Palladio

• Airconditioning , Terras
6,5
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het eten is goed. Men slaagt er hier goed in om de originele Italiaanse smaken te benaderen. De pasta is goed van smaak en keurig al dente. Wij zaten op het terras op een warme zomeravond en dan is de Elandsgracht een prettige entourage. Maar die bediening.... De eerste vrouw die ons het eten bracht (met bedienen had het niets van doen) was chagrijnig, kortaf en volstrekt ongeïnteresseerd. Ze sprak in t begin nog aardig Nederlands , maar toen ik uit pure wanhoop vroeg of ik misschien beter zelf het eten zou kunnen halen uit de keuken, verstond zij geen Nederlands meer of wenste zij überhaupt om niet meer te reageren Oordeel: een 1. Maar er liep nog een vrouw in de bediening en die deed het netjes en beschaafd. Vandaar dat ik nog tot score 3 kom. Ondanks het best lekkere eten: ik ga hier niet meer komen omdat een dergelijk slechte service een groot deel van mijn plezier verpest
Marleen220483 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Iedereen, in zowel de keuken als bediening, is Italiaans. Dat zorgt er voor dat het voelt alsof je in Italië bent. Bediening is erg vriendelijk en heeft alle tijd voor zijn gasten. Zeker een aanrader om naartoe te gaan!
Jsmitshuijzen .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We liepen langs dit restaurant en gingen naar binnen op basis van de uitstraling. Ziet er goed uit van zowel buiten als binnen! De service die we kregen was erg goed, vriendelijke bediening, lekkere wijnen en gratis kraanwater maakten de start goed. Als voorgerecht hadden we de bruschetta en vitello tonato, allebei erg lekker. Ook de hoofdgerechten waren goed. Simpel maar lekker italiaans voor een goede prijs.
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Ik ben verbaasd over de slechte recensies, die ik over dit restaurant las. Ik las het pas, nadat we hier al waren neergestreken en verwachtte dus niet veel. Maar wij hadden een hele prettige ervaring, alles vers en lekker. We begonnen met de Antipasti voor twee personen, een aanrader! Daarna een pasta en heerlijke huiswijn. Precies wat je bij zo'n kleine italiaan verwacht! Correcte en vriendelijke bediening.
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Hier zou nooit meer iemand moeten gaan eten.
Nog nooit zulke onbeleefde bediening meegemaakt.

Bediening sprak alleen Engels.
Op de vraag wat de daily special was antwoordde ze zonder op te kijken van haar werk alleen de woorden penne-ricotta-spinach.

Toen wij wilde gaan zitten snauwde ze ons naar een andere tafel. Een 2 persoons ipv 4, begrijpelijk, maar niet op deze manier.

Wij bestelden een penne wild en een penne zalm en binnen 3 minuten (magnetron?) stonden er twee hele kale bordjes voor ons. Een met penne met wat bolognesesaus en een met wat zalmsnippers. voor € 15,- elk.

De volgende, nog minder beleefde serveerster vroeg hoe het gesmaakt had. Ik antwoordde dat ik het wel wat weinig en kaal vond voor. Hierop beet ze terug dat ze ook geen Amerikaanse porties deden.

Bij het afrekenen zei ik nog dat ik dat wel erg onbeleefd had gevonden. Maar dit mondde slechts uit in wat heen en weer geruzie.
Mara B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Hier inmiddels al weer een aantal weken geleden met twee vrienden gegeten. We hadden al ergens anders zitten borrelen, dus we waren niet op zoek naar iets heel uitgebreids. Restaurant Palladio leek ons perfect voor een simpel diner met een paar biertjes.

Toen we binnenkwamen was het vrij druk, maar er waren nog tafels vrij. Helaas had de bediening geen oog voor ons en zijn na bijna 10 minuten wachten dus zelf maar ergens gaan zitten. Toen we het menu ontvingen en ons de dag specials verteld werden, werd er ook meteen bij verteld dat meer dan de helft (!) van de kaart niet te krijgen was die dag. Iets geïrriteerd besloten we toch te blijven zitten, omdat we wel erg veel honger hadden.

Hoewel het allemaal moeilijk liep met bestellen en het krijgen van de drankjes, was het eten echt heel erg lekker. Twee van ons hadden de pasta met truffelsaus en de andere persoon bij ons aan tafel had ravioli. Echt zitten smullen.

Bij het afrekenen kwamen we er helaas achter dat er 3 extra biertjes en 1 extra glas wijn stonden aangeslagen. Toen we dit aangaven werd er wat in het engels gebrabbeld en uiteindelijk toch maar van de rekening gehaald. Al met al: dramatische service, maar prima eten.

Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Goed ontvangen en we voelde ons echt welkom. We deelde samen het voorgerecht grande antipasto misto palladio. Daarna allebei genoten van een secondi en daarna was het ook genoeg! Heerlijk gegeten, prima wijn en hele fijne bediening. Voor herhaling vatbaar.
Rebecca P.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Hier gegeten met Koningsdag. Ze hadden een aangepast menu i.v.m. drukte, dus wellicht niet helemaal fair om te beoordelen op zo'n dag. Gerechten waren goed op smaak en service was heel netjes, zelfs toen er mensen met biertjes binnenliepen. De huiswijn was top. Het wordt gerund door echte Italianen en dat maakt het toch wel bijzonder!
Ilja K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Als eerst een grande Antipasto Misto Palladio gedeeld en daarna beide een Rib Eye genomen. De Antipasto was een lekker mix van gegrilde groente, vlees en kaas. Prima op smaak wat aan de dure kant. De Rib Eye was zeer lekker en perfect bereid. In zeer lange tijd niet zo'n lekker stuk vlees gehad. We hebben afgesloten met 2 koffie waar we een Grappa van de zaak bij ontvingen.
Leuke sfeer en ok bediening.
Raymond W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij Palladio. We waren met een groep van zes. Vooraf twee grote borden antipasti met o.a. gevulde champignons, aubergine met knoflook en coppa. Prima, precies wat je ervan verwacht. Als hoofdgerecht namen we allemaal penne met wildragout (hoog op smaak, échte wildsmaak, mals). Ook werd er nog een t-bone steak besteld om te delen. Goed vlees met een subtiele smaak van de grill.

Wat naast het eten opvalt, is de gastvrijheid. Voor ons opvallend, maar voor de Italiaanse bediening leek het allemaal heel vanzelfsprekend. Palladio was voor ons een verrassend goed begin van een verder zeer geslaagde avond.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Gegeten met 5 personen. De grote antipasti voor 2 personen was heerlijk en smaakte naar meer.... De hoofdgerechten (gnocchi met pesto, spaghetti met tomatensaus, saltimbocca en spaghetti met ragout) vielen tegen. Vooral de gnocchi met pesto was erg zwaar en niets speciaals. Wij vinden het geen aanrader, je betaalt een hoop geld maar daarvoor krijg je niets bijzonders.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Jammer erg teleurstellend gegeten met 3 personen, Bediening ronduit slecht, menu kaarten werden op tafel gegooid, pasta met mosselen waarvan de schelpen leeg waren , toen we er iets van zeiden moesten we maar goed kijken want door het koken waren ze eruit gegaan en zouden ze wel onder de pasta liggen?? Bij het afrekenen weer aangegeven dat we zeer ontevreden waren maar er kwam geen enkele reactie. We hebben dan ook aangegeven dat we zeker niet meer zouden terug komen en zeker ook niemand zouden doorsturen, wat de tafel naast ons beaamde ook zij zouden hier niet meer terug komen.
Joshua K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Afgelopen vrijdag gegeten, een teleurstellende ervaring helaas!
We begonnen met de grande antipasto misto, dat was een prima voorafje!
Vervolgens kreeg ik de Truffelpasta, na een paar happen bleef een erg zoute nasmaak in de mond over. We zaten te dineren met een lichte tijdsdruk ivm een vervolgafspraak waardoor terugsturen van het gerecht niet tot de mogelijkheden behoorde. Het gerecht dus grotendeels laten staan, gelukkig hadden we vooraf ook wat broodjes gegeten.

Toen de serveerster kwam afruimen gaven wij aan dat we de pasta erg zout vonden, reactie: dan zal je er wel teveel parmezaanse kaas over hebben gestrooid!
Als dessert zouden we nog een scroppino willen bestellen, de rekening werd echter al op tafel gezet.

Al met al zeker geen aanrader.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Een teleurstellende ervaring. Wij kwamen een kwartier na de afgesproken tijd binnen en kregen daar stevig commentaar op! Nou ja! Mijn spaghetti à la vongole van 16 euro (!) bevatte slechts 5 vongole(!) Het eten was matig, flauw van smaak én de bediening ronduit slecht! Weinig aandacht voor ons vieren. De bediening had alle oog voor waarschijnlijk vaste gasten, waardoor wij werden "vergeten". Het was misschien te druk?! Geen échte Italiaanse ervaring, helaas! Prijs-kwaliteit verhouding was ver te zoeken. Jammer!
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Het eten viel een beetje tegen, zeker gezien de prijs. Toch is het een gezellige Italiaan, op een mooie plek in de Jordaan. De bediening is prima, maar spreekt soms geen Nederlands. Over het algemeen een mooi restaurant, maar de prijs/kwaliteit-verhouding is een beetje uit balans. Wel zijn de toetjes een echte aanrader!
George D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Leuke kaart, prima plekje, vriendelijke bediening. De gevulde inktvis viel qua vulling wat tegen, had wat pittiger gemogen. Naast de kaart nog een aantal gerechten buiten de kaart om. Net als het eten, het decor en de service, is ook de prijs fair; alles in lijn dus.
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Redelijke buurtitaliaan met op zich leuke gerechten die soms net de finesse missen. Bediening was een beetje slordig (en lost dat dan maar half op). Mooie wijnen.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Op het trottoir gegeten, maar dat doe je op zoveel plekken in het Bourgondische Amsterdam. Kleine maar lekkere kaart, aangevuld met enkele daggerechten. We kiezen enkel daggerechten. Een carpaccio van langoustine met avocado en visballetjes vooraf. Spaghetti met peper en pittige Italiaanse kaas en een rib eye met kleine groene asperges. Het een is nog lekkerder dan het ander. De spaghetti is vers. Van mij had ze iets meer al dente mogen zijn, maar mijn vriend vond haar precies goed. De carpaccio van langoustine is wat slijmerig van smaak, maar nooit eerder gegeten en ik vermoed dat dat zo hoort. Smaak en kwaliteit in ieder geval niets mis mee. Lekkere fles maandwijn uit Puglia erbij en twee semi fredo's van chocolade als dessert. De rekening, 94 euro. Wij komen terug.
Ybona B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Gisteravond heerlijk met z'n vieren gegeten. Uitstekende ravioli en pasta's. Goed verzorgde hapjes vooraf, lekkere prosecco en een heerlijk grand dessert. Ook de cappuccino is van grote klasse, rpecies zoals deze hoort te zijn met een verrukkelijk zelfgebakken koekje. Hier komen wij zeker terug.
Kleine opmerking qua akoestiek. Er zou wat pluche onder de tafels geplakt mogen worden om het geluid wat te dempen.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2013
Je waant je terug in de jaren 60/70. Ten minste de muziek brengt je in die tijd terug. Op zich goed eten. Maar zowel het eten als de bediening kunnen net een tandje beter. Zeker als je naar het prijskaartje kijkt.