Over het restaurant P'rooflokaal

Op het hoogste niveau

P’rooflokaal is gevestigd op een lokatie waar je nooit een restaurant zou verwachten. Dit restaurant bevindt zich op de bovenste etage van de monumentale Wiebenga Graansilo. De industriële setting is gecombineerd met sfeervolle verlichting en een mooie open keuken. Als gast kijk je je ogen uit. Op deze hoogte heb je een prachtig uitzicht over Veghel. De kwaliteit van de gerechten bevinden zich op hetzelfde hoge niveau. Lunch, diner of gewoon een drankje in het lounge gedeelte, het is allemaal mogelijk.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant P'rooflokaal

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Wat jammer. Enkele maanden geleden voor het eerst hier gegeten en dat was geweldig. Vanavond voor een tweede keer, maar wat viel het tegen. De gerechten zijn fantastisch, met uitzondering van het hoofdgerecht. Stukje rundvlees vol pezen. Kan gebeuren, maar ondanks dat ik een aanzienlijk stuk heb laten liggen, werd er niet gevraagd waar dat aan lag. Een kans om te vertellen dat dit niet het beste stukje vlees was, was er niet. Om 21:30u stond het dessert op tafel. Om 22:45u zaten we al bijna 3 kwartier te wachten op koffie. Ik heb toen de rekening maar gevraagd, die verrassend genoeg wel binnen 1 minuut op tafel lag. Met excuses van de eigenaar en de belofte dat hij het de volgende keer goed zal maken (met daartussen door een medewerker die verdedigde dat het echt niet aan haar lag maar aan ons) kan ik niet veel meer. 184 euro voor 2 personen lichter en een avond die voor ons met een domper eindigde. Ik kom hier voorlopig niet meer terug.
A V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Een topavond qua eten, bediening en omgeving. Het eten ware kunststukjes met overheerlijke smaakvariaties. Complimenten aan de koks. De uiterst vriendelijke bediening door o.a. Quinten maakte het avondje uit compleet.
A + R S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij P'rooflokaal. Mooie lokatie en viendelijke bediening. Werkelijk een bijzondere beleving, qua smaak, opmaak en structuur. Wij hadden een tafel met zicht op de keuken. Wat wordt er hard gewerkt om de gasten het zo goed mogelijk naar hun zin te maken.
Minpuntj:, een van de koks likt bij het opmaken van de borden continue zijn vingers af. Blijkbaar vindt hij zijn eigen eten ook erg lekker. Op zich is dat dan wel weer goed teken. Alleen vind ik het wel erg onhygiënisch en niet passen voor een kok.
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Top eten, verrassingmenu was heerlijk vol bijzondere combinaties. Attente en kundige bediening, prima wijnen in industriële maar zeer sfeervolle setting. Sterwaardig
Quyakijo D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heel gastvrij, unieke locatie en heerlijk gegeten!
SuusvandenHeuvel .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Niet gereserveerd, eigenlijk spontane actie na een weekend hard werken. Het weer was goed, dus konden we buiten op het dakterras eten. Service. We werden geholpen door een meneer, die zich gedroeg als een geheim agent, omdat hij met een microfoontje communiceerde met de, een verdieping lager gelegen, keuken. Begrijpelijk, maar ook irritant omdat hij maar heen en weer bleef lopen. Slonzig gekleed. Eten: pretentie wordt niet waargemaakt. Prijs kwaliteit klopt niet. De smaak blijft duidelijk achter bij de looks. Jammer want het decor is leuk. De muziek stond te hard en vond ik niet geschikt voor bij het eten. Te harde Lounge muziek met een te dominante drum-base. Geen aanrader.
L F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wederom heerlijk gegeten bij het prooflokaal. Genoten van een lekkere alcoholvrije cocktail vooraf. Een ware verrassing tijdens de zwangerschap. Hierna heerlijk gegeten in het zonnetje op het dakterras. Eten is altijd top en kom snel weer terug.
lekkerbel .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016

Waar ooit de locatie van Europa’s grootste mengvoederfabriek was gevestigd hebben nu culinaire en culturele initiatieven een onderdak gevonden. Een dergelijke bijzondere industriële omgeving verwacht je niet in Brabant maar is een meer dan welkome aanvulling! P’rooflokaal bevindt zich op de bovenste etage van de monumentale graansilo en biedt een panoramisch uitzicht vanuit het restaurant en vanaf het dakterras.

Met onze personeelsvereniging hebben we aspergeboerderij De Wit in Mariaheide bezocht waar we hebben gezien hoe asperges worden verbouwd en geoogst. Aansluitend hebben we geluncht bij P’rooflokaal.

De lunch was een belevenis voor ogen en smaakpapillen! We werden ontvangen met een glas Prosecco en een asperge amuse. Daarna werden aan een prachtig gedekte tafel verse aspergesoep en scholfilet met verse asperges geserveerd. Erbij werd een Perla del Mar geschonken. Een wijn die zijn naam eer aan doet (parel van de zee); heerlijk fris en fruitig bij de asperges. We hebben afgesloten met koffie en friandises.

De bediening is vriendelijk, attent en correct. Waar gastheerschap!

We zijn benieuwd naar de andere gerechten op de kaart en komen die beslist proeven!
Jeanne M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Wat een verrassing. De amuses, een heerlijk visvoorgerecht, mooie wijn bij ons hoofdgerecht en een zalig toetje. De entourage, bediening en gerechten alles was perfect.
DvHV .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op uitnodiging wezen eten, dat maakt het al extra leuk. De ontvangst was uitermate vriendelijk. Maar op een gegeven moment ook vervelend, 5 verschillende mensen aan je tafel die allemaal komen zegen dat we er een fantastische avond van gaan maken is behoorlijk ergerlijk. De witte huiswijn was voortreffelijk. Wij kozen een vijfgangen verrassingsmenu. Visueel gezien waren de gerechten goed. Qua smaak was het echter allemaal wat vlak. We hebben lekker gegeten maar het was niet bovenmatig. Prijs/kwaliteit gezien vond ik het aan de prijzige kant (en ik heb dan niet eens af hoeven te rekenen.) De ambiance is mooi, maar dat zit meer in de lokatie, het interieur had dat enorm kunnen versterken maar dat was zeker niet het geval.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren aten wij bij het P'rooflokaal, met 6 personen, in leeftijd variërend van 21 tot 85; wat een uitstekend gastheerschap, vriendelijk, servicegericht en efficiënt; en wat een heerlijke gerechten! De cijfers zijn dus niet geflatteerd, maar een juiste weergave van onze waardering.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Diner met zes personen, die een nogal diverse selectie uit de kaart namen. Zonder uitzondering was iedereen zeer lovend over de gerechten. De bediening was zeer voorkomend, maar toch niet stijfjes en ook niet opdringerig: helemaal goed.
Wat het decor betreft: de aard van het pand, met daarbij de open keuken, maakt het wat lawaaiig. En voor iemand die er (in het donker) voor het eerst komt, is het vinden van de ingang op het nogal onoverzichtelijke voormailge CHV-complex knap lastig.
Maar het was de speurtocht waard!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
De locatie is heel bijzonder in een oude fabriek. Inrichting van het restaurant is heel stijlvol.
Wij hadden gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Heerlijk! Helaas waren we met de auto dus hebben we slechts 1 wijn gedronken.
Enige verbeterpuntje is dat bij de koffie/thee standaard 3 schaaltjes met friandises worden geserveerd. Dat is service maar je betaalt er wel voor. Als je net als wij heerlijk hebt gegeten en dus alle friandises laat staan, maakt dat een kop koffie/thee stevig aan de prijs. Zou chiquer zijn als je de keuze had.
maartjeva1 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Gister bij P'rooflokaal gegeten. Wat een beleving! De chef komt persoonlijk (en met veel passie) aan je tafel het menu buiten de kaart om vertellen. Hier hebben wij dan ook voor gekozen. Ik denk dat ik nog nooit zoveel smaken op een avond geproefd heb, wat een top gerechten! Dit in combinatie met de passie van de bediening en de mooie industriële sfeer maakt de avond echt compleet. Zeker een aanrader om heen te gaan, ook als je er wat verder voor moet rijden!
JanCraenen .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Een avond genieten van de lekkerste smaken in een industriële omgeving en met uitstekende bediening. Mooie kaart, voor ieder wat wils, maar toch gingen wij voor de suggestie van de chef. Dat was een goede keus. Mooi opgemaakte borden met van elk gerecht een kunstwerkje. Veel fantasie van de chef met de nadruk om natuurlijke producten met smaken van onder- en boven de grond. Gewoon verwennerij hoog boven Veghel dineren terwijl de zon onder gaat. Plaatje...
Inge8686 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Super lekker en gevarieerd menu. Chef kwam bij ons aan tafel alle mogelijkheden vertellen. Hierin kon je kiezen voor hoeveel gangen je wilde. Uiteindelijk 5 gangen gegeten en het voelde als of ik een sterrenzaak zat. Mooi opgemaakte borden en smaken waren goed in balans. Dit alles werd voorzien van mooi wijnadvies door de sommelier. Andere bediening erg correct en legde per gang netjes uit wat wij kregen voorgeschoteld. Verder zit je op een unieke locatie te dineren en voelde het echt als een avondje uit.
HenkCM .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Mooie lokatie op eenzame hoogte. Heerlijk gelunched in het zonnetje op het dakterras. Een ware smaaksensatie. Joppe kookt met passie en een bite. Elke hap weer een culinaire verrassing. Kortom, een aanrader!
j1805 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Zaterdag opnieuw bij Prooflokaal gegeten, nu niet met vrienden maar met partner. Het was even goed als de eerste keer. Verrassingsmenu genomen net als eind april. Bleek nog hetzelfde te zijn als bij eerste bezoek, maar werd direct voor ons aangepast. Was heerlijk. Alles klopte, ook de bordopmaak, temperatuur van gerechten etc. Erg goede prijs-kwaliteitverhouding. Tafeltje beviel niet zo (bij entree/bar) en werd meteen opgelost toen ik er wat van zei.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wat hadden we geluk , om op 10 april, een Toplente dag, op het dakterras te mogen aperitieven !! Echt sfeervol.
Ons diner voorgezet een verdieping lager. Het was fantastisch, goede en gezellige ambiance. Het eten was heerlijk, de glazen wijn goed gevuld.
Tijdens het diner nog even gewisseld van plaatsen, om ook andere gasten te spreken. Het personeel ging hier heel relaxt mee om. Heel fijn. Van onze gasten hebben we al terugkoppelingen ontvangen, zeer positief!
Kortom , een avond om met plezier aan terug de denken.

Hartelijke groet, Han en Ingrid Seijger.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Een ware belevenis, erg smaakvol in de brede zin! Enthousiast personeel, stijlvol interieur, ieder gerecht is een een ware smaaksensatie. Een heerlijk avondje uit waar je, je thuis maar een échte gast voelt ! Bedankt.