Overste Hof

Donderdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lynn65 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Dit was geweldig, heerlijk buiten zitten aan het water.
Onze bediening (een jonge heer) gewoon perfect!
En het eten was om te smullen, heerlijk. Hier gaan wij vaker terug!
ElsPeters .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Als hotelgast hier geweest. Hebben geweldig gegeten in het restaurant. Het hotel was vol maar er waren ook veel mensen van buitenaf. De bediening is snel en leuk. Voor ons zeker nog een tweede bezoek waard.
Hangoza .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Geweldige leuke middag gehad bij de overste hof. Fantastische high tea en een geweldige service van het vriendelijke personeel. Een dikke pluim voor iedereen. We zijn er vroeger vaker geweest maar dat was voor de verbouwing en het ziet er nu heel gezellig en sfeervol uit. Hangt een hele losse en leuke sfeer.
JensSmeets .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Geweldige plek en een supergezellige sfeer bij de overste hof. Nu voor de eerste keer na de verbouwing daar gaan eten en het is super bevallen. Lekker eten, vriendelijke mensen die er werken, niet duur en iedereen is attent. Ik kom zeker terug met mijn vrouw. Alhoewel ik normaal niet van het schrijven van recensies ben vond ik het nu wel zeker de moeite waard om er een te schrijven. Ze verdienen het daar
Marrit01 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Perfecte High-tea hier gehad. Superleuk opgediend en heerlijk vertoeven aan het raam bij het waar. De zoetigheden waren heerlijk en ook de quiche en kleine pastei was erg lekker. Bediening was vriendelijk en gezellig. Ongedwongen sfeer en vrolijk
Daisy N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Reeds vaker hier gegeten en tot u toe goed bevallen. Vandaag met 6 personen hier gegeten na reservering. De reservering was niet goed genoteerd en dit leverde gedoe op bij binnenkomst. We voelden ons hierdoor niet welkom. Bij vragen werd dit bot afgehandeld. Toen wij vroegen de parasol op te zetten was het antwoord dat dit niet kon vanwege mogelijk omvallen (bijna windstil en zonnig op dat moment) en het zou mogelijk gaan regenen. Het duurde bijna een uur voordat na het voorgerecht het hoofdgerecht geserveerd werd. Toen gevraagd werd of het nog lang ging duren werd dit bot weggewuifd. De kwaliteit van het eten was over het algemeen goed en voldoende. De biefstuk was iets taai.
Concluderend: we weten dat het hier beter was bij eerdere bezoeken. Het was druk, maar wij hebben niet het gevoel gehad welkom te zijn en vonden de service van het personeel, 1 persoon in het bijzonder, absoluut onder de maat. Het zal dus ook weer even duren voordat we overwegen hier terugreis komen.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Voor onze 50 gasten heeft het team van Overste Hof een uitstekende high-tea geserveerd. De ontvangst van onze gasten was goed verzorgd, de hoeveelheden bij de high tea waren meer dan voldoende en er werd rekening gehouden met speciale wensen van onze gasten. Niets dan lof voor het team. Een aanrader voor eenieder die iets te vieren heeft.
Camilla12 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Wij zijn hier afgelopen week met een vriendengroep gaan eten. Heerlijk gegeten. Mijn man en ik hadden gekozen voor gamba`s en vitello tonato vooraf en zalige ribjes en kabeljauw als hoofdgerecht. De nagerechten waren zeer hoogwaardig op smaak en zagen er geweldig uit. Je merkt dat er bij alles wordt nagedacht over smaakbeleving, textuur en presentatie. Wij hebben hier vorig jaar ook gegeten en de gerechten zitten echt in de lift. Als ze zo door gaan is er nog een grote toekomst weggelegd voor de overste hof. Vooral de prijs-kwaliteit verhouding is geweldig.
SmulPapendrecht .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Het restaurant is gelegen op een mooie locatie in Landgraaf, het uitzicht is mooi, ook in de avond. Hier gedineerd met 4 gasten waarbij er de mogelijkheid is om een menu samen te stellen van verschillende gerechten uit de uitgebreide kaart. Eén gast maakte hier gebruik van terwijl de andere gasten voor de proeverij van 5 gangen ging. Bediening was vriendelijk, vlot en behulpzaam jammer alleen dat de bij de bestelling de bediening zei dat zij de 5 gangen proeverij een Ratjetoe noemden. Dit wekt de indruk dat de gerechten er niet zo toe doen. Gelukkig was dat niet het geval alle gerechten waren goed gekozen en gevarieerd. het menu werd nog vooraf gegaan door een amuse die bestond uit een bouillon met gember en een kaastoastje met daarop een smaakvol gerechtje. Normaal verwacht je van een amuse een klein hapje maar dit zou niet misstaan als voorgerecht. De verschillende gerechten van het menu waren smaakvol maar de kok heeft wel een voorkeur voor erg hartig, dat mocht van ons een tandje minder. Het nagerecht bestond uit appel, ijs en bavarois van appel. De bavarois was weinig smaakvol maar dat kwam mogelijk door de overheersende smaken van de appel en het ijs. Onze opmerkingen hierover en over het pittige karakter van het eten werd door de bediening adequaat gecompenseerd. Al met al een prettige ervaring alleen jammer dat er weinig tafeltjes bezet waren, de Overste Hof verdient beter.
Jannieverm .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijk gegeten, alle gerechten even lekker. Wij hadden het 3 gangen menu gekozen, dit kon ook vier gangen zijn of gewoon al Carte. Bediening zeer vriendelijk.
Jammer dat het niet druk was voor de zaterdagavond. Uitzicht in de avond ook leuk met al die lampjes. Jammer dat wij niet in de buurt wonen anders kwamen we zeker vaker. Een aanrader!
Roelenilon .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Heerlijke voorgerechten van Hervé kaas en een oerhammetje met appel. Ook de biefstuk, het hoen en de ribjes waren voortreffelijk. Heerlijke subtiele groenten erbij en voortreffelijke nagerechten. De aangename bediening en mooie locatie maken het geheel helemaal af.
Tgillissen .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gisteren zijn we voor de tweede keer gaan eten bij de Overste Hof in Landgraaf. Een mooie locatie op een rustig plekje in Limburg. De eerste keer hebben we een lunch gehad en kwamen we overdag. Je hebt dan een mooi uitzicht over een vijver en de groene omgeving. De tweede keer zijn we 's avonds gekomen en vonden we het jammer dat er geen aandacht geschonken is aan de verlichting van dit uitzicht, dat zou de sfeer nog iets ten goede komen. De inrichting is stijlvol en warm, mooi ruim opgezet en dus een fijne plek om te zitten.
De lunchkaart was zeer goed verzorgd en een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Prima hoeveelheden en leuke presentatie. Geen enorm technische opmaak, maar toch verzorgd.
De tweede keer hebben we een drie-gangenmenu genomen, hetgeen prijs/kwaliteit-technisch prima in orde was! De losse gangen waren toch relatief duur geweest.
Voorgerecht: Doradefilet was smaakvol en een goede portie, Garnalen met pompoencreme (eigenlijk een tussengerecht) was lekker, maar miste wat pit.
Hoofdgerecht: Hertenrug met peperkoeksaus, rode bietjes, kastanjes en spruitjespuree was erg lekker, al had de saus iets krachtiger, doch minder zout van smaak gemogen. Kalfswang met paddestoelen, spinazie en puree was ook zeer smaakvol. Wederom oppassen met het zout. Ook de aardappelmuffins waren lekker en een leuke decoratie. Schaal friet en krieltjes waren volledig over de top en hebben we (bijna) onaangeroerd terug kunnen geven. Overigens hebben we een lekker glas rode Shiraz/Grenache bij het hoofdgerecht gedronken.
Desert: Parfait van Gluhwein met stoofpeertjes. Was lekker en goed van structuur. Jammer dat de stoofpeertjes net iets te hard waren voor het eten met enkel een lepel.

Service: tijdens de lunch erg lang moeten wachten op bediening. De tweede keer was dit vele malen beter. Er werd zeer vriendelijk omgegaan met de vragen die we hadden (een glas prosecco smaakte helaas "oud", dat werd zonder problemen opgelost) en het tempo lag wellicht zelfs iets te hoog voor een drie-gangenmenu.

Al met al prima gegeten!

Jammer dat het vrij rustig was op een zaterdagavond. Deze locatie heeft baat bij meer bezoekers en recensies om daarmee de kwaliteit nog iets scherper te krijgen.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Tijdens een wandeling in de buurt van Landgraaf kwamen we langs de Overste hof. We besloten hier te lunchen. Het terras ligt prachtig aan het water en het uitzicht was fenomenaal. De bediening was vlot en vriendelijk. Mijn vrouw nam een broodje carpaccio en ik een broodje met Limburgse ham. De carpaccio was heerlijk en ook het broodje limburgse ham smaakte prima. Ik moet wel zeggen dat de kok de ham bedolven had onder de sla, balsamico, parmezaan en een soort spread ipv boter. Dat smaakte overigens uitstekend en liet een rijk bordje zien hoewel dat smakenbombardement de ham een beetje naar de achtergrond liet verdwijnen. Desalniettemin een heel plezeirig intermezzo tijdens een mooie wandeling.
Henktesa .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Wij waren zeer teleurgesteld toen wij ons eten kregen. Ik had een menu met vis daar kreeg ik 2 halfgare asperges bij. Mijn partner kreeg bij een ander menu de verkeerde vis voorgeschoteld. Ons dochtertje kreeg bijna een half uur nadat wij onze maaltijd ontvangen hadden pas haar pizza die heel klein was. Het was een smaakloze slappe pizza. Toen wij nog iets te drinken wilde bestellen werden we afgesnauwd. Schijnbaar wilde de medewerker naar huis want het was al 21:00 uur geweest. Toen maar de rekening gevraagd. Deze was lekker pittig. Bijna 70 euro zonder drank. Voor ons de laatste keer.