserveerd in een klein potje). Bij het 1e bezoek ook gemeld en men zou het doorgeven aan de keuken. Bij het 2e bezoek niets veranderd! Geen seizoensfruit, maar (heel veel) stukjes appel, stukjes meloen en een verdwaalde druif. Nog geen € 1,- waard. De Heikamp heeft de naam, maar ons gezelschap was bepaald niet te spreken over de kwaliteit en de prijs. In de omgeving van Ruurlo zijn op dit moment betere adressen om te eten ondanks de mooie entourage. Helaas!
Mharda .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Mooie omgeving, mooie lokatie met een mix van modern en oud boers. De pannekoeken zijn prachtig luchtig! Ik begrijp echt waarom deze lokatie de pannenkoekenprijs van 2014 heeft gewonnen.

Mijn vrouw had de winnaar van 2014, kaas, gember en ananas. Ik ging voor de pannenkoek met kipragout. Bijna geen minpuntje te noemen, maar misschien iets minder vet voor de tien....

RobinB1974 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Afgelopen zondag eerst naar Klimbos geweest.T was er ontzettend druk, maar oh zo leuk en gezellig.
Kids ( van 7/9/12/15)waren helemaal enthousiast en hebben naar hartelust geklommen en zelfs de bungyjump! gedaan. Ook de 2 volwassenen die klommen vonden het hartstikke leuk.Zeker voor herhaling vatbaar! Daarna bij de Heikamp een heerlijke pannenkoek gegeten.Ondanks de extreme drukte daar werden we snel geholpen, de heerlijke pannenkoeken stonden snel op tafel en konden we onze gezellige dag goed afsluiten!We hebben genoten!
Annebeth-Michel .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Na een actieve middag klimmen in het aangrenzende Klimbos een heerlijke pannenkoek gegeten bij de Heikamp. Of het de suggestie is of niet maar de pannenkoek met 'graan van eigen bodem' smaakte verrukkelijk.
Een vlotte en vriendelijke bediening door gezonde jongens en meisjes 'uit de buurt'.
Door de schitterende accommodatie (prachtige glazen serre) was het een genot en een aanrader om hier na een actieve middag in het Klimbos een pannenkoek te eten. Voor degenen die niet van pannenkoeken houden was er ook een heerlijke sate met friet te verkrijgen.
Dank voor deze mooie recensie en graag tot ziens!
Eelke D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Erg irritant dat je hier op zondag niet kunt reserveren, behalve als je met een grote groep bent en dus veel geld in het laatje brengt. Toch op de bonnefooi er heen gegaan omdat het in de buurt was van de camping. Daar aangekomen was er alleen nog plek buiten, waar we 'op eigen risico' mochten gaan zitten. Op een wisselvallige dag. Nee dankje. Er werd ons verder niet de optie geboden om op een tafel te wachten of iets dergelijks. Blijkbaar zit die tent op zondag altijd zo vol dat ze het zich kunnen permitteren, maar goede service is anders.
Beste Gast, uit ervaring is gebleken dat de doorloop zo snel is dat we meer gasten tevreden kunnen stellen door individuele tafels niet te reserveren op drukke momenten. Bij reserveringen is er meer oponthoud waardoor tafels onnodig ongebruikt zijn, terwijl passanten niet aan tafel kunnen. Veelal betekent het altijd wel dat er snel een tafel beschikbaar is. Als u contact met ons opneemt dan hopen we u een gelegenheid te kunnen geven waardoor wij een herkansing krijgen om u als gast te ontvangen.

Reactie van proever:

Bied de gast dan de mogelijkheid om te wachten op een tafel. Nu werden we alleen naar buiten doorverwezen en dat was het dan. Personeel maakte een ongeïnteresseerde indruk. Heb nu ter plekke gebeld met een restaurant 12 minuten verderop en ben daar heen gereden. Iets meer moeite van jullie personeel en we hadden gewoon bij jullie gegeten...

anf 2e reactie van restaurant:

Excuses daarvoor. Als u contact met ons opneemt dan hopen we u een gelegenheid te kunnen geven waardoor wij een herkansing krijgen om u als gast te ontvangen.
Annehaarhuis .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Afgelopen weekend bij de Heikamp gegeten en we hebben genoten!
Er is net een 'boerangerie' bij aan gebouwd en ik moet zeggen, deze is goed gelukt!!
De pannenkoeken waren heerlijk, zelf had ik de pannenkoek Geitenbrei (met spek, geitenkaas, honing en pijnboompitjes) een absolute aanrader! Mijn vriend kon niet kiezen tussen twee pannenkoeken en vroeg of het ook half om half kon, dit was geen probleem, helemaal super dus! De ijsjes zitten in schattige potjes en smaakten prima. Als we in de buurt zijn komen we zeker nog een keer terug.
Barbara_Deventer .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Met de kinderen en opa en oma pannekoeken gegeten. Erg leuk dat er een speeltuin bij is, daar werd veel gebruik van gemaakt. De kaart is aantrekkelijk, voor ieder wat wils. Het duurde alleen erg lang voordat er iemand van de bediening kwam om een drankje op te nemen en ook daarna moesten we steeds de aandacht trekken van de bediening. De soep vooraf was lekker, maar eerder lauw dan goed heet. De pannenkoeken waren heerlijk, de friet met saté viel erg tegen. Friet was prima, saté was smaakloos en rubberachtig. Het dessert was lekker, leuk geserveerd in kleine weckpotjes. Voor onze dochter vroeg ik om één aardbei op haar kinderijsje en we kregen een bakje vol met stukjes aardbei. Aardig, dacht ik nog, maar later bleek dat we voor dat bakje een behoorlijk bedrag moesten betalen. Dat had ik graag van tevoren geweten, het was nu niet meer klantvriendelijk (ik had gevraagd om één aardbei), maar extra omzet. Het eten stond snel op tafel, alleen duurde het daarna nog even voordat we bestek kregen en er stroop/poedersuiker op tafel stond. Dat had beter vóór het eten geregeld kunnen worden. Eén van ons moest daarna nog een poosje wachten op de friet en saté. We zaten heerlijk buiten op het terras, onder de parasol. Een potje eten voor de allerjongste werd snel en vriendelijk opgewarmd achter de bar, nadat ik een poosje werd genegeerd door iemand van de bediening (management? eigenaar? die een keer of vier langs me heen liep zonder te vragen of hij kon helpen. Een serveerster, haar armen vol borden warme pannenkoeken, vroeg me wél of ik al geholpen werd. Ondanks lekkere pannenkoeken, prachtige lokatie met voldoende parkeergelegenheid en een gezellige inrichting, kom ik hier niet zo gauw weer terug.
Nielsv0 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Met de familie hadden we afgelopen zaterdag het plan om pannenkoeken te gaan eten bij de Heikamp in Ruurlo, met grote verwachting want de Heikamp is de winnaar van het NK-pannenkoekenbakken.
Achteraf viel het erg tegen. De pannenkoeken smaakten heel erg deeg-achtig, en waren veel te donker gebakken. Zelf had ik gekozen voor de “Topper van 2011”, met blauwe kaas, peer, walnoten en honing. De pannenkoek had met één-tiende van de blauwe kaas beter geweest, maar nu smaakte letterlijk alles naar blauwe kaas. Er zaten namelijk wel 10 dikke plakken op.
De dessertkaart is ook niet wat het zou kunnen zijn. Geen leuke of speciale gerechtjes, alleen maar standaard vanille-ijs met een sausje.
Ondanks dat, wel een gezellig en mooi gebouw en omgeving.
LieselotJosephine .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Het pannenkoekenhuis ligt in een prachtige omgeving en ligt naast het klimbos en het doolhof. Ideaal dus voor kinderen. De pannenkoeken waren lekker, maar de salades van ruim 11 euro vielen erg tegen. Het was eigenlijk een grote kom met sla met een beetje garnituur en brood erbij.
Dus beter alleen maar pannenkoeken bestellen.
De kinderen kregen helaas niet het gewilde heitje omdat zij ipv een kinderpannenkoek een grote pannenkoek hadden besteld. "Regels zijn regels" kregen we te horen dus met teleurgestelde kinderen naar huis gegaan. Jammer!
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Met een pannenkoek kun je niet erg fout gaan dus dit zat ook gewoon snor! De eerste avond van een weekendje weg begon lekker simpel met een fietstochtje naar de Heikamp. Ik bestelde de Stoer'n boer'n-pannenkoek (spek, ui,
ei en champignons ) met extra kaas. Het is natuurlijk erg persoonlijk wat je op je pannenkoek wil. Ik kom niet zo erg vaak in pannenkoekenhuizen maar wat me wel opviel was dat de extra gevraagde kaas op de pannenkoek hard was, dus echt meegebakken en niet mee gesmolten. Dat vond ik iets jammer maar hij was lekker desalniettemin! Ze zetten lekker grote kannen stroop en poedersuiker neer dus hoef je je geen zorgen te maken te weinig te hebben ;-) De bediening was overigens ook lekker vlot en vriendelijk.