Ouzeri de Kleine Griek

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Ouzeri de Kleine Griek

Flip S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Met z'n 4-en wezen eten. Vanwege het lekkere weer gekozen om op de boot te gaan eten. Boot wel erg scheef de glazen bleven nog net op hun plaats staan, maar verder niet heel storend.
Niet gekozen voor de kleine gerechtjes maar iedereen een eigen schotel. Zelf gekozen voor de gamba's, niet heel bijzonder maar ook zeker niet slecht.
Volgens de kaart zou elke schotel voorzien zijn van een aantal bijgerechten, in de praktijk viel dit echter flink tegen. Maar één schaal slappe friet met tzatziki voor de tafel, en nog wat groentes en salade.
Service was toch ook wel matig. Zeker aangezien het een zondag was en alleen de boot vol zat, moest je toch elke keer weer de ober actief gebaren als je wil iets wou bestellen.
Pietje P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Verschillende kleine gerechtjes gegeten. Niets was echt geweldig, maar ook niet echt slecht. Gold ook voor de aankleding en de bediening.
irisvdo .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De service was echt zo slecht. Jammer dat de bediening gewoon niet naar ons omkeek. Het eten was lekker maar doe de bediening komen wij hier niet meer terug!
irisvdo .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heel lekker gegeten. Helaas was de bediening HEEL slecht. We werden niet ontvangen, na 10 minuten kwam iemand met de menukaart maar drinken bestellen mocht nog niet. Na lang wachten alles besteld maar de bediende was zo chagrijnig en onvriendelijk. Meneer heeft de hele avond 3 woorden gezegd. Niet gevraagd of het naar wens was. Elke keer moesten we onze hand opsteken als we wat wilde drinken want hij keek niet naar ons om. Echt nog nooit zo'n slechte service gehad. De prijzen zijn ook duurder geworden. Voornamelijk vanwege de slechte bediening komen wij hier niet meer terug.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op zondag 24 juli gegeten bij de Kleine Griek. We waren met zes, dus moesten even wachten op een plekje op de boot. Met de dieetwensen van een van de gasten werd prima rekening gehouden. De andere vijf hebben zich tegoed gedaan aan mezes. Het eten van mezes geeft een hoop variatie en de kans vele smaken te proeven. We hebben dan ook een hele serie smaken geproefd. De gehaktballetjes, tzatziki, gevulde tomaat en aubergine, kip, alle gerechtjes waren smaakvol. De bediening netjes, niet te formeel. De locatie (op een boot in de gracht) erg mooi. Kortom: als je griekse vakantieherinneringen wilt ophalen een fantastische lokatie, en anders kun je alvast kennismaken met de Griekse eetcultuur.
B V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
De opmerkingen over service herken ik niet. Wij hebben hier heel lekker gegeten met alle tijd en aandacht voor ons. Ik denk dat sommige mensen verwachten binnen 5 minuten hun bord ''in de mik'' geschoven te krijgen. Dit is niet de ervaring die De kleine Griek uit wil dragen. Er hangt een rustige sfeer en als je de tijd neemt zullen ze je verwennen. Persoonlijk vond ik het een klein minpuntje dat ze voor feta die wij meenamen de volle restaurantprijs rekenden. Was aardig geweest als ze of minder hadden gerekend of meer hadden gegeven. Maar goed, we hebben het de volgende dag nog een dunnetjes over gedaan met een salade met hun heerlijke feta. Wij komen hier zeker terug nu ik het verre vermoeden heb dat er geen goed Grieks restaurant meer in Rotterdam zit.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Prima, lekker en gezellig gegeten hier! Prijs / kwaliteit is prima, bediening is prima, eten is goed. Wij hebben genoten van een variatie aan mezedes (kleine voorgerechten): pita, feta saganaki, olijven, Griekse salade, courgettekroketjes, spanakopitakia, brood. Alles was lekker en goed van temperatuur. Wij hebben geen klachten en zouden bij een nieuw bezoek aan Delft hier zo opnieuw gaan zitten voor een lekkere maaltijd.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Vooraf een mix van voorgerechtjes, heerlijke tzatziki, aubergine salade en feta. Als hoofdgerecht stifado en mousaka en een ovenschotel met witte bonen. Bediening is vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
ilona2911 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Lekkere echt Griekse gerechtjes zoals ik ze in Griekenland ook at. Ik ben gek op de mezedes die hier worden geserveerd. Een kannetje Retsina of natuurlijk ouzo erbij maakt het gevoel compleet. De hoeveelheid brood erbij zou wat mij betreft iets royaler mogen, omdat er zoveel lekkers te dippen valt!
scrapelle .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
We kwamen Delft binnen fietsen en de terrasboot van de Kleine Griek vol in de zon zag er aanlokkelijk uit. We bestelden een flesje wijn die na 10 minuten eindelijk werd bezorgd. Ober draaide de dop open en wij hadden beiden al gezien dat de fles reeds open was en niet volledig gevuld. Ongelooflijk! Maar goed hij smaakte lekker en we gaven het nog een kans met het eten.
Brood met verschillende smeersels was lekker, helaas geen peper/zout molen op tafel.
Vervolgens kwamen de Mezedes.
Totaal geen saus te bekennen. De Gyros zat onder een hele dikke laag kaas en was aan de onderkant zo taai geworden dat het niet meer lekker te eten was.
De Scampi was niet netjes gereinigd van het darmkanaal
De Griekse salade was nog het lekkerste.
Daarbij zaten we buiten en koelde het eten snel af. Warmhoudplaten op tafel was geen overbodige luxe geweest.
Het personeel loopt ongeïnteresseerd rond en praat liever met 'vrienden" die komen eten dan rond kijken of andere klanten aandacht nodig hebben.
Wij komen hier zeker niet weer terug.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Eten is middelmatig, niets bijzonders. Bediening is zeer ongeinteresseerd. Ondanks dat we hadden gereserveerd, moesten we wachten op een tafel. Alle voor- en hoofdgerechten werden tegelijkertijd geserveerd, waardoor we (te) snel moesten eten. Voor een avondje uit moet je niet bij De Kleine Griek zijn.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
We kwamen zaterdagmiddag van het station en het eerste restaurant waar je tegenaan loopt is de kleine Griek. Het was prachtig weer en buiten hebben ze een terrasboot. Daar hebben we heerlijk wat gedronken in het zonnetje. Omdat de zon bleef schijnen hebben we om 6 uur een maaltijd besteld. We hadden de mixed grill, souflaki, kip, lamskotelet, giros en Griekse salade. Wij vonden het eten erg tegenvallen. Het vlees op zich was wel goed, maar je krijgt het kaal opgediend. Geen enkel sausje, zelfs niet op de giros. En toen we mayonaise vroegen, kregen we een klein mini schaaltje waar 1 euro voor werd bijgeschreven. De griekse salade was een koolsalade met wortel op een verlept blaadje sla. Geen tomaten. Zo’n salade heb ik nog nooit gezien in Griekenland. Het personeel is gehaast en niet erg attent. Toen we weg gingen waren we nog alleen op de boot. We moesten binnen afrekenen. We stonden stomverbaasd, het restaurant zat vol tot aan de laatste tafel. Onbegrijpelijl. Ze zien ons zeker nooit meer terug.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Kom hier vooral om heerlijke mezedes te eten. Bestel er met je gezelschap ieder een paar en deel ze. Er zijn er in allerlei soorten, bekende en misschien wat onbekende. Wij weten eigenlijk niet welke wij het lekkerst vonden, ze waren allemaal erg goed. Aanrader! Natuurlijk kun je ook de bekende schotels kiezen, zoals iedere Griek die wel serveert. Ook die zagen er goed uit, verder heb ik daar geen oordeel over. De bediening was vriendelijk en accuraat.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
In de zomer kan je buiten zitten op het "water terras" maar binnen is er ook voldoende plek voor een Grieks restaurant die met recht de kleine Griek heet. Bij binnenkomst
kregen we het traditionele glaasje Ouzo, iets wat wij als liefhebbers van Griekse lekkernijen wel blijven waarderen dat de meeste Griekse restaurants dit doen.

De mixed grill was in orde echter objectief gezien geen smaaksensatie, deze schotel smaakte
hetzelfde zoals bij vele andere Griekse restaurants. De tzatziki was ook zoals je deze bij vele anderen zal aantreffen, niet slecht maar geen smaaksensatie.

De frappe daarentegen was erg goed en bij dit restaurant gaf men ons ook nog de tip
om er een scheutje Baileys in te doen. We hebben daar geen gebruik van gemaakt maar
is wel iets om te onthouden.

De bediening en service is erg klantvriendelijk, attent en snel.

Het toilet heet ook "voor de kleine Griek" en na wat worstelen met twee deuren
lukt het toch om daar normaal gebruik van te maken. Op zich een leuke ervaring!

De prijs- kwaliteitsverhouding is in orde, misschien enigszins aan de hoge kant maar dat kan
ook te maken hebben met het feit dat het in het centrum van Delft zit.

Minpunten
- Gyros erg knapperig, nog net niet aangebrand
- Erg klein toilet

Pluspunten
+ Ouzo welkomstdrankje
+ Op 7 minuten lopen vanaf Delft centraal station
+ In het centrum van Delft
+ Water terras in de zomer
Claudia1974 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De echte griekse keuken vind je hier! Probeer de mezedes, griekse tapas. En dan niet de standaard 'veilige' gerechtjes maar probeer eens wat anders. Kolokithokeftedes bijvoorbeeld. Exact zoals ik ze in griekenland at. In Nederland niet eerder de griekse keuken zo authentiek mee mogen maken.

In de zomer buiten op de boot in de gracht, 's winters binnen. Beide super.
jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Nog laat een bezoekje gebracht op het ponton (de boot buiten) voor wat Mezzes. Het eten was vrij matig; de hamburger gevuld met feta niet helemaal goed gegaard, de bladerdeeghapjes met spinazie en feta bevatte een kruimeltje feta, en waren bovendien erg droog. De kalamaris was wel goed. Het is dat de bediening veel goed maakte, maar ik denk dat dit mijn slechtste Griekse culinaire ervaring is tot nu toe.

Je zit echter wel heerlijk op het ponton buiten op het water; we kregen echt een vakantiegevoel. Wel is het niet aan te raden voor mensen die last hebben van zeeziekte; de boot kan best aardig schommelen, vooral als er gezelschappen arriveren of vertrekken. Het heeft ons niet gestoord.
Evaline B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Échte Griekse keuken, super gegeten. Voor ieder wat wils; Griekse hapjes, maar ook 'gewone Griekse' hoofdgerechten.
Prijskwaliteit verhouding is prima.
Attente bediening.
Zomers lekker toeven op het terrasje op de boot voor de deur.
astrix .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Hou je van Griekenland dan zou je echt eens uit eten moeten gaan bij De Kleine Griek. De sfeer is er intiem, en buiten is er een gezellig terrasje. Ik vind het eten er uitstekend. Volgens mij wordt er uitsluitend vers gekookt en dat proef je echt terug. Geen goedkope rommel of halffabrikaten waarmee je vaak genept wordt bij andere Griekse restaurants. Ik eet er graag de verse octopus, de salade en de gefrituurde courgettes.
Plientje2 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
De kleine griek is een super gezellig restaurantje. En het eten is er erg lekker. Prima prijs kwaliteit verhouding. Wij hebben een keuze uit de kleine gerechtjes gemaakt. Het gegrilde vlees was prima. Maar ook de groenteschoteltjes (courgette & aubergines, salade) waren goed klaargemaakt.
bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Ik schrok erg van onderstaande recentie. Ik kom er al jaren en dat is niet voor niks. Het is er echt Grieks, zonder teveel pretenties. Het eten is eerlijk en smakelijk. Het leuke is dat je hier, in tegenstelling tot bijna alle griekse restaurants in Nederland, kleine hapjes kan bestellen ipv de grote "girosschotels". En, ja dat gaat ook zoals in Griekenland: wat klaar is komt op tafel. LEUK! Smaken verschillen blijkbaar, maar daar mag je mijns inziens nooit een restaurant op deze manier op afschrijven.