Pallas Athene

Rembrandtweg 14 1318 KR Almere Nederland Kaart

Over restaurant Pallas Athene

Goddelijke gevoel

Een authentiek Grieks familie restaurant, waar Wally en Maria je met open armen ontvangen. Pallas Athene, de godin van de hemel, staat voor de goddelijke ingrediënten, aangezien veel van de producten selectief uit Griekenland worden geïmporteerd. Een gerecht als Exochiko klinkt toch vrij exotisch! De bar bestaat uit een blauw mozaiek van steentjes en ook de zuilen geven je een heel Grieks gevoel. Als je geluk hebt is er live muziek!

Meer informatie over restaurant Pallas Athene

16:00 uur t/m 22.00 uur keuken

Voordelig
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Was erg gezellig met live muziek en het eten was heerlijk wij gaan zeker vaker hier eten
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met zijn 2en op een vrijdag avond een tafel geboekt en we zijn niet teleurgesteld. Vriendelijk ontvangen en kregen de keuze uit een aantal tafels. Bediening was vlot en aardig. Wij hebben beide een verschillende mix schotel gekozen. Het eten was goed warm en de porties prima.
Voor ons zeker een aanrader om aan anderen door te geven en zelf nog vaker te bezoeken.
Ed M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heel toevallig tegen dit restaurant aangelopen. Wat een supergriek! Alles heerlijk, heel gezellig en vanwege de korting van 20% zeer mooi geprijst. Wij komen terug!
Sterreeeeetje .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Pallas Athene. Ondanks de drukte was er toch nog ff de tijd om een praatje met ons te maken, en de kinderen aandacht te schenken. Gebeurt heel weinig dat je kind van 3 even mee mag naar de jeuken om een ijsje uit te zoeken.
Wij waren waren met 6 volwassenen en 4 kinderen, en hebben allemaal heerlijk genoten van het eten, maar ook van de sfeer in dit restaurant.
Blijf zo doorgaan team Pallas Athene!
Ons zien jullie zeker terug komen.
Ikkiebal .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
In meerdere Griekse restaurants geweest maar Pallas Athene is gewoon GEWELDIG! Eten is uitsteken. Bediening is super vriendelijk. En de gastheer is een toppertje. Hij heeft verstand van zijn vak
Yesss .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Redelijk grieks eten,service idem,meestal verwacht je bij een griek de echte griekse gastvrijheid,ben betere griekse restaurant gewend,jammer
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
In de zoektocht naar een restaurant wat open was op de maandagavond aanbeland bij Pallas in Almere. Beetje in een winkelcentrum in een woonwijk wat niet heel gezellig aandoet en ik niet snel naar binnen zou lopen, maar het eten was prima. Met name het hoofdgerecht (gestoofd lamsvlees) was goed bereid en ruim voldoende. Heerlijk zacht bereid lamsvlees zoals je gewend uit de Balkan. De bijgerechten waren niet heel spannend en redelijk standaard, maar het vlees was dikke prima.
De inrichting (typisch Griekse wandtekeningen etcetera) doet wat standaard aan, maar past ook bij wat je zou verwachten van een Grieks restaurant.
Natali W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij komen regelmatig bij Pallas Athene. De sfeer is fijn, de medewerkers allemaal even aardig. En het eten is er erg goed. Of je nu door de weeks of in het weekend komt, het is altijd even goed. Een dikke duim voor de mensen daar.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Doordeweeks op dinsdag ... 3 gangen van de kaart voor 25.- euro. Prima kwaliteit vlees. Ondanks dat het tussen kerst en nieuwjaar zat toch aardig vol voor door de weeks. Mooi afkikkertje zo.
Tamara1989 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag 2015 hier gegeten. Heerlijk gegeten en een supergezellige avond gehad! Het was niet even lekker eten en weer weg maar gewoon een feestje. Er was live muziek, mensen die gingen dansen, een culturele dans die door de zaal heen ging waar je zo bij kon aansluiten, borden die stuk werden gegooid en daarnaast leuk personeel die niet gestresst waren maar zelf ook genoten. Al met al een superavond gehad!!
Stephanie E.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Zojuist gegeten met mijn partner op eerste kerstdag. Het begon goed. Eten was heerlijk, live muziek en een aparte kerst menukaart. Bij het afrekenen had ik echter mijn vraagtekens over de prijzen van ons diner. Er was per gang een prijs gespecificeerd. Voorgerecht 12.50 hoofdgerecht 25.50 en nagerecht 10 euro. 3 gangen voor 46.50.
Eten was zo veel dat wij niet meer toegekomen zijn aan een nagerecht. Bij afrekenen blijkt dat wij er wel voor betalen en dat standaard uitgegaan wordt van 46.50 pp. Toen ik hier uitleg over vroeg werd er door de eigenaar alleen gezegd dat mij dit verteld is aan de telefoon (hetgeen niet gebeurd is) en dat het al 11 jaar zo gaat. Dan had ik maar bij de eerste sessie moeten komen eten tot half 8 dan had ik wel keuze gehad. Nu heb ik gewoon pech. Hij was ronduit onbeschoft toen ik zei dat ik hier nog nooit van had gehoord. Ik moest het maar gewoon betalen. Hier eten wij in elk geval nooit maar ook nooit meer.
Sabrina S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Ik was daar 12 december
Toen ik binnenkwam kwam de griekse specialiteit geuren me neus al binnen
En was er een prachtig kunstig grieks decor
Er was geen live muziek maar er klonk wel heerlijk griekse muziek door de speakers.

Ik nam de Bifteki
Oftewel gehakt met fetavulling
En daar kreeg je dan een bakje zelfgemaakte heerlijk knapperige patat en mayonaise bij
Apart had ik nog warm stokbrood met verse traditionele tzaziki
Ik heb gesmult als een malle het vlees was heerlijk mals en goed gekruid en de feta was ook heerlijk
De service was ook heel fijn en snel en totaal niet opdringerig.
Tis dat het voor mij wat verder uit de buurt is en financieel niet haalbaar is anders zou ik daar zeker vaker eten????????????????????
Mmeijerwagter .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Heerlijk en goed eten, ruime keus in gerechten, vriendelijk personeel, vlotte bediening. Erg sfeervol en gezellig ingericht. Een echte aanrader!
Terry V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Heerlijk op z'n Grieks gegeten de eigenaar had het meteen door dat we vaker grieks eten. Gelijk attent gereageerd door de voor gerechten als een geheel aan tafel te brengen. Hoofdgerechten heerlijk voldoende bediening vriendelijk behulpzaam. Maw een aanrader.
J R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Ik was hier nog nooit geweest omdat het restaurant zo in een woonwijk ligt. Toen ik echter zag dat Pallas Athene de hoogste rapportcijfers krijgt van alle Grieken in Almere wilden we toch wel eens een keer een vorkje komen prikken en inderdaad, die hoge cijfers zijn terecht!
We werden verwelkomd door een enorme reus die ons naar een gezellig tafeltje bracht. Later bleek dit de eigenaar, een erg zachtaardige, vriendelijke man. Het restaurant is smaakvol ingericht, vol met Griekse zuilen en beelden van goden, wij zaten naast Zeus terwijl we eigenlijk Pallas Athene hadden verwacht, ach, wat geeft het… De muziek, uiteraard Grieks, staat niet te hard.
Ondanks het enorme aanbod aan gerechten was onze keuze snel gemaakt, iets van de grill…
We mochten ondertussen bordjes vullen bij de saladebar en het moet gezegd, stuk voor stuk smakelijke gerechten. Het was druk maar de bestellingen kwamen vlotjes door, de Suzuki precies zoals hij moet zijn, lekker gekruid en precies goed gaar en de gyros dito, knapperig en lekker pittig. Ook de tzatziki en de frietjes waren heerlijk. Mijn beide disgenoten dachten er hetzelfde over dus drie borden gingen schoon terug naar de keuken.
Voor het nagerecht hoefden we, ondanks het aanbod van ruim twintig gerechten niet lang na te denken: Baklava met ijs en slagroom en daarbij Griekse koffie. Een waarlijk prima afsluiter van een heerlijk avondje. Bediening tenslotte was prima goed, vlot, attent en vriendelijk.
Tot de volgende keer!
Juggy .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
We gaan regelmatig naar Pallas Athene. Gewoon spontaan in het weekend, voor een verjaardag, en zelfs een 25 jaar jubileum bij de zaak. Elke keer is het super gezellig daar. Bediening is top, heel vriendelijk. En het eten, elke keer warm, het vlees perfect gebakken en smaakt voortreffelijk, meer dan genoeg op je bord. Salade bar is perfect, soms heb je daar trek in soms niet maar het is wel fijn om een keuze te hebben. Eigenlijk, een perfecte restaurant. Wij zijn kieskeurig als het over uit eten gaat, en wij blijven zeker vaste klanten van Pallas Athene. De eigenaar en zijn vrouw maken altijd de tijd om een praatje te maken en je voelt je daar altijd comfortabel en welkom
Mee_Eter .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Gegeten met 2 kinderen, (6 & 9jr). Na een persoonlijke begroeting door de manager kregen we een tafel toegewezen, waar ook direct de ouzo op lande. Keuze op de kaart is er genoeg, de saladbar hebben wij overgeslagen. Het eten was goed en de porties groot genoeg om je een barst buik gevoel te geven. Personeel wandelt rustig de rondjes langs de tafels, is niet overdreven aanwezig maar attent genoeg. De prijs kwaliteitverhouding is goed. Als er iets minder goeds over te melden valt, dan is het de monotone muziek, een nieuwe cd met wat meer afwisseling zou prettig zijn. De muziek stond nou niet zo hard dat je er echt last van hebt
Sandra1989 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gister 28-03 gegeten bij Pallas Athene .
Schotels waren goed gevuld en mooi opgediend. Vlees van goede kwaliteit. Smaakvol.
Dessert kaart heeft een ruim aanbod.
Bediening vriendelijk en snel.
Normale prijslijst.
Restaurant zag er mooi en netjes uit. Genoeg privacy.

Ik kom hier graag terug
Kees A.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
We waren al een hele tijd(jaren) hier niet meer geweest. Reden hiervoor was dat met name de kwaliteit van het vlees en de knapperigheid van de Gyros te wensen overliet. Weer eens poging gewaagd op basis van enthousiaste verhalen. We hadden niet gereserveerd en het was kantje boord.. Het was bomvol dus het restaurant had nog niet aan succes ingeboet. Als voorgerecht bestelde we Bourekakia melitzana (auberginekroketjes) en Garides fournou (gamba’s uit de oven). De auberginekroketjes waren heerlijk, de gamba's gewoon goed. Als hoofdgerecht had ik de sjors schotel (mixed grill van luxe vlees) en mijn vrouw Filetakia tiganita (ossenhaas en lamshaas in Ouzo met groentes). Het vlees was licht taai en aan de droge kant. De gyros was niet knapperig. Saus was laf van smaak. Het was redelijk alles met elkaar, maar geen enkel groot pluspunt. Koffie was lekker.

De bediening was vriendelijk maar zonder echte aandacht. De vragen werden plichtmatig gesteld en men keek je niet aan omdat men ondertussen de zaal rondkeek of er iemand anders aandacht nodig had. Ik vond dat storend en kennelijk is men zo opgeleid, want ze deden het allemaal. Ik ben bang dat weer een paar jaar weg blijven, omdat er goede alternatieven zijn.
Mireille-Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Wij komen hier elke twee a drie weken en de kwaliteit van het vlees is altijd constant: goed en lekker. Bediening is vriendelijk. Het kan soms wat langer duren maar de tent zit ook praktisch altijd vol. Een goed teken!