Pannekoekenhuis 't Panneland

6,7
Lang
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zeer zeer slechte service. Wij hebben 20 minuten op onze drankjes en 45 minuten op een tostie en pannenkoek moeten wachten. De bediening gaf dit wel aan bij het bestellen, maar het leek niemand iets te kunnen schelen!
Laatste x dat wij hier geweest zijn.
Kj _.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een slechte ervaring hier. Degene die de pannenkoeken bracht leek niet te weten wat hij in zijn handen had en was uiterst ongeinteresseerd. Zette iedere pannenkoek voor dezelfde persoon en die moest maar kijken wat het was en doorschuiven naar de juiste persoon. Geen glimlachje kon eraf. Pannenkoeken bleken smakeloos, kaal gebakken en beleg leek te komen uit goedkoopste groothandel en er later gelegd. Of de pannenkoeken wel zelfgebakken waren vraag ik me af... Smakeloze kaas leek erop gesmolten via magnetron. Appelbeleg was hard, te dik en extreem zuur. Nog nooit zo slecht gegeten. Jammer voor het deel van de bediening die wel vriendelijk was en hun best deed. Het eten is een sterke afrader.
Lekkerhapje69 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
't Panneland is een gezellige boshut bij de ingang van een groot wandelgebied. Het interieur is knus en oud Hollands ingericht met veel tierelantijntjes, avontuurlijke hoekjes en oude spulletjes. Buiten kan je zitten onder één van de grote parasols op een gezellig terras. Er is voldoende keuze op de menukaart en er staan een paar tot de verbeelding sprekende gerechten op zoals heksensoep. Wij bestelden een pasteitje met ragout en een loempia. Bij beide gerechten werd lekkere rauwkost met fruit geserveerd. De loempia was vers en erg lekker en de portie ragoût bij het pasteitje was royaal en heel smakelijk. Bij 't Panneland worden ook vele soorten bier geserveerd. En dit alles voor een aangename prijs door een vriendelijke bediening. Een fijn eetcafé om na een mooie wandeling door de waterleidingduinen een lekker hapje te eten.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben hier lekker op het terras gezeten. Ze hebben zowel een beschut terras met gewone tafeltjes als een zonnige plek met picknicktafels.
De milkshakes zijn superlekker en de lunch was prima. Er staan creatieve ideeën op de menukaart, die goed smaken na een stevige wandeling.
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gewandeld in de Amsterdamse duinwaterleiding duinen. Trek en op weg naar het Panneland. Helaas waren de pannenkoeken in dit rustieke koffiehuis helemaal niet lekker met name het beleg was erop gelegd. We wandelen volgende keer dus door naar een ander lunch adres.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Unieke locatie, mooi start en eindpunt voor een heerlijke wandeling door de duinen.
Lekker buiten in oktober genoten van het zonnetje en `niks bijzonders maar wel lekkere` lunchgerechtjes genoten met koffie en een biertje. Ik kom hier terug.
Donaatje .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Het decor is prima. Mooie ligging. Echter het ragoutbakje was een aanfluiting. Op mijn opmerking of het bakje in de magnetron was opgewarmd omdat het zo taai was, kreeg ik als antwoord dat de ragoutbakjes helemaak niet werden opgewarmd maar zo uit de verpakking gehaald werden. Met de klacht werd niets gedaan.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Voorafgaand aan een lange wandeling door het schitterende duingebied, waarvan 't Panneland bij de ingang ligt, besloten we eerst de inwendige mens te versterken en een soepje te eten. Binnen is het alsof je in een soort kabouterhuisje zit; een kwakende heks aan het plafond, rood-wit geblokte gordijnen en kleedjes overal, houten lambrisering, banken, tafels en vloer en overal bordjes met grappige en/of dubbelzinnige teksten aan de muur. Je moet er van houden, maar het draagt bij aan de uitstraling van het knusse huisje dat het is.
Een kleine kaart, vooral pannenkoeken, maar ook soepen en broodjes. De "heksensoeppie" en de preisoep, huisgemaakt, leek ons wel wat. We werden niet teleurgesteld. De heksenbrij bleek een uitstekende, goedgevulde en vooral zeer smakelijke groentesoep te zijn, die voldoende kracht leverde voor de aanstaande wandeling. Ook de preisoep voldeed aan alle verwachtingen. Vers, royaal gevuld met preislierten en ook smakend naar prei. Prima.
De bediening was vriendelijk en vlot. Snel aan het tafeltje om de bestelling op te nemen, zeer snel met het brengen van het eten. De soep mocht dan huisgemaakt en vers zijn, ze stond blijkbaar ook al te pruttelen in de pan, zo vlot konden we er van genieten. Na afloop rekenden we 11,50 af, niet teveel betaald voor twee flinke kommen soep.
'T Panneland ligt op een mooi plekje in het bos, een groot terras ervoor, een ruime parkeerplaats ernaast. Wel 2 euro betalen om er te mogen staan. Binnen is het klein, een paar tafels, klein en groot en een ronde tafel met krukken eromheen. Een soort uitgiftebalie waarachter de keuken schuilgaat en vanwaar de bediening tevoorschijn komt.
Een zaak om op elk tijdstip van de dag even neer te strijken, zeker na een wandeling in de waterleidingduinen.
A L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Ik at hier rond lunchtijd met een vriend buiten op het terras een soep van de dag (verse huisgemaakte preisoep) met lekker brood erbij en vers geperste jus d'orange. Een prima plek om even wat te eten voor of na een lange wandeling door het hiernaast gelegen prachtige natuurgebied. De kitcherige van isolatie-spuitschuim gemaakte knotwilg (?) en vliegende heks die hier en daar beginnen af te brokkelen/af te bladderen mogen naar mijn smaak worden verwijderd: deze dragen niet bij aan de mooie natuurlijke omgeving en de uitstraling van deze knusse eetgelegenheid.
Peer V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Lekker pannenkoeken gegeten. Bediening was vriendelijk. Assortiment aan pannenkoeken op de kaart was wat beperkt, maar je kan natuurlijk veel combineren. Niet voor om om te rijden, maar zeker niet slecht
ProeverSnoeper .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Leuk restaurant, mooi decor op een fijne lokatie. Het houtvuur op het terras op wat koudere dagen draagt bij aan de sfeer. Eten is niets bijzonders, de bitterballen en broodjes gewoon prima, pannenkoeken lijken fabriekspannenkoeken te zijn (jammer) maar wel een zeer uitgebreide drankenkaart. We komen hier graag na een wandeling in de duinen vanwege de loactie. Bediening is niet heel servicegericht of handig, maar wel vriendelijk.
Langswegendal .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Goede service. Mooi decor met al die tegelwijsheden aan de muur. De spek bij mijn uitsmijter was een beetje zwart! En de 'gehaktbal van het huis' was niet warm genoeg en ook qua smaak liet het te wensen over. Dus daar kan nog wel iets aan verbeterd worden.
Pieter C.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
't Panneland is een gezellige gelegenheid voor na het wandelen of een lange fiets tocht. Verwacht geen culinaire gerechten of een super gastvrouw.

Gewoon onbezorgd een pannenkoek eten of een drankje doen kan hier prima. Wat ze zelf ook aangeven.

Al met al is alles gewoon netjes en verzorgt. De bediening kan soms wat vlotter maar wat kan je verwachten van de doorsnee vakantiekracht.

Oja. Het toilet is bij dit tentje "achter-de-boom"