Over de Tong

Willemskade 7 8011 AC Zwolle Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Nagerecht verrassingsmenu
      Nagerecht verrassingsmenu

Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Glas champagne

Uitmuntend
9,4
Jolien_ .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was super lekker met goede bijpassende wijnen erbij. Echt genieten.
Ook wel fijn dat je kunt doorgeven wat je niet lust. Hier wordt dan rekening mee gehouden. Er hangt een gezellige sfeer met leuke achtergrondmuziek. Aan de bar kun je eventueel nog napilsen. Zeker een aanrader!
g.kwaspen .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Na een hartelijk onthaal, heerlijk verwend met een feest van smaken! Begeleid met een krachtige rode wijn voor hem en een fruitige rode wijn voor mij.
Een heerlijk ontspannen avond gehad! Wij komen zeker weer terug!
cristika .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Over de tong is een prettige ervaring welke ik iedereen kan aanraden die van lekker eten houdt, wat er prachtige uitziet, met verrassende smaakcombinaties. Volgens mijn vriendin, waren de borden schilderijtjes om te zien! Wij hebben genoten van de informele sfeer en van de stralende chef, iemand die met veel passie (en kennis) doet waar ze van houdt!
Ed F.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Origineel ontvangen!
Het eten was een grote smaakexplosie.
Goede uitleg bij het eten en de wijnen.
Persoonlijke aanpak.
Dit alles heeft bijgedragen tot een fantastische avond!
Paula G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Bij 'Over de Tong' eten is een absolute aanrader. De gerechten die ons werden voorgezet waren bijzonder qua smaak combinaties, echt heerlijk. Neem daarbij de zeer welkome gastvrijheid, en je avond is helemaal compleet! Aanrader als je in (de buurt van) Zwolle bent.
priscillawerkman91 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Een heel fijne avond gehad. Heerlijke culinaire gerechten waar over na is gedacht. De service is uitstekend. Een aanrader!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
We hebben echt heel lekker gegeten, met zeer originele smaken en combinaties. Ook de bediening was zeer attent en gastvrij. Het enige minpuntje was het krukje waar we op zaten. Het eten maakt dit echter helemaal goed. We komen zeker een keer terug!
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Zou zelf nooit op het idee komen om bij dit restaurant te gaan eten, maar door deze shelldineractie zijn we hier dan toch naar toe gegaan om het te proberen. De maaltijd was echt verrassend heerlijk. Een gezellig familierestaurant. Knus!
meul2656 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gerechtjes zijn een lust voor het oog en de maag, ze zijn goed op elkaar afgestemd dankzij de keukenbrigade. Bediening en gastheer geven gepaste aandacht. Zeer genoten!
Petrawisse W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Was echt verassend! Alles even lekker! Je voelde je echt te gast!
Geweldig op gedient. Echt een feestje om daar te zijn. Spijt dat we geen vijf gangen hadden de hoeveelheid was niet heel groot. Heel vriendelijk het personeel
L D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een heerlijk en gezellig avondje uit! Wat ons betreft is qua hoeveelheid een 4gangendiner wel een must. De service is geweldig, met de beste gastheer ooit.
Op alles een dikke 9.
hdeboer .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We hadden hier nog nooit gegeten, maar het is wat ons betreft een van de betere restaurants van Zwolle. Het eten was geweldig, wijnarrangement sloot goed aan op de gerechten en de bediening was vriendelijk en alert.
Hier volgen een paar verbeterpunten (als we heel kritisch zijn, maar is ook het enige dat we konden bedenken):
-huisaperatief was een beetje muffig door de appelcider, geen succes.
-bij de kazen waren er 2 die erg op elkaar leken, daar had bijvoorbeeld nog een mooie roodschimmel tussen gemogen (maar dan ben ik wel echt een mierenneuker).
- Aan het einde van de avond roken we een rioollucht, erg onaangenaam, maar was aan het einde toen bijna iedereen al weg was (hebben we ook gemeld).

Hoogtepunten:
-Geheel in de paassfeer kregen we een heerlijke amuse geserveerd in een ei.
- eigenlijk alle gerechten waren goed in balans met bijzondere smaakcombinaties en texturen, zoals de kwartel of de witvis met snijbonen en komkommer.
- het dessert was geweldig, een soort sinaasappel schaafijs met biscuit.
carolien. C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Het was top. Bij binnenkomst al een aardige eigenaar. En werden verder geholpen door een super leuke/ aardige serveerster. Eten en wijn was bijzonder. Vooral de diversiteit en smaak vonden wij ongekend. Gezellige inrichting waar veel sfeer hangt. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
JosvandenBorn .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu. Prima kwaliteit, verrassende keuzes om de smaakpapillen te laten genieten. Erg leuk dat de leerlingkoks ook zelf het gerecht mogen opdienen en zelf mogen vertellen wat er allemaal op het bord ligt. Zeer goede en klantvriendelijke persoonlijke bediening door de "baas".
Had iets duidelijker aangegeven kunnen worden dat er bij het verrassingsmenu (er is geen andere keus) wel gekozen kan worden voor vis, vlees of vegetarisch bij het hoofdgerecht.
RaoulK .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vorige week (18/3) hier voor het eerst gegeten en erg benieuwd, zeker aangezien Over de tong zelfs een welverdiende vermelding in de Lekker 500 heeft!
Eenmaal binnen ervaar je wat gastronomie kan zijn! Zowel gastvrijheid alsook de smaaksensaties die als smaakvolle plaatjes worden opgediend kloppen en zijn een beleving!
Hoewel we iets verlaat waren, werden we gastvrij ontvangen. Jassen werden aangenomen en we werden naar onze tafel geplaceerd. Gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en deze werd begeleid met heerlijke wijnen. Elke gang werd toegelicht door een vriendelijke heer over wat er werd gepresenteerd en de gastvrouw wist de juiste balans te vinden tussen voldoende aandacht en begeleiding met wijnen en ons als gast te laten genieten.
Complimenten! Graag tot ziens!
f2hdickhup .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Over de Tong is een geweldig goed restaurant. De smaak van alle gerechten was bijna perfect in balans. De bediening was vriendelijk en zeer attent. Dit kleine restaurant heeft ons bijzonder verrast. De formule is heel leuk. Men kan zich laten verrassen door de kok, want ze hebben geen menukaart. Kiezen 3, 4, of 5 gangen menu. Er wordt wel gevraagd wat je niet lekker vindt.
Echt een aanrader.
Dick R. W. Hup
JanineG .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het eten was bijzonder lekker! De makreel was voor mij een topgerecht. De dame van de bediening kwam bij elke gang even gezellig bij ons aan tafel zitten om uitleg te geven. Persoonlijk en warm ontvangst.
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Fantastische chef, wat een prachtig opgemaakte borden, perfecte combinatie van ingrediënten, perfecte hoeveelheden en ware smaaksensaties, ik heb nog net m'n bord niet afgelikt zo lekker. De service was ook heel persoonlijk en goed. Als ik Michelin-sterren op zak had, had ik er zeker minstens één gegeven. Wat een aanrader, we komen ook zeker terug.
mannewerk .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, bediening en kok hadden alle tijd om te vertellen over de verschillende gangen. Vooral genoten van Iberisch varken en het voorgerecht met kabeljauw.
cmerjenburgh .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Ik vond alles heerlijk ! Met heel veel zorg klaargemaakt , kleine schilderijtjes van elk gerecht. Zorg voor de aankleding :servetten met bestek en een lintje er om. Prachtige ranonkels in de vaasjes, heel veel zorg en aandacht voor details. Het plezier van eigenaar/kok spat er van af !! Wij hebben genoten en al veel mensen verteld en geappt over Over de Tong . Chapeau !!!