Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

9,1
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Leuk zo'n verrassingsmenu, je kunt wel aangeven wat je echt niet lust.
Heerlijke smaken, maar ik miste toch wel wat groente, dat zat er voor mij wat te weinig bij, ook geen frites, maar dat vond ik geen probleem.
We hebben wel erg genoten. Heel vriendelijke dame die ons bediende en jonge enthousiaste koks die hielpen met opdienen en uitleg gaven over je gerecht.
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
verrassend lekker gegeten mooie samenstellingen en normale proporties, top gegeten! leuke vlotte bediening
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Fantastisch. Super lekker gegeten.Veel verrassende smaaksensaties.De gerechten op zich waren plaatjes om te zien.
Eigenlijk jammer om ze op te eten,maar als je er eenmaal aan begonnen bent,zo ontzettend lekker!
Complimenten voor de keuken!
Eef V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk eten, we hebben genoten, verrassende combinaties van smaken. Verrassende vegetarische gerechten. Mooi ingericht,mklein en gezellig. een heel prettige omgeving.
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Eten was zeer lekker, alleen te weinig.
Advies voeg bij het hoofdgerecht nog gebakken aardappels en een salade bij. Dit kost bijna niets.
Daarmee was de hoeveelheid in ieder geval voldoende geweest.

De wachttijd tussen de gerechten was ruim 45 minuten terwijl het niet druk was.
yvonvanderkolk .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten, tijd tussen de gangen was lang, wij waren met vrienden uit, dus vor ons geen probleem. Muziek zou iets zachter kunnen.
Jacqueline W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Het betrof een AH restaurantactie 3 gangen menu het zag er prachtig uit, mooi opgemaakt en het was heerlijk alleen wat weinig. Ik ben geen grote eter maar hier niet genoeg aan.
Dit komt wrsch door de AH actie.
Had er brood bij besteld 2,50 euro per broodje vind ik aan de hoge kant.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Na een correcte ontvangst duurde het meer dan een kwartier voor we weer enige aandacht kregen. Het tempo van de vier gangen was heel wisselend, soms precies goed, soms moesten we veel te lang wachten. De jonge ober lijkt meer in zijn mars te hebben dan de keuken van dit restaurant waar kan maken. Het eten was best goed, al was van bij de tweede gang het bord warmer dan het gerecht, zonde! Al met al best aardig gegeten, maar voor 150 euro ligt de lat toch echt hoger !
Renate V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Leuke, verrassende combinaties en gerechten, niets op aan te merken. Prijzen van het menu en de drankjes zijn wel aan de hoge kant.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Wij hebben hier gegeten met de AH-actie. Ik heb vooral genoten van de amuses en het dessert. De overige gangen waren goed, maar niet bijzonder. Wij kozen voor een extra gang dat € 10,- kostte (terwijl normaal het verschil tussen 3 en 4 gangen bij dit restaurant € 6,- is). Dit vonden wij bijzonder, net zoals dat je € 2,5 moest betalen voor één broodje. De service viel een beetje tegen. Ik had gekozen voor een wijnarrangement, maar bij gang 1 en 2 werd de wijn pas geserveerd nadat het eten al was geserveerd en ik het al grotendeels op had. Toen ik hier wat van zei, werd bij de volgende gang wel de wijn voordat het eten op tafel stond geschonken. Ook werd niet verteld welke wijn werd geschonken Al met al heb ik prima avond gehad, maar ik had hogere verwachtingen van dit restaurant.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zeer goede service en heerlijke gerechten. Wijnkennis zit ook goed hier. Gezellige gastheer en geweldige chef. Restaurant doet wel iets klein aan, dus reserveer op tijd.
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ik heb hier gegeten met de ah actie. Zeer verassend menu, perfecte smaakcombinaties en een fijne ambiance, het voelt alsof je thuis bent!
Zeker een aanrader!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Genoten van een 4 gangen diner. Je weet van te voren niet wat je krijgt, maar dat maakt het juist leuk. Klein restaurant, mooi ingericht. Gerechten zijn qua hoeveelheid precies goed.
j.w. S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Voor de 2e keer binnen een paar maanden in o.d.t. geweest. Beide keren prima. Vriendelijke ontvangst. Met de ruimte is het een beetje woekeren. De muziek op aanvaardbaar volume. En het eten? Heerlijk. Goede formule: geen kaart, maar een meergangenverrassingsmenu-in-overleg. Flinterdunne wafeltjes met een sliertje kerriemayonaise en daarna een schaaltje groenteijs, een plukje daslookcreme als amuses.
Nou ja, zo ging ons 4 - gangenmenu in aangenaam tempo door met goede passende wijnen. Helemaal geen kritiek dan? Paar puntjes: bij het serveren van een broodje viel het uit de tang op het tafelkleed. Een sterrenhemel aan kruimels dus. Dat had opgeruimd moeten worden. De opbouw van de gerechten had ook iets beter gekund. De smaken blijven mild. Het hoofdgerecht van lam had een kruidige saus verdiend.
Maar al met al zoals gezegd prima. Voor ons een 8 waard
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Ik vind 16,50 euro betalen voor een fles bubbelwater echt duur.
Verder erg pusherig in broodjes verkopen (kosten 2,50 los bij het gerecht)
Eten was wel heerlijk.
Bankjes zitten niet lekker.
K. K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Werkelijk heerlijk gegeten
Wim P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Over de tong is uniek in zijn soort en verrast al lange tijd. Vandaag was het geweldig het is crescendo qua smaak! Qua sfeer en gastvrijheid TOP! Een van de top in Zwolle
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldig eten en hartelijke service alleen de bankjes waar je op zit....
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Toen we binnenkwamen stonk het naar riolering wat regelmatig terug kwam. We hebben heerlijk gegeten, alle lof hiervoor, ze hebben geen kaart maar een verrassingsmenu met keuze uit vlees, vis en vegetarisch. Het interieur is wel aan vernieuwing toe.
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Top: sfeer, echt genieten van je tong, de smaken zijn een verassing. Bediening is betrokken.
Tip : Het toilet is wat verouderd.