Pancake Corner

6,1
6,8
Ursula H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Nog niet vaak meegemaakt, dat ik mijn eten maar half ophad en zo snel mogelijk ben weggegaan. De pancake corner heeft de primeur.
Ik was er gaan eten met een groep vrienden. De eerste vraag was of er bier te koop was. Dat was er niet, en de houding van de ober was alsof het belachelijk was dat je dat überhaupt durft te vragen. Er werd erg moeilijk gedaan over een glaasje kraanwater.
Bij het opnemen van de bestelling ging het alweer fout. Ik bestelde mijn favoriete pannenkoek: Met rozijnen en gember , meegebakken, en er niet bovenop gelegd na het bakken. Meebakken is echt veel lekkerder. Maar volgens de ober kon je de gember niet meebakken. Ik zei dat dat wel verwonderlijk was, dat ik mijn pannenkoeken al 20 jaar zo eet. Maar geen excuus, of een andere suggestie, hij liep gewoon weg en ik moest dus maar wat anders kiezen van de kaart.
Tijdens het eten had mijn vriend zijn mond nog niet leeggegeten, of zijn bord werd al weggehaald. Ik vroeg of hij wilde afruimen als iedereen klaar was met eten. Ik vind dat zo vijandig, opruimen als je disgenoten nog niet klaar zijn met eten! Zo van: "je hebt je eten op, nu opzouten!" Dat leverde een boze blik op, en hij zei dat hij dat nou eenmaal zo deed. Gelukkig deed hij het erna niet meer, maar de sfeer was al gezet. Vandaar de service een één.
Het decor was karig... simpele houten stoeltjes op een vloer die met buitenstenen was belegd. Of het niet echt binnen was. De tafel kleefde en de stroopfles nog erger. Brr. Niet te diep over nadenken.
Het eten was overigens wel oké. Maar ja, als je alleen standaard pannenkoeken verkoopt kan er ook niet veel mis gaan.
JHARDEMA .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zeer prettig restaurant. Met drie man gegeten. Grote kommen verse!! Soepen vooraf. Kippensoep met veel kip!! Pannenkoeken gewoon groot en goed. Fish and chips met goed gebakken Franse frietjes, kibbeling met goeie stukken vis er in. Salade ook goed vers! Kortom prettig, eenvoudig, betaalbaar en vers. Met vakmanschap bereid eten. Bediening goed en snel opgediend.
VellingaM .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Ik heb hier heerlijk gegeten. Ik vond de pannenkoeken lekker alleen iets aan de prijzige kant. De pannenkoekenzaak zelf is gedateerd en mag wel een opfrisser gebruiken. Het personeel was vriendelijk en aardig. Leuk als je naar het vondelpark gaat of ergens in de leidse straat op PC gaat winkelen.
Chris P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Was er met gasten uit London. De service was ok. De pannenkoeken goed en de prijzen redelijk. Een gezellige plek, waar je ook nog rustig kunt praten. Ik had een pizza pannenkoek met gorgonzola en pesto. Lekker!
RobSp .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Ik kan mij niet vinden in de rij van slechte recensies. Ik was hier met mijn dochter van 5. Zij had een junior appelpannenkoek, ik een met spinazie en geitenkaas. De pannenkoeken waren prima. Het rook fris in het restaurant, de bediening was vriendelijk. En de rekening (20 euro) redelijk.
Smulk .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Amsterdam is een leuke stad, maar deze Pancake Corner op het Leidseplein past daar totaal niet in en heeft een erg bittere nasmaak..

Vrijdag 26 september 2014.. Rond het middaguur.. Toen met de tram aankwamen op het Leidseplein en even het centrum in wilden (we waren er toch) wilden we eerst maar eens even gaan zitten. Normaliter kijk ik altijd op de menukaart naar de prijzen, en zeker die van de drank, maar deze keer dus even niet en ja hoor: KASSA; OPGELICHT!

Deze Pancake-Corner, op het hoekje tegenover de Burger-King.. Er stonden alleen prijzen aangeven van oa. toast, prijzen van drinken stonden er dus niet bij. Nou ja, we hadden zin in een lekkere toast en dus, naar binnen, buiten was het nog fris. Naast de toast kregen we ook een grote cappuccino en een enorme kop koffie (ik dacht nog, laat ik i.p.v. thee voor de verandering eens een kopje koffie nemen).. Nou, die koffie was zo bitter, zelfs na aanlengen met een flinke sloot water nog niet te drinken, ik heb hem dus maar laten staan. Rekening: 12,40 euro voor 1x toast, 1 Cappucino en 1 koffie!

Op de rekening stond vermeld: large cappuccino, large coffee.. Ik zeg dus: we hebben een gewone cappuccino en een gewoon kopje koffie besteld, zeker geen large! Antwoord: 'Ja, maar zo heet dat hier'.. In plaats van dus te zeggen bijvoorbeeld: 'Ja, maar bij ons heet dat oplichterij, we zullen de politie er dan maar eens even bijhalen' ofd., was ik zo kwaad dat ik keihard vloekend naar buiten ben gelopen.. Had ik de kop koffie nog maar eens expres omgestoten, dan had men in ieder geval nog iets moeten doen voor de centen.. Maar ja, achteraf..

Goed, ik hoop dat veel mensen dit lezen: wees gewaarschuwd!! Ik ben nog kwaad nu ik dit zo noteer.. We zijn net terug, dit is het eerste wat ik doe nu ik weer hier ben en zo dadelijk ga ik kijken wat ik nog meer kan doen tegen dit 'etablissement'..

Rick V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
De enige reden dat deze tent nog bestaat, is waarschijnlijk doordat er teveel onwetende toeristen naar binnen lopen. Net als ikzelf. Het meisje in de bediening wist mij gelijk te vertellen dat ik verplicht was een drankje te nemen bij mijn poffertjes. Vervolgens werd ik getrakteerd op vieze kleffe poffertjes á 6,50 die waarschijnlijk al een tijdje klaar lagen in een verwarmde bak. Het toilet was goor en er was bovendien geen zeep. De prijzen waren evenmin vriendelijk; 3,90 voor een flesje Heineken, en dan krijg je er niet eens een glas bij.. Hard voorbij lopen, deze arrogante toko.
Marleensut .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Er werd ons een tafel aangewezen en daar stonk het enorm naar riolering. De pannenkoeken waren lauw. Ik kan ze thuis veel beter bakken. En van de bediening straalde geen vrolijkheid.
Hendrik B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Dit was ooit een rokerig typisch Hollands eten tentje met lekkere pannenkoeken, stamppotten en biefstuk en bier.

Het rokerige is er gelukkig al lang uit, maar de kwaliteit van het eten en service zijn ook verdwenen.

Dat je überhaupt geen alcohol meer schenkt is al bijzonder te noemen, maar ik heb niet het idee dat de mensen in de keuken (en de eigenaren) enige affiniteit hebben met simpele Hollandse kost en pannenkoeken.

De enige reden dat ze nu nog bestaan (Het is al enkele jaren bar) is omdat ze genoeg inloop hebben van onwetende toeristen.

Deze tent moet echt broodnodig nieuwe eigenaren krijgen.