Pakhuis de Zwijger

Zaterdag en Zondag Gesloten

6,9
Teun G.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Tja, de eerdere slechte recencies zijn deels begrijpelijk. Pakhuis de Zwijger is een eetcafe zonder pretenties. Het eten is doorgaans degelijk. Gisteren een rog gegeten, de vis van de dag. Deze was zeker vers en lekker en de combinatie met een groene salade, rode bietensalade en zoete aardappelen, niets op aan te merken. De bediening is informeel en vriendelijk. De snelheid van bediening hangt af van de persoon. De een let wel op, de ander niet. Maar ach, het geheel ademt de sfeer uit van een cafe, dus heel erg kan ik dat niet vinden.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Ben enigszins verbaasd over de negatieve recensies die ik lees over het eten en de service. Niet mijn ervaring in elk geval; van de week hier weer eens gegeten voorafgaand aan een lezing. Geen service op het terras, dat is waar, maar het personeel binnen allervriendelijkst en als je daar even bestelt, wordt het wel gewoon geserveerd op het terras. O.a. een stevige versie groentenquiche op een bed van spinaziesalade met blauwe kaas; lekker, vers en overdadig. En een goede lamsstoof, ook weer een grote portie, met een lekker op smaak gemaakte couscoussalade erbij. De pizza's zijn wat meer basic (maar ook wat goedkoper) maar overall een leuke, gevarieerde menukaart. Wat mij betreft een blijver!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Ik ben hier captive audience. Ga gemiddeld wekelijks hier naar een bijeenkomst of lezing, en vindt het op zich dan om meerdere redenen prettig om ter plekke (van te voren, soms na afloop) wat te eten. Maar ik kom voor veel dingen maar niet voor het eten. Echt niet.

En de bediening mag vriendelijk zijn, maar vaak houden ze het niet bij. Enigszins begrijpelijk als het druk is, maar ook als het niet druk is - er mist eye for detail.

De veggie menukaart van het moment biedt dahl met pappadum als soep. Die is dan ook werkelijk zeer waterig en smakeloos, met een pappadummetje erover gedrapeerd, zodat die meteen lekker slap is geworden van de damp.
De antipasti - dippings zijn te weinig in hoeveelheid want wel lekker (alhoewel zze met de meegeleverde groenten niet op te lepelen zijn) maar hoe krijgt iemand het verzonnen om in één gerecht zowel olijven als dadels te combineren. De dadels waren bij de Sligro waarschijnlijk soweiso in de aanbieding, want ook in andere gerechten zoals de salade met "seizoensgroenten" worden die te onpas in rijkelijke hoeveelheden toegepast. In de plaats daarvan had ik graag nog wat mieriskwortelsaus gehad, die is wel lekker.

Een eerdere keer had ik bij een diner tijdens een bijeenkomst een curryachtige maaltijd (maar met seroendeng en als ik me goed herinner atjar) - en dat was zowel qua smaak, compositie, prijs/kwaliteit en hoeveelheid (werd per tafel uitgeserveerd) echt onder de maat. Heb ik niet in de puntentelling meegerekend.

RickH3 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Betaalbaar en lekker. Kom hier niet voor een luxe diner met je baas en zijn vrouw, maar wel met een groep vrienden of voor een lunch met je vriendin.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Na veel te lang wachten nietsvermoedend pizza en een biertje besteld. Na nog een keer lang wachten kwam het slordig getapte biertje. En na nog een keer lang wachten verscheen de pizza. De pizza was niet zoals het hoort voorgesneden in acht punten waardoor je kunt kiezen of je 'm uit de hand wilt eten of beschaafd met mes en vork. Het bedienend personeel wekte niet de indruk open te staan voor deze basistip, dus die liet ik maar varen.
De 85% duurzame gerechten waar het restaurant zo mee pocht leken zich niet in dít fabrieksel te bevinden. De bodem was aan de buitenste ring taai en de binnenste ring was klef en doordrenkt met olie. De hoeveelheid kaas die niet zozeer smaakvol danwel vet was lag als een verdunde poel smurrie op het het deeg. Daarin dreven wat verdwaalde groenten die niet vers smaakten. Ik voelde me na afloop alsof ik in een half uur een miljard calorieën had ingenomen. Het publiek leek nergens last van te hebben in het overvolle restaurant. Ik ga er in ieder geval nooit meer eten.
Riet D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Lang niet zo slecht gegeten als vandaag bij Pakhuis de Zwijger. Tomatensoep met kikkererwten smaakten als kant-en-klaar.De chorizo....af en toe een donker puntje, waar je van dacht 'zou dit de worst zijn'? Proeven kon je het niet. De vegetarische groenten vooraf: de champignons , zie boven: smaakten als kant-en-klaar, veel te veel olijven, maar goed, daar hoeven ze niks aan te doen. De aubergine en courgetteplakjes waren denk ik eergisteren al geroosterd en nu (voor de derde keer?) opgepiept....kortom, vielen uit elkaar van verschrompelde ellende. Een echt hoofdgerecht durfden we niet meer aan. Bakje patat (niet lekker) en bakje sla (verre van vers!) besteld. Verslapt met 2 druppel 'mayo' er op. Schande schande! Dit is een eetcafe voor mensen die van (slechte) pizza's en dito hamburgers houden. En verder geen enkel idee van verse eetwaar hebben. NIET naar toe gaan. We kregen ook niks gecompenseerd toen we zeiden dat we in lange tijd iet zo slecht hadden gegeten. Als je eenmaal iets op tafel hebt qua consumptie/eten, dan negeert het personeel je verder, hoewel ze op zich niet onvriendelijk zijn.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
De bediening in dit eetcafe kan inderdaad, zoals sommige recensenten opmerken, tergend langzaam en onoplettend zijn. Maar de bediening kan ook erg attent zijn, vriendelijk zijn de mensen altijd wel. Gisteren was het top: er kwamen onverwachts twee mensen bij onze groep bij, en dat was geen probleem. Er waren drie veganisten in het gezelschap terwijl we er maar een hadden doorgegeven bij de reservering, ook geen probleem. Verder was het eten zelf heel erg goed: lamsvlees was goed gekruid, en ook het veganistische eten was bijzonder smaakvol. En we zaten ook nog eens aan een mooie tafel bij het grote raam, dus helemaal goed.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Wij wonen in de buurt van Pakhuis de Zwijger en hebben onlangs het restaurant voor het eerst geprobeerd. Allebei een lekkere biologische burger met friet en voor erbij de jemenitische salade. Het was wat veel, we zaten propvol na het eten. Voor mij mochten er meer verse kruiden (peterselie/munt/dille..) in de jemenitische salade, maar hij was wel heel lekker. Vriendelijke bediening die een foutje in de keuken meteen compenseerde met gratis drankjes. We hadden verder geen probleem om aandacht te krijgen van de bediening, zoals eerdere recensenten schrijven.
Devriesclaudia .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Gewoon een lekker stuk vlees met patatjes en groente was de insteek en dat kan je hier prima krijgen. Lekker gegeten. Daar en tegen werden we aan een tafel bij de deur gezet en lette de bediening helemaal niet meer op ons. Op het moment dat we hadden besteld is het eten wel aanzienlijk snel. Wat ons goed uitkwam want we hadden nog verdere afspraken. Een leer als je hier lekker wilt zitten bestel meteen alles tegelijk. Ik ben twee keer naar de bar moeten lopen om iets te vragen. Vervolgens werd ik terug gestuurd met de boodschap dat er iemand aan tafel zou komen. Ik vond dit te lang duren en dat verpest dan toch een beetje je ontspannen avond. Los van het eten. Ik begrijp dat het een eetcafe is en ik verwacht geen hoogstaande service maar wel aanwezige bediening.
Roos J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Pakhuis de Zwijger heeft een mooie locatie en is voor ons dichtbij het werk zodat we daar soms lunchen. Helaas valt het altijd tegen. De bediening let niet op en werkt slording (vaak moet je aandringen om te bestellen en dan krijg je nog een vies glas ook). Het keuken werkt traag en levert broodjes met weinig kwaliteit af. Heel jammer, want veel andere keuze aan de Piet Heinkade is er niet.
CheehanSeriousEater .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Lekker eten bij Pakhuis de zwijger! Boven onze verwachting was het erg goed. Verrukkelijke pasta en pizza gegeten. En ze zijn goed in gevogelte! Prijs/kwaliteit prima. Bediening kon alleen wel wat sneller.
Giel L.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
De Zwijger blijft af en toe verrassen. Het brood met altijd weer een ander smeerseltje vooraf is lekker, de amuse verandert niet maar is ook altijd lekker en de dagschotel heeft een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.
De pasta van de dag was gevuld met wortel en bedekt met een paddenstoelen roomsaus, wat samen een heerlijke combinatie maakte zonder dat het te zwaar werd. De salade was de bediening vergeten, maar eenmaal de omissie gesignaleerd werd meteen een drankje aangeboden.
Ook de bediening is eigenlijk altijd vriendelijk en attent, ook op een drukke avond en reserveren wel nodig is.
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Nog eens gegeten met een kennis, het eten was wederom lekker. Nu vlak tegenover de bar zodat wij niet meer vergeten kunnen worden. Het begin ging dit keer goed, alhoewel de jongen achter de bar oplettender is dan de vrouwelijke bediening.
Echter, onder het eten waren wij toch weer vergeten en zag ik dat onze serveerster met haar rug naar ons toegekeerd lustig in conversatie was met een vriendin(?). Dan zelf maar naar de bar. Wederom van de barjongen wijn gekregen. Bij ons deed de serveerster alsof het zelf aan de bar bestellen de normaalste zaak was want er werd met geen woord over gerept. De meiden zijn erg hoffelijk àls ze je bedienen, maar hebben geen idee van het vak.
Je moet dus in de Zwijger zelf erg assertief zijn wil je aan je trekken komen.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Ik heb hier gisteren met een hele groep gegeten en we waren allemaal blij verrast met het smaakvolle menu en de vriendelijke bediening. Vooral de entrecote en de pasta met gamba's zijn aan te raden. De cheesecake als toetje was heerlijk en dat allemaal voor een heel zacht prijsje. Voor herhaling vatbaar!