Panini

Vijzelgracht 5 1017 HM Amsterdam Nederland Kaart
31-206264939

Over het restaurant Panini

Italiaans zoals het hoort

De Italiaanse keuken zoals het hoort; zonder fratsen en met de beste producten. De informele sfeer en de leuke bediening maakt het fijne plaatje helemaal af. Puur genieten dit!

Meer informatie over restaurant Panini

Maandag t/m Zaterdag 08:30 - 23:00
- Ontbijt 08:30 - 12:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Sjanie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een gezellige ruimte met heel vriendelijk personeel!
Goede adviezen met betrekking tot de smaak van de gerechten! Wij hebben heerlijk gegeten.
Lidia K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Zeer hartelijk ontvangen en gelijk geplaatst, ondanks onze veel te vroege aankomst en drukte in de zaak. Wij waren de oudste bezoekers, veel jeugd en studenten aanwezig. Prima uitleg over formule, eerlijke afrekening. Je mag zelf je diner vanuit de menukaart samenstellen. Wij hebben voor 3 gangenmenu gekozen en erg lekker gegeten. Iedereen die werkt bij Panini heeft er zin in en dat zie je en proef je vooral!
Aanrader!
mvg,lkuma
odja .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Kiezen uit de gerechten van de menukaart. Volop keuze.
Goede en vriendelijke bediening.
Heerlijk gegeten. Kortom....een aanrader.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij aten met vrienden met AHbonnen . Er werd meteen water op tafel en brood gezet,dat wordt dor ons zeer gewaardeerd. Ontvangst was gastvrij. De inrichting is wat schamel. De voorgerechten waren goed. Wij vonden de pasta gerechten wat krap bemeten. Van de nagerechten was het dessert ( een taart met risotto) van de dag erg droog. De bediening was vriendelijk. Het geluidsniveau is er vrij hoog.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Panini bezocht door twee personen en gebruik gemaakt van de AH-actie. Het was heel lang geleden dat we hier waren geweest en dan alleen om te lunchen. Gedineerd hadden we hier nog nooit.
De inrichting was nog ongeveer hetzelfde als lang geleden, met behoorlijk wat niveauverschillen en diverse ruimten.
Personeel is aardig, netjes en adequaat.

De voorgerechten bestonden uit de Flan van biologische pompoen met kaasfondue en hazelnoten voor de een en de Bruschetta met burrata en paddenstoelen voor de ander.
Kaasfondue werd niet ontdekt of men verstaat er hier wat anders onder, verder viel de flan tegen. De bruschetta was wel lekker alleen de broodkorsten waren wel erg hard ‘getoast’.

De een koos als hoofdgerecht de dagpasta, pasta met een groentesoort (de soort groente is even ontschoten) en Parmezaanse kaas, deze was smakelijk. De ander nam de ravioli van ricotta en gestoofde ui met ingelegde paddenstoelen. Dat smaakte wel maar was wat weinig. De pasta was goed, al dente, gekookt.
Verder viel op dat er weinig extra’s werd geserveerd, zoals bijvoorbeeld een salade en heel erg veel om de gerechten ‘op te leuken’ was er ook niet (zeg maar gerust niks). Beetje kaal dus.

De nagerechten die werden gekozen.
Amandelcake met walnoot, chocolade en gezouten karamel voor de een wat erg lekker was en de Italiaanse broodpudding met hangop voor de ander.
De broodpudding zelf viel wat tegen, maar de hangop met gember was erg lekker.

Tempo maken kunnen ze hier wel, een en ander werd vlot achter elkaar geserveerd. Als je lang en gezellig uitgebreid wil tafelen is dit misschien niet zo’n geschikte locatie.
Kortom, als we hier toevallig in de buurt zijn zouden we wel even snel een hapje kunnen eten, maar om er speciaal naar toe te rijden gaat wat ver.
Heps .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten. Wachttijd was wat lang, we hebben 2,5 uur gezeten voor 3 gangen. De porties waren ruim voldoende. Zelfs een restje pasta meegenomen naar huis. Weer een leuk restaurant ontdekt met de AH-bon!
Emile P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Prettige ontvangst, vriendelijk personeel. Informele ambiance, ontspannen sfeer. Gegeten middels AH korting. De kaart is hieraan niet aangepast. De kaart is vrij gevarieerd. De gerechten: lekkere Italiaanse smaken, flinke Hollandse porties. We hebben genoten!
Bediening maakt overigens uit zich zelf excuses voor het lange wachten en biedt een drankje aan als compensatie.
Wij komen er graag terug, al of niet met vrienden of familie!
AdSnelderwaard .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Eigenlijk wilde ik het eten een 7 geven, de service een 8 en de ambiance een 7, maar dat kan niet.
Aardige bediening, het interieur is een beetje basic en het eten aardig. Ik vond het vlees niet zo lekker uitpakken.
Janine V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heel goed gegeten. Zeer attente bediening.
Natali P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goede bediening, leuke locatie. Panini is een klassieker in Amsterdam en gaat met de tijd mee, blijft top.
anna C.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
we werden heel hartelijk ontvangen , alsof we oude bekenden waren .
het eten was heerlijk . we hadden alle 4 harder en die was heerlijk gebakken met een fluwelen knolletjespuree , heerlijke smaken bij elkaar .
en ze deden ook niet moeilijk over de IENS kaarten van AH .
we komen heel graag terug .
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Goede ontvangst ondanks drukte en voorgerechten met Flan zowel als hoofdgerechten met ravioli en orecchiette waren verrassend en lekker. Ambiance is wat apart, maar voor een avond wel leuk.
Elisabeth H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Simpel maar lekker gegeten, prima prijs-kwaliteit verhouding maar minder speciaal dan verwacht obv eerdere recensies. De pasta was erg lekker, de andere gerechten oké. Goede wijnkaart met mooie bijpassende Italiaanse wijnen. Goede service, leuke meiden die snel bedienen.
blassa .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
net als de vorige keer in augustus weer heerlijk gegeten met een vriendin.
ditmaal met de AH restaurantbon.
heel originele kaart met wisselende dagsuggesties.
buitengewoon vriendelijke bediening.geen enkele beperking qua keuze met de AH actie, mi heel coulant
ook zonder deze actie zijn de prijzen buitengewoon redelijk.
de inrichting is simpel, tijdloos, maar daar dat vind ik niet belangrijk.
kortom een heerlijke avond qua eten en sfeer.
ik kom gauw weer terug.
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We aten hier via de AH diner actie. Verrassende en heerlijke gerechten, met volop keuzemogelijkheden. Absolute aanrader!
hanneke T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst, prettige sfeer. AH-reservering heeft daar geloof ik geen enkele invloed op. Goede uitleg over de gerechten, ook over bijpassende wijnen. Vegetarisch ook goed vertegenwoordigd. Ongevraagd wordt er al een karaf kraanwater op tafel gezet! Dan volgt foccaccio oid, geen extra kosten. Er is geen muziek, prima om elkaar te verstaan, de gesprekken achter ons zijn niet te volgen. Veel keuzemogelijkheid, aanvulling uit duurder/uitgebeider menu tegen schappelijke prijzen mogelijk. De hoeveelheden lijken aan de krappe kant, maar na drie gangen is het precies voldoende. Enige minpuntje is de kou die vanaf het raam trekt, terwijl aan het raam aan de voorzijde een leuke plek is om te zitten. Er zijn overigens voldoende andere plaatjes om te zitten, in 2-tallen of met z'n 8-en bijv. Al met al een plek om naar terug te keren!!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Werkelijk het beste Italiaanse diner dat ik ooit gegeten heb. Prachtige pasta's en complete verfijnde voorgerechten. Subliem.
Euwema .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Fijn restaurant met goed eten en uitstekende bediening. Drie gangen menu met verse seizoenproducten. Zoals in een Italiaans restaurant verwacht mag worden veel pasta gerechteni. Goede wijn voor een schappelijke prijs. Het toetje meringue met verse vijgen heerlijk. Ook de (jazz)muziek later op de avond is moeite waard.
Sietske J.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Te veel pasta op het bord. Bord liep over. De garnalen zaten nog in de schaal. Geen topper. De vis van de dag was heerlijk.
Dory E.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Panini heeft een basale, maar zeer efficiënte inrichting, verdeeld over verschillende, op verscheidene niveaus gelegen intieme, goed verlichte ruimtes en de stoelen zitten heel comfortabel. Al bij binnenkomst komen heerlijke geuren uit de keuken, zodat ik me al in Italië waan. Op de kaart staan aantrekkelijke gerechten en de gastvrouw geeft op een zodanige manier de gerechten van de dag aan ons door, dat een keuze maken niet gemakkelijk is. Ik besluit om voor de dag specialiteiten te gaan en word niet teleurgesteld. De in flinterdunne schijfjes gesneden eigengemaakte worst is verfijnd, met een heerlijke mosterd crème. De pasta streelt mijn tong en de dolce met rabarber is verrukkelijk. Ook mijn mededisgenoot is tevreden. De polpo carpaccio, de ravioli en de amandelcake smaken zeer goed. We komen zeker nog eens terug!