Paloma Blanca

Jan Pieter Heijestraat 145 1054 MG Amsterdam Nederland Kaart
31-206126485

Over het restaurant Paloma Blanca

Avontuurlijk Marokko

Couscous en de lekkerste gekruide gerechten uit Marokko eet je bij Paloma Blanca in Amsterdam. Je waant je net in de Atlasgebergte van Marokko, zo authentiek smaakt het. De keuken bestaat uit een fijne combinatie van oosterse kruiden, groenten, vlees of vis op een harmonische wijze vermengd. Een keuken waar je bij uitstek kunt genieten van typisch traditionele spijzen.

Meer informatie over restaurant Paloma Blanca

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Ahmed D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Met oud en nieuw ben ik hier komen eten met familie. Wij werden hartelijk ontvangen. Een heerlijke amuse van tonijn op een gezouten brood met tijm. Ik had de Marokkaanse erwtensoep met komijn en olijvenolie: een grijsgroene, romige en bijzondere smakelijke soep en een heerlijke pastilla met kip, amandelen en kaneel. Daarna een mooie, lekkere en malse lamsschenkel met pruimen, eieren en amandelen. De tagine met kip en geconfijte citroen was om te smullen. Een erg goede service, water werd vaker bijgeschonken en een aanrader ook: de radlers! O ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar zo'n lamp zou ik graag willen meenemen.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De bediening is beleefd, erg attent en goed getraind. De gerechten zijn behoorlijk goed, zeker voor de prijs. De sfeervolle inrichting vind ik erg mooi.
Anja M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Héérlijk eten en een fijne bediening! Tip; drink Marokkaanse wijn bij de Tajine.
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Zeer prettige sfeer, rustig, ruim opgezet, met veel character. De kaart is klein maar de gerechten zijn uitstekend voorbereid.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Iedereen die de pompoensoep roemt.... Bedankt, want die was erg lekker. Alles is daar al wel over gezegd.
De hoofdgerechten zagen er heel goed uit en erg smaakvol. Geserveerd met een Marokkaanse rode wijn. Erg fijn om er 1 op de kaart te vinden, want ik wist eigenlijk niet of er wijn in Marokko gemaakt werd. Een smaakvolle Cabernet Sauvignon . Niet heel bijzonder in smaak, maar zeker passend bij het eten.
Minpuntje bij het de gerechten, alhoewel minpunt een groot woord is, was het brood. Een stokbroodje, waar een pide of Marokkaans brood alles helemaal afgemaakt had.
Echter dit drukt de pret geenszins, want ook de hoofdgerechten waren heerlijk. Wij hadden voor de lam in tajine gegaard en de couscous royal gekozen.
Al met al kan ik iedereen bedanken die een recensie schreef. Het is daarom dat deze Rotterdam, dit Marokkaanse restaurant uitkoos.
Meer dan de moeite waard.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
een echt heerlijke zeeduiveltagine!
Tina E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Tweede keer even lekker gegeten. Fijn gekruid, goede kwaliteit heerlijk lamsvlees. Aangename sfeer en vriendelijk bediend. Kom zeker terug!
Mourad T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was weer voortreffelijk. Altijd constante kwaliteit. De lamsschenkel tajine was weer zooo mals. ???????????? echt een aanrader. Vaste klant voor het leven. Love moroccan food. ❤️
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Lekkere lam tajine gegeten! Eigenaar vriendelijk en leuke tent qua inrichting
mirj .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Geweldige couscous met lamsvlees gegeten en eens de kipschotel.
De service was heel attent en vriendelijk. Decor is ook echt arabisch.
De pompoensoep is ook lekker
Youssef L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten. ,gezellige sfeer en vooral het eten weer heerlijk!, bediening was vriendelijk en we werden gelijk goed geholpen en ons verteld wat het gerecht van de dag is.
Nadia B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten. De pompoensoep was ontzettend lekker en ook de couscous met lamsvlees was heerlijk. De sfeer is knus en warm en de bediening was goed. Na het hoofdgerecht werd echter niet gevraagd of we een nagerecht of nog wat te drinken wilden waardoor we op een gegeven moment maar zijn gaan afrekenen. Toch was de rest zo goed dat we hier graag nog een keer gaan eten.
Lex U.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voor de tweede keer in 10 jaar gegeten bij Paloma Blanca. Niet bepaald een naam die doet denken aan de Marokkaanse keuken overigens. Klein sfeervol restaurant met een vriendelijke persoonlijke bediening. Het eten wordt redelijk snel na de bestelling geserveerd. Voor mij de Haria soep, een klassiek Marokkaans voorgerecht. Smakelijk met een licht pittige nasmaak. Mijn tafelgenote had de pompoensoep besteld die haar erg beviel. Daarna namen we gerecht van de dag, vis klaargemaakt met groenten in de Tajine. Heerlijk van smaak door het stoven en omdat er nog wat kookvocht bewaard konden we het lekkere verse Marokkaanse brood daarin dopen. Glaasje witte wijn erbij een een koffie toe. Conclusie lekker (traditioneel) Marokkaans eten in een heel vriendelijke ambiance tegen een redelijke prijs-kwaliteit verhouding.
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wederom Afgelopen zaterdag zijn wij met collega's van kantoor bij Paloma Blanca gaan eten. Wij hebben het weer top gehad, het eten was heerlijk.
De overheerlijke bestilla kip als voorafje en als hoofd een mix-grill genomen. De kipfilet was lekker mals, dit keer als erbij nog gebakken aubergine en courgette genomen.
De sfeer was goed. Het ziet er nog steeds prachtig Marokkaans uit. De bediening was goed. Het zijn lieve mensen. Hij samen met z'n vrouw. Dit keer hielp zijn lieve slimme zoon ook met de bediening. Ik heb samen met zijn zoon een kort gesprek gehad.
Verder niet te vergeten de koekjes bij het natafelen en de heerlijke Marokkaans thee. Geweldige combinatie!

AANRADER MENSEN
Jhakira S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vooraf een pompoensoepje dit was een lekkere smaakbelevenis.
Als hoofd een couscous Royal portie's zijn ruim voldoende.
Wij hadden een Marrokaans wijntje die nog niet op de kaart stond( heerlijk)
Personeel erg vriendelijk en neemt de tijd voor je.
McMarco .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De bediening is vriendelijk, veel aandacht voor de gasten, vertelt over het eten. Erg leuk. Het restaurant is eenvoudig en met beperkte middelen is er toch iets leuks van gemaakt. Voor een redelijke prijs kun je hier heerlijk eten.
miko1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De Pompoensoep was verrukkelijk. De zalm was uitstekend de mixedgrill was iets aan de gare kant maar wel smakelijk.
Bediening was erg vriendelijk en goed.
Super eten voor een goede prijs.
Fijnproever-1982 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Authentiek Marokkaans eten en goede service. De Marokkaanse thee was goed van smaak. De lamsvlees was zeer mals. De couscous met lamsvlees is een aanrader!
h.m.boer .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Aangegeven dat wij oudere dame bij ons hadden, hier is keurig rekening mee gehouden, top! Kaart is niet heel erg uitgebreid, Was even wennen, maar echt heerlijk gegeten. Aanrader!
nigina .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wij hebben gisteren heerlijk gegeten hier. Eten, service en inrichting was top! Echt een aanrader als je van de Oosterse keuken houdt.