Ovidius Grand Café

7,1
Duur
Charles M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren met 10 man gegeten bij Ovidius(Gamba's en Biefstukken).
De vriendelijke Hollandse serveerster was vlot met het opnemen en bezorgen van de drankjes.Het eten was binnen 20 minuten op tafel.
Geen Top kwaliteit van een sterren restaurant maar redelijk.Je kunt niet al teveel verwachten voor die prijs.Het geheel krijgt en voldoende van ons.Er zijn altijd mensen die om alles zeuren en klagen.
Sun L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen week via Groupon geboekt, onbeperkt biefstuk en gamba's. Het vlees en gamba's (kleine garnalen ipv gambas) werd binnen enkele minute na onze bestelling gebracht. Het verbaasde ons dat het zo snel ging. Onze twijfel over de versheid was terecht! Het eten was waarschijnlijk ruim van te voren klaargemaakt! Geen smaak aan de garnalen (het waren echt geen gamba's) en vooral helemaal geen smaak aan het vlees. Het vlees was ook nog eens superdroog (terwijl wij medium/rear bested hadden). Mijn kinderen en ik hadden geen zin meer in een tweede ronde, Geen aanrader, maar de keuze is aan jezelf.
JuliavdVeer .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen week heb ik hier gegeten samen met mijn ouders. Wij hadden een 3 gangen keuze menu van Vakantie Veilingen. Wij hadden vooraf de recensies gelezen en gingen er wat met geknepen billetjes heen. Maar alle recensies die wij hier hebben gelezen, konden wij ons absoluut niet in vinden. Vooraf hebben wij heerlijke carpaccio en tonijnsalade gegeten. De carpaccio was erg lekker, omdat ze er oude kaas op hadden en niet gebruikelijke parmezaanse kaas. Dat maakt het lekker orgineel. Als hoofdgerecht hadden we alledrie de Kogelbiefstuk, want de Flat Iron steak was niet ter beschikking, dat was ons aan het begin uitgelegd door de bediening. De biefstuk was heerlijk! Lekkere pepersaus erop met vlaamse friet en avocadomayonaise. Als dessert hadden wij een ruimte keuze tussen: ijs, gebak of iets van de warme drankjes. Alledrie hebben wij voor de chocolade taart gekozen en ook deze was heerlijk. De ambiance was gezellig en leuk, echt een grand cafe sfeer.

Tot slot was de service goed, vrolijk en erg geiinteresseerd! Zeker een aanrader.
Gijsemeisje .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Via Social Deal geboekt voor onbeperkt Gamba's en Biefstuk eten.
Werkelijk álles was slecht! Nog niet eerder zo iets mee gemaakt! Harde muziek, (daarom) een wat afgelegen plek maar daar werden we vervolgens door niemand meer opgemerkt, ook niet na herhaaldelijk vragen om aandacht van de serveerster. Het zou onbeperkt eten moeten zijn maar ja, als er niemand komt om bestellingen op te nemen...? Biefstuk was vol met zeempjes/spierweefsel en de gamba's smaakten nergens naar. Een super klein potje met twee lepels klef garnituur/salade en een frietje was alles was erbij gereserveerd werd. Na het afrekenen (!!!) werd gevraagd of alles naar wens was geweest, toen wij hierop wat matigjes antwoordden werd nergens naar doorgevraagd, het leek hen niets te interesseren. Geld werd in ontvangst genomen en dat was alles. Wij gaan hier nooit meer naar toe en zullen dit restaurant ook niet aanbevelen bij vrienden of familie.
Hanneke L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Vanavond bij Ovidius gegeten, onze verwachtingen waren niet hoog doordat we de recensies gelezen hadden. We hebben er prima gegeten.
Vooraf carpaccio en tonijn salade, daarna lasagne en biefstuk. Lekkere friet met mosterdmayonaise.
Toe verrukkelijke cheesecake en Hagen das ijs.

Kortom je kan er prima terecht voor een smakelijke, betaalbare maaltijd.
Marinus1234 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Via Groupon bij Ovidius gegeten. Dat was een grote teleurstelling. De biefstuksalade was zonder zorg samengesteld en bestond uit een bakje ijsbergsla met stukjes smakeloze biefstuk (was het wel biefstuk?) en een niets zeggende dressing. Het hoofdgerecht moest ook biefstuk zijn, maar smaakte eveneens erg vlak en het vlees was te taai voor een kogel(!)biefstuk. Op het bord lag slechts het stuk vlees met enkele patatten. Niet mooi opgemaakt en het zag er goedkoop uit. De salade (wortel en kool...) zat in een glazen potje. als nagerecht kozen we voor een ijsje. Het vanilleijs smaakte echter oud en zat vol ijskristalletjes. Het was een teleurstellende ervaring na een heerlijk dagje Amsterdam. De bediening was overigens voldoende, maar wel erg gehaast.
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bijzonder slechte ervaring!! Via socialdeal leuke aanbieding gehaald en hiervoor gereserveerd. Bij aankomst werd niet naar de reservering gevraagd en stond binnen 5 minuten na binnenkomst de biefstuk al op tafel gezet, tegelijk met de drankjes. Hierbij hadden wij dus onze twijfels al. Bij het proeven van de biefstuk ons afgevraagd wat hiermee gedaan was ?! Nog nooit zo'n taaie biefstuk geproefd en vrijwel koud. Deze zal waarschijnlijk de magnetron hebben gezien in plaats van een pan. Binnen een half uur zijn we vertrokken. Echt een afrader, zak friet van een kraampje is beter.
Geertjejacobs .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Via vakantieveilingen een drie gangen diner gekocht voor twee personen op een maandag. Waren wat huiverig na t lezen van de recensies hier maar het is ons goed bevallen. Geen hoogstaande service of kwaliteit van eten maar wel prima en lekker. We hadden de black angus burger en zalmfilet en hadden beide ons bordje leeg. Als voorgerecht twee salades, die hadden wat meer aandacht mogen hebben.
Wilde even een recensie schrijven om ook eens een positieve reactie te laten horen.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Aangename kennismaking met dit restaurant... Kort samen te vatten met.., mooie gezellige locatie.., lekker eten en prima bediening, vlot en vriendelijk.... Grootste MINPUNT was eigenlijk de muziek. Je gaat toch geen DJ op leeftijd neerzetten en 'm continue die beats de tent in laten knallen in zo'n sfeervolle locatie. Dat past totaal niet, en kom niet aan met..., "dat is trendy" want het is gewoon vreselijk irritant... Ook muziek moet smaak hebben..., dat had dit totaal niet. Weg ermee en bedenk iets wat beter van toepassing is...
JesHoe .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Via vakantieveilingen hebben we met 4 personen gegeten bij Ovidius. Dit was helaas een zeer slechte ervaring en geen aanrader. Allereerst viel ons op dat de muziek heel hard stond. We konden elkaar nauwelijks verstaan. Toen we aan de serveerster vroegen of we van plek mochten wisselen i.v.m. het geluid, reageerde ze arrogant en gaf aan dat ze die klacht nog nooit eerder had gehad. Ten tweede was het eten van zeer slechte kwaliteit: De salade dreef in de olie, de biefstuk was grijs en taai en de schnitzel leek wel van beton. Het was duidelijk dat de producten direct uit de vriezer kwamen en waren opgewarmd. Het dessert was redelijk, echter, de taart kwam van een bakker, waardoor goed. Hij ijs zat daarentegen vol met ijskristallen. Na afloop aangegeven dat het eten niet lekker was, de serveerster gaf hierop aan dat er de hele avond alleen maar positieve reacties op het eten waren geweest. We werden dus niet serieus genomen. Bij het afrekenen zei de manager dat het onze eigen schuld was en dat we eerder aan de bel hadden moeten trekken, echter, toen we contact probeerden te leggen met een van de vele serveerster werd hier niet op gereageerd. Van een simpel 'is alles naar wens' was geenszins sprake. De manager kon ter compensentatie 1 drankje van de rekening afhalen, meer kon ze helaas niet voor ons betekenen. Het was een vervelende afsluiting na een leuke dag in Amsterdam. Nogmaals, geen aanrader en zonde om te zien dat zo'n mooie zaak op een A-locatie in Amsterdam door zulke amateurs wordt gerund.
Nanda O.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Ook via een actie onbeperkt gamba`s en biefstuk gegeten. Zeldzaam slecht!! Wij vinden niet snel iets niet lekker, maar dit was echt slecht! De gamba`s smakeloos en drijvend in het dooiwater. De biefstuk had waarschijnlijk de pan niet gezien maar de magnetron. Een grijs lapje overdekt met een bruinig sausje. De kok heeft er geen zin in, dat is overduidelijk. Ook de witte wijn was op kamertemperatuur. Noem jezelf niet uitbundig grand café, maar begin gewoon een snackbar want de friet was erg goed!
Ll_jeroen .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Twee keer Onbeperkt Gambas wezen eten.
De eerste keer, oude situatie, was goed te doen, maar naar mate je weer bestelde werd het wel steeds slechter (gambas niet meer normaal te pellen).

De tweede keer, nieuw situatie, was het een stuk slechter.
De gambas waren al voorbereid, dus je had binnen no-time nieuwe op de tafel, echter is door die werkwijze de kwaliteit nog meer echteruit gegaan, JAMMER.

Wij komen hier NOOIT meer en de gegeven cijfers zijn nog vrij netjes uitgedrukt.
Judi K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met een Social Deal (onbeperkt biefstuk/gamba's) hier gegeten. We hadden voorheen al zeker 4 keer eerder geprobeerd te reserveren, maar steeds gaven zij aan volledig vol te zitten. Ook nu was het personeel wat chaotisch. Zij hadden weinig oog voor ons en we werden steeds weer door iemand anders geholpen.
Het eten was echter prima. Lekker biefstukje, precies naar wens gebakken, met een sausje erover en de eerste ronde frites + salade erbij in een leuk glazen potje. De verdere rondes alleen de biefstuk, maar dit was voorheen aangegeven. Elke keer was de biefstuk mals en smakelijk. Keurig elke keer gevraagd of wij nog een stuk wilde: echt onbeperkt dus.
Het heeft een typisch bruin-eetcafé interieur, niet verkeerd maar ook niet bijzonder.
Weillie .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Coupons besteld bij actievandedag.nl, ontbeperkt gamb's of biefstuk in 2 uur de tijd. Lang moest wachten op de ober om bestelling te kunnen plaatsen, terwijl de cafe niet eens vol zat, eerste ronde ging nog wel oke, alleen biefstuk was beetje taai. Toen we voor de tweede ronde gingen bestellen werden wij geinformeerd dat we alleen onbeperkt gamba's en biefstuk kunnen bestellen na wat wij in de eerste ronde hadden besteld. Wie kan 2 uur lang continu gamba's eten? Dat is toch echt belachelijk? Patat besteld, kwam niet aan, portie van de gamba's wordt steeds kleiner. Gamba's proefden alsof het al heel lang klaar gemaakt is en even snel in de magnetron gooide voordat ie aan tafel komt. Het eten brengt niet op de kwaliteit en service is niet goed, komt zeker nooit meer terug.
Eke B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wij hebben hier afgelopen vrijdag gamba's gegeten welke smaakten naar uitgedroogde krab. Friet en brood was wel lekker. Jammer dat ze geen andere kok aanstellen; hij ruikt erg naar zweet en het is gewoon jammer van de gamba's welke toch wel erg gemakkelijk te bereiden zijn. De bediening is erg vriendelijk!
Glubbersen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Samen met mijn vrouw onbeperkt biefstuk gegeten met een bon van groupon. De bediening was erg vriendelijk en agent. De drankjes waren er snel en het eten ook. De biefstuk was lekker en de bijgerechten ook. Wij zaden boven en hier kon je zien hoe mooi het gebouw eigenlijk is. Er is maar 1 ding wat minder is en dat is het aantal toiletten, 1 dames is wel wat weinig.
Joke T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Nu voor de 2de keer gegeten met actie van de dag, onbeperkt biefstuk en gamba's.
In onze beleving vonden we het de eerste keer ongeveer 2 jaar geleden lekkerder.
Deze keer zaten we boven ik weet niet of het er iets mee te maken had maar een gesprek konden we niet houden omdat de muziek hinderlijk hard stond.
Voor ons de tweede maar dan ook de laatste keer dat we daar gegeten hebben, jammer want we zijn gek van gamba's maar zijn er voorlopig mee uitgegeten.
Bij betaling vroeg het personeel of het gesmaakt had, eigenlijk hadden we eerlijk moeten zijn.
Noordip .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
(verschrikkelijk)Afgelopen week bij deze zeer mooie tent in hartje Amsterdam wezen eten. Bij binnenkomst werden wij te woord gestaan door een niet Nederlands sprekende ober die overigens erg klantvriendelijk was. De eerste drankjes werden na ongeveer 10 minuten opgevraagd. Na ongeveer 30 minuten stond het eten op tafel dit vonden wij erg snel. Na ongeveer 10 minuten wilde wij graag nog een ronde bestellen maar dit ging niet zonder slag of stoot. Een zeer chagrijnige vrouwelijke ober vertelde ons dat de mega bakken patat die op tafel gezet waren eerst leeg moesten zijn voordat wij een nieuw bord kregen. Erg kinderachtig als je het mij vraagt. Dit chagrijnige monster deed er zoveel mogelijk aan om de tafel te ontlopen. Het was erg lastig om extra servetten te krijgen en een extra bord.

Het eten was zeer slecht gamba's waren duidelijk op de verkeerde wijze ingevroren(ik ben specialist). hierdoor vielen ze intern uit elkaar en hadden weinig smaak. De biefstukken waren soms goed maar sommige stukken opeens erg taai.

Kortom:

Mooi restaurant
Verschrikkelijke bediening
Slecht tot zeer slecht eten.

Daarnaast stonden er een aantal volle asbakken bij de bar dit is gewoon ranzig!

Niet heen gaan
Danny Y.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten
van de aktie van de dag
onbeperkt gamba.s en biefstuk
gamba waren heerlijk
biefstuk perfect
en de bediening super aardig
ik snap niet waarom de mensen
zulke slechte recensies schrijven
wij hebben een heerlijk avond gehad
gr danny en angelique
Koos R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
vanwege een actie (onbeperkt gamba's of biefstuk eten) en zin om een mooi Grand Café in centrum A'dam te bezoeken namen we een treinretourtje van Keistad naar Hoofdstad.
De entourage is indrukwekkend, mengeling klassiek en modern. We waren wat verontrust vanwege vele negatieve recensies, maar onder het motto "dat zullen we zelf wel eens zien" durfden we het wel aan. Bovendien mag je aannemen dat een restaurant dat steken laat vallen daarvan leert.
Het was erg druk, dus eerst werden we aan de bar geparkeerd, daarna mochten we een plekje naar keuze bezetten. Het duurt dan in totaal wel 20 minuten voordat je het eerste felbegeerde drankje aan je lippen kan zetten, maar ok, er zijn ergere dingen op prime time in haloween vierend Amsterdam.
De eerste porties eten waren niet echt heet meer, maar bij de volgende was dat beter. Mijn partner genoot niet alleen van de witte wijn maar zeker ook van de (twee) porties kanjer gamba's. Niet geraffineerd klaargemaakt, maar lekker genoeg met de helaas in plastic cupjes geserveerde saus.
Bij mijn eerste biefstuk werd vreemdgenoeg niet gevraagd hoe ik het gebakken wilde hebben, maar het was precies goed (medium). De tweede was echter voor mij iets te rauw, hoewel mals. Bij het bestellen van de derde en laatste (ja, ik hield me in die avond) werd - voordat ik uit mezelf kon zeggen hoe ik het graag wens - bijna telepatisch gezegd: u wilt weer een medium biefstuk? Blijkbaar is dat het uitgangspunt in de keuken. De biefstukken lijken een kort verblijf in de magnetron gehad te hebben, want enig smaakraffinement of grill streepsporen ontbreken. Maar er viel gelukkig toch van te genieten, ook al weet je dat het met iets meer aandacht veel beter kan. Dat zijn keuzes van het management denk ik, daar ga ik dan het bedienend personeel niet op aanvallen.
Tot slot een compliment voor dat personeel, want ze doen hun uiterste best het ieder ondanks alle drukte naar de zin te maken. En de een is nog sportiever dan de ander, want ze huppelen onvermoeid de trappen op en af.