Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

9,1
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Vandaag, 25 mei, onze 21e trouwdag gevierd. Met mijn vrouw Ellen een ongelooflijk en fantastisch culinair hoogstandje mogen ervaren.
We hebben gekozen voor een 6 gangen menu bij gastheer Dirk en keukengodin Gerda.

Het 6 gangenfeest van Gerda met een wijnarrangement van Dirk verder geperfectioneerd.

We zijn groot fan van zeer regelmatig uit eten en Over De Tong staat in de top 3 voor ons in de toch al Hogeschool - lekker - eten in Zwolle.

Gerda en Dirk....het was grandioos, hier wordt men blij van....een feest over de tong...

Ellen en Daan Snellenburg
Reki G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Afgelopen zondag met mijn vriendin bij over de tong gaan eten op aanraden van een collega.

We komen zelf uit Utrecht en waren voor het eerst in zwolle.

We kozen voor het 5 gangen verrassings menu , het eten was van gang tot gang overheerlijk.

Ook de meneer in de bediening was gezellig en kundig, geweldig om te zien dat iemand die niet meer hoeft te werken toch zijn passie blijft uitvoeren.
De wijnkeuze bij de gerechten was ook perfect,

Ik hoop dat deze lieve mensen nog jaren doorgaan met hun ding doen want dat doen ze geweldig!
JWW11 W.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Hoewel het alweer een tijdje geleden is dat we hier aten, mag dit restaurant niet ontbreken. Het is een van onze favorieten! Eten is fantastisch, de ambiance klein maar mooi en gezellig, en de service geweldig. Het wordt gerund door een wat ouder echtpaar: zij kookt (geweldig), hij is de sommelier en ober. Aanrader!
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Een restaurant wat er aan de buitenkant uiterst sober uitziet maar dat wordt aan de binnenkant helemaal goed gemaakt door een mooi interieur en een warme ontvangst. Weliswaar dat de gastheer Dirk en kok Gerda het klein willen houden. Ga voor het verrassingsmenu en laat je ook verrassen door het wijnarrangement en onderga de warme ambiance. Garantie voor een topavond, op het niveau van een michelinster!
Frans
Floris V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Wat als je als gastheer een groep in de bovenzaal wegstopt en je personeel het werk laat doen? Dan kan dat zoals bij Over De Tong helemaal mis gaan. Bij aankomst gaat het al fout; aan de bar eerst een biertje drinken, waarbij ik gevraagd word zelf het biertje in te schenken.. Uh ok.. Eenmaal met de groep boven zittend, is het een opeenstapeling van misverstanden en vaagheden. We willen graag weten wat het verrassingsmenu inhoudt zodat evt gerechten veranderd kunnen worden, maar we krijgen te horen dat ze niet weet wat er geserveerd gaat worden. Na meer dan een uur krijgen we eindelijk een broodje, daarvoor hebben we naar een schoteltje met boter mogen kijken. Als we aangeven dat we ook wel wijn willen drinken bij het eten, komt eindelijk de gastheer naar boven. Het wijnarrangement die we bij het eten kiezen, wordt 2x ruim een kwartier nadat we het eten opgediend hebben gekregen pas ingeschonken.. Het eten zelf is op zich prima, maar de porties zijn aan de kleine kant (nee, ik hoef geen vol bord) en het kaasplankje bevat geen enkele verrassing. De koffie hebben we maar gelaten voor wat het is. De jassen, die wel aangenomen waren, vonden we terug op de grond bij het trappengat.
Naar aanleiding van het alle voorgaande recensies waren de verwachtingen hoog, en die zullen waarschijnlijk deels waargemaakt zijn als je beneden in het restaurant zit. Zorg er als groep voor dat je niet zoals wij boven wordt weggestopt, want ze raken de draad helemaal kwijt.
Geen uitgebreid verslag van het eten.. Je kan nog zo goed koken, maar als de ambiance en service zo abominabel is, dan smaakt niets meer.
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Op aanraden van 2 goede vrienden dit restaurant bezocht. In tegenstelling tot ons gebruik(zelf kiezen van de kaart) zijn we gegaan voor het verrassingsmenu. In eerste instantie gingen we voor de 5 gangen vanwege de tijd maar dit hebben we later gewijzigd naar 6 gangen. Elk gerecht was heerlijk. Leuke en mooie combinaties van ingrediënten zonder dat het extreem was. Alles vergezeld van lekkere en mooie wijnen. De gastheer en zijn vrouw zijn zeer bekwaam en gastvrij!
De inrichting en dan met name de kunst vonden wij zelf niet in verhouding met het eten. Bij de bediening gingen enkele kleine details niet 100%. Zo miste er op 1 bord van de 6 een ingrediënt, vergat men aan het begin te vertellen wat men serveerde en bij 1 onderdeel spraken de obers elkaar tegen(werd wel direct gecorrigeerd). Al met al een echte aanrader als je een keer echt uit eten wilt en je wilt laten verrassen. Bedankt voor een topavond!
E.rika T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Al meerdere malen hier gegeten. Altijd een super bediening, klantgericht en veel kennis van de geserveerde gerechten en wijnen. Het eten is altijd top en met veel zorgvuldigheid bereid. Je verwacht dit niet als je alleen af gaat op de buitenkant. Zo zie je maar weer dat de buitenkant en je eerste indruk niet altijd alles zegt. Een echte aanrader!!
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Leuk en klein intiem restaurant! Zeer vriendelijke eigenaar! Ook de keuken brigade is erg vriendelijk! We hebben genoten van het eten en de leuke sfeer, de twee eigenaars zijn erg leuk met elkaar! We komen snel terug!
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Prima gegeten hier tijdens de restaurantweek, gerechten goed en lekker en gastheer zeer vriendelijk, enige kanttekening is dat de oplossing voor een lactose allergie het weglaten van onderdelen van het gerecht inhield, vervangen of een ander gerecht is m.i. een mooiere oplossing
Thijsvh84 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Het gekozen verrassingsmenu was geweldig. Evenals het de wijnen uit het bijpassende arrangement. De gerechten waren mooi detaillistisch opgemaakt met een geweldige smaak. De bediening door de eigenaar zelf was persoonlijk en gastvrij. We hebben er heerlijk een hele avond gehad en komen er zeker terug!
Joeri W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Tijdje terug geweest met collega's. Heerlijke plek voor een avondvullend programma. We hebben ons laten verassen met een 7-gangen diner en wijnarrangement. Super genoten, lekker relaxte sfeer en persoonlijke service. Het is klein en knus, maar dat maakt het juist zo gezellig. In tijden niet zo lekker gegeten en genoten!
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Wij hebben onlangs heerlijk gegeten bij "Over de Tong". De gastheer wordt terecht geroemd, de sfeer is ontspannen. Dineren is echt een genot.

De gastheer weet veel te vertellen over de wijnen die met zorg worden uitgekozen. Prettig dat wijn ook per half glas geschonken wordt.

Wat ons betreft zijn wijn en sfeer de sterke punten van dit restaurant. De gerechten zijn lekker, maar niet heel bijzonder. Desalniettemin een aanrader en een van de betere restaurants in zijn categorie.
Jan Joost F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Heerlijk gegeten in een zeer gastvrije ambiance. De gastheer werkt niet maar oefent zijn hobby uit. En dat straalt hij uit. Hetzelfde geldt voor zijn vrouw die de keuken bestiert. Wij kozen een 4-gangen menu met wijnarrangement. Ik kan niet anders zeggen dan dat alles prima was opgebouwd en samengesteld. De wijnkeuze goed afgestemd op de gerechten. Voor mijzelf als klapstuk van de avond: een creme brulée van munsterkaas met eendelever... In één woord subliem! Wij komen hier graag nog eens terug, al was het maar om te genieten van de ontspannen sfeer zonder overdreven en overbodige poeha.