Padi

7,2
7,1
Fap .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Wij trekken, een groepje jongens, met Indonesische achtergrond, Nederland door op zoek naar het best Indische eten. Overigens bij voorkeur in wat rommelige zaakjes.

Rommelige zaakjes omdat die het meest doet denken aan de Indische warungs aldaar en onze reizen door Indonesië. Van Padi hebben we al heel wat berichten gelezen uiteenlopend van verschrikkelijk tot heel goed en van de chagrijnig bedienende dame. Dat chagrijnige trekt ons wel aan, soms eet je dan in een pareltje, niet altijd heeft de uitbater/ster zin om vriendelijk te zijn maar gaat het alleen om het eten. Oh ja en dan de wachttijden daar wordt eveneens negatief over gerept.

Welnu, dat willen wij wel ervaren, we zijn niet zo snel van ons stuk te brengen. Vol verwachting maakten we onze entree en kwamen in een zaakje waar de tijd 40 jaar heeft stil gestaan, aah echt Indisch zoals we dat wel kennen. We werden alleraardigst door de vriendelijke jongedame begroet. Niet de chagrijnig voorspelde oudere dame. Goedlachs en behulpzaam werd door het meisje de bestelling opgenomen. Deze allervriendelijkste jongedame deed de hele avond haar best alle gasten het naar de zin te maken, bravo! Trouwens ook het keukenpersoneel was allervriendelijkst, toen we even een blik wierpen in de keuken werden we goedlachs gedachgegroet met een hand omhoog van: hallo!

Verse citroentjes (waar we om vroegen) bij onze drankjes, royaal gevulde glazen en blikjes fris. Vooraf namen we pindasoep en loempia. De pindasoep zie je niet vaak bij Indische warungs maar was smakelijk en goed gevuld en de loempia smakelijk smeuïg. Erbij heerlijk huisgemaakte sambal waarvan we de rest van de avond met z’n drieën wel 6 potjes van hebben leeggemaakt. Jaja, wij kunnen behoorlijk pittig eten alhoewel we moeten vermelden dat het niet super pedis was.

Wij nemen graag een nasi putih/lontong/kuning rames zodat je diverse smaken de revue laat passeren. Om te beginnen de lontong deze was helaas klef/zacht, dat kan twee redenen hebben. De eerste je kookt te lang of juist te kort en de tweede mogelijkheid is dat je i.p.v. een gebroken korrel (deze hecht beter en wordt dan droger) een hele korrel neemt.

De tempeh goreng was droog gebakken, niet aangemaakt, dat kan, tempeh goreng heeft op zich al een karakteristieke smaak. De sambal goreng boontjes hadden een vlakke smaak, niet bijzonder. De rendang of kalio was echt smakelijk. De telor (eitje) was niets anders dan een gekookt eitje met een sausje erover gegoten. De kunst is natuurlijk (wat moeilijk is met een gekookt ei) er een goede smaak aan te geven waarvan er zelfs wat smaak in het ei getrokken is. De satés goed geroosterd (is ook een kunst) en de pindasaus lekker

Als extra vroegen wij peteh udang (garnalen met zeg maar de stinkboon). De peteh was lekker smeuïg maar de garnalen taai (meestal ontdooi vriezer probleempje). Als nagerecht bestelden wij jaja geen dessert maar een saté mix en deze waren taai.

Conclusie, het gedateerde interieur voldeed aan onze “verwachting”, de chagrijnige dame is vervangen door een joviaal en leuke serveerster. En dan het eten, dat is op en af. En dat is wel jammer, wanneer je in staat bent om de ene keer iets goeds te produceren en hetzelfde moment minder dan gaat er organisatorisch wat mis in de keuken.

De prijs maakt heel veel goed vinden wij. Zie het zoals sommige Chinese en Turkse tentjes: tl verlichting, formica tafeltjes, bitse obers, stalen soepkommen en groezelig tapijt. Je moet de lol er van in zien, de prijs superlaag en het ene gerecht scoort beter dan het andere.

Toch gaan we er nog wel een keer terug al is het alleen maar om de prettige bediening, "alles naar zijn prijs" en inrichting en te weten dat dit soort tentjes straks niet meer bestaat (daarom krijgt het decor toch een 8). De laatste generatie Indische Nederlanders is bijna niet meer. Bovendien weten we nu wat er wel en niet moeten bestellen, hopen we!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Een stap door deze deur is als een reis door de tijd. De wanden zijn van schrootjes, met daarop Indonesische attributen. De grote houten tafels hebben poten van berkenstammen. De muziek doet aan de jaren ’70 denken. Zelfs de planten in de vensterbank zien er eerbiedwaardig uit. En de prijzen op de menukaart zijn ouderwets, wel in euro’s, dat nog net.
De tjap tjoy was lekker, niet doorgekookt maar knapperig. De foe yong hai met garnalen deed eerst aan een bord soep denken, zo zijn we gewend dat gesneden opgediend te krijgen. Maar dit was prima. De sambal was zelfgemaakt (de kroepoek zo te zien niet). Het bier, waarvan de bediening de naam niet wist, had smaak.
De lychees met slagroom ouderwets maar goed. Na een aantal pogingen lukte het nog steeds niet om cappuccino te maken en werd het een kopje gewone koffie.
In de zaak was het niet erg warm, ondanks de elektrische radiator aan een verlengsnoer voor het raam.
Verbazend om op de trendy Haarlemmerdijk nog zoiets authentiek ouderwets (dus geen vintage-concept) tegen te komen.
KarenP .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Wat een schande voor de Indische keuken! Bijna EUR 35 voor drie gerechten; twee bakjes rijst waarvan ik vermoed dat het niet vers was omdat het heel taai was en de boontjes waren slap. De bami was smakeloos en de sambal rook afschuwelijk en hebben we niet eens geproefd. Nooit weer.
Stefanie77 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Wij hebben hier gegeten op een zaterdagavond door gewoon binnen te lopen, zonder te hoeven reserveren. Het is een eenvoudig restaurantje maar prima te doen. Het eten vond ik erg lekker, al duurde het wel een tijdje dat het klaar was, maar het was druk en het vriendelijke meisje stond alleen in de bediening.
David D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Saté Kambing (geitensaté) gehaald in een heel vieze, zurige sojasaus. Het vlees op zich ging wel. Zelfde geldt voor de varkenssaté. Bami speciaal en nasi nauwelijks voorzien van garnering, smaakte vreemd. Teleurstellend!
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Erg magere tent die maar net een voldoende verdient. De Saté Kambing waar ik mij op had verheugd viel erg tegen. De Nasi speciaal was ok, maar meer van het niveau van een thuismaaltijd. Gelukkig maakt de prijs wel wat goed maar verder echt geen aanrader.
Martinb78 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Padi is een prima tentje als je voor weinig geld goed en eenvoudig wil eten. De bediening is totaal onervaren, voor eten geen probleem maar je drinken klots meestal over de rand waardoor je glas altijd nat is. Maar als je voor 20 - 25 euro kan eten en wat drinken is dat wat mij betreft prima.
Mira S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Leuk Indonesisch tentje op de Haarlemmerdijk. Bij toeval hier binnengelopen, omdat de andere restaurantjes in de omgeving vol waren. De loempia's die we hadden besteld waren erg lekker! Dat was het hoogtepunt voor ons van het eten dat we kregen. Ook de nasi goreng speciaal was lekker van smaak, maar weinig afwisselend. Erg grote portie overigens, voor weinig geld ca. 10 euro voor een hoofdgerecht.
Net als met de vorige recensies ben ik het eens dat het meisje dat in de bediening stond erg vriendelijke was, maar het duurde erg lang voordat ze bij ons kwam. En ook op de rekening moesten we ruim 20 minuten wachten. Ik begrijp het ook wel als je de enige bent in de bediening. Ook de kok lijkt in zijn eentje te werken. Het duurt erg lang voordat we het eten krijgen. Leuk tentje om op een doordeweekse dag wat te eten.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Een eenvoudig, maar uitstekend restaurantje! Inrichting jaren zestig, maar het voedsel is vers. Gewone rechttoe-rechtaan maaltijden, niet duur. De jonge ober is charmant, alert en attent, en zwiert als het ware met de borden rond de tafels. Geeft op verzoek bij elk gerecht uitleg, nota bene in alle talen. Lekker lang natafelen? Geen probleem. Buiten even een sigaretje roken? Geen probleem, er staan enkele stoelen. Al met al: een aanrader.
Erik1001 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
In de etalage hangt een goede recensie van Johannes van Dam wel van wat jaartjes terug denk ik zou diezelfde kok er nog werken?

Samen met vriendin naar binnen het valt meteen op dat de tafels rondom staan tegen de muur in het midden staat niets, loze ruimte op zich lekker.
Merk al meteen dat het geen goed geoliede machine is hier. De vrouw die alleen staat is zeer vriendelijk en welwillend maar verliest veel tijd in het schakelen, ze moet volgens mij afwassen, eten beidenen, bestellingen opnemen en soms is ze 5 min naar boven / achter.
gevolg lange wachttijden en ik bedoel dan echt lange wachttijden. Na 20m min vragen of we wat te drinken willen daar weer 15 min op moeten wachten. Eten kom na dik een uur pas bij ons op tafel. Vermoed één kok daar die de tijd neemt om liever een goed product af te leveren dan snel snel.
In die tijd zie ik zeker een tiental mensen binnenkomen en de meesten na vijf minuten weer de zaak uitlopen omdat er niemand is die ze ontvangt, heel apart bediening zat ergens ???

Het eten daarentegen is niets op aan te merken, echt heel erg lekker, goed en authentiek.
Vlees, groenten, je eet er je vingers bij op en niets negatiefs over te bedenken.

Alleen die wachttijd he daar moet je wel zin in hebben. kan zijn dat we een slechte dag hadden gekozen natuurlijk.
Als we weggaan valt me op dat er een paar tafels staan met alle borden en etensresten er nog op. Niet erg uitnodigend maar het is dan ook al laat.
Decor is inderdaad oud en de muziek niet indo.
Gerco K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Naïef als ik ben, tegen beter weten in, toch gaan eten daar met ons gezinnetje en aanhang.
Helaas geen fijne ervaring.
Mijn advies aan iedereen: ga hier niet eten. We hadden een rijsttafel voor 5 personen besteld.
De vleesgerechten leken opgewarmd uit de magnetron en dreven in het vet . De sambal goreng boontjes doorgekookt. Bediening, welke?
Een goed voorbeeld van een restaurant waar de eigenaren geen zin meer lijken te hebben in klanten.

Jammer.
Johnnystardust .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
tja, het gaat uiteindelijk om de prijs/kwaliteit verhouding en die is prima.
het eten smaakt niet naar restaurant eten maar net zo en net zo goed als bij mijn opa&oma en zo ziet het restaurant er ook uit, helemaal indo 1960. als je van camp houdt kom je helemaal aan je trekken.
de bediening is denk ik een project.
gewoon lekker zo'n tentje om de hoek voor als je geen zin hebt om te koken. probeer de gadogado
Katinka52 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Eenvoudig restaurant, maar lekker eten. Ze maken een heerlijke rendang.
Bediening een beetje langzaam, maar ik ga er graag eten!