Paloma Blanca

Jan Pieter Heijestraat 145 1054 MG Amsterdam Nederland Kaart
31-206126485

Over restaurant Paloma Blanca

Avontuurlijk Marokko

Couscous en de lekkerste gekruide gerechten uit Marokko eet je bij Paloma Blanca in Amsterdam. Je waant je net in de Atlasgebergte van Marokko, zo authentiek smaakt het. De keuken bestaat uit een fijne combinatie van oosterse kruiden, groenten, vlees of vis op een harmonische wijze vermengd. Een keuken waar je bij uitstek kunt genieten van typisch traditionele spijzen.

Meer informatie over restaurant Paloma Blanca

• Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Jhakira S. Gastronoom (38 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vooraf een pompoensoepje dit was een lekkere smaakbelevenis.
Als hoofd een couscous Royal portie's zijn ruim voldoende.
Wij hadden een Marrokaans wijntje die nog niet op de kaart stond( heerlijk)
Personeel erg vriendelijk en neemt de tijd voor je.
McMarco . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De bediening is vriendelijk, veel aandacht voor de gasten, vertelt over het eten. Erg leuk. Het restaurant is eenvoudig en met beperkte middelen is er toch iets leuks van gemaakt. Voor een redelijke prijs kun je hier heerlijk eten.
Miko1 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De Pompoensoep was verrukkelijk. De zalm was uitstekend de mixedgrill was iets aan de gare kant maar wel smakelijk.
Bediening was erg vriendelijk en goed.
Super eten voor een goede prijs.
Fijnproever-1982 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Authentiek Marokkaans eten en goede service. De Marokkaanse thee was goed van smaak. De lamsvlees was zeer mals. De couscous met lamsvlees is een aanrader!
H.m.boer . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Aangegeven dat wij oudere dame bij ons hadden, hier is keurig rekening mee gehouden, top! Kaart is niet heel erg uitgebreid, Was even wennen, maar echt heerlijk gegeten. Aanrader!
Nigina . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wij hebben gisteren heerlijk gegeten hier. Eten, service en inrichting was top! Echt een aanrader als je van de Oosterse keuken houdt.
Secretpixels . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
By far het beste restaurant van Amsterdam! Met z’n 2e afgelopen zondag heerlijk gegeten, het was niet te druk waardoor de kelner uitgebreid de tijd voor ons nam, wat erg werd gewaardeerd! Het eten beviel ook erg goed, als voorgerecht hadden we beide de gegrilde Merguez (de lamsworstjes) en de Pastilla kip (deeg broodjes) met als hoofdgerecht de Couscous Royal met de lamsspies, kip, Merguez en gehakt, aanrader! We komen zeker snel weer terug! Hugo & Willemijn
Udje . Fijnproever (6 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Gister op uitnodiging met een vriendin hier gegeten.
Absoluut heerlijk.
Smaken en bereiding zijn Marokkaans en dus verrassend voor een Nederlander. Hier kom ik beslist nog een keer terug om ook andere gerechten te proeven!
D.hasselaar9 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ik kom heel graag in La Paloma Blanca. Het eten is heerlijk, de bediening gied en vriendelijk, de sfeer rustig en aangenaam. Een aanrader.
Rob V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
gisteravond weer eens heerlijk gegeten bij het beste marokaans restaurant van Amsterdam. Beste citroenkip tajine !! En altijd een geweldige bediening
Maarten D. Fijnproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eten bij Paloma Blanca is ons opnieuw goed bevallen.
We (mijn vriendin en ik) waren te laat bij het restaurant, vanwege vertraging met de trein. Daarom was de kans groot dat we in ieder geval tot sluitingstijd zouden blijven zitten. Maar de eigenaar en het personeel liet niet merken dat we in de weg zaten en waren heel vriendelijk.
Als voorgerecht hadden we allebei de Pastilla Kip. Deze deed ons erg aan onze reis in Marokko denken en zouden we de volgende keer zonder twijfel opnieuw bestellen. Erg lekker!
De Tahine lamsvlees met pruimen is ook erg lekker. Misschien ook omdat koken met pruimen niet is wat we snel zelf zouden doen. De Couscous Royal is precies dat: royaal. En daarnaast goed verzorgd.
Dit was onze tweede keer bij Paloma Blanca en we zien uit naar een derde keer.
H.scheffer . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hele vriendelijke bediening. Attent.
En het eten was heerlijk! De verschillende voorgerechten waren prima van smaak.
De vistajines waren zeer smakelijk. De porties prima.
Er werd steeds ( gratis) water geserveerd.
Marion D. Gastronoom (13 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Voor de derde keer heel lekker gegeten bij Paloma Blanca. De gerechten zijn heerlijk, de bediening is correct en vriendelijk, leuke oriëntaalse inrichting, goede prijs-kwaliteit verhouding!
Schondorff . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
bediening vriendelijk; bastilla prima, tagine kip/citroen uitstekend, tagine lam/pruimen uitstekend; bahklava uitstekend, mintthee uitstekend; verdient ten volle de hoge notering bij iens; aanrader voor iedere liefhebber van marokkaans eten
rolf schöndorff, naarden
Mohamed B. Gastronoom (23 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
dit kleine autentiek knus restaurant, heeft door de jaren heen een goede naam opgebouwd ben lang niet geweest maar het kwaliteit van het eten is absoluut niet verander kwam hier voor de eerste keer toen johannes van dam en 9/5 had gegeven was toen een gek huis , de gast heer eigenaar en zijn vrouw staan sterk achter hun vers producten , de harrira soep lekker van smaak en niet zwaar , merguez worstjes lekker gekruid, tussen gerecht pastilla ( filodeeg gevuld met kip en amandelen ) heerlijk, tagine lams groenten vol van smaak , en zo was de tagine met zeeduivel , geen overdreven smaken, subtiel, heb marokkansse buren en die hebben ooit verteld dat hun keuken is net een erfenis van moeder aan dochter , de kunsten heb je in je vingers het is een keuken van gevoel en dat proef ik hier , er zijn weinigen die dit kwaliteit hoog houden na lang jaren . RESPECT
Carolien V. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Als vegetariër in gezelschap van een alleseter is het best ingewikkeld om een restaurant te vinden dat voor allebei is geschikt. Bij Paloma Blanca lukt het goed. Er zijn gerechten met vis en vlees en genoeg vegetarische varianten. Vooraf namen we de geroosterde aubergine en courgette en als hoofdgerecht allebei een tahine. Eentje met zeeduivel en een vegetarische. De gerechten zijn heerlijk gekruid en de eigenaar is zeer attent en doet alles om het je naar de zin te maken. Bij een volgend bezoek aan Amsterdam komen we hier graag nog een keer.
Emmie V. Gastronoom (17 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk eten, dat is duidelijk. Als voorgerecht hadden wij de mergeuz en de salade met calamares en garnalen. Beide heerlijk, al moet je voor die eerste echt een knoflookliefhebber zijn. Hoofdgerecht was de tajine met lam en pruimen. Zeer mals en smaakvol vlees. Veel groente zat er helaas niet bij, maar dan moet je misschien de tajine met groente bestellen ;-)
Wat de service betreft: wij hebben meer dan een uur op het voorgerecht gewacht. De bediening legde uit dat het kwam door de drukte, maar een salade en worstjes maken duurt natuurlijk nooit een uur. Ter compensatie kregen we de voorgerechten gratis. Verder was de bediening vriendelijk en correct.
Tarik B. Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Smaak was authentiek, alles paste precies zonder dat de ene smaak de andere overheerste. We hebben er met zn drieën gegeten en ook echt alle drie genoten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Zino A. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten met een groepje van 6 personen.
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en een tafel toegewezen.
De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten was echt ongelofelijk lekker!, voor een kijkje in de Marokkanse keuken, zit je hier zeker goed ! Wat een smaken allemaal, het wordt ook leuk gepresenteerd. En zeker niet duur, prijs/kwaliteit verhouding was ook goed. Ik vond het ook zeker prachtig en gezellig ingericht.

Zeker een aanrader!