Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

9,2
W. J. V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Prima bediening, goede uitleg door het personeel van de mogelijkheden, echt een aanrader voor een gezellig avondje uit in Zwolle.
angelique0608 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Leuke ontvangst. Fijne uitleg door koks bij de servering van de gerechten. Gerechten zagen er ook heel mooi uit en smaakten voortreffelijk. Schrok wel een beetje van de prijs maar achteraf is het eten ook wat exclusiever dus dan mag het ook wat kosten. Dit restaurant is wel voor herhaling vatbaar.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Fijn avond gehad. De buitenkant doet niet vermoeden dat er een zo stijlvol restaurant binnen zit. Er wordt niet gewerkt met een menukaart, wel een menu van de chef met 4 tot 6 gangen. Ook is er geen wijnkaart. Wij kregen een mooi opgebouwd 6 gangen diner met veel vis. Het wijnarrangement was prachtig met verrassende en goed bijpassende wijnen. Wellicht niet direct een restaurant voor avonturiers, maar wij houden erg van verrassingen en hebben het geluk geen allergieën en specifieke voorkeuren te hebben. Een echte aanrader en wij komen terug.
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
We bestelden beiden het 3 gangen verrassingsdiner. Voorgerecht was heerlijk. Proscuitto met een oosters sausje en ingelegde groenten en een heerlijke creme. Hoofdgerecht was een parelhoen met een heerlijke jus en knapperige perfecte groenten (broccoli, wortel, courgette en doperwten). Nagerecht was een proeverij van een soort framboos eiwit mousse, en yoghurt schuim met een caramelkoekje.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prettig verrast door Over de Tong. Tijdens een weekendje in Zwolle bleken veel restaurants gesloten. Vanwege heftige regen besloten om dit restaurant vlak bij ons hotel te bezoeken. Geen kaart, alleen aangeven wat je niet wil hebben. Voila. Gastheer heeft een zeer persoonlijke benadering. Gaat met je in gesprek, zittend aan je tafel. Smaak staat voorop bij de gerechten. Prima gegegeten, gecombineerd met de aanbevolen wijnen. Topavond. De regen na afloop deerde ons niet meer.
BiancaPeter .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Gebruik gemaakt van de AH actie en heerlijk gegeten. Bij binnenkomst werden we wel aan een tweepersoonstafeltje gezet die nog net niet vast zat aan een ander tafeltje dus ze staan wel erg dicht bij elkaar. Maar ondanks dat hebben we leuke gerechten gekregen in het verrassingsmenu en lekkere wijnen. Borden zijn mooi opgemaakt en de bediening is heel vriendelijk. Leuk restaurant!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Mooi vernieuwde ambiance. Goed eten in combinatie met de juiste wijnen geadviseerd door de plezierige eigenaar/ gastheer. Je bent hier echt een avond uit eten.
leens K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Tussengerecht van vis te zout.
Hoofdgerecht van vlees gaat retour keuken .
Wordt snel vervangen door polderhoen.
Deze is oké maar mist verfijning
Koude bijgerechten
corien.baars B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Wat een geweldige avond weer! Heerlijk eten en prachtige wijnen. Eten bij Over de Tong is een feestje
Graag komen we terug.
Wanda V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Voor de tweede keer super gegeten, alles klopt. Zoekt u een echt goed restaurant in Zwolle dan zou ik naar Over de Tong gaan. Heerlijk lang en goed dineren.
R V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Prettig gegeten, Veel wijnadviezen van de spraakgrage onderhoudende partner van Mevrouw de Kok. We komen weer eens terug.
petreghond L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Gezellige avond gehad hier. Vooral het toetje, een soort combinatie van allerlei framboos structuren met iets peperachtigs, viel bij ons in de smaak. Porties inderdaad vrij klein. Een mandje brood erbij is dus wel noodzakelijk. Wijn etc. daarentegen ruim geschonken. Ook hadden we nog ruimte voor een kaasplankje (€25 per 2 personen) na afloop.
Inderdaad, de gastheer is vriendelijk en welbespraakt, maar wat mij betreft hoeft hij niet om de tien minuten aan te schuiven.
Al met al waren we exclusief AH bon toch nog meer dan €125 kwijt. Maar dat lag vast aan onszelf.
Elvera S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Het eten was echt heerlijk, service ook heel vriendelijk en behulpzaam. Enige puntje is dat het net wat weinig was (3-gangenmenu), dus het is aan te raden een 4-gangen menu te nemen of het mandje brood erbij te nemen. (Kregen we aangeboden.) Verder top!
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Leuk zo'n verrassingsmenu, je kunt wel aangeven wat je echt niet lust.
Heerlijke smaken, maar ik miste toch wel wat groente, dat zat er voor mij wat te weinig bij, ook geen frites, maar dat vond ik geen probleem.
We hebben wel erg genoten. Heel vriendelijke dame die ons bediende en jonge enthousiaste koks die hielpen met opdienen en uitleg gaven over je gerecht.
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
verrassend lekker gegeten mooie samenstellingen en normale proporties, top gegeten! leuke vlotte bediening
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Fantastisch. Super lekker gegeten.Veel verrassende smaaksensaties.De gerechten op zich waren plaatjes om te zien.
Eigenlijk jammer om ze op te eten,maar als je er eenmaal aan begonnen bent,zo ontzettend lekker!
Complimenten voor de keuken!
Eef V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk eten, we hebben genoten, verrassende combinaties van smaken. Verrassende vegetarische gerechten. Mooi ingericht,mklein en gezellig. een heel prettige omgeving.
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Eten was zeer lekker, alleen te weinig.
Advies voeg bij het hoofdgerecht nog gebakken aardappels en een salade bij. Dit kost bijna niets.
Daarmee was de hoeveelheid in ieder geval voldoende geweest.

De wachttijd tussen de gerechten was ruim 45 minuten terwijl het niet druk was.
yvonvanderkolk .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten, tijd tussen de gangen was lang, wij waren met vrienden uit, dus vor ons geen probleem. Muziek zou iets zachter kunnen.
Jacqueline W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Het betrof een AH restaurantactie 3 gangen menu het zag er prachtig uit, mooi opgemaakt en het was heerlijk alleen wat weinig. Ik ben geen grote eter maar hier niet genoeg aan.
Dit komt wrsch door de AH actie.
Had er brood bij besteld 2,50 euro per broodje vind ik aan de hoge kant.