Over restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Eten8,8/10
Service8,8/10
Decor7,9/10
Mhabets2 . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Het eten was heerlijk, mooie smaakcombinaties en heel verrassend. Inrichting mooi maar de krukken en banken zijn niet fijn om te zitten.
Peterbu . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gastvrije ontvangst; gezellige muzikale achtergrondmuziek en genoten van een heerlijk verrassingsmenu! Klasse en zeker voor herhaling vatbaar!
Thijs-kevin . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het was echt een beleving van smaken die je mag ervaren. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam Ik heb er echt heel erg genoten met mijn partner! Een tip voor een ieder!
Alexandra1980 . Bourgondiër (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
De hebben met de AH zegels het drie gangen menu gekozen. De bediening was top! Het eten was erg lekker, vooral het dessert met karnemelk ijs was heerlijk. Jammer dat het niet zo mooi ingericht is.
Koen D. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Getipt en voor het eerst gegeten in een door ons vergeten stukje Zwolle. Mooie locatie. Jonge enthousiaste kok. Gerechten, 3 gangen, worden met Amore geserveerd, sluiten goed op elkaar aan. 2 amuses, beiden met kerrie, verraden de etnische achtergrond. Salade met Octopus. Rolletje runderstoof, gelukkig, rijk aan groenten. Dessert, fris. Yoghurtijs, eiwitschuim, vanille creme en rood fruit. Dit plezier werd vergezeld door een flesje beendroge Rose. Het mooie weer was inclusief. Onze apro was teleurstellend. Picolo Prossecco Frizzante a 6 Euro? Weinig enthousiaste gastvrouw. De pijngrens met 37.50 per couvert is bereikt. Nagenoeg geen gasten. Omliggende restaurants bruisen, ook op Dinsdagavond. Werk aan de winkel.
Jessicavanmourik . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
gast vrij
Eten lekker
ook leuk om je zo te laten verassen zonder kaart
En fijn dat ze vooraf kwamen vragen wat je niet lust
Dinda8064 . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben hier met 4 personen gegeten n.a.v. de AH actie, wat een toprestaurant!
De gastvrouw allerhartelijks en super vriendelijk. De gerechten voortreffelijk, smaakvol en uiterst decoratief opgediend met duidelijke uitleg. Vooraf wordt goed overlegd wat je wel en niet wilt eten en dan is het gewoon super om je zonder zelf van menu te kunnen kiezen zo te laten verrassen.
Van de amuses tot de heerlijkheden bij de thee en koffie en alles wat er tussen zat genoten!!!
Onze Japanse familieleden waren zeer onder de indruk.
Karinjanine . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een heerlijke ervaring! Het eten was super, de bediening allervriendelijkst en wat een gezellig restaurantje!! Het was voor ons de eerste keer, maar zeker voor herhaling vatbaar!
Marijkewarmerdam . Fijnproever (6 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij hebben hier erg lekker gegeten via de AH aktie.
Het was een 3 gangen verassingsmenu,alles was erg lekker en heel decoratief op de bordjes gepresenteerd.
Een goede uitleg over het eten en zeer vriendelijk personeel.
Een klein puntje van kritiek...het hoofdgerecht had iets meer mogen zijn.
Wij kunnen dit restaurant zeker aanbevelen.
Tsdebruijn . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij hebben hier erg lekker gegeten. Bediening was erg goed en de sfeer in het restaurant is erg leuk. Klein restaurant dus tafeltjes staan relatief dicht bij elkaar maar Ondanks dat het vol zat geen last van gehad.
Ynederveen . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Verrassend leuk achter de voordeur. Gastvrije en vriendelijke bediening, lekker eten & mooi opgediend. Het eten dat je krijgt is een verrassing, er is geen kaart.

Anneke601 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Wat een gezellige avond zeg! De gastvrouw, die normaal in de keuken staat, heeft mijn hart gestolen. Bij het gerecht met runderstoof vroeg ze of ik rode wijn wilde, ik heb de voorkeur voor wit, kreeg ik een perfect glas witte wijn bij het gerecht! Topservice met humor, superbedankt!
Martinebvd . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Wij hadden een verrassingsmenu met heerlijke amuses erbij, het waren stuk voor stuk bijzondere smaaksensaties. Alles klopte!
De bediening was ook Top!
Leonardoste . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Lekker gegeten! Vooral de voorgerechten waren een feest. De wijn was ook heerlijk en er werden geen halve glaasjes geschonken. Het restaurant is wat krap waardoor je dicht op elkaar zit.
Helenenbob T. Bourgondiër (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij vonden alles lekker heel kort het heet over de tong werkelijk de tong het trekkert je smaak papille het was super gezellig leuke muziek
Farah V. Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We waren met een groepje van 4 personen. En we werden zeer hartelijk ontvangen. De gastheer was uiterst vriendelijk! Het restaurant heeft een 'we eten wat de pot schaft concept'. Je geeft alleen je aantal gangen aan. We kozen voor een vier-gangen diner. Voor dat de gangen begonnen kregen we heerlijke amuses. Iedere gang werd gebracht en omschreven door een aardige jonge man. De vrouw des huizes heeft fantastisch gekookt. Een ware smaaksensaties! Dit restaurant is echt een aanrader!!
Gerard W. Gastronoom (11 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten. Er was geen menukaart. Je kon wel aangeven wat je liever niet wilde eten. Wij hadden een 3-gangen menu uitgebreid met kaas. Alle gerechten waren heerlijk. Niet al te grote porties. Is een klein maar gezellig restaurant. Bediening door de gastvrouw Gerda was fantastisch. Goede persoonlijke aandacht en erg attent. We komen hier zeker weer terug.
Anneke D. Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wat hebben we genoten van een heerlijk, smaakvol 3 gangen verrassings-diner, in een woord fantastisch en voor herhaling vatbaar, gezellig , kleinschalig. Wat naar ons idee misschien wat lichter zou kunnen, is de aankleding, daar het restaurant in de lengte is, is het nogal donker en dan ook de donkere tafel aankleding, dat maakt het wat somber. De gastvrouw, was echt een gastvrouw. Volgens ons had de kok (leerling/stagière) van ROC De Landstede , het ook erg naar zijn zin
Robdenhollander1 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een waar genot om hier een avond te dineren. Het restaurant bied een gastronomie van excellent niveau gepaard met een huiskamer sfeer. Een absolute aanrader voor mensen die lekker willen eten, van bijzondere combinaties houden maar de 'stijve' sfeer in een luxe restaurant willen vermijden.
Emilepeters00 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het vier gangen menu was heerlijk. De Zuid-Afrikaanse rode wijn was super. De bediening was vriendelijk en had verstand van zaken. De waterkaraf werd elke keer kosteloos aangevuld. Ik heb een heerlijk en leuke avond gehad en kom zeker nog een keer terug