Paloma Blanca

Jan Pieter Heijestraat 145 1054 MG Amsterdam Nederland Kaart
31-206126485

Over het restaurant Paloma Blanca

Avontuurlijk Marokko

Couscous en de lekkerste gekruide gerechten uit Marokko eet je bij Paloma Blanca in Amsterdam. Je waant je net in de Atlasgebergte van Marokko, zo authentiek smaakt het. De keuken bestaat uit een fijne combinatie van oosterse kruiden, groenten, vlees of vis op een harmonische wijze vermengd. Een keuken waar je bij uitstek kunt genieten van typisch traditionele spijzen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Paloma Blanca

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Uitmuntend
9,3
9,2
Jack L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Met een tafelgenoot hier een paar weken geleden gegeten en eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen. De salade met vis was lekker, maar simpel en vrij duur voor de portie. Verder kip tajine gegeten waarbij veel te veel specerijen zijn gebruikt. Mijn tafelgenoot had de kalfsentrecote die helaas a point was, waar we saignant hadden besteld. Wel iets van gezegd maar de kok stond achter zijn gerecht. Achteraf stond op de rekening 2 glazen wijn te veel gerekend helaas. Voor mij een keer maar niet weer.
Zahir .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
ben hier jaren niet geweest , ontvangst van gastheer ( eigenaar) was hartelijk , eenmaal aan tafel werd de kaart goed uitgelegd , keuze : pastella kip, salade met garnalen, inktvis, gegrilde worstjes,pastella in filodeeg heerlijk krokant met lekker vulling van kip en amandelen,merquez worstjes met knoflook saus perfect , de salade met vis was mooie aangemaakt vers en lekker , deze salade komt voor in noord Marokko waar de moors invloed in Marokkaanse keuken duidelijk te zien hebben alles gedeeld so proef meer gerechten, hoofd tagine zeeduivel met groenten en argan olie ( biologisch olie uit noot komt allen in zuid Marokko voor nergens anders in de wereld ) erg bijzonder smaak , cous cous royal met gegrilde lams feestelijk groenten sappig , de tagine met lamsvlees , amandelen , pruimen , de lams schinkel valt zo uit , tijd en ruimte voor Marokkaanse thee met koekjes , dit zaak maakt van goede kwaliteit , kruiden, alles vers dat proef je ook het is niet zomaar dat ze 13 jaar nog hetzelfde goede eten maken eigenaars gastheer en zijn vrouw in de keuken hard werkend mensen ooit , een 9,5 van johannes van dam gehad om succes te halen is moeilijk om die te behouden is nog moeilijker top zet het door nog veel jaren en niet te vergeten mooie knus interieur met ecologisch muren , prachtig lampen tot ziens
JdenHollander .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Ik ben mijn beste vriend wezen eten in Paloma Blanca. Het eten was echt voortreffelijk, ik had een een super malse kalfsentrecoute. Ik kreeg er champigonons en aardappelen met salade bij. Het vlees was super vers, dat proefde ik gewoon. Hij smolt op m'n tong, waardoor ik echt heb zitten genieten en dat heb ik niet vaak. Mijn tafelgenoot had couscous, zo'n pure lekkere cousscous had ik nog nooit gegeten. Geserveerd met zachte groenten. Daarbij hadden we een mooie fles rose.
Als toetje hadden we lekkere marokaanse thee, dat had ik nog nooit op, zooo lekker met huidgemaakte zoete lekkernijen.
De bediening was top!, aardige gastheer die ook leuk aan tafel overkomt en er alles aan doet om het z'n gasten naar de zin te maken. Z'n vrouw staan in de keuken en maakt deze heerlijke gerechten. De ambiance was ook heel mooi, je voelt je even in Marokko met zachte typische muziek op de achtergrond.
Als ik de volgende keer weer in Amsterdam ben ga ik zeker daar eten, dan weet ik zeker dat ik goed eten opgediend krijg.
Bij Paloma Blanca krijg je typische gerechten die puur zijn zonder poespas en dat maakt dit restaurant ook zo speciaal!
bilal Y.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Ik ben gisteren met personeel bij Paloma blanca gaan eten en wat hebben wij weer genoten van het eten en mijn collega heeft voor het eerst marokkaanse wijn op en hij vond het verrukelijk!! Jammer dat drinken voor mij verboden is... een aanrader is de kalfsentreco met extra shampions, HEERLIJK! verder was de bediening perfect en het is zeker een aanrader om met een groepje of vriend(in) te gaan eten. Het is marokkaans ingericht , met gezellige muziekachtergrond en lekker knus.

De eigenaar was weer erg vriendelijk en kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. Ik heb respect voor zulke mensen, werken keihard voor hun geld, loopt op een dag denk ik zo n 5 km in zijn zaak. bedankt voor alles weer.

EEN DIKKE 10.

GROET,

B. Yakhlaf
Yak & Co. BV
rico5 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
gisteren hier gegeten met vrienden,wij waren goed ontvangen jassen aangenomen , met zijn achten zaak wordt gerund door eigenaar en zijn vrouw zo zeggen familie zaak, de kaart was nauwkeurig uit gelegd een paar voor en hoofd besteld pastilla kip in filoodeeg kip met amandelen,merguez worstjes van lams , pastei van vis,gebakken aubergine en courgette en niet te vergeten de salade met vis,heel goed voorbereid genoten met zijn alle met steeds aangevulde marokkaanse brood feestelijk is dat,3 tagines ,lams met pruimen,amandelen,kip met citroen en olijven ,en tagine zeeduivel met argan olie biologisch olie,cous met lams en royal en een mix grill. elke gerecht heeft apart smaak en balans van vers en a la minute gemaakt eten is dit absoluut het adres dacht in het begin nieuw zaak maar ze bestaan 13 jaar eigenaar gast heer was attent en ervaren onze complimenten voor deze geslaagd avond terug komen is zeker een feit ga vooral zo door
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Je kan hier leuk en goed eten in een marrokaanse sfeer. De eigenaar bedient (en rent zich rot) en zijn vrouw staat in de keuken en bereid alles vers. De menukaart is overzichtelijk. Het eten wordt op mooie traditionele borden (of tajine) geserveerd. Als voorafje is de Harira soep beslist aan te raden. Bijzonder lekker. De huiswijn is ook plezierig. De hoodgerechten zijn eenoudig en goed. Leuk tentje waar je voor een leuke prijs kan eten.
blueyes .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
Wat hier opvalt de open schone keuken de vlotte attent bediening, werden goed begeleid naar de tafel, drankje besteld wat snel opgediend wordt, pasta erg goed subtiel, de Pinchitos dat is een surprise heel goed aangemaakt, ziet er feestelijk uit , zeker de place to be.
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Gewoon lekker eten voor een schappelijke prijs in een sfeervolle omgeving. Zeer attente en aardige bediening.
Tonijnhapje vooraf viel goed in de smaak. De salade met garnalen en inktvis en avocado was lekker vers en ook goed aangemaakt, lekker op smaak. Tajine met lamsschenkel en pruimen, goed op smaak en vlees heerlijk mals. Miste daar wel een beetje groeten en/of couscous, maar het was duidelijk aangegeven in de menukaart dat het er niet bij zat.
Merquez worstjes en garnalen in olie, lekker, niets op aan te merken.
Andras P.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Gisteravond gegeten bij Paloma Blanca. Decor ziet er leuk uit. Eten viel een beetje tegen, vooraf Salade, was niets Marokaans aan. als hoofdgerecht Vlees mix met Brocolli, ook niets Marokaans aan. mijn partner had lams tangine, waar verder geen groente of cous cous bij zat. Bediening had geen woord te veel over voor zijn gasten. Al met al een beetje teleurstellend na zoveel lovende reacties op Iens.
Souhailla .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
ik heb hier op 12/02 gegeten samen met vrienden. wij hebben 4 verschillend voorgerechten en 4 verschillend hoofd , salade met garnalen inktvis, pastella kip, gegrilde worstjes en gebakken aubergine en courgette heerlijk elke gerecht zijn eigen balans en structuur geldt ook voor de hoofd tagine vis v/d dag zeeduivel,cous cous lams,tagine kip,gekonfijte citroen en tagine lams pruimen toppers gewoon feest maaltijd en om die compleet te maken mint thee met zoetigheden en de ijs is hier verrukkelijk ,service attent behulpzaam goede uitleg van de kaart gegeven . een echte aanrader!!
Ploert .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
No nonsense hier in dit restaurant. Wij aten couscous, groente en heerlijke zeeduivel. De bediening is zeer vriendelijk en de prijzen zeer redelijk. Leuk!
Soof78 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Nav van de recensies gegeten maar viel helaas tegen.
Bediening vriendelijk maar zeer traag. Het hoofdgerechten, couscous royal, was weinig speciaal en het vlees aan de droge kant. De vis was ook wat gewoontjes en droog. Het eten is niet slecht maar verdient zeker niet de hoge waarderingen op iens
Bosbesbies .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Wat een avond! Mijn vriend en ik hebben hier op tweede kerstdag gegeten. Er viel absoluut niets op het eten aan te merken, elk door ons gekozen gerecht smaakte uitstekend. De bediening is erg vriendelijk en correct. Ik ga hier zeker weten weer een keer eten, loved it!
Cibus .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Wat een aangename verassing. Tweede kerstdag met een stel vrienden bij Paloma Blanca gegeten. Het was een culinaire avond waarbij iedereen genoot van de heerlijke smaken en de vriendelijke bediening. Het begon met een heerlijk wijntje. We hadden allen voor een ander voor-, hoofd- en nagerecht gekozen om zo optimaal mogelijk van de kaart gebruik te maken, het was net een proeverij. Nooit gedacht dat erwtensoep ook zó kan smaken. Mocht van de Pastella proeven, filodeeg gevuld met kip, tongstrelend. Als hoofdgerecht hadden we o.a Couscous Royal, lamsvlees met pruimen in een traditionele tajine en voor een vegetariër onder ons stond een tajine uit de oven met een variëteit aan groeten op tafel. Het nagerecht, een diversiteit aan Marokkaanse koekjes, chocolade taartje en filodeeg met een rijstvulling hadden we samen met Marokkaanse thee laten opdienen. Kortom, zeker aan te raden en voor ons voor herhaling vatbaar!
Ammy .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Ik ga de laatste tijd zeer veel uit eten, dagelijks zelfs en zie dus vele restaurants maar dit is een zeer positieve ervaring geweest. Wat een warm welkom en goede service, het is bijna alsof je familie bent. De gerechten zijn uitmuntend en ja, om het kort te maken, het is op alle fronten geweldig !
fidel .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
We hadden iets te vieren, dus even met onze groep een bezoekje gebracht aan Amsterdam.We hadden besloten de Marokkaanse keuken es uit te proberen,na enig zoeken kwamen we met 12pers. terecht bij Paloma Blanca waar we hartelijk welkom waren en er onmiddellijk een grote tafel voor ons geregeld werd.Zelf ben ik al jaren werkzaam in de horeca, in verschillende hotels en restaurants en op de luxe jachten van seabourn/cunard de hele wereld rond,soms is het even zoeken om de juiste plaats te vinden om echt lekker te eten ,waar er echt vanuit het hart gekookt word.Gelukkig hebben we zo een plaats gevonden.Bij Paloma Blanca hebben we de echte authentieke Marokkaanse gerechten genuttigd die voortreffelijk waren(hiervoor moesten we niet naar Marokko maar hartje Amsterdam).Wij willen hierbij de chef, Zohra en de zaakvoerder Mohamed danken voor hun gastvrijheid en vooral iedere genieter zeker aanraden om dit restaurant uit te proberen.Prijs kwaliteit 200% waard.Ik vond het ook super om een heerlijk glas wijn te kunnen drinken bij het eten .Sfeer,netheid,kwaliteit. ons zie je zeker terug.
Sanches19 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
heerljik gegeten.. Genoten van de Pastella.. Wow.. Bediening was ook top.. Dacht dat ik in Maroc was Decor was warm.. Aanrader!
ap12 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
hier kom ik al 9 jaar met mijn ouders . het eten is heerlijk soep v/d dag erweten met komijn en olijfolie ,tagine kabalauwfilet smelt in mijn mond ouders salade vers met garnalen avocado, en pastella kip met amandelen,,natuurlijk die heerlijk couscous met lams die uit zijn bot komt de bediening was vriendelijk en attent het blijft enn mooie knus restaurant mijn vast plek