Over de Tong

Willemskade 7 8011 AC Zwolle Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Nagerecht verrassingsmenu
      Nagerecht verrassingsmenu

Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Glas champagne

Uitmuntend
9,4
anederveen1948 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Drie-gangen verrassingsmenu. Deze kwaliteit en vriendelijkheid verwacht je niet direct wanneer je voor het pand staat. Eten en wijn worden perfect gecombineerd.
Klein restaurant dat zeker in de top 500 thuishoort.
M K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Samen met een vriendin bij over de tong gegeten. De amuses waren een leuke verrassing. Kerriekoekje en soesje van kaas en bloemkoolpuree. Vervolgens een soepje met olijf, dit we niet heel erg smaakvol. Het voorgerechtje bestond uit coquilles met zoetzure garnering en gefrituurde olijf voor een hartige bite. Ik vond de smaken niet bij elkaar passen. Het hoofdgerecht bestond uit parelhoen, ratatouille van groente en krieltjes. Dit gerecht vond ik niet restaurant waardig en qua opmaak was het een rommeltje. Het nagerechtje was een explosie van smaken, gember, witte chocolade mouse, slagroom, soya ijs. Tot slot vroegen we om koffie met Bon Bons, we kregen een macaron en een kletskop gepresenteerd, helaas geen chocolade. Ook was er geen beenruimte door de kubus tafel en zaten we erg dicht op elkaar, wij hadden get gezellig maar onze stille buren zaten continue mee te luisteren. We hadden meer verwacht van dit restaurant, daarom ook leuk om via de restaurant actie van AH deze beleving te ervaren.
janenconnie .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Wij vonden alles heel erg lekker. De polderhoen was heerlijk zacht en mals. Lieve vriendelijke bediening. Leuke kok die over alle gerechten vertelde wat er in verwerkt was. Wij hebben genoten. En onze vrienden ook.
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
We hebben echt genoten, wat was het eten heerlijk! Echt een verfijnde keuken met hele bijzondere smaakcombinatie. Super.
annegreetvdieren .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Super! Heerlijk gegeten samen met vrienden.
Gevarieerd menu. Vriendelijke gastheer.
Prettige sfeer en bediening. Reden om nog eens terug te komen!
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Verrassend prettig gastvrij ontvangst door gastheer. Heerlijke menu's ... Echt uit geweest! Gaan we zeker nog een keer meemaken.
Antoinette W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Bij binnenkomst bleek de reservering niet bekend te zijn, maar dat was geen enkel probleem. We wisten dat er alleen een verrassingsmenu geserveerd wordt en wij vinden dat juist leuk. Het personeel redde zich heel goed zonder de eigenaren die we zagen vertrekken, ook een compliment waard! Heerlijk gegeten, komen zeker weer terug.
ghroelofs .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
We hebben een prachtige avond gehad er waren weinig op of aanmerkingen.
De ontvangst was prima, het eten was geweldig. Bediening kon een beetje beter, de uitleg over de geserveerde gerechten soms te snel en bediening moest zich te vaak verontschuldigen dat het zolang duurde i.v.m. drukte.
pahumol .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
We hebben uitermate lekker gegeten. De bediening was charmant (een Poolse serveerster) Ons enige minpunt was het dessert wegens een snijboonmoes en te zoet. Maar het blijft zeker een aanrader.
gerritjanbrouwer .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Prima eten, vriendelijke bediening. Je zit alleen wel erg dicht bij je buurman. Goede voorlichting over de wijn. Aan te bevelen.
a. D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
We hebben heel bijzonder gegeten, veel mooie gerechten met een subtiele smaak. We kregen het verrassingsmenu, omdat we met de AH bon kwamen. Prima bediening. Echt een restaurant om te onthouden, en aan te raden!
anneliesmd .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Over de Tong was in één woord, HEERLIJK. De fijne gerechtjes waren een smaaksensatie. De porties waren niet heel groot, maar prima voor een heerlijk etentje. Het restaurant is kleinschalig en er is veel persoonlijke aandacht voor de klanten. Daarnaast werd er heerlijke wijn geschonken waarbij een karaf water gratis geserveerd werd. Het restaurant is heel geschikt om lekker met zijn tweeën een avondje te genieten. Voor grote groepen is het restaurant door zijn kleinschaligheid (gelukkig) minder geschikt.
sabrinee .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Na even een kleine zoektocht. Heerlijk Paleo gegeten. Alle medewerkers en koks hebben geprobeerd om er iets heerlijks van te maken. Dat met zes klanten die allemaal ook nog bijzondere eet wensen hadden. Petje af!!!! Komen graag terug.
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We aten hier op 2 oktober, op de eerste avond van ons weekendje Zwolle. Afgegaan op goede recensies op Iens. Klein restaurant met tafeltjes lang één kant van het restaurant. Het echtpaar dat het restaurant runt, is duidelijk aanwezig en heet iedere gast persoonlijk welkom. Wij kwamen niet voor het AH menu en kozen om ons te laten verrassen door de chef. Eerst een gang met MaiMai vis. Mijn man vond het heerlijk, ik vond niet alles bij elkaar passen. Te veel smaken op het bordje. De volgende gangen waren poon op tomaten risotto, makreel en een stukje rood vlees, alledrie met garnituur. Grootste probleem: te veel zout. En dat niet in één gerecht maar drie keer achter elkaar. En dat terwijl wij aangaven dat het wel erg zout was. Na de derde keer zijn dan ook gestopt. Onze eetlust was eigenlijk wel bedorven. Het wijnarrangement met vooral Duitse wijnen lekker maar niet overdonderend. We hadden bijna spijt dat onze AH kaarten thuis lagen. Die gasten hadden het duidelijk beter naar hun zin.
Ernst S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Een heerlijk 3 gangen diner met heerlijke hapjes tussendoor. Verfijnde smaak, bijzondere combinaties! Leuke vlotte bediening , de kok komt regelmatig zelf ook het lekkers brengen. Prima wijnadvies en een goede prijs!
koekkoe .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
heerlijk gegeten. mooi, spannend en smaakvol voorgerecht met inktvis! goed gastheerschap. heerlijke wijnen. komen zeker een keer terug.
Henk1951 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Prima avond, uitstekend en warm onthaal door de gastheer. We zijn hier terecht gekomen via restaurant Os en Peper (ook niet te versmaden).
Het verrassingsmenu was inderdaad verrassend, mooie combinaties. Heerlijke inktvis.
De voorgestelde wijnen waren origineel en van grote klasse.
Omdat we met een grotere groep waren zaten we in een aparte ruimte, een smaakvolle omgeving.
Over de Tong heeft ons een heerlijke, warme, hartelijke en smakelijke avond gegeven.
Een absolute aanrader!
Liza V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Allerhartelijkste ontvangst. Zeer vriendelijke bediening. In overleg met de bediening voor een viergangen diner gegaan. De beste beslissing. Heerlijke amuses, fantastisch diner.
Een aanrader.
ajtemmink T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een top avondje gehad heerlijk en verrassend gegeten! Daarnaast bediend door een iets oudere heer die de kneepjes van het vak uitmuntend beheerst daarnaast een dosis humor...... daar kan menig restaurant nog iets van leren !! Kortom zeker aan te bevelen en wij komen iig terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Alles was lekker wijnen van topklasse alleen je zit wel dicht op elkaar maar dat zal te maken hebben dat de zaak niet zo groot is en vol zat.Perfecte bediening. Kortom gaan zeker nog eens terug