Over het restaurant Paal 14

Dineer met zicht op zee

Bij strandpaviljoen Paal 14 kun je dineren met een zeebries, inclusief uitzicht op zee. Het adres - Boulevard tegenover nummer 8 - zegt genoeg, dit paviljoen ligt echt midden op het strand. Met zand in je haar en je schoenen kun je hier heerlijk eten na een dag uitwaaien op het strand. Paal 14 heeft een heerlijk terras met uitzicht op zee maar ook in de wintermaanden kun je binnen met gashaarden van je warme kop choco genieten. 's avonds zorgt de chef met zijn team voor een fijne hap met lekkere vis. Eindig je stranddag bij Paal 14 en geniet!

NB: Dit paviljoen is geopened tussen 1 maart en 25 oktober in 2015.

Meer informatie over restaurant Paal 14

6,8
Kan beter
KeesVarkevisser .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Gemengde gevoelens en ervaringen. Kom regelmatig op een van de strandtenten in Katwijk. Wat is mijn ervaring van Paal 14; onlangs nog even wat gedronken op het hele gezellige terras. Hier lopen medewerkers rond die alleen de bestelling opnemen en medewerkers die dit dan brengen. Helaas werden wij niet echt opgemerkt waardoor het lang duurde voordat je kon bestellen, daar kwam ook nog bij dat de consumptie die ik wilde niet op voorraad was en nadat ik een alternatief had gekozen ook nog het verkeerde werd gebracht.
Qua eten is het wel ok, maar iets meer groente zou lekker zijn. (patat is zo 2016 :-)
Eten is wel wat prijzig maar goed, je kijkt dan wel uit over het prachtige zeetje.
Thalisa E.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Ontzettend slechte service nu al twee keer meegemaakt!! Echt weer een tegenvaller! Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij een restaurant!! Zelf heb ik ook een lange tijd in de horeca gewerkt en in deze branche ook een opleiding gevolgd. Nee verkopen aan de klant en weigeren!Dat kan absoluut niet! Klanten dwingen om wat anders te kiezen wat ze helemaal niet willen!
En daardoor vervolgens ergens anders moeten gaan eten! Waarom...waarschijnlijk willen jullie dat de klanten het duurste kiezen van het menu!

Jullie kunnen echt veel leren van andere restaurants.

Daar wordt nooit iets geweigerd en zijn aanpassingen geen probleem

Jullie gaan klanten verliezen hiermee!
En zeker die hier wonen of uit de omgeving komen!

Echt zonde van dit mooie restaurant!
Madelief .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Vanavond gegeten in de "nieuwe" tent van Paal14, helaas. Prijzen buitenproportioneel hoog voor een simpele saté of stuk zalk, de bediening was zelfs voor een strandtent ondermaats... en dat alles gestyled in een bali-circustent-thema(?)...

Zonde. Niet meer.
InUtrecht D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance en goed geholpen door een vriendelijk bediening. Deze superleuke strandtent heeft goed begrepen wat er nodig is om een avondje te genieten! Wij komen zeker terug! Al was het maar voor de heerlijke sangria :-)
DENW .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Geweldig sfeervol strandpaviljoen met prima eten en bediening !

We waren hier voor het eerst en wel heel prettig verrast door de bijzonder gezellige sfeer. Ondanks dat het een groot terras is met veel tafels heeft men het toch een soort knus weten te houden d.m.v. afwisselend vorm gegeven tafels en zitjes, een gezellige buiten-bar, grote houtsnijwerk totempalen e.d.

Wij aten als hoofdgerechten "Saté v/d haas-kroepoek-atjar-salade-satésaus" en "Paal14 Salade Kropsla-gamba-gerookte zalm-hollandse garnaal-paling-citroenmayo". Dit was echt prima en met zorg bereid en ook de droge witte huiswijn was van prima kwaliteit.

Bijzonder aangenaam was ook de bediening. Men was bijzonder attent en sympathiek en wat opviel was dat zij ondanks de grote drukte toch een relaxte sfeer bleven uitstralen. Er was zo te zien ook voor voldoende personeel gezorgd om dat zo te kunnen waarborgen. Al met al een avond heerlijk genoten.
pietje P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Mijn schoonmoeder en ik gingen een dagje naar 'soldaat van oranje' en wilden tevoren een vorkje prikken aan zee. En de keuze viel al snel op paal 14. Erg uitnodigend en een geqeldig uitzicht. De service was prima. We werden netjes bediend en personeel was vriendelijk. We hebben een sateetje gehad en een hamburger, aanrader! De frieten en salade waren erg smakelijk. Dat zie je weleens anders. De prijs kwaliteit is ook erg goed. Je krijgt meer dan waar voor je geld.
Letty O.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Kindermenuujes waren prima en goed verzorgd met wat salade en appelmoes. Mét kinderverrassing.
Supersaté (3 stokjes, de gewone saté heeft 2 stokjes) meer dan voldoende, zeer royale hoeveelheid malse varkenshaas, goed verzorgd bord, verse friet.
Kabeljauw met spinazie en groene asperges ook zeer royale portie, heerlijk!

Lekkere huiswijn.

Service prima, goede prijs/ kwaliteit.

Toplocatie en lekkere sfeer!
Wai-Chong L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Doordat je verschillende ingangen hebt, is ontvangst door personeel moeilijk. Je moet maar net weten dat je zelf een plekje mag uitkiezen. Bij navraag geven ze adequaat antwoord, maar verder niet heel uitnodigend of warm welkom.

We kozen voor een tafel op het terras. We vonden verschillende tafels te hoog voor de stoelen. Dus mochten we gelukkig van plek veranderen. Er lopen voornamelijk meiden rond die je bedienen. Sommigen wel met erg korte broekjes. Er lopen een aantal meiden rond die blijkbaar geen bestellingen op mogen nemen, waarvan 1 niet echt klantgericht is. Verder niet heel erg, omdat iedereen moet leren. De eigenaren vallen gelijk op! Erg klantgericht en vriendelijk!

Sfeer was goed. Uitnodigend waren de lichtjesslinger die mij gelijk opviel als je op het strand loopt. Zittend op het terras vallen de gezellige kleuren op, heerlijk warme fleece dekentjes, haardjes op tafel, maar ook de details van het interieur.

Het eten was ook erg aan te raden. Prijs kwaliteit super! Mijn vriend had de supersate besteld: drie spiesen met misschien wel 300 gram vlees aan 1 spies! Hij kreeg het bijna niet op. En het vlees was mals en erg smaakvol. Gebakken uitjes en heerlijke (net wat weinig) satesaus er boven op. Met casava kroepoek en zure atjeh erbij, zag zijn bord er aantrekkelijk en royaal uit!
Ik ging voor de thaise curry fish met coquilles, garnalen en baars(?). Ook ik werd enorm verwend. Een sterke, beetje pittige smaak van de curry was precies goed. En oh de coquilles en garnalen waren precies goed gaar. Er zat rijst bij. En onder de seafood vond ik rauwe tauge en oesterzwam. Prima combinatie. Daarnaast kregen we een schaaltje met (royale, met zorg bereid, ) salade en gekruide frietjes. De mayo vonden we iets zurig.

Ik vind de zaak een aanrader!
Wel nog een punt van aandacht: ik miste nagerechten op hun nieuwe kaart.
Saskiaaaa .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Sinds de kustversterking waren wij niet meer in Katwijk geweest, dus de nieuwe parkeergarage in duin was even wennen maar deze ligt ideaal t.o.v. de vele strandtenten. Wij zijn uiteindelijk bij Paal 14 beland, deze tent sprak ons erg aan door de frisse kleurrijke uitstraling. Veel vuurhaardjes en loungehoekjes. Wij kwamen hier eigenlijk alleen om een hapje te eten om daarna nog even te gaan wandelen richting noordwijk maar zijn uiteindelijk de hele avond gebleven. Ikzelf koos voor de Ladysteak, een Black Angus Steak van 180gr, en mijn man koos voor de Vers gemaakte Hamburger, dit werd geserveerd met patat en salade. De Ladysteak was echt heerlijk, ook qua hoeveelheid meer als genoeg voor mij. Ik probeerde ook nog een hapje van de Hamburger van mijn man, heerlijk met ananas, ei en bacon. Als je alleen een hapje wilt eten of zoals wij uiteindelijk de hele avond blijft hangen bij een van de vele vuurtjes, echt een aanrader deze strandtent. Met de parkeergarage op nog geen 300 meter zijn er zat parkeerplaatsen te vinden.
R. J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijke middag gehad, beetje jammer dat ze een onzichtbare grens hebben... Je kan dus niet overal lunchen oftwel bestellen omdat men van mening is dat je daar specifieke tafels voor hebt. Beetje vreemd... Stoelendans????
Marloes W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Zon, zee, strand en een lekker hapje eten. Wat wil je nog meer? Paal 14 ziet er heel gezellig uit, knus, lampjes, tafels en stoelen voor een gedeelte echt op het strand. Het is een drukke avond en helaas is onze reservering niet goed genoteerd. Jammer van deze start. Gelukkig is er nog wel een tafeltje voor twee vrij. De service is niet best, het is wel druk maar er lopen alleen maar scholieren rond heb ik het idee, niks mis mee, maar sommigen hebben nog niet helemaal begrepen hoe je een tafel hoort te bedienen. De carpaccio vooraf is best wel aardig. Veel kaas erop. Als hoofdgerecht heb ik spareribs besteld. Het is een giga bord vol, aan de hoeveelheid kan het niet liggen. Het vlees is taai en niet lekker, ik eet er maar een beetje van en de rest gaat terug. Bediening weinig gezien. Het was gezellig en op het strand eten is heerlijk maar voor mij niet meer dineren bij deze strandtent.
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Op zoek naar een borrelplek, komen we na bij Paal 14 terecht. Er zijn wat vuurkorven aangestoken, planken op de vloer met lekker wat zand erover. We bestellen cocktails, die even duren, maar heel goed zijn gemaakt. De borrelhappen zijn prima, de bediening is erg attent. Uiteindelijk weten we een plekje bij een bijna uitgedoofde vuurkorf te bemachtigen, die meteen wordt aangestoken.
Opvallend vroege sluitingstijd (01.00 hr!)
De volgende ochtend strijken we hier maar weer neer voor koffie en verse sapjes, terwijl we ondertussen wat vliegeren op het strand. Ook nu heel relaxte bediening, ze zetten op ons verzoek een parasol op voor wat schaduw. Al met al hele leuke tent waar je je een beetje in het buitenland waant.
GerardWilder .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Hele lekkere salade gegeten "Val-Dieu salade" met kaar, honing en mesclun. Verder is dit een prima plek om te zijn. Goed onderhouden zaak. Prima bediening.
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Voor ons iets geheel nieuws. Na wat strandtenten te hebben afgelopen leek dit ons wel een leuke en sfeervolle zaak. Onze indruk is geheel waargemaakt. Jeugdige, frisse, nette strandtent. Net even iets anders met diverse (lounge) hoekjes, diverse grote van tafels en dito stoelen.
Af en toe wat gashaarden verspreid in de zaak.
Jonge bediening, zeer sprankelend, fris en vriendelijk, niets is te veel.
's middags een lunch genoten: uitstekend portie's zijn meer dan voldoende en goed van smaak, keuze voldoende.
In de avond terug gegaan, wel gereserveerd, achteraf bleek dit wel noodzakelijk wegens de drukte. Geen enkel probleem tafel stond klaar en ondanks de drukte vlotte opname van bestelling. Eten was goed. 4 verschillende hoofdgerechten vis en of steak waren prima,
bij geserveerde frites waren ook prima. Prijs kwaliteit is zeer goed.
Bij het volgende bezoek aan Katwijk a Zee zullen we Paal 14 weer bezoeken.
Parkeren in parkeergarage Noord op 200 meter lopen, ideaal.

KeesKoelewijn .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Het eerste wat ons opviel was de uitstraling van de strandtent deze onderscheid zich van de andere strandtenten door de leuke aankleding en het open terras. Mijn vrouw en ik zijn lagen het weekend met de boot in Katwijk en wilden s' middags lunchen aan het strand. Toen wij over strand liepen en Paal14 zagen besloten we daar te gaan lunchen. We hebben heerlijk gegeten, mijn vrouw nam een salade paal14 (met ossenhaas puntjes) en ik had de verse hamburger, een joekel van een ding.
De bediening was erg vriendelijk en attent en zoals eerder gezegd is de uitstraling van de strandtent heel erg leuk, een hele relaxte sfeer.
GerdaBoer .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Wat het eerste opvalt is de gezellige inrichting. Verder een vriendelijke ontvangst door het personeel. De uitstraling en het concept spreken ons erg aan. De kaart heeft een ruime keuze uit zowel vis als vlees gerechten. Wij hebben beide gekozen voor een gambapannetje als voorgerecht en scholfilet als hoofdgerecht. Heerlijkkkk, ook het chocoladetaartje als dessert was genieten. In onze ogen zeker een aanrader.
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Mooie tent, beetje knullige bediening, echt strandeten. Je moet erg lang wachten tot je geholpen wordt door bediening die niet zo lijken te weten wat ze doen. Het is nog vroeg in het seizoen, dus ze zullen het langzamerhand wel leren. De menukaart is wel erg simpel en ouderwets. Niets interessants en aparts, dus maar de schnitzel genomen. Deze bleek wel zelf gemaakt te zijn en van dermate grote omvang dat de gemiddelde duitser hem zelfs zou kunnen waarderen. De prijs viel me ontzettend mee.
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Zaterdag 07/03/2015 hier gegeten met een vriend en vriendin. Mn vriendin had hier vorig jaar al vaker gegeten en was er toen altijd erg enthousiast over dus wilde graag nu net na de opening na het winterseizoen hier weer eten.
Echter was het totaal plaatje een teleurstelling.

Leuke tent om te zien, leuk aangekleed met banken buiten en mooie zit hoekjes binnen bij tafelvuurtjes. Het was erg druk toen we aankwamen om 18:00 uur dus hebben aangegeven eerst buiten een drankje te willen doen en te wachten. Echter kwam er niemand om buiten een drankje op te nemen dus hebben we zelf iemand moeten roepen. Toen er binnen plek was zijn we netjes geroepen, echter kregen we wel de tafel naast de deur. Dat was geen fijne plek om te zitten. Er stond een stevige wind en dranger aan de deur was niet sterk genoeg om de deur te houden. Hierdoor sloeg iedere keer de deur met een knal dicht als er mensen naar binnen of buiten gingen.
Daar kwam ook bij dat de vloerdelen onder onze tafel nog niet goed vast gemaakt waren en onze tafel bij langs lopende gasten op en neer ging.
Het eten was goed. Mixed grill een hamburger. Vlees was goed gaar, mals en er zat een lekkere saus bij.
De drankjes waren alleen minder goed, want deze werden steeds in ontzettend smerige glazen geserveerd. Er zaten of nog mondafdrukken van andere gasten aan of vinger afdrukken van iemand alsof hij met zijn handen in het meel had gestaan. We hebben daarom ook een paar keer schone glazen moeten vragen. Ook de hoeveelheid uitgeschonken wijn was een teleurstelling, veel te weinig.

De bediening was jong en onervaren. We moesten steeds zelf om nieuw drinken vragen en kregen soms een beetje vreemde antwoorden.
Ook gingen er veel dingen fout. Onze bestellingen werden aan andere tafels aangeboden of wij kregen bestellingen van andere tafels.

Omdat we het zat waren naast de deur zijn we verplaatst naar de loungebanken achterin de zaak, waarvan de bediening niet eens wist dat die er waren. Hier hebben we een toetje besteld, echter dit duurde zo lang dat we ook daar weer naar moesten vragen.

Al met al, leuke tent qua uitstraling, maar met weinig inhoud.
Ik ga hier niet meer heen.
MOlthof .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Druk bezochte strandtent, erg leuk aangekleed buiten, echt vakantiesfeer/gevoel met mooie zonsondergang!
Goed gegeten, voorgerechten lekker en hoofdgerechten super en ook hartstikke veel! Zaten helemaal vol, terwijl we normaal als we uiteten gaan nog een toetje nemen, maar dit paste echt niet meer!
Voor de kinderen ook lekkere gerechten en zij konden heerlijk spelen in het speelhuisje op het strand waar wij goed zicht op hadden vanaf de loungebanken! Meedenkend en erg vriendelijk personeel! Mochten we volgend jaar weer een keer naar Katwijk gaan dan gaan we hier zeker weer eten!
NvdAM .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Voldoende betaald parkeermogelijkheid op 10 min lopen. Hippe gezellige strandtent, met loungemogelijkheden op het strand en muziek, en de meer traditionele tafeltjes met stoelen achter glas.
Vriendelijke en attente bediening.
Mijn 3x plat smaakte heerlijk, wel vond ik het niet prettig dat de ingewanden van de vis er nog inzaten.
Ik had het idee dat mijn dessert, wafel met frambozenijs, uit het zogenoemde 'pakje en zakje' kwam, erg jammer.