Palermo Da Franco

• Airconditioning
6,8
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
In deze zaak, die sinds 1969 bestaat, is het vertrouwd, leuk en lekker. Wij zijn vergeten hoe lang we al bij Franco komen, maar hij behoort nog steeds tot onze favoriete adressen. Niet alleen de pizza is hier goed (lekker dun en knapperig), ook de lasagne blijkt verrukkelijk. De zaak was opgeknapt sinds ons laatste bezoek. Met een strakke lange wand en minder snuisterijen aan de muur. De toiletten zijn ook keurig geworden. Wij waren blij weer een keer bij Franco te eten en zijn oude vertrouwde serveerster aan tafel te hebben. Ook zij verdient lof.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk hier. We komen hier al heel veel jaren. Het is ons buurtrestaurant waar we op ons gemak heen lopen. Vaak wordt er heen en weer gekletst tussen bezoekers. Tussen gezelschappen en mensen die er alleen eten; zichtbaar blij met de gezelligheid. Smakelijk eten voor niet te veel geld. Dat is ook de insteek van Franco. Uit eten moet mogelijk zijn voor iedereen. Ook afhalen is mogelijk. Of het nu de pasta-/pizza-/vis- of vleesgerechten zijn. Heerlijke vleesgerechten van Antonio. Calzone met heerlijke gehaktsaus van Luciano. Franco maakt zelf zijn Lemonchello (verrukkelijk). Tja, de inrichting; natuurlijk kan dat beter. Vind ik in tegenstelling tot veel andere restaurants hier minder belangrijk. Franco/Antonio/Thea zijn uiterst gastvrij. Hier mag je 100% jezelf zijn en kinderen zijn welkom.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
gisteren hier gegeten , Ik kom uit noord.
Dus ik ben opgegroeid met deze italiaan.
Schrik niet als u de deur opent, echt super oudbollig.
De zaak is zeer gedateerd, precies zoals alle italianen en in de jaren 70 uitzagen.
En er hangt een lichte grondlucht .
Maar de prettige prijzen.
En Vooral de kwaliteit van de pizza's en pastas, in combinatie met een goede service.
Zorgen ervoor, dat als je gewoon even wil eten . Je hier moet zijn
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Franco di Palermo is onze favoriete Italiaan waar we zeker om de 2 maanden gaan eten. De funghi Trivolati, de parmaham, spaghetti aglioli en huisgemaakte limoncello zijn favoriet. Nergens zo lekker als hier!

Bij Franco is het alsof je 50 jaar terug in de tijd gaat en je waant je dan ook in een echt authentiek Italiaans restaurant. Thea zorgt er dan nog eens voor dat je avond compleet is.
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Dit is al jaren ons favoriete italiaans restaurantje in Rotterdam. Door de ambiance moet je heen kijken. Zoals bij veel authentieke Italiaanse restaurantjes is de inrichting wat oudbollig, alhoewel het een paar jaar geleden wat gemoderniseerd is. De sfeer is hier altijd erg gemoedelijk en het eten zeer goed. Gisteren hebben we de funghi trifolati genomen. Eén van de favoriete van mijn man. Wat deze zo lekker maakt is dat de champignons in een heerlijke saus geserveerd worden. De pizza's zijn hier ook altijd van een super kwaliteit. Mooie dunne bodem, groot en goed belegd. Naar onze mening zijn dit de beste pizza's van Rotterdam. Omdat wij hier regelmatig komen hebben we al veel gerechten van de kaart geproefd. Wat je ook van de kaart neemt vlees, vis of pasta als is hier van een zeer goede kwaliteit. Ook de prijs is in goede verhouding. Wij zullen in ieder geval hier nog jaren blijven komen.
Santiago G.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Op basis van de toch overwegend goede recensies hier gaan eten. Iedereen schrijft over de basale inrichting en daar kan geen woord over gediscusseerd worden. Je hebt geen diepgravend onderzoek nodig om te zien dat daar de laatste 25 jaar niks aan gedaan is. En dit interieur kan idd echt niet meer. Maar iedereen schreef ook over de goede pizza dus toch maar langsgegaan. Maar ook de pizza's viel tegen. We hadden de tonno en de calzone en ze waren allebei het best te omschrijven als standaard. De calzone vond ik smakeloos en heb ik alleen maar beter gegeten. Ook de tonno was laf van smaak. Het zit dicht bij me in de buurt en ik ben op Italiaans maar mij zien ze er niet meer. Vaak begrijp ik de recensies op Iens wel maar deze keer raad ik iedereen aan eens naar een andere Italiaan te gaan. Geloof me, daar krijg je geen spijt van.
Camminga .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Eten is niet alleen het proces van het tot zich nemen van voedsel,eten is ook een beleving in een gezellige ambiance,soms s chique en soms gewoon. En die ambiance gaat het me nu net.Het eten was best aardig,maar ja echt slechte pizza's kom je nog maar zelden tegen.Pasta was ook wel goed. Maar du de ambiance,de inrichting.Verschrikkelijk.Slechte kwaliteit muziek,waarschijnlijk nog een bandje wat steeds vast liep. Decorum geheel achterhaald door de tijd en heeft al jaren haar beste tijd gehad. Het geheel doet shabby aan. Bediening was vriendelijk. Maar in deze setting werden we nergens meer vrolijk van
JuliaD .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
We hebben hier heerlijke pizza gegeten, echt heerlijke bodem. Bediening was ook erg vriendelijk. Prijs/kwaliteitverhouding is heel goed, echt een aanrader!
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Wederom hier heerlijk gegeten! Ik had de pizza Romana en als toetje Tiramisu. Beide echt super lekker! Franco en zijn broer zijn echte Sicilianen en je proeft dat van de gerechten af! Pizza's hebben een super dunne bodem en zijn fors belegt.
Decor is al 30 jaar 't zelfde, maar dat geeft wel een passende sfeer :)
Bxr .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Beste pizza's in het eerste Italiaanse restaurant van Rotterdam

Met regelmaat halen we ergens in Rotterdam een paar pizza's als we geen zin hebben om te koken. Maar waar ik ook kom, nergens zijn de pizza's zo lekker als hier EN de prijzen bederven je eetlust niet - in tegendeel. Dan gaan we ook niet moeilijk doen over het gedateerde meubilair/decor. Het is een gezellig restaurant, een soort charmante tijdmachine waar je door aardige mensen wordt geholpen die zich hier duidelijk thuisvoelen. Dat kan ook niet anders: dit is het eerste Italiaanse restaurant in Roterdam. Ze zitten hier al sinds 1969. De eigenaar is bijzonder vriendelijk en relaxed.
Jesper L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Gewoon naar binnen en een smakelijk pizza eten en dat is alles. Interieur wat de tand des tijds amper heeft doorstaan . Aardige bediening .Wel wat hoog gewaardeerd in de gemiddelde score op Iens
Iemand Niemand .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Als je hier eet,lijkt het net of je in Italie uit eten bent! Leuk vind ik dat! Hij spreekt wel Nederlands,maar een 'ciao' 'prego' 'grazie' enz hoor je wel regelmatig en ook het Italiaans gepraat (mama mia) vanuit de keuken is leuk om te horen.Dit zaakje ziet er echt superfout uit van binnen (en buiten),maar dat hoort ook wel een beetje bij zo'n 'Echte Italiaan' met van die potjes en pannetjes aan de muur en van die togen.Zelfs een Forza Palermo sjaal.De inrichting is een beetje een bij elkaar geraapt zooitje ,maar dat heeft toch ook altijd wel weer wat gezelligs.Het zaakje is klein en sommige tafeltjes staan wel dicht op elkaar.De man in de bediening is vriendelijk,alleen komt tussendoor niet vragen of je nog wat wil drinken.(?) Het eten is echt verrukkelijk.Vooraf champignons met een room & knoflooksaus,zo'n soort gerecht heb ik wel vaker besteld,maar nooit zo lekker als hier. Als hoofdgerecht een pasta matriciana.Je krijgt best veel.Ook de gerechten van mijn vriend waren erg lekker! Als toetje de cassata,lekker! We moesten ook wel lachen om de muziek die op stond.Hij stond denk ik op shuffle ofzo.Van Italiaanse liefdesliederen tot i'm barbiegirl (nooit eerder in restaurant van die blije nummers als achtergrond muziek gehoord) Dus wil je effe 'echt Italiaans' eten,dan is dit wel een aanrader..als je verder niet om het 'decor' geeft, Je kan er alleen niet pinnen
Guidetti .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Beste Italiaan in Rotterdam voor een schappelijke prijs. de tonijn,de pizza's,de antipasta ,alles voortreffeljk,alleen wanneer t druk is moet je even geduld hebben.franco en zijn broer geweldige koks en Thea zorgt voor een huiselijke sfeer en prima bediening.Je moet het gewoon zelf ondervinden.
Davidyuen .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
De pizza bij Franco is altijd prima. Neem meestal de Calzone. De dubbelgevouwen pizza rijkelijk gevuld met veel verse groente en ham - salami en kaas. Lekker vers uit de steenoven. Mijn vrouw had iets bijzonders ze had vissoep met penne besteld. Thea moest het volgens mij twee keer doorgeven aan de kok. Het eten was zoals gewoonllijk heel lekker.
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Op moederdag heel erg op tijd aangeschoven. Omdat we erg vroeg waren (17.00 uur) mochten we een tafel uitzoeken. Alle andere tafels waren gereserveerd. En inderdaad vanaf 17.45 uur zat het gehele restaurant vol.
De bediening is vriendelijk, behulpzaam en correct. Wij hebben de huiswijn gedronken en deze is prima. De carpaccio is overheerlijk en de Funghi Trifolati ook. Als hoofdgerecht Agnello alla griglia en Sgaloppina alla Romana... heerlijk. Als bijgerecht spagetti... en salade. Erg lekker allemaal. De kinderen hebben Lasagne en een pizza gegeten. Met smaak bereid! Zeker voor herhaling vatbaar. De bediening had geen haast om onze tafel vrij te maken voor een eventuele tweede ronde en dat is zeer prettig!
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Gisteravond bij ons buurtrestaurant gegeten, kind aan huis. Lekker hoor, al jaren. Elke keer als ik Involtini Palermo eet, dan is het "alsof er een engeltje over mijn tong piest", zoals mijn oma zaliger het zo fijntjes wist te zeggen.
Involtini Palermo: zachte kalfslapjes, gevuld met asperges, ham, mascarpone en gorgonzola. Franco is een heerlijke flirt, Antonio werkt stil en hard in de keuken, Thea Tsang is een schat die rustig aan alles ziet, regelt en bedient.