Over het restaurant Over de Tong

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

Meer informatie over restaurant Over de Tong

• : Gratis parkeren in de buurt, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Toen we binnenkwamen stonk het naar riolering wat regelmatig terug kwam. We hebben heerlijk gegeten, alle lof hiervoor, ze hebben geen kaart maar een verrassingsmenu met keuze uit vlees, vis en vegetarisch. Het interieur is wel aan vernieuwing toe.
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Top: sfeer, echt genieten van je tong, de smaken zijn een verassing. Bediening is betrokken.
Tip : Het toilet is wat verouderd.
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Echt een smaaksensatie. Heel vriendelijk personeel. De tafel en stoelen zaten alleen ongemakkelijk. We konden onze benen niet goed kwijt.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De inrichting vonden wij niet passen in de goeie en hoge kwaliteit van het eten. We hebben enorm genoten van de gangen en heerlijk gegeten. Er wordt rekening gehouden met allergie(en) en passende gerechten voor gemaakt.
Mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We waren aangenaam verrast door het menu. Als vegetariër gebeurt dat zelden.
Het personeel was uiterst vriendelijk.
We komen zeker nog eens terug.
AOR .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Door het team van over de tong werden wij geweldig ontvangen. Er werd aan ons uitgelegd hoe een en ander te werk gaat. Je mag zeggen wat je niet lust en het aantal gangen bespreken. Wij kozen voor een 4 gangen diner met een bijpassend wijnarrangement. Beide waren perfect op elkaar afgestemd. Mijn man en ik hebben hiervan genoten en een geweldige avond gehad bij over de tong.
Als wij weer in de buurt van Zwolle komen gaan wij zeker terug.
Hilde E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten met kerst. Een 6-gangen menu met hele lekkere hapjes. De bediening was heel erg vriendelijk, zonder op enig moment opdringerig te zijn. Moeite waard om terug te komen!
BJ D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Leuk restaurant! De ontvangst was hartelijk, de bediening vriendelijk en correct en de gerechten waren voortreffelijk! Zeker een aanrader om heen te gaan.
Harco W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Geen keuze van de kaart maar een verrassingsmenu. En dat heeft heerlijk gesmaakt. Verrassende en over het algemeen goed geslaagde smaakcombinaties. Het enige minpuntje: de groentes bijnhet hoofdgerecht waren bijna koud.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Een zeer gemoedelijke sfeer, hartelijke ontvangst en heerlijke gerechten. Prettige entourage en prima wijn. Service en bediening met een persoonlijk karakter.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het is "All you can taste". Smakelijke gerechten, die goed doordacht zijn. De prijs-kwaliteitsverhouding geef ik een 'erg voordelig', naar de prijs-kwantiteitsverhouding wordt niet gevraagd. Dat is echter "Veel Te Duur". De porties zijn zo bizar klein dat het zelfs met de Albert Heijn - actie (4 diners voor de prijs van 2) nog altijd duur is. Wij zagen ons genoodzaakt aansluitend naar een Chinees te gaan.
Gabriel P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Eten prima, maar matige bediening, relatief veel geld kwijt aan bijbehorende wijn van matige kwaliteit. Steeds moeite moeten doen om bediend te worden, aperitief voor 6 eur ook echt ondermaats, stonden ook niet open voor goed bedoelde feedback, jammer moeten nog ff doorontwikkelen, wij gaan er voorlopig niet weer heen
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben hier heerlijk een verassingsmenu gegeten, geserveerd met bijpassende wijnen. Het eten is bijzonder en met liefde bereid. We wonen niet in Zwolle, maar we rijden graag een stukje om in dit restaurant te dineren. Een echte aanrader!!
Debbie P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Gezellig en gastvrij restaurant. We zijn hier geweest met de AH actie. Een heerlijk 3 gangen menu gehad met een lekkere wijn. De keuken serveert zelf uit en vertelt gepassioneerd over het gerecht. We gaan hier zeker nog eens eten.
Constantijn B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het drie gangen menu is bij lange na niet genoeg om verzadigd te raken. Het eerste hapje met mosterd ijs is ronduit smerig. De rest van het eten was oke, prijs-kwaliteit verhouding is slecht.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen door een oudere gastheer, en vervolgens gingen we aan een tafeltje zitten. We zaten beiden niet heel comfortabel; ik op een smalle bank en mijn vriend op een krukje dat hij van de wand moest schuiven om dichter bij de tafel te zitten. De achtergrondmuziek kwam regelmatig op de voorgrond, hierdoor was het soms lastig een gesprek te voeren.
We kregen meteen heerlijke kerriekoekjes en een amuse. De gastheer legde uit dat we alleen konden aangeven wat we niet wilden eten (vis), de gastheer vond het leuk om hier een grapje over te maken. Later, bij het uithalen van het voor- en hoofdgerecht merkte de gastheer op "dat we niet iets voor hem hadden laten liggen, want hij wilde ook wel wat eten". Ik wist niet hoe ik moest reageren, zeker niet toen de opmerking voor de 2e keer gemaakt werd. De gerechten worden gebracht door de kok zelf, en deze legt de gerechten ook uit aan tafel. Erg leuk!
Gastheer was voornamelijk bezig met aandacht geven aan mij, (jas aannemen, opmerkingen tijdens diner, jas aantrekken).

Samenvattend: We hebben erg lekker gegeten, maar hadden nog wel trek achteraf. De gerechten worden persoonlijk gepresenteerd, zeker een pluspunt. De inrichting is niet erg comfortabel en de muziek staat soms wat hard, maar je kunt hier wel terecht voor een culinaire avond!
Christi W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Tongstrelende gerechten serveren ze hier. Na meerdere malen hier te zijn geweest, is het nog steeds een verrassing voor je smaakpapillen. Bediening is fijn en sfeer is goed! Hier ben ik helemaal in m'n (culinaire) element. En dat gold ook voor m'n tafelgasten... :-)
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gezellig restaurant met leuke muziek. De bediening is heel gastvrij en vriendelijk. Wij hebben er gegeten met AH dinerbonnen. Het verrassingsmenu was heerlijk. Zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen.
Annelies E.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
hele vriendelijke bediening, heerlijk eten ook voor vegetariërs. de bankjes waren niet hard en zaten prima. leuk om vanalles zo voorgeschoteld te krijgen!
Trix K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op foto's ziet de inrichting er heel modern uit. Dit was niet zo beetje donker. Maar de borden zagen er mooi opgemaakt uit en het smaakte heerlijk