Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

Jouw recensie over het restaurant Over de Tong

Arnout S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Goed ontvangst, mooie gerechten.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Het was weer heerlijk. Een verrassend menu met aangename, uitzonderlijke wijnen. De kok heeft goede smaakpapillen en de sommelier weet daar interessante wijnen bij te kiezen. Een plek om naar terug te keren, zeker als er weer oesters in huis zijn.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Via de ah actie lekker gegeten. Mooi opgemaakte borden, kleine porties. Dat de chocolaatjes bij de koffie in rekening gebracht werden is betwistbaar maar door het lekkere eten dit voor lief genomen.
Sabibe D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Creatief, smaakvol, verrassend
Gert B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Gezellig fantastisch heerlijk gegeten. We kunnen het iedereen aanraden.
Maike B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Zeer goed zoals altijd! Heerlijke eten, gezellige sfeer en goede service. We hebben wederom genoten van de wijnen en het eten.
Martien B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
De ontvangst was redelijk. De gastheer die ons ontving stelde zich niet voor. (het had net zo goed een gast kunnen zijn). Het eten maakte een heleboel goed. De porties waren klein, maar de smaken waren heel goed. We hadden een 4 gangen menu en aan het einde van de avond hadden we (ondanks de kleine porties) toch voldoende gegeten. Er had vaker gevraagd kunnen worden of wij nog iets te drinken wilde hebben. De jonge jongen die achter de bar stond moesten we een paar keer roepen en de gastheer was op een gegeven moment niet meer in de zaak.
Jan Willem S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Tot onze verbazing kregen we, anders dan op de kaart staat, een 2 gangen diner terwijl er op de AH-restaurantkaart
duidelijk op de voorkant staat een 3 gangen menu waardoor het wel veel duurder uitpakte dan dat we gedacht hadden.
We kregen ook geen kaart en ook was of is er geen drankenkaart waaruit we iets konden kiezen en jus d'orange bestellen kon ook niet. Jammer!
Herma B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Prachtige locatie. We werden goed ontvangen en op onze wensen bediend. De sfeer was uitstekend en het eten
was geweldig goed. Topklasse. Elk product was een kunstwerkje. We waren meer dan tevreden.
W. J. V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Prima bediening, goede uitleg door het personeel van de mogelijkheden, echt een aanrader voor een gezellig avondje uit in Zwolle.
angelique0608 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Leuke ontvangst. Fijne uitleg door koks bij de servering van de gerechten. Gerechten zagen er ook heel mooi uit en smaakten voortreffelijk. Schrok wel een beetje van de prijs maar achteraf is het eten ook wat exclusiever dus dan mag het ook wat kosten. Dit restaurant is wel voor herhaling vatbaar.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Fijn avond gehad. De buitenkant doet niet vermoeden dat er een zo stijlvol restaurant binnen zit. Er wordt niet gewerkt met een menukaart, wel een menu van de chef met 4 tot 6 gangen. Ook is er geen wijnkaart. Wij kregen een mooi opgebouwd 6 gangen diner met veel vis. Het wijnarrangement was prachtig met verrassende en goed bijpassende wijnen. Wellicht niet direct een restaurant voor avonturiers, maar wij houden erg van verrassingen en hebben het geluk geen allergieën en specifieke voorkeuren te hebben. Een echte aanrader en wij komen terug.
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
We bestelden beiden het 3 gangen verrassingsdiner. Voorgerecht was heerlijk. Proscuitto met een oosters sausje en ingelegde groenten en een heerlijke creme. Hoofdgerecht was een parelhoen met een heerlijke jus en knapperige perfecte groenten (broccoli, wortel, courgette en doperwten). Nagerecht was een proeverij van een soort framboos eiwit mousse, en yoghurt schuim met een caramelkoekje.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prettig verrast door Over de Tong. Tijdens een weekendje in Zwolle bleken veel restaurants gesloten. Vanwege heftige regen besloten om dit restaurant vlak bij ons hotel te bezoeken. Geen kaart, alleen aangeven wat je niet wil hebben. Voila. Gastheer heeft een zeer persoonlijke benadering. Gaat met je in gesprek, zittend aan je tafel. Smaak staat voorop bij de gerechten. Prima gegegeten, gecombineerd met de aanbevolen wijnen. Topavond. De regen na afloop deerde ons niet meer.
BiancaPeter .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Gebruik gemaakt van de AH actie en heerlijk gegeten. Bij binnenkomst werden we wel aan een tweepersoonstafeltje gezet die nog net niet vast zat aan een ander tafeltje dus ze staan wel erg dicht bij elkaar. Maar ondanks dat hebben we leuke gerechten gekregen in het verrassingsmenu en lekkere wijnen. Borden zijn mooi opgemaakt en de bediening is heel vriendelijk. Leuk restaurant!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Mooi vernieuwde ambiance. Goed eten in combinatie met de juiste wijnen geadviseerd door de plezierige eigenaar/ gastheer. Je bent hier echt een avond uit eten.
leens .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Tussengerecht van vis te zout.
Hoofdgerecht van vlees gaat retour keuken .
Wordt snel vervangen door polderhoen.
Deze is oké maar mist verfijning
Koude bijgerechten
corien.baars B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Wat een geweldige avond weer! Heerlijk eten en prachtige wijnen. Eten bij Over de Tong is een feestje
Graag komen we terug.
Wanda V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Voor de tweede keer super gegeten, alles klopt. Zoekt u een echt goed restaurant in Zwolle dan zou ik naar Over de Tong gaan. Heerlijk lang en goed dineren.
R V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Prettig gegeten, Veel wijnadviezen van de spraakgrage onderhoudende partner van Mevrouw de Kok. We komen weer eens terug.