Over restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het is "All you can taste". Smakelijke gerechten, die goed doordacht zijn. De prijs-kwaliteitsverhouding geef ik een 'erg voordelig', naar de prijs-kwantiteitsverhouding wordt niet gevraagd. Dat is echter "Veel Te Duur". De porties zijn zo bizar klein dat het zelfs met de Albert Heijn - actie (4 diners voor de prijs van 2) nog altijd duur is. Wij zagen ons genoodzaakt aansluitend naar een Chinees te gaan.
Gabriel P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben hier heerlijk een verassingsmenu gegeten, geserveerd met bijpassende wijnen. Het eten is bijzonder en met liefde bereid. We wonen niet in Zwolle, maar we rijden graag een stukje om in dit restaurant te dineren. Een echte aanrader!!
Debbie P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Gezellig en gastvrij restaurant. We zijn hier geweest met de AH actie. Een heerlijk 3 gangen menu gehad met een lekkere wijn. De keuken serveert zelf uit en vertelt gepassioneerd over het gerecht. We gaan hier zeker nog eens eten.
Constantijn B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het drie gangen menu is bij lange na niet genoeg om verzadigd te raken. Het eerste hapje met mosterd ijs is ronduit smerig. De rest van het eten was oke, prijs-kwaliteit verhouding is slecht.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen door een oudere gastheer, en vervolgens gingen we aan een tafeltje zitten. We zaten beiden niet heel comfortabel; ik op een smalle bank en mijn vriend op een krukje dat hij van de wand moest schuiven om dichter bij de tafel te zitten. De achtergrondmuziek kwam regelmatig op de voorgrond, hierdoor was het soms lastig een gesprek te voeren.
We kregen meteen heerlijke kerriekoekjes en een amuse. De gastheer legde uit dat we alleen konden aangeven wat we niet wilden eten (vis), de gastheer vond het leuk om hier een grapje over te maken. Later, bij het uithalen van het voor- en hoofdgerecht merkte de gastheer op "dat we niet iets voor hem hadden laten liggen, want hij wilde ook wel wat eten". Ik wist niet hoe ik moest reageren, zeker niet toen de opmerking voor de 2e keer gemaakt werd. De gerechten worden gebracht door de kok zelf, en deze legt de gerechten ook uit aan tafel. Erg leuk!
Gastheer was voornamelijk bezig met aandacht geven aan mij, (jas aannemen, opmerkingen tijdens diner, jas aantrekken).

Samenvattend: We hebben erg lekker gegeten, maar hadden nog wel trek achteraf. De gerechten worden persoonlijk gepresenteerd, zeker een pluspunt. De inrichting is niet erg comfortabel en de muziek staat soms wat hard, maar je kunt hier wel terecht voor een culinaire avond!
Christi W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Tongstrelende gerechten serveren ze hier. Na meerdere malen hier te zijn geweest, is het nog steeds een verrassing voor je smaakpapillen. Bediening is fijn en sfeer is goed! Hier ben ik helemaal in m'n (culinaire) element. En dat gold ook voor m'n tafelgasten... :-)
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gezellig restaurant met leuke muziek. De bediening is heel gastvrij en vriendelijk. Wij hebben er gegeten met AH dinerbonnen. Het verrassingsmenu was heerlijk. Zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen.
Annelies E.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
hele vriendelijke bediening, heerlijk eten ook voor vegetariërs. de bankjes waren niet hard en zaten prima. leuk om vanalles zo voorgeschoteld te krijgen!
Trix K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op foto's ziet de inrichting er heel modern uit. Dit was niet zo beetje donker. Maar de borden zagen er mooi opgemaakt uit en het smaakte heerlijk
Hermjanvanloo .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gegeten bij over de tong. Begin met een fijne amuse en een goed voorgerecht. Hoofdgerecht was redelijk maar het gerecht werd niet echt warm opgediend. Portie van het hoofdgerecht was niet erg ruim. Dessert, kaasplank was prima maar het zoete deel was niet bijzonder.
Verse muntthee werd met erg weinig muntblaadjes gepresenteerd.
Dame in de bediening heeft moeite met de taal en was er met de gedachten niet helemaal bij.
Kortom, we hebben hier eerder beter gegeten!
LiesbethD .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Super gegeten. Verrassende combinaties. Mooie smaken. Weten wijn/spijs goed te combineren. Aanrader dus. We gaan er zeker vaker naar toe.
Francisco N.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Toilet inrichting wat gedateerd. Opfrissen zou ik zeggen. Reclame van axe oid? Grote reclamesticker op de spiegel. Hoeft niet, vind ik jammer, maar snap de samenwerking. Vind het nou ook niet de gelegenheid om zon product te promoten. Kunst daarentegen aan de muur is wel interessant.
Eten was uitstekend, genoten!! En de wijn ook!
Gabor O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Uitstekend gegeten, interessante gerechten met bijzondere smaken. Niet alle smaakcombinaties komen uit de verf, maar daar waar het klopt is het top. De wijnen waren prima. Enige kritiekpunten zijn de matige broodjes, de onbeholpen bankjes en de vrij hoge prijs.
META G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heb heerlijk gegeten in een leuke ambiance en een aardige bardame.
Sfeer in het restaurant was goed, uitleg door de koks prima.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor ons, vier vrienden, was het een feestelijke avond van 19.00 - 23.00 uur in ee uitstekende sfeer en met heerlijk eten en verrukkelijke wijnen.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
In een feestelijke sfeer hebben wij tussen 19.00 en 23.00 uur onze vriendschap gevierd in dit geweldige restaurant met heerlijke spijzen en verrukkelijke wijnen. Ook de bediening was uitstekend.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Laat je verrassen: ga naar dit restaurant!
De sobere buitenkant staat in geen verhouding tot de sfeer, gastvrijheid en kwaliteit binnen.
Wat een fijne aandacht voor de gast, wat heerlijke gerechten!
Met de AH-actie 1/2 betalen en dubbel genieten: een echte aanrader.
Riet O.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Erg heerlijk gegeten! Zeer verzorgd en persoonlijke aandacht. Een echte aanrader voor een avondje gezellig culinair uit.