Over de Tong

Willemskade 7 8011 AC Zwolle Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Nagerecht verrassingsmenu
      Nagerecht verrassingsmenu

Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Glas champagne

Uitmuntend
9,5
Aoostenrijk O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
na 2 uiterst lekkere en originele amuses, een heerlijk voorgerecht met inktvis, mooi zacht gegaard dus prima van smaak, een extra tussengerecht van schelvis, ook al niets op aan te merken, als hoofdgerecht polderhoen borstfilet, zeer goed van smaak en zo mooi langzaam gegaard dat de hen bijna op de tong smolt. mooi zoet toetje.
t.piesens .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Het is een klein gezellig restaurant met prima en attente bediening. Ook de keuken mag er zijn, smaakvolle visgerechten met mooie opgemaakte borden, plaatjes
mm2005degamo .
Het super!
Bij witte vis gerechten zou ik wat zout willen hebben en zwarte pepper.
Verder was heerlijk en goed geserveerd, ik ben zeer tevreden.
Gr. Mimie
brugh05 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
De amuse vond ik niks. Een beetje zure aardappel puree.
Het tussen en hoofdgerecht was wel aardig. Alleen waren de stukjes vlees aan de kleine kant. Ook miste ik de gebakken aardappeltjes met spekjes en een kommetje sla. Het nagerecht was wel lekker, iets van ijs met mokka schuim.
Al met al hebben we met 2 personen met de AH voucher voor 90 euro gegeten.
Vond ik toch wel aan de dure kant voor deze karige gerechtjes. Zal niet weer hier naar toe gaan. Er zijn wel betere eettentjes voor minder geld.
riencom .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Geen menukaart. De gerechten waren een complete verassing voor ons van smaak prikkels en opmaak. En dat was een positieve ervaring. Echt een aanrader.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Gisteren met de ah actie hier gegeten ter ere van de verjaardag van het mannelijk deel. We werden hartelijk ontvangen en er werd ook gefeliciteerd met de verjaardag, wat erg leuk was. Het eten is erg goed en verrassende smaken, voor het eten komen we hier zeker terug. Wel jammer dat je omdat je bij de ah restaurantactie heb gereserveerd geen brood erbij krijg en ook niet iets van een aardappel gerecht ofzo (manlief heeft thuis nog een zak kroepoek leeg gegeten)
Service was ook goed, alleen 2 kleine minpuntjes: het toetje wat voor ons is en wat een jongetje maar vast hield en heen en weer liep en uiteindelijk door de gastvrouw op tafel werd gezet bij ons, maar ik hou er niet van als er teveel met je eten wordt rond gelopen. En 2 x aangegeven dat er iemand niet van kaas houd en dat je dan toch Parmezaanse kaas over je gerecht krijgt. De mannelijke eigenaar deed het erg leuk en maakte hier en daar een geintje, wij houden daar wel van:)
Het decor is gezellig en knus.
F O.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Zonder menukaart, wel enigszins aan de prijs: € 37,50 voor een driegangen diner en consumpties vanaf € 4,50 ...
HLM V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Via de AH restaurantactie een uitmuntend en verfijnd 3 gangendiner gegeten in een ambiance met persoonlijke aandacht. Er werd geen brood aan tafel geserveerd, maar na het mini koekje met kerriesaus en kemiris schaafsel was daar de echte amuse: aardappelmousse, met avocadocreme en een mooi flinterdun olijf koekje. Tongstrelende presentaties die zich voortzetten in de inktvis met rijstekoekjes en aziatisch getinte crèmes, de boerderijhoen met koriandercreme , en de mele van witte chocolade variaties in het nagerecht. Grote eters kunnen het diner met een extra gang en amuse uitbreiden. Voor ons was het genoeg in kombinatie met de heerlijke wijnen die passend gereserveerd werden. Op sommige plaatsen zit je wat dicht op de buren, maar dat is meer dan elders.
m.vanheummen .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
We hebben met 4 personen bij 'Over de Tong' gegeten met de AH actie. We kregen een drie gangen menu met een amuse vooraf.
De ontvangst en bediening was heel persoonlijk, de vriendelijke eigenaar besteedt veel persoonlijke aandacht aan zijn gasten, dat geeft een huiselijke prettige sfeer.
Het restaurant is klein en heel gezellig en warm ingericht en het personeel straalt rust en vriendelijkheid uit.
Het eten is fantastisch, kleine hapjes, een heerlijke explosie van verschillende smaken, heel erg verrassend, waardoor je vanzelf langzaam gaat eten om alles goed te kunnen proeven.
Er wordt passende wijn bij aanbevolen wat het geheel compleet maakt.
Er is voldoende tijd tussen de verschillende gangen zodat het echt een avondje uit wordt. Ondanks dat de hapjes klein zijn, geeft het toch een prettig verzadigd gevoel.
De achtergrond muziek heeft een prettig volume.
Een leuke kennismaking met een bijzonder restaurant.
Voor degene die de voorkeur geven aan flinke volle borden met eten is dit geen geschikt restaurant.

Miriam E.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het lekkerst was het stoofvlees (ondanks een paar harde stukjes die er in zaten) en het dessert. Een gedeelte van het hertenbiefstuk was niet met het mes door te komen. De smaakcombinaties van de gerechten waren erg goed.
De bediening was vriendelijk.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gegeten met de AH actie.
Was lekker en aardige bediening. We kregen na het toetje het dessertbord als cadeautje mee naar huis. De eigenaar (?) vertelde dat ze de borden te zwaar vonden en daarom nieuwe kregen.
Erg grappig en wij een mooi groot, rechthoekig (en idd zwaar) bord waar hapjes op geserveerd kunnen worden oid.
Wat ik een beetje jammer vond ik dat we boven zaten, 4 tafeltjes met alleen AH actie. Het voelde een beetje weggestopt. Maar het was een gezellige en smaakvolle avond.
Wat ik fijn had gevonden is evt de mogelijkheid voor een schaaltje frites/aardappeltjes (mag ook met bijbetaling) nu was de portie nét aan de krappe kant.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Heerlijk genoten van een uitstekend 3-gangendiner. Lekkere amuses, een uitstekend hoofdgerecht met poolhoen en een zeer smakelijk dessert.
Ook de bediening en de vriendelijke bejegening waren prijzenswaardig en op een hoog niveau.
Dit restaurant is absoluut een aanrader!
Marthe K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Altijd weer een feest om bij Over de Tong te eten. Heerlijk om je niet druk te hoeven maken over een menu. Er komt altijd iets verrassends en lekkers. Bediening en sfeer elke keer als een thuis komen!
yvonne315 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Mijn man en ik hebben gisteravond genoten vd gezellige ambiance; Over de Tong.
De uitleg van de gerechtjes wordt aan tafel uitgelegd.
Bijzondere proeverijtjes en de witte zoete spätläse is heerlijk en je voelt je meer dan welkom!
Het charisma van de (oudere;)) gastheer is dan ook betoverend :)
Warme groet en we komen zeker nog eens terug!
rauwechocolade .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Heel gemoedelijke, bijna huiselijke en verzorgde en rustige sfeer. De rust van de eigenaren en medewerkers slaat over op de gasten. De kleinschaligheid van het restaurant draagt natuurlijk ook bij aan de rustige en huiselijke ambiance. En het eten, kortom voortreffelijk. Naar ik begrepen heb wordt er alleen met zgn. verrassingsmenu's gewerkt (waarbij je natuurlijk wel kunt aangeven of je iets niet mag of lust of wilt). Wij hebben een voorgerecht gehad van inktvis in een zeer smaakvolle thaise saus op een bedje van wortel en rettiche met soja-ijs. Het hoofdgerecht was polderhoen met een paar krieltjes met tomaat en andere groenten. Heerlijk mals en smaakvol. Als nagerecht kregen we chocolade mouse met koffieschuim en gemberijs. Kleine porties en verfijnde smaken en niet te zoet, erg belangrijk vind ik. Wat opviel van het voor- en hoofdgerecht waren de intense en verfijnde smaken. Ook het gegeven dat de smaken heel lang in je mond blijven rond waren waardoor je tijdens het wachten op je volgende gerecht nog heerlijk na geniet van wat je zojuist hebt gegeten. Bijzonder vriendelijke en hartelijke gastheer en overige bediening.
rsinger .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Het verrassingsmenu was verrukkelijk. We hebben genoten en de bediening was erg vriendelijk. Zij vertelde met kennis uit de verschillende wijnen waar we uit konden bestellen. Ook werd er uitgebreid verteld wat op onze borden verscheen. Een prima avond, tot de volgend keer.

Met vriendelijke groet,
Ruth Singer
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Gewoon een zondagavond, maar wat een topavond. We namen een viergangen verrassingsmenu en het werd inderdaad een mooie verrassing. Het wijnarrangement was heerlijk, en de bediening alleraardigst.
Elsbeth B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Prima. Leuke smaakcombinaties. Diverse kleine gerechtjes. Bij elk gerecht korte uitleg. Goede invulling van de AH-kortinsactie.
Jurjen B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Bijzonder gegeten. En bijzonder lekker ! Gastvrije sfeer , en een keuken die beslist ver boven gemiddeld kookt, wat betreft ideeën en uitvoering.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Dit is een erg goed restaurant. Men deed letterlijk alles om de gasten tevreden te stellen. Het eten, we konden niet kiezen, was buitengewoon goed. De uitleg bij de gerechten was uitstekend, kortom we hebben genoten.
Het zou ons niet verbazen als men hier in de toekomst een Michelinster krijgt.