Paal 17 Aan Zee

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Paal 17 Aan Zee

Pam1994 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Afgelopen zomer ontzettend goed gegeten bij Paal 17. Enorm lekker, fijn uitzicht en goede bediening. Hier komen wij zeker terug als we weer eens naar Texel gaan!
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Met 12 personen heerlijk gegeten. Gebruik gemaakt van de big green egg. De kwaliteit van het vlees maar ook de tapas was subliem. Bediening was vriendelijk maar ook snel! Echte aanrader als je op Texel komt!
Bob_D .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Paal17 is voor menige Texel-bezoeker een populaire bestemming zodat het er de hele dag goed bezet is. Het succes dreigt het restaurant echter behoorlijk boven het hoofd te groeien. Wij komen hier ieder voor- en najaar meerdere keren en hebben Paal 17 steeds verder zien afglijden. De bediening is talrijk, maar erg onoplettend zodat het niet vreemd is dat je hier een half uur moet wachten voordat iemand je heeft opgemerkt. Het bestellen gaat weliswaar vlot, maar het is geen uitzondering dat je vervolgens nog 3 kwartier moet wachten tot het eten op tafel staat. Het eten wordt zonder enige interesse op tafel gesmakt en als nog een drankje wilt nabestellen kan zo maar weer een half uur duren. Zo is een bezoek aan Paal 17 vooral een kwestie van veel geduld. Met het afruimen van de tafel en het afrekenen is het al niet veel anders. Wachten, wachten, wachten ...

Was de kwaliteit van het eten altijd boven iedere twijfel verheven, tijdens ons laatste bezoek verdiende wat er op tafel kwam zeker geen hoofdprijs. Mijn tafelgenoten vonden hun salade met geitenkaas en de spies met kip en pindasaus "wel te doen", maar mijn Mixed Grill van Texels lam die ik "medium" vroeg, kwam zowat rauw op tafel en had de gril nauwelijks gezien. En dat voor één van de duurdere gerechten op de kaart.

Vervolgens lijkt de bediening iedereen die zijn eten op tafel heeft staan te negeren, zodat ik mijn Mixed Grill vrijwel onaangeroerd en na 3 kwartier wachten steenkoud van tafel liet halen. Weliswaar heeft men het gerecht niet in rekening gebracht, maar een verontschuldiging kon er niet vanaf. Met een lege maag en zeer teleurgesteld zijn wij vertrokken met het vaste om hier nooit maar dan ook nooit weer terug te komen.

Wat ooit een flitsend en goed lopend restaurant was, is verworden middelmatigheid: Te lang wachten, matige bediening en een zeer matige prijs/prestatie-verhouding. Is het wachten, de drukte, de kwaliteit van de bereiding en de prijs voor u geen probleem, dan kunt prima naar Paal 17 gaan. Anders zou ik iets anders uitzoeken ....
Paulien B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Kom elk jaar wel een paar keer bij Paal 17...maar elk jaar gaat deze strandtent achteruit. Menu's te duur...Borrelhapjes eerst op tafel en pas veel later de drankjes....en dan ook geen SKUUMKOPPE meer....erg jammer....gelukkig zijn er nog genoeg andere leuke strandtenten op Texel...bye bye Paal 17!
Benedict C.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Ronduit slechte service bij Paal 17 Zomers, taaie bediening die zeer kortaf deed en geen moeite deden om service te verlenen. Burger van €19 is gewoon belachelijk voor wat je er voor krijgt. Erg jammer, het voedsel zal vast niet beter worden, hopelijk de service wel!
Fm P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Geweldig! Heerlijk eten, unieke belevenis zo vlak aan zee, goed bereikbaar, betaalbaar, zeer efficiënte en klantvriendelijke service.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Helaas blijkt men op Texel ook gezwicht te zijn voor het grote geld. Heineken bepaalt daar nu wat er wordt gedronken. Geen SKUUMKOPPE meer maar een zogenaamd ook op Texel gebrouwen bier (texels donkerblondje) dat pretentieloos is. Ook een rare naam ten opzichte van dames.
Texelaars waakt voor uw zaak en zorg dat er weer echt texels bier wordt gedronken bij iedere strandtent.
Verder een gezellige tent waar het eten en drinken soms lang op zich laten wachten. Dit weekend kregen we de bitterballen eerst en de drank zoveel later da de bitterballen al koud waren. Kwaliteit eten meestal redelijk, m.i. veel te veel (Hoeveel wordt er weggegooid?) en de dus nu bierkeuze zeer beperkt.
Bedienend personeel is vriendelijk en kunnen het ook niet helpen dat het bij de bar en keuken niet goed gaat.
Sybe155 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Mooi zaak en het eten is prima maar de bediening echt flut en dan stel ik het vriendelijk. Voorgerecht wordt vergeten, reactie: gelukkig is het hoofdgerecht een grote portie. Als we nog iets willen drinken of een nagerecht bestellen moeten we zelf iemand roepen, er komt geen keer iemand vragen of we nog iets willen. Wachten tot je bij het pinapparaat geholpen wordt om te betalen. Bij de vraag of alles naar wens was gezegd dat het eten prima was maar de bediening flut. Reactie: oh dat is goed om te weten. Geen excuses, gewoon verder geen reactie. Dat bevestigd mijn eerdere conclusie; de bediening is flut!
Luisa .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
We hadden de saté. We hebben lekker gegeten, porties zijn groot.
We komen zeker nog eens terug, als we weer in de buurt zijn.
Summerwell S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Gisteren heerlijk gegeten samen met onze 2-jarige kleine man. De serveersters hadden veel aandacht voor hem wat hij helemaal leuk vond. De Classic Burger en Kip Saté met Mango Ananas vielen bij ons goed in de smaak. Prettige bediening!
Collin D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Vandaag op strand geweest met hele familie, dachten gezellig te gaan eten. Sfeer prima locatie top, eten dramatisch slecht.
Eerst 1 uur moeten wachten en dan deel lauw warm eten en de biefstuk zelfs koud. Terug gestuurd naar de keuken, krijg je hem uit de magnetron warm terug op je bord compleet doorgeslagen. Prijs kwaliteit dus 0
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
2 dagen achter elkaar gezeten.....eerste dag om te borrelen met heerlijke hapjes en vandaag geluncht. Met tostit en broodje de branding....heerlijk en erg gezellig
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Hier tweemaal geluncht. Beide keren meer dan prima. Goed belegde broodjes, vooral de broodjes gerookte makreel en gehakt met kaas uit de oven vielen en de smaak.

Zaak ligt direct aan zee en is heel stijlvol ingericht. Een aanrader en goed te combineren met een wandeling over het strand of door de duinen.
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Vandaag in dit strandpaviljoen gegeten vanwege goede recensies op een andere site. En we zijn zeker niet teleurgesteld! De gebakken geitenkaas was heerlijk en zeer royaal. De combinatie met de pesto en vijgencompote was zeer goed gekozen! Lekkere bijgerechten, witlof, frites, aardappeltjes, een frisse appelcompote en bij de nabestelling kregen we zelfs nof een heerlijke salade! Partner had de lamsparade en hij was als fijnproever zeer tevreden. De bereiding was uit de kunst! Een lekker wijntje maakte het diner compleet! Wij komen zeker terug!
Geert B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Voor derde keer in korte tijd ter plaatse gegeten met sterk wisselende ervaring: van zeer goed (hapjesgarnituur), via slecht (zeewolf) tot matig (lamscombinatie). Het lijkt alsof bij complexere ingrediënten (vis en lam) de zorgvuldigheid ontbreekt. Jammer.
Tante S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Eindelijk weer eens gegeten bij Paal 17. Ik mocht genieten van een heerlijke burger zoals ie hoort met bacon, kaas, rode ui, salade en augurk. Het vlees was perfect gebakken en de bun ook precies goed. Wat opviel was ook de presentatie op plank met een papieren "wrap" super. De cole slaw was top! Perfecte maaltijd, lekkere frieten, appelcompote, boontjes en burgersauce!! Nu de lamsburger en blue cheese nog proberen :D
Tj M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Sfeervol strandpaviljoen. Wij hebben hier geluncht: prima soep, lekker lamskroketjes, vlotte bediening. Kortom, we komen terug.
joostlekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het lijkt erop dat de koks op cursus zijn geweest, want het eten is er dit jaar op vooruit gegaan! De mosselen waren prima en hetzelfde gold voor de vegetarische pappadum. De broodjes voor de lunch vielen echter weer wat tegen; hard brood (een mes die het brood aankon was niet voorhanden) en beleg is iets te karig.
Personeel is over het algemeen vriendelijk, maar heeft weinig tot geen kennis van zaken. Vraag ze niet teveel.
RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We schrokken van de hoeveelheid mensen, maar we kwamen aan tijdens het wereldrecord pootjebaden. Ondanks de drukte konden we een plekje op het terras vinden en hebben we heerlijk gegeten. Zoals altijd gaven ze hier voldoende keus met een heldere kaart.
Ook op het gebied van de kindermenu's hebben ze leuke keuze - de kinderen zijn dol op de mini beach burger!
Uitzicht is natuurlijk fantastisch.
Fm P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Paal 17 is een unieke plek! Wij hebben er een aantal keren gezeten, overdag en savonds. Altijd goed.
Wat hebben we gegeten? Sliptongetjes met friet en sla: heerlijk! Detail: lekkere sla met zorg klaargemaakt!