Over de Tong

Willemskade 7 8011 AC Zwolle Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Nagerecht verrassingsmenu
      Nagerecht verrassingsmenu

Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Glas champagne

Uitmuntend
9,4
bloot059 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zeer prettig klein restaurant, met persoonlijke aandacht voor de gasten door eigenaar en personeel, uitstekend eten met vele smaaksensaties.
ferrytale .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
De AH actie was voor ons de uitgelezen gelegenheid om naar "over de tong" te gaan en het was super. Alle gerechtjes waren even lekker en de bediening was ontzettend beleefd! Het verassingsmenu werd voor mij bereid zonder vis, een fijne service!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Al jaren wonende in Zwolle en nu eindelijk voor het eerst een prettige kennismaking met dit restaurant.
Het drie-gangen diner naar aanleiding van AH restaurantactie is verrassend goed bevallen.
Een aanrader aan ieder om hier een keer te gaan eten. Het was voortreffelijk!
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Met de AH actie bij Over de tong gegeten. Het was heerlijk. Er wordt bij dit restaurant zonder menukaart gewerkt. Er wordt je gevraagd of je allergieën hebt of iets niet lekker vindt. Je eet met de AH actie hetzelfde als de andere klanten. Wij kozen voor het 3-gangenmenu. Je werd verwelkomt met een klein hapje, vervolgens een amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Alles was even lekker en veel smaken op je bord. Wij namen nog koffie na en ook daarbij werden lekkernijtjes geserveerd. Het restaurant is niet goedkoop 37,50 3-gangen, wijntje 5,25) maar zeker de moeite waard!!!!
Martien V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wij zijn met z'n vieren met de AH actie wezen eten bij Over de Tong en dat was voortreffelijk. Alles was super lekker; van de extra amuse die we kregen, tot en met het nagerecht. Ook de bediening was perfect. Voor herhaling vatbaar!
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Op een dinsdagavond met mijn mijn hier gedineerd, met de AH restaurantactie. We hadden ooit al eens eerder hier gegeten en dit was destijds ook heel erg in de smaak gevallen. Zo vanavond ook weer!
Als appetizer kregen we koekjes van keriminoten met een kerriemayonaise.
De eerste amuse was een crème van een knolsoort en avocadomousse.
Als voorgerecht kregen wij een terrine van inktvis, met soyasausijs. Hier omheen lagen nog wat andere Aziatische smaken zoals ingelegde groenten.
Het hoofdgerecht was voor mijn man polderhoen en voor mij kabeljauwhaas. De groenten erbij waren perfect gaar en de sauzen op het bord heel smaakvol.
We hebben ook zeer genoten van het dessert, wat bestond uit kokosgranité, koffiemousse en witte chocolade room.
Álles was fantastisch bereid, heerlijk subtiel op smaak, elegant opgemaakt en met passie geserveerd. De jonge kok (Bob?) kwam de gerechten uitserveren en lichtte zeer serieus de gerechten toe. Daarnaast had hij er ook nog oog voor dat wij misschien nog een drankje willen.
De gastvrouw was vriendelijk, charmant en opmerkzaam.
Bij de koffie zaten huisgemaakten kletskopjes en macarons.
Wat wil je nog meer??
De inrichting geef ik een iets minder hoog cijfer: de stoelen/bankjes zitten niet erg comfortabel. Zeker als je uitgebreid de tijd wil nemen voor al dit lekkers. En de tafeltjes staan wat dicht op elkaar, dus hele persoonlijke gesprekken zijn niet mogelijk.
Maar verder: fantastisch.
apstreek .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Een absolute aanrader om hier te gaan eten, als je je wilt laten verrassen op het gebied van eten en service van de gastheer! Wij voelden ons meteen thuis.De juiste wijn werd bij onze smaak gezocht en gevonden.En er werd niet moeilijk gedaan over een glas wijn meer of minder.
De diversiteit aan smaken van het diner hebben een zeer positieve indruk op ons achter gelaten.Wij komen hier heel graag een keer terug voor de sfeer, de smaak en de bijzonder aangename positieve benadering.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Bankjes/ krukjes zitten niet lekker voor een hele avond.
Muziek is vrij overheersend aanwezig.
Wij vonden de sfeer en inrichting in het restaurant gedateerd.
Een persoon voor de bestellingen opnemen vonden wij wat weinig. Hierdoor moest je soms lang wachten.

Eten is prima!
Jarno S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Gisteren met mijn vrouw wezen eten.
In 1 woord geniaal.
We zijn beiden erg verrast en onder de indruk.
elk gerecht was een waar kunstwerk wat op je bord lag, een goede uitleg erbij van al die lekkernij.
Een warm ontvangst van de gastheer en goede uitleg over de bijpassende dranken bij de gerechten.
Interieur ook super gezellig en stijlvol aangekleed.
Een absolute aanbeveling voor een ieder die van lekker eten houd.
Na elk gerecht zo lekkere na smaak dat smaakte naar meer.
Krijgt van ons een dikke 10+.
Wij gaan hier zeker vaker terug komen.
Gastheer top, bediening top , sfeer top, culinaire hoogstandjes top meer heb ik er niet aan toe te voegen. ...nogmaals bedankt voor de gezellige top avond.
Groetjes jarno en birgitte uit nunspeet.
Michiel C.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Wonderlijke inrichting bij Over de tong. Met plastic beklede bankjes en kussen die zo bij de buurtsuper vandaan lijken te komen. Oogt wat provinciaal allemaal, maar het eten schijnt hier lekker te zijn. De bediening is heel jong en enthousiast. We gaan voor het viergangenverrassingsmenu en dat blijkt toch vooral veel vlees en vis te zijn. Kabeljauw met een sausje van mango? Dat is echt veel te zoet en bovendien een rare combinatie. De voorkeur voor zoet zien we ook terug in een stukje sukade, met kersen erbij. Echt lekker wordt het pas bij het hoofdgerecht, een lekker stukje hert. Kaas als dessert is wat gewoontjes, hier ook weer met zoet erbij, maar zonder iets te knabbelen. Leuk geprobeerd allemaal, weinig samenhangend geheel, aardige wijnen, maar heel bijzonder wordt het niet. En die inrichting: dat kan echt niet meer anno 2016...
arthurjsmit .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
De sfeer in het restaurant was fantastisch. Gezellig als in een huiskamer en een gastheer die je echt op je gemak stelde. Een spannend onbekend menu en eten van een ongekend culinaire kwaliteit. Dit restaurant is meer dan een aanrader!!
Willemien V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijk gegeten met ons gezin. Met restaurantactie AH. Gekozen voor 3 gangen. Prachtig opgemaakte borden met heerlijke verrassende combinaties van smaken. Sfeervol modern ingericht restaurant. Ook de service was zeer goed. We komen hier zeker terug!
anhuisman .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hebben vanavond 18 december gegeten in restaurant over de tong in Zwolle met een groep van 14 personen.
We hebben een ongelukkige en moeizame avond beleefd, onvergetelijk in negatief opzicht.
De reservering van een maand van te voren werd door de organisatie ten onrechte geannulleerd in verband met een vermeende naamsverwisseling zonder overleg met de kontaktpersoon.

Uiteindelijk met vertraging toch een plek verkregen in een bovenzaal afgezonderd van het restaurant beneden.
De bediening was ongeinteresseerd en afwezig, we voelden ons niet welkom.
De wachttijd voor de gerechten was veel te lang.
De wijn werd geserveerd met flessen op tafel zonder enige uitleg.
Daarnaast waren de porties veel te klein, de smaak ook niet bijzonder en de inktvis riekte onsmakelijk.
Uiteindelijk waren we E 70,- per persoon kwijt en we hebben thuis nog geroosterd brood met kaas gegeten vanwege de trek in eten.
Wij zijn redelijk goed ervaren in dineren maar dit was echt onder de maat.
De zo geroemde persoonlijke begeleiding en welkom waren volledig zoek en er is geen kontakt geweest met de eigenaren, alleen met onervaren en onwetende bediening.
Een van de vrouwelijke bedienden vroeg me waarom ik het huisaperitief niet opgedronken had omdat ze dit toch zelf had gemaakt..... ik moest me hiervoor verdedigen.
Tevens zei ze dat ik het kaasplankje beter niet kon nemen omdat kaas duur zou zijn en er weinig op het plankje was....

Gelukkig heeft de kwaliteit van het eten en de service ons gezellig samenzijn en goede sfeer binnen onze groep niet verpest.

Prijs kwaliteit verhouding volledig zoek, grote deceptie en volledig no go area voor mij en mijn vrouw

Vriendelijke groet Arnold Huisman en Anna Castella Riera

Frans V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Smakelijk menu in een prettig informele sfeer. Vegetarisch menu was bijzonder smakelijk en met zorg klaargemaakt. Wel redelijk prijzig.
groningsgenieten .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We hebben hier met z'n tweeën gegeten op weg naar een feestje. We hadden het 3gangen menu van de AH actie. We kregen een heerlijke amuse vooraf. Daarna volgde een verrassingsmenu met parelhoen als hoofdgerecht. Er zat koriander bij wat ik niet lekker vind. De bediening zou met de keuken overleggen of dat kon worden aangepast. De keuken kon dit aanpassen naar een gembersaus. Echter dit werd niet aan mij verteld en kennelijk ook niet aan de bediening. Ik kreeg de koriandersaus voorgeschoteld en mijn partner de gembersaus. Daar kwamen we halverwege achter. Met gembersaus een smakelijk gerecht! Het toetje liet even op zich wachten en was bont met veel smaken, maar lekker.
Ondanks de drukte redelijk vlotte bediening.
Aoostenrijk O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
na 2 uiterst lekkere en originele amuses, een heerlijk voorgerecht met inktvis, mooi zacht gegaard dus prima van smaak, een extra tussengerecht van schelvis, ook al niets op aan te merken, als hoofdgerecht polderhoen borstfilet, zeer goed van smaak en zo mooi langzaam gegaard dat de hen bijna op de tong smolt. mooi zoet toetje.
t.piesens .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Het is een klein gezellig restaurant met prima en attente bediening. Ook de keuken mag er zijn, smaakvolle visgerechten met mooie opgemaakte borden, plaatjes
brugh05 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
De amuse vond ik niks. Een beetje zure aardappel puree.
Het tussen en hoofdgerecht was wel aardig. Alleen waren de stukjes vlees aan de kleine kant. Ook miste ik de gebakken aardappeltjes met spekjes en een kommetje sla. Het nagerecht was wel lekker, iets van ijs met mokka schuim.
Al met al hebben we met 2 personen met de AH voucher voor 90 euro gegeten.
Vond ik toch wel aan de dure kant voor deze karige gerechtjes. Zal niet weer hier naar toe gaan. Er zijn wel betere eettentjes voor minder geld.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Gisteren met de ah actie hier gegeten ter ere van de verjaardag van het mannelijk deel. We werden hartelijk ontvangen en er werd ook gefeliciteerd met de verjaardag, wat erg leuk was. Het eten is erg goed en verrassende smaken, voor het eten komen we hier zeker terug. Wel jammer dat je omdat je bij de ah restaurantactie heb gereserveerd geen brood erbij krijg en ook niet iets van een aardappel gerecht ofzo (manlief heeft thuis nog een zak kroepoek leeg gegeten)
Service was ook goed, alleen 2 kleine minpuntjes: het toetje wat voor ons is en wat een jongetje maar vast hield en heen en weer liep en uiteindelijk door de gastvrouw op tafel werd gezet bij ons, maar ik hou er niet van als er teveel met je eten wordt rond gelopen. En 2 x aangegeven dat er iemand niet van kaas houd en dat je dan toch Parmezaanse kaas over je gerecht krijgt. De mannelijke eigenaar deed het erg leuk en maakte hier en daar een geintje, wij houden daar wel van:)
Het decor is gezellig en knus.
F O.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Zonder menukaart, wel enigszins aan de prijs: € 37,50 voor een driegangen diner en consumpties vanaf € 4,50 ...