Over de Tong

Willemskade 7 8011 AC Zwolle Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Nagerecht verrassingsmenu
      Nagerecht verrassingsmenu

Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Glas champagne

Uitmuntend
9,4
Jessica L.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Wij hadden gekozen voor het viergangen menu. Het is heerlijk dat je eerst een 'knabbeltje' in de vorm van een kerriekoekje krijgt en daarna een amuse. Het kerriekoekje was ok, maar het wel wat minder dun kunnen zijn zodat je echt iets te kauwen had. De amuse was een avocadoschuim met jalapenopeper. Het lekkerste van de avond! De inktvis vonden wij ook erg smaakvol. Wel wat zout, maar dat vind ik lekker. Wellicht te zout voor andere gasten. Er had wel meer inktvis op het bordje mogen liggen. Twee vond ik erg summier. Het tussengerecht en hoofdgerecht vond ik ok, maar het was niet het niveau als de voorgaande gerechten. Dessert was niet te zoet en lekker fris.
We hadden ook een bijpassend wijnarrangement. Als tip zou ik het personeel willen geven dat extra informatie over de wijnen geven een pluspunt zou zijn. Alleen het land en jaartal doorgeven vind ik niet heel bijzonder.
Samengevat hebben we een gezellige avond gehad met heerlijke wijnen en lekker eten. Volgende keer de porties wat groter zodat we thuis geen trek meer hebben.
Hennie S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
De avond was zeer geslaagd, was echt een culinaire avond met verassende gerechten.
Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug
M K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Samen met een vriendin bij over de tong gegeten. De amuses waren een leuke verrassing. Kerriekoekje en soesje van kaas en bloemkoolpuree. Vervolgens een soepje met olijf, dit we niet heel erg smaakvol. Het voorgerechtje bestond uit coquilles met zoetzure garnering en gefrituurde olijf voor een hartige bite. Ik vond de smaken niet bij elkaar passen. Het hoofdgerecht bestond uit parelhoen, ratatouille van groente en krieltjes. Dit gerecht vond ik niet restaurant waardig en qua opmaak was het een rommeltje. Het nagerechtje was een explosie van smaken, gember, witte chocolade mouse, slagroom, soya ijs. Tot slot vroegen we om koffie met Bon Bons, we kregen een macaron en een kletskop gepresenteerd, helaas geen chocolade. Ook was er geen beenruimte door de kubus tafel en zaten we erg dicht op elkaar, wij hadden get gezellig maar onze stille buren zaten continue mee te luisteren. We hadden meer verwacht van dit restaurant, daarom ook leuk om via de restaurant actie van AH deze beleving te ervaren.
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
We hebben echt genoten, wat was het eten heerlijk! Echt een verfijnde keuken met hele bijzondere smaakcombinatie. Super.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Verrassend prettig gastvrij ontvangst door gastheer. Heerlijke menu's ... Echt uit geweest! Gaan we zeker nog een keer meemaken.
Antoinette W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Bij binnenkomst bleek de reservering niet bekend te zijn, maar dat was geen enkel probleem. We wisten dat er alleen een verrassingsmenu geserveerd wordt en wij vinden dat juist leuk. Het personeel redde zich heel goed zonder de eigenaren die we zagen vertrekken, ook een compliment waard! Heerlijk gegeten, komen zeker weer terug.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
We hebben heel bijzonder gegeten, veel mooie gerechten met een subtiele smaak. We kregen het verrassingsmenu, omdat we met de AH bon kwamen. Prima bediening. Echt een restaurant om te onthouden, en aan te raden!
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We aten hier op 2 oktober, op de eerste avond van ons weekendje Zwolle. Afgegaan op goede recensies op Iens. Klein restaurant met tafeltjes lang één kant van het restaurant. Het echtpaar dat het restaurant runt, is duidelijk aanwezig en heet iedere gast persoonlijk welkom. Wij kwamen niet voor het AH menu en kozen om ons te laten verrassen door de chef. Eerst een gang met MaiMai vis. Mijn man vond het heerlijk, ik vond niet alles bij elkaar passen. Te veel smaken op het bordje. De volgende gangen waren poon op tomaten risotto, makreel en een stukje rood vlees, alledrie met garnituur. Grootste probleem: te veel zout. En dat niet in één gerecht maar drie keer achter elkaar. En dat terwijl wij aangaven dat het wel erg zout was. Na de derde keer zijn dan ook gestopt. Onze eetlust was eigenlijk wel bedorven. Het wijnarrangement met vooral Duitse wijnen lekker maar niet overdonderend. We hadden bijna spijt dat onze AH kaarten thuis lagen. Die gasten hadden het duidelijk beter naar hun zin.
Ernst S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Een heerlijk 3 gangen diner met heerlijke hapjes tussendoor. Verfijnde smaak, bijzondere combinaties! Leuke vlotte bediening , de kok komt regelmatig zelf ook het lekkers brengen. Prima wijnadvies en een goede prijs!
Liza V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Allerhartelijkste ontvangst. Zeer vriendelijke bediening. In overleg met de bediening voor een viergangen diner gegaan. De beste beslissing. Heerlijke amuses, fantastisch diner.
Een aanrader.
ajtemmink T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een top avondje gehad heerlijk en verrassend gegeten! Daarnaast bediend door een iets oudere heer die de kneepjes van het vak uitmuntend beheerst daarnaast een dosis humor...... daar kan menig restaurant nog iets van leren !! Kortom zeker aan te bevelen en wij komen iig terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Alles was lekker wijnen van topklasse alleen je zit wel dicht op elkaar maar dat zal te maken hebben dat de zaak niet zo groot is en vol zat.Perfecte bediening. Kortom gaan zeker nog eens terug
spijkerhiet .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten. Konden niet kiezen. Het was een verrassingsmenu. De wijn was uitstekend. De hoeveelheid is niet geschikt voor flinke eters, maar wel erg smakelijk. De gastvrouw is erg vriendelijk en behulpzaam. (mijn man is invalide) Toch zou ik dit restaurant wel aanraden!

Bep Spijker
Wilma M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
heerlijke gerechten. super heerlijk gegeten goede bediening en de borden waren super mooi opgemaakt. echt een aanrader. mooi interieur.
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Het is summier qua porties. Ze proberen voor het geld dat je betaald eten te maken en eigenlijk geen tweede gratis dus. Ook heb je geen keuze. Je krijgt wat ze voorzetten. Nog best prijzig 37.50. Ik zou hem.niet aanbevelen. De gastheer is wel leuk!
Reifra H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Het eten was een feestje, de gerechtjes waren heel bijzonder en smaakvol. De gastheer en de koks waren ontzettend aardig. Wij hebben erg genoten van deze avond en komen zeker nog een keer terug.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Heerlijk eten, verrassingsmenu is echt een aanrader. De gastheer deed zijn werk uitstekend. Wij gaan zeker nog een keer!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Het eten was erg goed, de gastheer en zijn wijnkeuze voortreffelijk. Je zit wel erg dicht op elkaar. Wij komen zeker terug.
MarleenTolner .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Wat een feestje! Het verrassingsmenu is echt een positieve verrassing, wat een zaligheid! Vooraf twee heerlijke amuses, dat beloofde wat voor het daaropvolgende drie-gangen-verrassings-menu. Drie gerechten, drie kunstwerken op je bord met veel smaak, heerlijke bijpassende wijn erbij, wat lekker zeg. We hebben echt een fantastische avond gehad, niet in het minst door de correcte en vriendelijke bediening en een gastheer die je laat voelen dat je welkom bent. Top restaurant, echt een aanrader!
rhardy .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wij waren al eens eerder daar gaan eten en het was toen voortreffelijk. Nu met de actie van AH was het minimaal en onder de maat .Geen aanrader.