Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

9,2
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Na een correcte ontvangst duurde het meer dan een kwartier voor we weer enige aandacht kregen. Het tempo van de vier gangen was heel wisselend, soms precies goed, soms moesten we veel te lang wachten. De jonge ober lijkt meer in zijn mars te hebben dan de keuken van dit restaurant waar kan maken. Het eten was best goed, al was van bij de tweede gang het bord warmer dan het gerecht, zonde! Al met al best aardig gegeten, maar voor 150 euro ligt de lat toch echt hoger !
Renate V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Leuke, verrassende combinaties en gerechten, niets op aan te merken. Prijzen van het menu en de drankjes zijn wel aan de hoge kant.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Wij hebben hier gegeten met de AH-actie. Ik heb vooral genoten van de amuses en het dessert. De overige gangen waren goed, maar niet bijzonder. Wij kozen voor een extra gang dat € 10,- kostte (terwijl normaal het verschil tussen 3 en 4 gangen bij dit restaurant € 6,- is). Dit vonden wij bijzonder, net zoals dat je € 2,5 moest betalen voor één broodje. De service viel een beetje tegen. Ik had gekozen voor een wijnarrangement, maar bij gang 1 en 2 werd de wijn pas geserveerd nadat het eten al was geserveerd en ik het al grotendeels op had. Toen ik hier wat van zei, werd bij de volgende gang wel de wijn voordat het eten op tafel stond geschonken. Ook werd niet verteld welke wijn werd geschonken Al met al heb ik prima avond gehad, maar ik had hogere verwachtingen van dit restaurant.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zeer goede service en heerlijke gerechten. Wijnkennis zit ook goed hier. Gezellige gastheer en geweldige chef. Restaurant doet wel iets klein aan, dus reserveer op tijd.
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ik heb hier gegeten met de ah actie. Zeer verassend menu, perfecte smaakcombinaties en een fijne ambiance, het voelt alsof je thuis bent!
Zeker een aanrader!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Genoten van een 4 gangen diner. Je weet van te voren niet wat je krijgt, maar dat maakt het juist leuk. Klein restaurant, mooi ingericht. Gerechten zijn qua hoeveelheid precies goed.
j.w. S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Voor de 2e keer binnen een paar maanden in o.d.t. geweest. Beide keren prima. Vriendelijke ontvangst. Met de ruimte is het een beetje woekeren. De muziek op aanvaardbaar volume. En het eten? Heerlijk. Goede formule: geen kaart, maar een meergangenverrassingsmenu-in-overleg. Flinterdunne wafeltjes met een sliertje kerriemayonaise en daarna een schaaltje groenteijs, een plukje daslookcreme als amuses.
Nou ja, zo ging ons 4 - gangenmenu in aangenaam tempo door met goede passende wijnen. Helemaal geen kritiek dan? Paar puntjes: bij het serveren van een broodje viel het uit de tang op het tafelkleed. Een sterrenhemel aan kruimels dus. Dat had opgeruimd moeten worden. De opbouw van de gerechten had ook iets beter gekund. De smaken blijven mild. Het hoofdgerecht van lam had een kruidige saus verdiend.
Maar al met al zoals gezegd prima. Voor ons een 8 waard
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Ik vind 16,50 euro betalen voor een fles bubbelwater echt duur.
Verder erg pusherig in broodjes verkopen (kosten 2,50 los bij het gerecht)
Eten was wel heerlijk.
Bankjes zitten niet lekker.
K. K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Werkelijk heerlijk gegeten
Wim P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Over de tong is uniek in zijn soort en verrast al lange tijd. Vandaag was het geweldig het is crescendo qua smaak! Qua sfeer en gastvrijheid TOP! Een van de top in Zwolle
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldig eten en hartelijke service alleen de bankjes waar je op zit....
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Toen we binnenkwamen stonk het naar riolering wat regelmatig terug kwam. We hebben heerlijk gegeten, alle lof hiervoor, ze hebben geen kaart maar een verrassingsmenu met keuze uit vlees, vis en vegetarisch. Het interieur is wel aan vernieuwing toe.
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Top: sfeer, echt genieten van je tong, de smaken zijn een verassing. Bediening is betrokken.
Tip : Het toilet is wat verouderd.
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Echt een smaaksensatie. Heel vriendelijk personeel. De tafel en stoelen zaten alleen ongemakkelijk. We konden onze benen niet goed kwijt.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De inrichting vonden wij niet passen in de goeie en hoge kwaliteit van het eten. We hebben enorm genoten van de gangen en heerlijk gegeten. Er wordt rekening gehouden met allergie(en) en passende gerechten voor gemaakt.
Mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We waren aangenaam verrast door het menu. Als vegetariër gebeurt dat zelden.
Het personeel was uiterst vriendelijk.
We komen zeker nog eens terug.
AOR .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Door het team van over de tong werden wij geweldig ontvangen. Er werd aan ons uitgelegd hoe een en ander te werk gaat. Je mag zeggen wat je niet lust en het aantal gangen bespreken. Wij kozen voor een 4 gangen diner met een bijpassend wijnarrangement. Beide waren perfect op elkaar afgestemd. Mijn man en ik hebben hiervan genoten en een geweldige avond gehad bij over de tong.
Als wij weer in de buurt van Zwolle komen gaan wij zeker terug.
Hilde E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten met kerst. Een 6-gangen menu met hele lekkere hapjes. De bediening was heel erg vriendelijk, zonder op enig moment opdringerig te zijn. Moeite waard om terug te komen!
BJ D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Leuk restaurant! De ontvangst was hartelijk, de bediening vriendelijk en correct en de gerechten waren voortreffelijk! Zeker een aanrader om heen te gaan.
Harco W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Geen keuze van de kaart maar een verrassingsmenu. En dat heeft heerlijk gesmaakt. Verrassende en over het algemeen goed geslaagde smaakcombinaties. Het enige minpuntje: de groentes bijnhet hoofdgerecht waren bijna koud.