Ourika

Meer informatie over restaurant Ourika

Erg gunstig
Said M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
heerlijk gegeten goede service en erg klantvriendelijk. grote porties eten ik heb daar nu al vier keer gegeten en kom zeker terug
Said M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Ourika wat een leuke tent
heerlijk eten, leuke bediening.
gewoon echt een aanrader. Ik ben daar nu al drie keer geweest en ga zeker nog vaker komen
top
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Op een regenachtige zaterdagavond was het om 18:30 nog erg stil. Warm en stijlvol interieur met mooie traditioneel Marokkaanse lampen. Jammer dat er ook nog paarse verlichting bij moet. Voor vrouwen (met kinderen) is er een aparte familielounge. Eén broer had de tajine van lamsvlees met pruimen, de andere broer had de tajine van kip met olijven. Prima mals vlees. Bij beide gerechten wordt patat geserveerd, die mogelijk door de bereiding wat slap was. Niet echt een toevoeging. Daarnaast kregen we ook nog een los schaaltje met gebakken aardappeltjes. Deze waren wel krokant. Een beetje rauwkost erbij. Verdere groenten ontbreken, helaas. Toe hadden we Ourika's dessert: IJs met Marokkaanse zoetigheid. Dat laatste was zeker waar. Alcohol wordt niet geschonken, en helaas hadden ze ook geen Arabische koffie. Wel hadden ze Marokkaanse muntthee. Daar had wat minder suiker, en wat meer munt in gemogen. Goede prijs/prestatieverhouding (€ 30 p.p.). Vriendelijke bediening. Schoon sanitair. Goed bereikbaar per OV, want station HS is vlakbij.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Ourika is een volgens mij nog vrij nieuw restaurant, op 5 minuten lopen van station Den Haag Hollands Spoor. Ben er op een vrijdagavond door een bekende mee naartoe genomen en hoewel ik van tevoren mijn twijfels had, is het een aanrader.
Het decor is zichtbaar nieuw en naar mijn smaak gezellig ingericht. Enige nadeel is de halfopen keuken, waardoor na vertrek mijn jas en haar nog heel sterk naar eten roken.
Ik had de harira vooraf, een lekker soepje met linzen, goed gekruid. Als hoofdgerecht de Kefta Tajine, gekruide gehaktballetjes in tomatensaus met Turks brood. Het was erg smakelijk bereid en te veel voor mij om op te kunnen. Ik heb daardoor geen nagerecht genomen, maar een Marokkaanse thee. Erg zoet, maar zo af en toe wel lekker!
De bediening was niet altijd even makkelijk aan te schieten en niet bijzonder open of hartelijk, maar verder wel beleefd en vriendelijk.
Wat mij betreft dus een prima prijs/kwaliteitsverhouding (hoofdgerecht was slechts € 14 voor een grote hoeveelheid!) en leuk voor een informeel avondje uiteten/bijkletsen, als je daarna niet nog ergens naartoe hoeft (i.v.m. de geur die om je heen blijft hangen).