Ovidius Grand Café

Spuistraat 139 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-206208977

Over het restaurant Ovidius Grand Café

Kijk eens binnen in dit gezellige historische pand! Het voormalige postkantoor in de Spuistraat is nu een bijzondere plek voor een grand café waar de sfeer en de warmte je tegemoet komen. De inrichting is fenomenaal, veel hout, stijlvolle decoraties en geeft je echt het gevoel dat je in een oud, statig grand café bent terechtgekomen. Dorst na het shoppen? Neem dan hier een welverdiend drankje met een hapje en geniet van deze speciale plek in Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Ovidius Grand Café

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Ovidius Grand Café

Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Nog nooit ergens zo slecht gegeten als bij Ovidius. We hadden de saté besteld en tot onze verbazing werd deze al binnen enkele minuten geserveerd. De saté bestond uit smakeloze hompen gekookte kip met één of andere vieze drappige pindasaus, een wekpotje met wat kool en peen geraspt zonder dressing, waar een miniscuul papieren bakje met een beetje mayonaise op lag en dan nog een klein beetje dikke oma frites, waar ook een rare smaak aan zat. Tijdens het afruimen vroeg de bediening of het gesmaakt had, waarop ik nee gezegd heb en dat ik het niet lekker vond, waarop ze zei “jammer”, maar ging er verder niet op in. Prijs/kwaliteit verhouding is hier volledig uit balans. Mij zullen ze hier nooit meer zien.
Hilde B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
wijn zoals op de kaart was niet beschikbaar, konden de fles wijn niet laten zien, alleen een karafje.... dat riekt naar een pak wijn toch? Heeeeeel slecht gegeten!
Hilde B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Voorgerecht zalm salade met avacado (€16! geen zalm te bekennen, ook geen avacado)
hoofdgerechten niet beschikbaar, rouwe hamburger.
Vreemde tent
m_1991 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vandaag bij Ovidius via Social Deal gegeten. Wij hadden de deal niet uitgeprint meegenomen. Aangeven dat ik de streepjes code etc. op m'n telefoon had. Serveerster gaf aan dat ze toch een papieren deal moest hebben want er was geen scanner aanwezig deze avond. Ik moest het maar ergens gaan regelen en dan kon ik terug komen om te eten. Ook gaf ze aan dat dit was gezegd aan de telefoon toen ik de resevering maakte. Dit was natuurlijk niet tegen mij gezegd anders had ik het zeker uitgeprint meegenomen. Op de manier hoe wij ontvangen werden hadden wij hier al helemaal geen zin meer in om te eten. Uiteindelijk bij hotel The Duchess onze deal kunnen uitprinten. Geholpen door 2 aardige behulpzamen mannen. Prijs en kwaliteit verhouding slecht. Ceasar salade leek wel een bord bij elkaar geraapt zooitje. Ook werd er in de Social Deal benoemd dat je alles van de kaart kon kiezen. Dit was niet het geval of wij moesten €5,- per gerecht bij betalen. Slechte zaak dat dit niet wordt vermeld.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Een eerdere ervaring was niet positief. Een herkansing moet echter mogelijk zijn. Aan het einde van de middag binnen gelopen. Ovidius is en blijft een grand café met allure: mooie inrichting met meerdere etages. Gekozen voor een glas wijn en een schaaltje met verschillende hapjes. Billijke prijzen. Gezien de reacties van andere gasten (veelal via Groupon) en wat wij zelf zagen: er is helaas nog niet veel veranderd. Jammer! Daarom maar besloten om ergens anders een hoofdgerecht te gaan eten.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Net vandaag met groupon geweest. Echt helemaal niets bijzonders. Carpaccio was Absoluut OK. Salade met zalm zonder enige fantasie. Kogelbiefstuk kleurloos en aanblik op bord armoedig. Tot slot minpuntje cheescake en één bolletje ijs in een kartonnen bakje ..... Maar goed wat kun je voor 12,50 verwachten? Nu op z'n minst personeel dat één keer glimlacht . ..
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Zeer slechte ervaring. Wij hebben hier koffie gedronken met stuk cheesecake erbij. Nou zijn wij geen klagers maar de cheesecake was echt ransig. De rand was helemaal verkleurd en uitgedroogd. Waarschijnlijk al dagen in die vitrine gestaan. Geklaagd bij de ober die er iemand anders bij haalde. Tot onze verbazing zei ze dat de cheesecake zo hoorde en elke dag vers werd gebracht. Hele discussie maar er werd niets mee gedaan....niet iets anders aangeboden en bij betaling stond de 4,50 voor de smerigste cheesecake ooit, ook gewoon op de rekening. Stomverbaast verlieten wij deze tent. NOOIT MEER!!!
Monica K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Via een Groupon deal bij Ovidius gegeten. Leuke zaak, lekker grote ramen. 2 heren in de bediening, een jongeman en een iets oudere man. De jongeman is beleefd, vriendelijk en vraagt regelmatig of het smaakt. Prettig. De oudere man ontving ons in de zaak en was erg onduidelijk maar begon wel gelijk dat het heel erg druk is, terwijl de zaak maar voor ca de helft is gevuld. we worden naar een tafel geleid, en pas na een tijdje horen we dat we erna naar een ander tafeltje moeten want dat is een 2 pers tafel. Geen probleem, maar had het gezegd bij ons naar de 1e tafel te wijzen. Na een ronde eten wordt er door hem niet gevraagd of alles naar wens is maar " Finito?". Verder was het eten wel aardig. Biefstuk smaakte prima, alleen bevatte elk stuk biefstuk die we kregen wel een spier. De gambas waren aardig, alleen erg verschillend in grootte waardoor de kleinere te gaar waren en de grotere iets te gaar.
prijs -kwaliteit is goed alleen vanwege groupon
ria K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gisteren hier gegeten (groupon voor onbeperkt gamba's of biefstuk)

Leuk ingericht
er lopen maar twee medewerkers rond om alle tafels te bedienen, en de zaak is meer dan de helft vol. Medewerker 1 is een man van middelbare leeftijd, nors en kortaf, medewerker 2 is een jongeman die de klanten meer dan vriendelijk te woord staat. helaas kwam laatst genoemde niet altijd bij onze tafel langs.

eten: hmmm, het is dat we een groupon hadden, maar is niet echt de moeite van volle mep waard:
# Gamba's waren meermaals overgaar, weinig gekruid
# beef: veel spieren in, maaaar, wel elke ronde perfect medium rare klaargemaakt
salade in een jampot, leuk verzonnen, maar walgelijk van smaak
frietjes: goed
sausjes: jammer dat er geen knoflooksaus werd geserveerd, de sausjes waren niet echt lekker.
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer vervelende ervaring om hier te eten. Ober gevraagd om een ander soort thee. Nee, ze hadden alleen deze. Vervolgens bij andere ober wel gekregen. Daarnaast, bij het gerecht ook het verkeerde gekregen (wel degelijk de goede bestelling geplaatst), waarop de fout bij ons werd neergelegd. Pannenkoek is Een kant en klaar pannenkoek uit een pakje (€11.50). Prijs kwaliteit is dramatisch. Bestelling van de buren werd totaal vergeten. Zeer negatieve sfeer. Ik kom hier nooit meer.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een niet al te beste avond hier gehad. Omdat we via Vakantieveilingen een bon hadden moesten we vooraf reserveren. We komen daar binnen en alles is bezet. We lopen 5 minuten rond en komen eindelijk een serveerster tegen. Ik vroeg alleen waarom we vooraf moesten reserveren als zij toch geen bordjes op tafels plaatsen. Ze keek me aan alsof ik Arabisch sprak en zei dat er verderop net mensen weg gingen en of we nog ff konden wachten. Later deed ze wel vriendelijk maar ik kreeg geen nieuw bestek bij het hoofdgerecht en we konden later het nagerecht bestellen en zouden kunnen kiezen uit alle taarten. Toen het zover was bleek alleen de appeltaart nog over te zijn. Het belangrijkste (het eten zelf) was wel lekker en verder daar niks over op aan te merken. We zaten vlakbij de deur en omdat het buiten koud was, was dat geen fijne plek. Van binnen is het een beetje gedateerd. De bank zit vol scheuren en is wel aan vervanging toe.
Charles M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren met 10 man gegeten bij Ovidius(Gamba's en Biefstukken).
De vriendelijke Hollandse serveerster was vlot met het opnemen en bezorgen van de drankjes.Het eten was binnen 20 minuten op tafel.
Geen Top kwaliteit van een sterren restaurant maar redelijk.Je kunt niet al teveel verwachten voor die prijs.Het geheel krijgt en voldoende van ons.Er zijn altijd mensen die om alles zeuren en klagen.
Sun L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen week via Groupon geboekt, onbeperkt biefstuk en gamba's. Het vlees en gamba's (kleine garnalen ipv gambas) werd binnen enkele minute na onze bestelling gebracht. Het verbaasde ons dat het zo snel ging. Onze twijfel over de versheid was terecht! Het eten was waarschijnlijk ruim van te voren klaargemaakt! Geen smaak aan de garnalen (het waren echt geen gamba's) en vooral helemaal geen smaak aan het vlees. Het vlees was ook nog eens superdroog (terwijl wij medium/rear bested hadden). Mijn kinderen en ik hadden geen zin meer in een tweede ronde, Geen aanrader, maar de keuze is aan jezelf.
JuliavdVeer .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen week heb ik hier gegeten samen met mijn ouders. Wij hadden een 3 gangen keuze menu van Vakantie Veilingen. Wij hadden vooraf de recensies gelezen en gingen er wat met geknepen billetjes heen. Maar alle recensies die wij hier hebben gelezen, konden wij ons absoluut niet in vinden. Vooraf hebben wij heerlijke carpaccio en tonijnsalade gegeten. De carpaccio was erg lekker, omdat ze er oude kaas op hadden en niet gebruikelijke parmezaanse kaas. Dat maakt het lekker orgineel. Als hoofdgerecht hadden we alledrie de Kogelbiefstuk, want de Flat Iron steak was niet ter beschikking, dat was ons aan het begin uitgelegd door de bediening. De biefstuk was heerlijk! Lekkere pepersaus erop met vlaamse friet en avocadomayonaise. Als dessert hadden wij een ruimte keuze tussen: ijs, gebak of iets van de warme drankjes. Alledrie hebben wij voor de chocolade taart gekozen en ook deze was heerlijk. De ambiance was gezellig en leuk, echt een grand cafe sfeer.

Tot slot was de service goed, vrolijk en erg geiinteresseerd! Zeker een aanrader.
Gijsemeisje .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Via Social Deal geboekt voor onbeperkt Gamba's en Biefstuk eten.
Werkelijk álles was slecht! Nog niet eerder zo iets mee gemaakt! Harde muziek, (daarom) een wat afgelegen plek maar daar werden we vervolgens door niemand meer opgemerkt, ook niet na herhaaldelijk vragen om aandacht van de serveerster. Het zou onbeperkt eten moeten zijn maar ja, als er niemand komt om bestellingen op te nemen...? Biefstuk was vol met zeempjes/spierweefsel en de gamba's smaakten nergens naar. Een super klein potje met twee lepels klef garnituur/salade en een frietje was alles was erbij gereserveerd werd. Na het afrekenen (!!!) werd gevraagd of alles naar wens was geweest, toen wij hierop wat matigjes antwoordden werd nergens naar doorgevraagd, het leek hen niets te interesseren. Geld werd in ontvangst genomen en dat was alles. Wij gaan hier nooit meer naar toe en zullen dit restaurant ook niet aanbevelen bij vrienden of familie.
Hanneke L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Vanavond bij Ovidius gegeten, onze verwachtingen waren niet hoog doordat we de recensies gelezen hadden. We hebben er prima gegeten.
Vooraf carpaccio en tonijn salade, daarna lasagne en biefstuk. Lekkere friet met mosterdmayonaise.
Toe verrukkelijke cheesecake en Hagen das ijs.

Kortom je kan er prima terecht voor een smakelijke, betaalbare maaltijd.
Marinus1234 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Via Groupon bij Ovidius gegeten. Dat was een grote teleurstelling. De biefstuksalade was zonder zorg samengesteld en bestond uit een bakje ijsbergsla met stukjes smakeloze biefstuk (was het wel biefstuk?) en een niets zeggende dressing. Het hoofdgerecht moest ook biefstuk zijn, maar smaakte eveneens erg vlak en het vlees was te taai voor een kogel(!)biefstuk. Op het bord lag slechts het stuk vlees met enkele patatten. Niet mooi opgemaakt en het zag er goedkoop uit. De salade (wortel en kool...) zat in een glazen potje. als nagerecht kozen we voor een ijsje. Het vanilleijs smaakte echter oud en zat vol ijskristalletjes. Het was een teleurstellende ervaring na een heerlijk dagje Amsterdam. De bediening was overigens voldoende, maar wel erg gehaast.
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bijzonder slechte ervaring!! Via socialdeal leuke aanbieding gehaald en hiervoor gereserveerd. Bij aankomst werd niet naar de reservering gevraagd en stond binnen 5 minuten na binnenkomst de biefstuk al op tafel gezet, tegelijk met de drankjes. Hierbij hadden wij dus onze twijfels al. Bij het proeven van de biefstuk ons afgevraagd wat hiermee gedaan was ?! Nog nooit zo'n taaie biefstuk geproefd en vrijwel koud. Deze zal waarschijnlijk de magnetron hebben gezien in plaats van een pan. Binnen een half uur zijn we vertrokken. Echt een afrader, zak friet van een kraampje is beter.
Geertje J.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Via vakantieveilingen een drie gangen diner gekocht voor twee personen op een maandag. Waren wat huiverig na t lezen van de recensies hier maar het is ons goed bevallen. Geen hoogstaande service of kwaliteit van eten maar wel prima en lekker. We hadden de black angus burger en zalmfilet en hadden beide ons bordje leeg. Als voorgerecht twee salades, die hadden wat meer aandacht mogen hebben.
Wilde even een recensie schrijven om ook eens een positieve reactie te laten horen.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Aangename kennismaking met dit restaurant... Kort samen te vatten met.., mooie gezellige locatie.., lekker eten en prima bediening, vlot en vriendelijk.... Grootste MINPUNT was eigenlijk de muziek. Je gaat toch geen DJ op leeftijd neerzetten en 'm continue die beats de tent in laten knallen in zo'n sfeervolle locatie. Dat past totaal niet, en kom niet aan met..., "dat is trendy" want het is gewoon vreselijk irritant... Ook muziek moet smaak hebben..., dat had dit totaal niet. Weg ermee en bedenk iets wat beter van toepassing is...