Ouzeri de Kleine Griek

• Per boot te bereiken , Terras
7,1
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op zondag 24 juli gegeten bij de Kleine Griek. We waren met zes, dus moesten even wachten op een plekje op de boot. Met de dieetwensen van een van de gasten werd prima rekening gehouden. De andere vijf hebben zich tegoed gedaan aan mezes. Het eten van mezes geeft een hoop variatie en de kans vele smaken te proeven. We hebben dan ook een hele serie smaken geproefd. De gehaktballetjes, tzatziki, gevulde tomaat en aubergine, kip, alle gerechtjes waren smaakvol. De bediening netjes, niet te formeel. De locatie (op een boot in de gracht) erg mooi. Kortom: als je griekse vakantieherinneringen wilt ophalen een fantastische lokatie, en anders kun je alvast kennismaken met de Griekse eetcultuur.
Megabash .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
De opmerkingen over service herken ik niet. Wij hebben hier heel lekker gegeten met alle tijd en aandacht voor ons. Ik denk dat sommige mensen verwachten binnen 5 minuten hun bord ''in de mik'' geschoven te krijgen. Dit is niet de ervaring die De kleine Griek uit wil dragen. Er hangt een rustige sfeer en als je de tijd neemt zullen ze je verwennen. Persoonlijk vond ik het een klein minpuntje dat ze voor feta die wij meenamen de volle restaurantprijs rekenden. Was aardig geweest als ze of minder hadden gerekend of meer hadden gegeven. Maar goed, we hebben het de volgende dag nog een dunnetjes over gedaan met een salade met hun heerlijke feta. Wij komen hier zeker terug nu ik het verre vermoeden heb dat er geen goed Grieks restaurant meer in Rotterdam zit.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Prima, lekker en gezellig gegeten hier! Prijs / kwaliteit is prima, bediening is prima, eten is goed. Wij hebben genoten van een variatie aan mezedes (kleine voorgerechten): pita, feta saganaki, olijven, Griekse salade, courgettekroketjes, spanakopitakia, brood. Alles was lekker en goed van temperatuur. Wij hebben geen klachten en zouden bij een nieuw bezoek aan Delft hier zo opnieuw gaan zitten voor een lekkere maaltijd.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Vooraf een mix van voorgerechtjes, heerlijke tzatziki, aubergine salade en feta. Als hoofdgerecht stifado en mousaka en een ovenschotel met witte bonen. Bediening is vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
Ilona2911 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Lekkere echt Griekse gerechtjes zoals ik ze in Griekenland ook at. Ik ben gek op de mezedes die hier worden geserveerd. Een kannetje Retsina of natuurlijk ouzo erbij maakt het gevoel compleet. De hoeveelheid brood erbij zou wat mij betreft iets royaler mogen, omdat er zoveel lekkers te dippen valt!
Scrapelle .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
We kwamen Delft binnen fietsen en de terrasboot van de Kleine Griek vol in de zon zag er aanlokkelijk uit. We bestelden een flesje wijn die na 10 minuten eindelijk werd bezorgd. Ober draaide de dop open en wij hadden beiden al gezien dat de fles reeds open was en niet volledig gevuld. Ongelooflijk! Maar goed hij smaakte lekker en we gaven het nog een kans met het eten.
Brood met verschillende smeersels was lekker, helaas geen peper/zout molen op tafel.
Vervolgens kwamen de Mezedes.
Totaal geen saus te bekennen. De Gyros zat onder een hele dikke laag kaas en was aan de onderkant zo taai geworden dat het niet meer lekker te eten was.
De Scampi was niet netjes gereinigd van het darmkanaal
De Griekse salade was nog het lekkerste.
Daarbij zaten we buiten en koelde het eten snel af. Warmhoudplaten op tafel was geen overbodige luxe geweest.
Het personeel loopt ongeïnteresseerd rond en praat liever met 'vrienden" die komen eten dan rond kijken of andere klanten aandacht nodig hebben.
Wij komen hier zeker niet weer terug.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Eten is middelmatig, niets bijzonders. Bediening is zeer ongeinteresseerd. Ondanks dat we hadden gereserveerd, moesten we wachten op een tafel. Alle voor- en hoofdgerechten werden tegelijkertijd geserveerd, waardoor we (te) snel moesten eten. Voor een avondje uit moet je niet bij De Kleine Griek zijn.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
We kwamen zaterdagmiddag van het station en het eerste restaurant waar je tegenaan loopt is de kleine Griek. Het was prachtig weer en buiten hebben ze een terrasboot. Daar hebben we heerlijk wat gedronken in het zonnetje. Omdat de zon bleef schijnen hebben we om 6 uur een maaltijd besteld. We hadden de mixed grill, souflaki, kip, lamskotelet, giros en Griekse salade. Wij vonden het eten erg tegenvallen. Het vlees op zich was wel goed, maar je krijgt het kaal opgediend. Geen enkel sausje, zelfs niet op de giros. En toen we mayonaise vroegen, kregen we een klein mini schaaltje waar 1 euro voor werd bijgeschreven. De griekse salade was een koolsalade met wortel op een verlept blaadje sla. Geen tomaten. Zo’n salade heb ik nog nooit gezien in Griekenland. Het personeel is gehaast en niet erg attent. Toen we weg gingen waren we nog alleen op de boot. We moesten binnen afrekenen. We stonden stomverbaasd, het restaurant zat vol tot aan de laatste tafel. Onbegrijpelijl. Ze zien ons zeker nooit meer terug.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Kom hier vooral om heerlijke mezedes te eten. Bestel er met je gezelschap ieder een paar en deel ze. Er zijn er in allerlei soorten, bekende en misschien wat onbekende. Wij weten eigenlijk niet welke wij het lekkerst vonden, ze waren allemaal erg goed. Aanrader! Natuurlijk kun je ook de bekende schotels kiezen, zoals iedere Griek die wel serveert. Ook die zagen er goed uit, verder heb ik daar geen oordeel over. De bediening was vriendelijk en accuraat.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
In de zomer kan je buiten zitten op het "water terras" maar binnen is er ook voldoende plek voor een Grieks restaurant die met recht de kleine Griek heet. Bij binnenkomst
kregen we het traditionele glaasje Ouzo, iets wat wij als liefhebbers van Griekse lekkernijen wel blijven waarderen dat de meeste Griekse restaurants dit doen.

De mixed grill was in orde echter objectief gezien geen smaaksensatie, deze schotel smaakte
hetzelfde zoals bij vele andere Griekse restaurants. De tzatziki was ook zoals je deze bij vele anderen zal aantreffen, niet slecht maar geen smaaksensatie.

De frappe daarentegen was erg goed en bij dit restaurant gaf men ons ook nog de tip
om er een scheutje Baileys in te doen. We hebben daar geen gebruik van gemaakt maar
is wel iets om te onthouden.

De bediening en service is erg klantvriendelijk, attent en snel.

Het toilet heet ook "voor de kleine Griek" en na wat worstelen met twee deuren
lukt het toch om daar normaal gebruik van te maken. Op zich een leuke ervaring!

De prijs- kwaliteitsverhouding is in orde, misschien enigszins aan de hoge kant maar dat kan
ook te maken hebben met het feit dat het in het centrum van Delft zit.

Minpunten
- Gyros erg knapperig, nog net niet aangebrand
- Erg klein toilet

Pluspunten
+ Ouzo welkomstdrankje
+ Op 7 minuten lopen vanaf Delft centraal station
+ In het centrum van Delft
+ Water terras in de zomer
Claudia1974 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De echte griekse keuken vind je hier! Probeer de mezedes, griekse tapas. En dan niet de standaard 'veilige' gerechtjes maar probeer eens wat anders. Kolokithokeftedes bijvoorbeeld. Exact zoals ik ze in griekenland at. In Nederland niet eerder de griekse keuken zo authentiek mee mogen maken.

In de zomer buiten op de boot in de gracht, 's winters binnen. Beide super.
Jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Nog laat een bezoekje gebracht op het ponton (de boot buiten) voor wat Mezzes. Het eten was vrij matig; de hamburger gevuld met feta niet helemaal goed gegaard, de bladerdeeghapjes met spinazie en feta bevatte een kruimeltje feta, en waren bovendien erg droog. De kalamaris was wel goed. Het is dat de bediening veel goed maakte, maar ik denk dat dit mijn slechtste Griekse culinaire ervaring is tot nu toe.

Je zit echter wel heerlijk op het ponton buiten op het water; we kregen echt een vakantiegevoel. Wel is het niet aan te raden voor mensen die last hebben van zeeziekte; de boot kan best aardig schommelen, vooral als er gezelschappen arriveren of vertrekken. Het heeft ons niet gestoord.
Evaline B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Échte Griekse keuken, super gegeten. Voor ieder wat wils; Griekse hapjes, maar ook 'gewone Griekse' hoofdgerechten.
Prijskwaliteit verhouding is prima.
Attente bediening.
Zomers lekker toeven op het terrasje op de boot voor de deur.
Astrix .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Hou je van Griekenland dan zou je echt eens uit eten moeten gaan bij De Kleine Griek. De sfeer is er intiem, en buiten is er een gezellig terrasje. Ik vind het eten er uitstekend. Volgens mij wordt er uitsluitend vers gekookt en dat proef je echt terug. Geen goedkope rommel of halffabrikaten waarmee je vaak genept wordt bij andere Griekse restaurants. Ik eet er graag de verse octopus, de salade en de gefrituurde courgettes.
Plientje2 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
De kleine griek is een super gezellig restaurantje. En het eten is er erg lekker. Prima prijs kwaliteit verhouding. Wij hebben een keuze uit de kleine gerechtjes gemaakt. Het gegrilde vlees was prima. Maar ook de groenteschoteltjes (courgette & aubergines, salade) waren goed klaargemaakt.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Ik schrok erg van onderstaande recentie. Ik kom er al jaren en dat is niet voor niks. Het is er echt Grieks, zonder teveel pretenties. Het eten is eerlijk en smakelijk. Het leuke is dat je hier, in tegenstelling tot bijna alle griekse restaurants in Nederland, kleine hapjes kan bestellen ipv de grote "girosschotels". En, ja dat gaat ook zoals in Griekenland: wat klaar is komt op tafel. LEUK! Smaken verschillen blijkbaar, maar daar mag je mijns inziens nooit een restaurant op deze manier op afschrijven.
Wimvant .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
We komen er eigenlijk alleen maar als het heel mooi weer is. Dit jaar moesten we dus tot in juni wachten...En we komen er al een aantal jaren. Voor het derde jaar op een rij is de kaart aangepast. Ons favoriete gerecht heeft helaas de winterslaap niet overleeft. De kaart wordt er niet duidelijker op, de prijzen gaan elk jaar weer wat omhoog. En ons enthousiasme wordt eigenlijk elk jaar weer wat minder. Jammer.

De tapas (sorry, ben het Griekse woord vergeten) zijn nog steeds prima. Zeker niet karig, maar rond 8-9 euro per stuk (voor de lekkere dan). En dan word je met 3 tapas pp en een kannetje wijn ineens geconfronteerd met een rekening die in de richting gaat van een echt restaurant. Het decor maakt echter heel veel goed (een boot in de gracht in het ondergaande zonnetje).

Dit keer waren we niet erg te spreken over de bediening. Tikkie nors en we werden lang genegeerd. Er kwamen net te veel kennissen van het personeel langs, die allemaal uitgebreid begroet en bijgepraat moesten worden. Voel je je toch een beetje alleen als je niet client-de-la-maison bent.

Nog een laatste woord over de huiswijn, Jakkiebah! De witte gaat nog prima, maar de rode is een dun, smakeloos watertje. Als er een categorie bestond nog lager dan vin de table, dan is dit een kandidaat.
Westvleteren .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Hier op een heerlijk zonnige dag wat gegeten.
Zeker als je op de terrasboot magplaatsnemen is dit heerlijk.
De sfeer wordt echter verpestdoor de bediening deze is niet geintreseerd in gasten laat staan dat ze service verlenen.
Ze laten je lang wachten en op het verzoek of de voor en hoofdgerechten gelijktijdig geserveerd konden worden werd de opmerking geplaatst "WAT ER KLAAR IS ZETTEN WIJ OP TAFEL".
Ik vind dit dus echt niet kunnen.
Als het bestelde eten dan ook nogeens niet warm is terwijl dat wel zo moet zijn is hier toch een absoluut dieptepunt bereikt.
Zonde voor zo'n mooie plek in deze leuke stad.
Hopende dat dit de mensen die hier werken/eigenaar aan hetdenken zetten.
Mij zien ze hier in ieder gevalvoorlopig niet meer terug.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Als ik met mijn beste vriendin uit eten ga, zo'n drie keer per jaar, is dat altijd bij De Kleine Griek. Het is een heel sfeervol restaurantje waar je zalig kunt eten voor een aantrekkelijke prijs. Je wordt er verwelkomd met een glaasje ouzo en een schaaltje olijven en komkommer. Ook vandaag kozen we weer voor de mezedes: Griekse tapas. Ze maken er de lekkerste tzatziki èver en de courgetteburgertjes en de met feta gevulde gehaktballetjes zijn om te smullen. Ik raad aan de mezedes 1 voor 1 te bestellen, want je bestelt snel te veel en vorig jaar, op hun terrasboot, is het een keer gebeurt dat alle hapjes tegelijk op tafel werden gezet. Niet handig als je lekker wilt tafelen. Vandaag was de service perfect en was er, ondanks dat de zaak helemaal vol zat, ook nog tijd voor een gezellig praatje. De huiswijn is erg lekker, maar wordt in een lelijke karaf geserveerd. Kortom, een aanrader voor een gezellig en intiem dineetje!
Jeroen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
De bediening was erg goed en erg vriendelijk. Een vd weinige restaurants waar je nog echt als klant wordt behandeld
Prijs/kwaliteit is een goede verhouding.
De kwaliteit eten is goed. Uitgebreide kaart en een absolute must voor de Griekse liefhebber.