Paloma Blanca

Jan Pieter Heijestraat 145 1054 MG Amsterdam Nederland Kaart
31-206126485

Over het restaurant Paloma Blanca

Avontuurlijk Marokko

Couscous en de lekkerste gekruide gerechten uit Marokko eet je bij Paloma Blanca in Amsterdam. Je waant je net in de Atlasgebergte van Marokko, zo authentiek smaakt het. De keuken bestaat uit een fijne combinatie van oosterse kruiden, groenten, vlees of vis op een harmonische wijze vermengd. Een keuken waar je bij uitstek kunt genieten van typisch traditionele spijzen.

Halve fles mineraalwater

9,3
9,1
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Paloma is een sympathiek familierestaurant, dat al jarenlang op dezelfde formule teert. De vrouw staat in de keuken, de man bedient. De tagine's zijn heerlijk, niet echt verrassend of creatief. Traditionele marokkaanse keuken, gewoon goed.
Qua wijn is er alleen keuze uit rood of wit. Hoewel het wijn van redelijke kwaliteit is, kan het geen kwaad om meer keuze te bieden, is niet echt meer van deze tijd.
De inrichting lijkt ook al jaren ongewijzigd, en dat resulteert ondermeer in een loshangende WC-bril. Ik kreeg sowieso de indruk dat de zaak wel een keer een flinke beurt kan gebruiken (zonder dat het een grote investering hoeft te zijn. Een jonge marokkaanse ontwerper zou wonderen kunnen verrichten).
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Goed en vriendelijk ontvangen schoof ik met twee vrienden aan tafel in Paloma Blanca. De Harira was heerlijk en traditioneel goed gevuld. De Pastella kip smaakte eveneens naar meer. Prachtig oorspronkelijk serviesgoed en een heerlijke huiskamer ambiance. Dat bracht ons bij het hoofdgerecht met tweemaal de Couscous royal. De afwisseling van lam, kip, merquez en gehakt maakt het een waar smulfestijn. Het oogt wellicht een beetje 'rommelig', maar smaakt desalniettemin heerlijk. Aan de andere kant van de tafel ook goede geluiden over de Tagine zeeduivel. Een dessert hebben we niet meer gepakt. Afgesloten is er met een heerlijke pot thee met hapjes. Een relaxte afsluiter. Het was al weer een paar jaar geleden. De volgende keer komt vast snel.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Wat moet dit een aangename verrassing zijn voor mensen die (nog nooit) eerder Marokkaans hebben gegeten in een restaurant. Het klopt gewoon. Je proeft aandacht voor koken met goede en authentieke ingrediënten.

Ik eet vaker bij mijn schoonfamilie Marokkaans maar we zijn zelf geen ster in couscous. Het was vrijdag en ik had trek in couscous met lam. Fan tas tisch! Weer top kwaliteit. Het lamsvlees viel mooi van het bot en wat een smaak. Super!

De bediening is top sport. De gastheer doet het alleen en goed ook. Misschien dat ongeduldige het soms lastig hebben als mensen naast je al het lekkers al krijgen. Maar alleen maar respect voor de mensen paloma blanca.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
We hebben dit weekend met drie personen in dit aangename restaurant gegeten.
Het restaurant ziet er uitstekend uit en is leuk marokaans ingericht. Het eten is uitstekend. We hebben de tajine van lam en kip gegeten, vooraf de worstjes en het bladergerecht en na chocotaart en koekjes. Alles was voortreffelijk.
De bediening is uitest warm en kundig, echt top. het probleem was echter dat er slechts 1 ober was en het restaurant te vol was voor 1 persoon en we daarom langer dan gewenst moesten wachten.
De rekening bedroeg EUR 88,- hetgeen uitstekend is gezien het aanbod. Als de bediening attenter was geweest door het toevoegen van een persoon, was de score van service naar een 9 gegaan.
Boudewijn T.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Alles was lekker en het lamsvlees smelt echt op je tong. Merkbaar A kwaliteit vlees. Verder zeer vriendelijke bediening en ze laten je lekker met rust tijdens het eten. Chapeau.
rico5 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
gisteren hier gegeten met vrienden,wij waren goed ontvangen jassen aangenomen , met zijn achten zaak wordt gerund door eigenaar en zijn vrouw zo zeggen familie zaak, de kaart was nauwkeurig uit gelegd een paar voor en hoofd besteld pastilla kip in filoodeeg kip met amandelen,merguez worstjes van lams , pastei van vis,gebakken aubergine en courgette en niet te vergeten de salade met vis,heel goed voorbereid genoten met zijn alle met steeds aangevulde marokkaanse brood feestelijk is dat,3 tagines ,lams met pruimen,amandelen,kip met citroen en olijven ,en tagine zeeduivel met argan olie biologisch olie,cous met lams en royal en een mix grill. elke gerecht heeft apart smaak en balans van vers en a la minute gemaakt eten is dit absoluut het adres dacht in het begin nieuw zaak maar ze bestaan 13 jaar eigenaar gast heer was attent en ervaren onze complimenten voor deze geslaagd avond terug komen is zeker een feit ga vooral zo door
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Je kan hier leuk en goed eten in een marrokaanse sfeer. De eigenaar bedient (en rent zich rot) en zijn vrouw staat in de keuken en bereid alles vers. De menukaart is overzichtelijk. Het eten wordt op mooie traditionele borden (of tajine) geserveerd. Als voorafje is de Harira soep beslist aan te raden. Bijzonder lekker. De huiswijn is ook plezierig. De hoodgerechten zijn eenoudig en goed. Leuk tentje waar je voor een leuke prijs kan eten.
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Gewoon lekker eten voor een schappelijke prijs in een sfeervolle omgeving. Zeer attente en aardige bediening.
Tonijnhapje vooraf viel goed in de smaak. De salade met garnalen en inktvis en avocado was lekker vers en ook goed aangemaakt, lekker op smaak. Tajine met lamsschenkel en pruimen, goed op smaak en vlees heerlijk mals. Miste daar wel een beetje groeten en/of couscous, maar het was duidelijk aangegeven in de menukaart dat het er niet bij zat.
Merquez worstjes en garnalen in olie, lekker, niets op aan te merken.
Andras P.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Gisteravond gegeten bij Paloma Blanca. Decor ziet er leuk uit. Eten viel een beetje tegen, vooraf Salade, was niets Marokaans aan. als hoofdgerecht Vlees mix met Brocolli, ook niets Marokaans aan. mijn partner had lams tangine, waar verder geen groente of cous cous bij zat. Bediening had geen woord te veel over voor zijn gasten. Al met al een beetje teleurstellend na zoveel lovende reacties op Iens.
Ploert .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
No nonsense hier in dit restaurant. Wij aten couscous, groente en heerlijke zeeduivel. De bediening is zeer vriendelijk en de prijzen zeer redelijk. Leuk!