Paleis van de Weemoed

Oudezijds Voorburgwal 15 Amsterdam 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-206256964

Over restaurant Paleis van de Weemoed

Theater en spektakel

In Paleis van de Weemoed staat het weekend bol van de shows. In de authentieke nachtclubsetting beleef je een artistieke avond uit. Zang, dans, humor en natuurlijk een voortreffelijk diner. Dit alles op een bijzondere plek op de Wallen, waar internationaal publiek graag aanschuift voor een van de mooie shows. De wereldse invloeden laten ook de keuken niet onberoerd. Zij serveren je heerlijke gerechten om nooit te vergeten.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Paleis van de Weemoed

Slechts op 10 minuten loopafstand van Amsterdam CS
  • : Betaald parkeren in de buurt bij Oosterdok parkeergarage tegen gereduceerde tarieven.

Vrijdag en zaterdag 19:00 - 23:00
Zondag en maandag diner(shows) op aanvraag

OmaSannie V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een werkelijk GEWELDIGE vrijgezellenavond van mijn dochter Kelly gehad. Wat een leuke show met een top zangeres en pianist, Marylin M. met haar bruleske (showgirl) show waar wij behoorlijk onder de indruk waren van haar mooie lichaam... En de uberlange Tony die mijn moeder helemaal inpakte... Het eten was perfect, de bediening SUPER! De avond.............. GEWELDIG!! Wat een feest en gezelligheid.. ok het kwam ook door onze tafel maar het was echt top! Dank je wel en tot de volgende keer.!
Kelly R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Super leuke avond gehad! Heerlijk genoten . Oke onze tafel was het meest leuke de rest deed niet echt mee maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke sfeer goede service. Eten vond ik weinig keuze en net niet .. Maar dat is smaak...ik heb een top avond gehad en ik ga zeker terug komen. Het was net Parijs ...
Paleis .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een fantastische locatie is dit!!! En vooral, wat jammer dat ik dit nu pas ontdek. Wij hebben genoten van een overheerlijk diner met uber lekkere huisgemaakte friet en een goede huiswijn. Onwijs enthousiaste bediening en een geweldige show. Absoluut een aanrader en voor herhaling vatbaar!
Jose- .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Het was een gezellig avondje uit. Heerlijk gegeten. De avond werd je voorzien van leuke entertainment. We hebben heel erg gelachen. Zeer vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!
Albert12344 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
ik ben hier zaterdag 16 mei geweest en heb een geweldige avond gehad ! erg leuke ontvangst en je waant je gelijk in een ouderwetse nachtclub sfeer ! de bediening was zeer vriendelijk en attent! het eten was erg goed en echt waar voor je geld! de artiesten gaven iedereen voldoende aandacht, er werd met iedereen rekening gehouden of je nou toerist was of niet ,iedereen hoorde erbij! van begin tot het einde een geweldige avond! zeker voor herhaling vatbaar
Gebinabohlen .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten, de bediening was geweldig en de show heerlijk . Wijnhebben gelachen en echt genoten van een geweldige avond.
Corrie R.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015

Tja, wat moeten we van ons avondje in het Paleis van de Weemoed zeggen? "Iedereen deed zijn of haar best" is de gunstigste samenvatting.
Vanwege het mooie weer startten we buiten op het "terras" waar we belandden tussen in hoger sferen verkerende toeristen aan tafeltjes met rode plastic kleedjes inclusief brandgaten. Een vriendelijke ober bracht wijn en bier. Nog een beetje bijkomend van de entourage waar we in terecht waren gekomen (niks geen nachtclubsfeer waarop we ons gekleed hadden!) werd mijn man op zijn hoofd gepoept door een duif.
Op dit onheilspellende voorteken sloegen wij geen acht helaas....
Gauw naar binnen: een in vergane glorie ingerichte ruimte waar uiteindelijk ongeveer eenderde van de tafels bezet werd ( twee Duitse meisjes, een groep uit Zeeland en wij tweeën). De ruimte was prettig verlicht en de tafels waren met linnen gedekt maar deze positieve aspecten werden meteen teniet gedaan door de lippenstiftafdruk op mijn waterglas. Een van de twee vrolijke obers vertelde dat niet de Pheasant Pluckers, waar wij voor gekozen hadden, zouden komen maar dat er een ander meer burlesque optreden zou plaatsvinden. Ai burlesque...... Nou ja, we maken er iets van dachten we want
we hadden het avondje Weemoed cadeau gekregen van vrienden (waarschijnlijk op basis van de positieve recensies).
Nou, we hebben er iets van gemaakt net als de optredende artiesten trouwens maar plaatsvervangende schaamte bekroop ons regelmatig. Het meest genante was de bijna-striptease door een Scarlett Johanssen look-alike die wulpse bewegingen maakte terwijl zij haar glimlach krampachtig in de plooi hield. Op een gegeven moment riep de hoofd-act, die ook wel in de gaten had dat het allemaal niet in zeer goeie aarde viel, uit: "tja, u zult zich wel afvragen: waar hebben we voor geboekt?".
Over het eten ben ik snel klaar: ik zou me er voor schamen, zeker in verhouding tot de prijs.
Voorgerecht was wel aardig maar niet bijzonder: een bolletje zalmsnippers in gelei op een oud briochetoastje. Hoofdgerecht zou dorade zijn maar ik heb al vaak dorade gegeten en dit leek echt iets anders en in ieder geval was het niet lekker, zanderig en smakeloos. Doorgekookte groenten op een stapeltje kledderige aardappelschijfjes, die waarschijnlijk niet eens zelf gesneden waren vergezelden de zielige vis. Maak toch gewoon goeie frites met saté en een salade als je geen sterren koksopleiding hebt genoten!
Gelukkig was het kaasplankje toe wel OK maar daar kun je ook weinig aan verpesten.
Tussen eten en optredens door liepen overigens toeristen van allerlei pluimage, soms in hashdampen gehuld, voor een sanitaire stop binnen. Later schoven een paar van hen aan voor de show, hoezo exclusief?? Voor een bedrag van ongeveer 130 euro hadden we iets beters verwacht.
Mijn advies: maak er een goed eetcafe van, er lopen daar op de gracht genoeg toeristen rond die vast genoeg hebben van de overvloedig verkrijgbare patat en pizza en op zoek zijn naar een iets beter hapje. Lekker muziekje op de achtergrond en klaar!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wat een gezellige tent is dit zeg! De naam had me nieuwsgierig gemaakt en nadat ik een aantal recensies gelezen had, hebben we besloten naar de dinnershow te gaan. Wat een goed idee was dat, want ze hebben alles waargemaakt wat er ervan verwacht hadden. De show was geweldig, "the pheasant pluckers" zijn innemend en caberetesk en brengen de lol die ze zelf hebben in het optreden heel fijn over op het publiek. Je moet het allemaal niet te serieus nemen en gewoon genieten van een avondje vol variété! Ook het eten vonden wij heerlijk en de bediening was top! Wij vonden het absoluut niet duur voor een avondvullend programma: wij waren alles inclusief voor 142,50 met z'n tweeën van 19.30 tot 23.00 uur onder de pannen en hebben aardig doorgedronken. Een toptent waar we graag nog eens terugkomen!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Paleis van de Weemoed wat een aparte tent, de omschrijving is moeilijk te geven, maar een ding is zeker; het is niet standaard. Leuk ingericht met in een theater en oude Parijse nachtclub sfeer. Optredens niet te professioneel maar daardoor zeker heel charmant. De bediening is zeer attent en doet er alles aan om het naar je zin te maken. Het eten was prima al vind ik dat daar nog een slag in gemaakt kan worden. Een theater/restaurant als Paleis van de Weemoed is echter wel alleen leuk als het druk is, je zit anders toch in een leeg theater en mist de echte sfeer. Aanraders ga op een drukke dag dan is het zeker de moeite waard.
Ruime tijd geleden ben ik er ook geweest voor een optreden met diverse optredens voor de lokale TV, deze zie ik helaas niet op de agenda meer staan.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Op de derde kerstdag gegeten bij Paleis van de Weemoed....een klein theaterrestaurant hartje Wallengebied. Wat betreft het eten en de service......dat was voor de prijs van goede kwaliteit. Niet bijzonder origineel, maar prima klaargemaakt met voldoende afwisseling: na de amuse, voorgerechtje van kalfswang, tussengerecht pompoensoep, hoofdgerecht kabeljauw en een dessert met verschillende zoete hapjes. Tussen de gangen was er een kerstshow met zang, dans en een quiz met deelnemers. Dit alles met een hoog ouderwets variéte gehalte. Zowel de sfeer, de entourage als de intimiteit zorgden voor een heel prettige avond waarbij al je zintuigen vier uur werden gestreeld. De wijnkaart is wat beperkt, soms gaat er bij de show iets mis, maar dat hoort absoluut bij de charme van deze zaak.......
Ik kom zeker terug!
Paleis W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wat een leuke avond bij Paleis van de Weemoed, we hadden een bedrijfsuitje met dinnershow, het eten was heel goed, het entertainment was erg leuk en de ambiance was heel knus, romantisch met kaarslicht, kortom genoten!
Fairvalue .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Op vrijdagavond naar de Dinnershow, 49,50 voor 3-gangen inclusief optreden van Mir en Morris. Jazz met humor, veel liedjes en leuke interactie met het publiek. 3 Optredens en na de koffie hadden ze best nog een keer mogen komen. Paleis van de Weemoed ligt op de Wallen en heeft een klein podiumpje en een eetzaal voor ongeveer 50 man. Veel rood en kaarslicht, sfeervol. Goed toegankelijk. Bij het menu voor elke gang keuze uit 3 gerechten. Eten is goed verzorgd en lekker, mooi opgemaakt. De friet (apart bij te bestellen net als extra groente) is prima. We waren aangenaam verrast door de huiswijn, zowel wit als rood lekker en 18 euro (plus of min een euro) per fles. Kom er elders eens om. Attente en hartelijk Amsterdamse (maar niet joviale) bediening. Al met al een prima avond. Ik kom nog wel eens terug voor de a la carte kaart. Ben wel benieuwd geworden.
Manuel N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
We hoorde dat de Het Paleis van de Weemoed een aantal dagen in de week extra open is gegaan voor een gezellig dinner. Samen met mijn vrouw ben ik afgelopen zondag er gaan eten. In een woord SUPER! We hebben beide voorgerechten: de Lichtgerookte zalmfilet met gegrilde gamba's en wasabi saus plus de Terinne van eend met Mandarijn-compote met heel veel plezier opgegeten!

De gekozen hoofdgerechten waren boven verwachting: een perfect gebakken biefstuk en een portie van 2 royale Noordzee tongen met een smakelijke aardappelgratin en venkel als groente. Tip voor de liefhebbers van vers gebakken patatjes met huisgemaakte mayonaise, deze mag je niet missen ;-)

Toetjes was eveneens niets op aan te merken. Kenneth de ober beschikte over de nodig humor om het geheel af te maken.

We komen snel weer eens langs!
Roel T.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Een bijzondere avond in het Paleis van de Weemoed ! De makreel, de dorade en de perentaart waren prima op smaak maar kers op de kaart was toch wel Nadja Filtzer. Begeleid door haar pianist maakte ze de avond met nummers als 'Secondhand Rose' en 'Charlatan'tot een intiem samenzijn. Meer, meer !
Fvanwissen .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Met een groot gezelschap een zeer geslaagde avond beleefd. De show (The Vixens was zeer vermakkelijk). HEt eten is prima en de service is vriendelijk en professioneel. Zeker een aanrader!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Voor de show hoef je hier echt niet te komen. De zangeres deed haar best, maar het was allemaal net niet. Voor- en nagerechten waren goed, hoofdgerechten niet speciaal. Van één van ons was het koud. Wel zeer vriendelijke bediening! Netjes ook dat ze iets van de prijs hadden afgehaald omdat ik ivm mijn zwangerschap niet kon profiteren van de wijn die inclusief was.
Philipf .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Heerlijke avond gehad met jaarlijkse kerstfeestje van bedrijf. Attente en vriendelijke bediening, leuke artiesten, prima wijnen en eten. Aanrader voor origineel avondje uit in Amsterdam op locatie waar veel Amsterdammers niet snel zullen komen.
Gmeijer .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Ik vier elk jaar hier mijn verjaardag, en dit keer was het eten absoluut niet goed.
Ik zelf ben gek op toetjes en ook dit was een grote bal ijs, met fruit wat niet rijp was.
Wat een achter uitgang. Jammer want dit kon zo uniek zijn.
Mijn dochter zat de hele avond te klagen over de lucht.
Later merkte zij dat het een intense luchtverfrisser was die op het toilet was aangesloten. Het is altijd speciaal geweest voor ons, met de gezellige muziek erbij.
De heer G.Meijer
ReneeBekkers .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Voor een vrijgezellenfeest hebben we hier gegeten en workshop burlesque gevolgd. Complimenten voor de organisatie - er werd zelfs een lied voor de bruid geschreven. Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een orgininele invulling van de middag en avond. Prachtige locatie met leuk terras aan de Amsterdamse wallen. Mooie dinnershow! Eten was ok.