Pane e Tulipani cantina sociale

Heereweg 487 2161 DD Lisse Nederland Kaart

Over restaurant Pane e Tulipani cantina sociale

Italiaanse klassiekers op hun best

De Italiaanse kookkunst wordt met veel liefde van generatie op generatie overgebracht. Op die manier blijven culinaire klassiekers behouden en daar plukken wij de vruchten van. Bij Pane e Tulipani weten ze wel raad met die mediterrane ingrediënten en dat proef je heel duidelijk in hun gerechten. Hier moet je echt een keertje zijn geweest!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Pane e Tulipani cantina sociale

Vlakbij (50 - 100 meter) is een bushalte, Lisse Beekbrug. Hier stoppen de lijnen 50, 250 en 361 .
  • : Wij hebben een eigen parkeerplaats tegenover het restaurant.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Na een korte meivakantie op de terugweg even genieten van de kookkunsten van Pane. De nieuwe chef heeft een fraaie opmaak van de borden en het eten smaakt als vanouds op en top Italiaans, dus het is alleen nog maar beter geworden. Gevarieerde antipasti, drie soorten pasta, garnalen en lam, kaasplankje na, begeleid door fraai pianospel door de jonge ober, het is allemaal even goed! Helaas is het door het warme weer wel wat rustig: Patrizio vertelt dat drie gezelschappen (9 personen) ondanks reservering niet gekomen zijn. Ik heb in mijn jonge jaren ook in de horeca gewerkt en vraag me af of mensen beseffen dat de keuken hier natuurlijk wel op inkoopt. En dat wel reserveren maar niet komen dus direct van de marge van het restaurant afgaat. Enfin, voor ons mocht dat de pret niet drukken. wij komen zeker terug!
Matthias B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Een superervaring! Het is een klein, gezellig, huiselijk en - met het invallend avondzonlicht - romantisch plekje om te eten. Verse producten, Italiaanse bediening (ook in het Nederlands verkrijgbaar), en niet te versmaden wijnen.

Het is een aparte locatie, met aparte persoonlijkheden die apart eten creëren... Zolang je dit weet, ben je hier aan het goede adres als je een rustig etentje zoekt.

Een aanrader!!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Tegenwoordig ook op maandag open. Niet te druk en dat is jammer want voor echt en lekker Italiaans eten moet je hier zijn. Alles is vers. Niveau Toscanini in Amsterdam. De menukaart ontbreekt maar Patrizio vertelt je graag waaruit je kan kiezen. Op deze plek langs een drukke weg verwacht je niet zo'n gezellige intieme sfeer.
Marijke1955 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Al veel keer hier gegeten en elke keer weer even heerlijk. Kwaliteit blijft hoog.
Heerlijke Ligurische gerechten. Een stukje Italië in Lisse. Geen menukaart, Patrizio zorgt voor een gastvrije, ongedwongen sfeer.
Monique.godijn .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk eten .....geen menukaart, maar hier kun je je goed laten verrassen! Leuke sfeer met bediening die piano speelde!
Narcis .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Supervriendelijke bediening, leuke omgeving, lekker rommelig georganiseerd maar het werkte wel. Vooraf werd gevraagd of er dieetwensen waren en het werd een smaakvol verassingsmenu. Vervolgens werd gevraagd of de derde gang een menu of een desert moest worden. Er werd nog even live piano gespeeld tussen de drukte door; het restaurant zat helemaal vol. We waren positief verrast.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Bij binnenkomst zag het er leuk rommelig uit en houden wij wel van. Het was nog niet vol op dat moment, maar zagen niemand die ons welkom heette. Nu lagen er briefjes op tafel met de gereserveerde namen en hebben zelf onze tafel gevonden.
In de bediening 3 jonge mensen en de eigenaar. De jongelui probeerde het wel en waren vriendelijk, maar bij elke bestelling moesten we lang wachten en opnieuw vragen. Kan ook komen door de eigenaar, want was volgens mij meer stoorzender (en wij denken ietwat aangeschoten, want werd alleen maar erger).
Eten was goed (AH menu) diverse voorgerecht, diverse tussen gerecht. Keuze3 soorten vlees en 1 soort vis wat ook weer vreemd ging. De jonge nam op en de vis zou niet gefileerd zijn, maar indien nodig wilde de keuken dat wel doen al zou dan niet zo netjes worden opgediend. Voor ons geen probleem, maar 10 minuten later de eigenaar. Jullie kunnen kiezen geen vis of zelf fileren, want ik heb daar allemaal geen tijd voor (vreemd). De rode wijn moest van hem in een karaaf. Dus de jonge doet dat en was lekker. Komt de eigenaar later bijschenken, maar met een geheel andere wijn. BRRRR
Dessert keuze diverse kaas of diverse zoetigheid.
Prijzen drankjes oke. Prijs menu en bijbetalen extra gang wel wat hoog.
Toch denk ik wel dat ik ze nog een kans geef om nogmaals daar te gaan eten om te zien hoe het dan is.
MartineA .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Antipasti, een proeverij van voorgerechten, een primi piatti met drie verschillende soorten pasta en keuze tussen vlees of vis als hoofdgerecht. Alles was even heerlijk. Cantina sociale is een perfecte beschrijving van het restaurant: lekker lang tafelen en genieten van je gezelschap. Wij waren er in het laatste weekend van de AH-actie, waardoor het erg druk was en voor de bediening soms moeilijk bij te benen. Toch namen ze de tijd voor een praatje. Ook dat hoort erbij. En het eten was echt super. Wij komen zeker terug!
Eric R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We aten met AH bonnen het 3 gangen menu. Alleen de flessen wijn werden snel gebracht, het 3 gangen menu uitserveren duurde 3 uur...
Voorgerechten waren 3 kleine hapjes en niet bijzonder. Het hoofdgerecht, een paar stukjes ossenhaas, was slecht gebakken en taai. Een ander hoofdgerecht was vis. Wij kregen tarbot die maar aan een kant was gebakken waardoor de onderkant nog helemaal rauw en snotterig was.
Resumé, de kwaliteit van de menu's was restaurant onwaardig omdat alles amateuristisch en slecht was klaargemaakt. Wij hebben honderden restaurants bezocht maar dit slechte niveau slaat alles, kortom een verpeste avond!
Maybi .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Pane e Tulipane serveerde een 3 gangen menu met een entree, een plate waarop de verschillende menu's van de kaart te proeven waren en als hoofdmenu vlees of vis. Het toetje moest apart besteld worden. De bediening was uitstekend. De sfeer was gemoedelijk en aangenaam. Het was druk en men deed alle moeite om het je naar de zin te maken. De sfeer werd verhoogd door het prachtige pianospel van de ober! Al met al een prettige avond!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Antipasti voortrffelijk , pasta prima, tarbot om van te smullen, sterke koffie zoals het hoort, goed water en lekkere wijn. Ongedwongen attente aardige bediening. Inrichting niet mooi, maar je waant je op vakantie in Italie. Toiletten schoon en netjes. Aanrader
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een heerlijke onthaastende en verrassende ervaring gehad op een plek die door de eigenaar gekscherend "gekkenhuis" werd genoemd. Top deze cantina.
Vanzijl13 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk gegeten!

Het restaurant heeft een eigen parkeerplaats wat wel prettig is.

De inrichting v h restaurant bestaat uit oude houten tafels van verschillende formaten met daaraan stoelen die, qua uitstraling, van de kringloop lijken te komen. Ik zat prima.

De bediening bestond uit alleen mannelijk personeel. De eigenaar, een Nederlands sprekende Italiaan , een Italiaanse jongeman, die wel wat Nederlands verstond maar verder vooral Engels sprak en een Nederlandse jongeman. Alledrie zeer vriendelijk.

Ik dronk een hele zachte rose , mijn man een Italiaans biertje . Daarbij kregen we een eigen klein gemaakt hapje en brood met goeie olijfolie.
Er was geen menu maar ons werd wel verteld wat ons te wachten stond.
De salade vooraf bestond uit wel 6 kleinere gerechten om een kleine salade heen. Allemaal even lekker.
Daarna een bord met 2 soorten pasta en een tongstrelende risotto.
Ons werd daarna gevraagd of we al toe waren aan het desert of dat we de vis of vlees wilden proberen. Er werd uitgelegd hoe en wat. Wij kozen allebei voor de parelhoen met sinasappel bereid. Ook heerlijk!
Het toetje hebben we gedeeld. Op dat moment hadden we echt al genoeg gegeten, maar we wilden alles proberen. Het grand desert hebben we gedeeld. Ook zo lekker!

Gebruik gemaakt van een AH-bon ( 2e drie-gangen-menu gratis). Wij waren
€58 kwijt voor al dit lekkers.

Herman.vanhulzen .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het was voor herhaling vatbaar na ons eerdere bezoek eind 2015. Het blijft iets om te herhalen...de sfeer, de ambiance, het personeel maar vooral het eten!!
Tiny.beelen .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Je laten verrassen zonder menu kaart een belevenis.Alles was even lekker, gezellig,vriendelijk we waren zeer voldaan. Voor herhaling vatbaar!!
Groeten Tiny
B.beukers .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Verrassend om niet met een menukaart te werken, mar alle gerechten waren met verse ingredienten en met zorg bereid. Top!!
Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Op een doordeweekse woensdagavond verwacht je niet zoveel drukte, maar bij Pane e Tulipani cantina sociale was de zaak goed gevuld. Er hangt een gezellige warme en gemoedelijke sfeer, het personeel is heel behulpzaam en geeft uitleg over de gerechten die worden geserveerd. Over het eten kan ik kort zijn ronduit geweldig, niet gewoon uit eten maar een eetbeleving. Het restaurant heeft geen menukaart maar een systeem van eten wat de pot schaft en wij waren verrast over de gerechtjes, mijn vrouw houdt niet van vis en dat was geen probleem. Wij komen hier terug!
Moonk .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
een huiselijke sfeer, zeer gastvrij, uitstekende`keuken, echte Italiaanse gerechten.gezellige accommodatie,live muziek in de stijl van het restaurant (klassieke piano muziek).
kortom fantastisch!
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
De bediening was zeer vriendelijk en het eten was heerlijk. De open keuken en de achtergrondmuziek gaven de enthourage een speciale uitstraling.
DrB .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Via de AH/Iens aktie weer eens naar deze Cantina Sociale.
We werden niet echt teleurgesteld, maar ook niet, zoals vorige keer, prettig verrast. Dit lag vooral aan de relatief hoge prijs: 40 euro voor een driegangenmenu (voorgerecht, tussengerecht en hoofdgerecht).
Bij het aperitief (en water à 1,50 euro per fles), kregen we wat brood. Smakelijk maar een beetje kaal. Het voorgerecht was een antipasti misto. Niets op aan te merken. Het tussengerecht bestond uit twee kleine pastagerechtjes en wat smakelijke risotto met mossel. Lekker maar het leek wel erg veel op de vorige keer. De hoofdgerechten (gegrilde karbonade van pata negra en twee lamskoteletjes, beide op een bedje van puree) waren eveneens goed van smaak, maar er hadden wel wat meer bijlagen bij gemogen voor deze prijs.
Als nagerechten (buiten het menu) een bescheiden maar lekker kaasplankje, een grand dessert van zoetigheden, en een espresso met limoncello.
Al met al hebben wij goed gegeten, maar Pane e Tulipani moet wel de prijs/kwaliteitsverhouding in de gaten houden! Nu nog net een zeventje.
Op de bediening was niets aan te merken (een van de obers speelde zo nu en dan ook op de piano, leuk) en het decor (beetje een allegaartje) past prima bij een Cantina Sociale.