Over restaurant P'rooflokaal

Op het hoogste niveau

P’rooflokaal is gevestigd op een lokatie waar je nooit een restaurant zou verwachten. Dit restaurant bevindt zich op de bovenste etage van de monumentale Wiebenga Graansilo. De industriële setting is gecombineerd met sfeervolle verlichting en een mooie open keuken. Als gast kijk je je ogen uit. Op deze hoogte heb je een prachtig uitzicht over Veghel. De kwaliteit van de gerechten bevinden zich op hetzelfde hoge niveau. Lunch, diner of gewoon een drankje in het lounge gedeelte, het is allemaal mogelijk.

Meer informatie over restaurant P'rooflokaal

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 23:30
- Wijnbar 12:00 - 23:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
SuusvandenHeuvel .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Niet gereserveerd, eigenlijk spontane actie na een weekend hard werken. Het weer was goed, dus konden we buiten op het dakterras eten. Service. We werden geholpen door een meneer, die zich gedroeg als een geheim agent, omdat hij met een microfoontje communiceerde met de, een verdieping lager gelegen, keuken. Begrijpelijk, maar ook irritant omdat hij maar heen en weer bleef lopen. Slonzig gekleed. Eten: pretentie wordt niet waargemaakt. Prijs kwaliteit klopt niet. De smaak blijft duidelijk achter bij de looks. Jammer want het decor is leuk. De muziek stond te hard en vond ik niet geschikt voor bij het eten. Te harde Lounge muziek met een te dominante drum-base. Geen aanrader.
L F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wederom heerlijk gegeten bij het prooflokaal. Genoten van een lekkere alcoholvrije cocktail vooraf. Een ware verrassing tijdens de zwangerschap. Hierna heerlijk gegeten in het zonnetje op het dakterras. Eten is altijd top en kom snel weer terug.
Lekkerbel .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016

Waar ooit de locatie van Europa’s grootste mengvoederfabriek was gevestigd hebben nu culinaire en culturele initiatieven een onderdak gevonden. Een dergelijke bijzondere industriële omgeving verwacht je niet in Brabant maar is een meer dan welkome aanvulling! P’rooflokaal bevindt zich op de bovenste etage van de monumentale graansilo en biedt een panoramisch uitzicht vanuit het restaurant en vanaf het dakterras.

Met onze personeelsvereniging hebben we aspergeboerderij De Wit in Mariaheide bezocht waar we hebben gezien hoe asperges worden verbouwd en geoogst. Aansluitend hebben we geluncht bij P’rooflokaal.

De lunch was een belevenis voor ogen en smaakpapillen! We werden ontvangen met een glas Prosecco en een asperge amuse. Daarna werden aan een prachtig gedekte tafel verse aspergesoep en scholfilet met verse asperges geserveerd. Erbij werd een Perla del Mar geschonken. Een wijn die zijn naam eer aan doet (parel van de zee); heerlijk fris en fruitig bij de asperges. We hebben afgesloten met koffie en friandises.

De bediening is vriendelijk, attent en correct. Waar gastheerschap!

We zijn benieuwd naar de andere gerechten op de kaart en komen die beslist proeven!
Jeanne M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Wat een verrassing. De amuses, een heerlijk visvoorgerecht, mooie wijn bij ons hoofdgerecht en een zalig toetje. De entourage, bediening en gerechten alles was perfect.
DvHV .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op uitnodiging wezen eten, dat maakt het al extra leuk. De ontvangst was uitermate vriendelijk. Maar op een gegeven moment ook vervelend, 5 verschillende mensen aan je tafel die allemaal komen zegen dat we er een fantastische avond van gaan maken is behoorlijk ergerlijk. De witte huiswijn was voortreffelijk. Wij kozen een vijfgangen verrassingsmenu. Visueel gezien waren de gerechten goed. Qua smaak was het echter allemaal wat vlak. We hebben lekker gegeten maar het was niet bovenmatig. Prijs/kwaliteit gezien vond ik het aan de prijzige kant (en ik heb dan niet eens af hoeven te rekenen.) De ambiance is mooi, maar dat zit meer in de lokatie, het interieur had dat enorm kunnen versterken maar dat was zeker niet het geval.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren aten wij bij het P'rooflokaal, met 6 personen, in leeftijd variërend van 21 tot 85; wat een uitstekend gastheerschap, vriendelijk, servicegericht en efficiënt; en wat een heerlijke gerechten! De cijfers zijn dus niet geflatteerd, maar een juiste weergave van onze waardering.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Diner met zes personen, die een nogal diverse selectie uit de kaart namen. Zonder uitzondering was iedereen zeer lovend over de gerechten. De bediening was zeer voorkomend, maar toch niet stijfjes en ook niet opdringerig: helemaal goed.
Wat het decor betreft: de aard van het pand, met daarbij de open keuken, maakt het wat lawaaiig. En voor iemand die er (in het donker) voor het eerst komt, is het vinden van de ingang op het nogal onoverzichtelijke voormailge CHV-complex knap lastig.
Maar het was de speurtocht waard!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
De locatie is heel bijzonder in een oude fabriek. Inrichting van het restaurant is heel stijlvol.
Wij hadden gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Heerlijk! Helaas waren we met de auto dus hebben we slechts 1 wijn gedronken.
Enige verbeterpuntje is dat bij de koffie/thee standaard 3 schaaltjes met friandises worden geserveerd. Dat is service maar je betaalt er wel voor. Als je net als wij heerlijk hebt gegeten en dus alle friandises laat staan, maakt dat een kop koffie/thee stevig aan de prijs. Zou chiquer zijn als je de keuze had.
Maartjeva1 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Gister bij P'rooflokaal gegeten. Wat een beleving! De chef komt persoonlijk (en met veel passie) aan je tafel het menu buiten de kaart om vertellen. Hier hebben wij dan ook voor gekozen. Ik denk dat ik nog nooit zoveel smaken op een avond geproefd heb, wat een top gerechten! Dit in combinatie met de passie van de bediening en de mooie industriële sfeer maakt de avond echt compleet. Zeker een aanrader om heen te gaan, ook als je er wat verder voor moet rijden!
JanCraenen .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Een avond genieten van de lekkerste smaken in een industriële omgeving en met uitstekende bediening. Mooie kaart, voor ieder wat wils, maar toch gingen wij voor de suggestie van de chef. Dat was een goede keus. Mooi opgemaakte borden met van elk gerecht een kunstwerkje. Veel fantasie van de chef met de nadruk om natuurlijke producten met smaken van onder- en boven de grond. Gewoon verwennerij hoog boven Veghel dineren terwijl de zon onder gaat. Plaatje...
Inge8686 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Super lekker en gevarieerd menu. Chef kwam bij ons aan tafel alle mogelijkheden vertellen. Hierin kon je kiezen voor hoeveel gangen je wilde. Uiteindelijk 5 gangen gegeten en het voelde als of ik een sterrenzaak zat. Mooi opgemaakte borden en smaken waren goed in balans. Dit alles werd voorzien van mooi wijnadvies door de sommelier. Andere bediening erg correct en legde per gang netjes uit wat wij kregen voorgeschoteld. Verder zit je op een unieke locatie te dineren en voelde het echt als een avondje uit.
HenkCM .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Mooie lokatie op eenzame hoogte. Heerlijk gelunched in het zonnetje op het dakterras. Een ware smaaksensatie. Joppe kookt met passie en een bite. Elke hap weer een culinaire verrassing. Kortom, een aanrader!
J1805 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Zaterdag opnieuw bij Prooflokaal gegeten, nu niet met vrienden maar met partner. Het was even goed als de eerste keer. Verrassingsmenu genomen net als eind april. Bleek nog hetzelfde te zijn als bij eerste bezoek, maar werd direct voor ons aangepast. Was heerlijk. Alles klopte, ook de bordopmaak, temperatuur van gerechten etc. Erg goede prijs-kwaliteitverhouding. Tafeltje beviel niet zo (bij entree/bar) en werd meteen opgelost toen ik er wat van zei.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wat hadden we geluk , om op 10 april, een Toplente dag, op het dakterras te mogen aperitieven !! Echt sfeervol.
Ons diner voorgezet een verdieping lager. Het was fantastisch, goede en gezellige ambiance. Het eten was heerlijk, de glazen wijn goed gevuld.
Tijdens het diner nog even gewisseld van plaatsen, om ook andere gasten te spreken. Het personeel ging hier heel relaxt mee om. Heel fijn. Van onze gasten hebben we al terugkoppelingen ontvangen, zeer positief!
Kortom , een avond om met plezier aan terug de denken.

Hartelijke groet, Han en Ingrid Seijger.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Een ware belevenis, erg smaakvol in de brede zin! Enthousiast personeel, stijlvol interieur, ieder gerecht is een een ware smaaksensatie. Een heerlijk avondje uit waar je, je thuis maar een échte gast voelt ! Bedankt.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
3 maanden geleden gegeten bij P'rooflokaal en ik mag zeggen dat het me erg tegengevallen was, met name de bediening. Later de enquête ingevuld waarin ik m'n ongenoegen geuit heb. Dit is door het P'rooflokaal opgepakt met een 'revanche-diner'. Tot mijn grote verrassing is er een enorme metamorfose geweest met de bediening! Er is een fantastische chef kok aangetrokken die werkelijk prachtige gerechten op tafel 'toverde'. Echt heerlijk (en verrassend) gegeten en de bediening was ook helemaal top. Ze deden hun uiterste best er een geweldige avond van te maken. Complimenten voor de organisatie dat ze in zo'n korte tijd zo'n veel hoger niveau hebben bereikt! Zeker in combinatie met de unieke locatie is het zeker een aanrader en ga ik hier vaker terugkomen!
Dree S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Zeer aangenaam verrast door gerechten prooflokaal. We waanden ons in een sterrren restaurant. Dus fraaie opmaak van de gerechten die zeer verfijnd van smaak waren.
Wijnen; vooral de Rioja is me bijgebleven werden geserveerd in diepe tulpglazen waardoor aroma's snel hun vrijheid namen. Het hoendertje in green egg gegaard was wel heel erg smaakvol en bijzonder mals. De balsamico olijfolie werd met fles getoond en fijn om te horen dat deze met zorg was uitgekozen. Verder was het genieten het personeel in de open keuken vol passie bezig te zien. Kok kwam ook nog eens langs om een praatje te maken. Goed geluimde bediening ongedwongen maar correct.Live muziek was op aangenaam geluidsniveau.Dus al met al een fantastische avond gehad en alles(restaurantweek) zeer betaalbaar zeker als je eet op een sterrenniveau. Dus echt een vet compliment.
Minpuntje
Broodkruimels op tafel werden niet even met borsteltje verwijderd.

Christel70 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Verwennerij van de bovenste plank! Prachtige lokatie.. Industrieel, gezellige sfeer en toch ook luxe. Personeel legt je in de watten en de gerechten van chefkok Joppe zijn feestjes van smaakexplosies! Wijnen sluiten goed aan op de gerechten. Kortom.. een echte aanrader!!
Thijs M.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Toplocatie! Mooi ingericht; industrieel maar toch luxe uitstraling. Leuk dat de kok aan het begin even langs kwam voor een toelichting op het menu. Gerechten waren erg lekker, maar het hoofdgerecht aan de kleine kant. Ook met de wijn waren de een klein beetje zuinig. We aten tijdens de restaurantweek en na ons kwam een tweede shift. Tijdens het toetje kwamen ze al vragen of we daarna nog koffie wilden; dat was raar en gaf ons het gevoel dat we weg moesten. Ook vonden we 4,75 p.p voor koffieservice niet netjes. Dit kwam door de chocola die er bij werd geserveerd. 2,50 voor een kop koffie en chocolaatjes van de zaak voor erbij lijkt mij beter.
Olaf B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Absoluut een aanrader voor wie lekker wil genieten op een super locatie! Ik kan me niet vinden in de recensies waarbij de bediening niet goed was. Zal hier absoluut vaker terugkomen en vooral ook voor zakelijke lunches is dit een geweldige locatie!