Oudt Leyden

Service6,8/10
Decor7/10
Wouter V. Meesterproever (25 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Ik had Oudt Leyden altijd hoog zitten, maar elke eetervaring knabbelt er weer iets van af. Een jaar of vijftien geleden was het veel 'warmer' (vriendelijker, sfeervoller) en waren de pannenkoeken niet om weg te krijgen zo dik. Later zijn ze overgestapt op veel dunnere pannenkoeken. Niet per se slecht voor de smaak, maar de ervaring is wel wat minder. De kaart lijkt verder al jaren hetzelfde. Het interieur ook - het wordt eens tijd om de hele boel een grondige opfrisbeurt te geven. En het personeel heeft geen werkelijke aandacht voor je. Daarvoor zouden er net een of twee mensen extra moeten werken. Het afrekenen is altijd al gedoe geweest. Het duurt tijden voor je de aandacht hebt en je staat in de weg bij het pinnen - slechte logistiek dus. Kortom: zonde om deze klassieke gelegenheid liefdeloos te laten verkommeren - dit heeft een keer een goeie investering nodig.
Paulineg . Expertproever (5 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Een echte 'tourist trap'. Voor wie met kids gewoon een lekkere pannenkoek wil eten, is het gewoon een dure tent met liefdeloos gebakken, grote vette pannenkoeken. Bediening duidelijk getraind in veel drank verkopen ('voor u nog wat inschenken', elke 5 minuten). Mwah, loop vooral nog even verder. Genoeg keus in de omgeving.
Sidney B. Fijnproever (2 recensies) 2 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Vanmiddag bij Oudt Leyden weer eens pannenkoeken gegeten. Eigenlijk uit nostalgische redenen. We komen hier al jaren en langzaam worden de pannenkoeken steeds slechter. Vandaag smakeloos. De boerenpannenkoek.... nee jongens, een boerenpannenkoek is niet een beetje beslag met soepgroenten uit de vriezer. Ronduit niet te eten. De bediening die vol blijft houden dat de groenten dagelijks vers worden geprepareerd is ook geen aanrader. Gerimpelde harde doperwten en worteltjes zijn niet vers!! Ook nog vragen of we verder nog iets willen bestellen? Vervolgens voor de smerigste pannenkoek in jaren ruim 13 euro rekenen. Serieus??!! Het interieur is oud, versleten. Banken zijn smerig met vlekken. Kortom in Nieuw Lijden zien ze ons nooit meer terug. Vermijden als de pest deze toeristenfuik!
Lisa V. Expertproever (8 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gezellig pannenkoeken gegeten met een groep collega's. Toetje paste echt niet, dan zullen de pannenkoeken toch een maatje kleiner moeten worden. De drankjes bestelling was wat vertraagd, maar de vrolijkheid van de bediening hefte dit gelukkig enigszins op.
Lala E. Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Pannenkoeken met de familie! Leuk plan, vooral voor de kleintjes, toch? Jammer. Een reservering van 16 personen aannemen en niet genoeg plek hebben...en ons dan in de bistro plaatsen. En drie uur over een pannenkoek en een toetje... Vijf uur kwamen we binnen en iets voor acht uur waren we pas weg. Te weinig bediening, de arme meiden... Ik had met ze te doen.
Helaas, dit was een toeristische lokatie een idem ervaring. Te weinig voor teveel..
Jaap S. Meesterproever (45 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Anders dan in andere recensies kan ik niet zeggen dat de pannenkoeken slecht zijn, zeker niet. Ze zijn misschien wat dun, maar ook erg groot. Ik had er zeker voldoende aan. Ook de kwaliteit was wat je van een pannenkoekenrestaurant verwacht. Wij ( 4 volwassenen, 2 kleine kinderen) waren zeer tevreden. Dat geldt ook over de vriendelijke bediening.
Rvandereem . Proever (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
twintig jaar lang goede pannekoeken gegeten. De basis voor het imago van Oudt Leyden. Vandaag 9 juli 2015 na een onderbreking weer. Wat een schrik. Flinterdun, randen gortdroog. Deeg gewoon vies en enigszins bitter. Appelschijven zwart gebrand. Het imago van Oudt Leyden gewoon te grabbel gegooid. Waarschijnlijk andere kok maar management zit te slapen. Ik ga er niet meer naar toe totdat ik hoor dat het weer als vanouds is.
R.van der Eem
Hans G. Expertproever (8 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Zoals anderen al hebben aangegeven zijn de pannenkoeken erg dun, ook de hoeveelheid toegevoegde ingrediënten is beperkt. De dunne plakken zalm in mijn pannenkoek waren nog deels koud..... De smaak is echter wel prima, daarom net een voldoende voor het eten.
Vriendelijke en attente service en goed decor, daar is niets mis mee.
Debus . Meesterproever (25 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Gezellig pannenkoekenhuis in het hartje van Leiden. Het is er meestal best druk en in het deel bij de entree staan de tafels dicht op elkaar. In het andere deel is meer ruimte. Beide stralen dezelfde ouderwetse Hollandse gezelligheid uit.
De pannenkoeken zijn lekker. Niet heel speciaal, maar gewoon goede (en erg grote) pannenkoeken. De service is vriendelijk en attent, maar een beetje chaotisch. Er werd ons meerdere keren gevraagd of we wilden bestellen en bij de thee werd vergeten de theezakjes te brengen. Dat was snel hersteld en omdat ze zo vriendelijk zijn is dat beetje verwarring ook niet zo erg.
Elisa H. Meesterproever (24 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Een gezellig pannenkoekenrestaurant, met enórme pannenkoeken! Ik geef een zeven voor het eten, omdat het 'maar' een pannenkoekenhuis is. Een hoger cijfer geven lijkt wat scheef tegenover andere restaurants. Maar als ik enigszins in de buurt van Leiden ben ga ik hier graag heen! Mijn favoriet is de zomerpannenkoek met aardbeien en vanille-ijs. De pannenkoeken zijn groot en dun, met een groot assortiment aan beleg. Van de klassiekers zoals appel/kaneel als wat meer creatieve combi's.

De service heb ik wel eens beter meegemaakt. We moeten aan tafel wel eens goed ons best doen iemand aan onze tafel te krijgen. Een kleine frustratie, maar niet een die de pret zodanig drukt dat ik niet blijf terugkomen!
M&F Den Haag . Proever (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Pannenkoeken voor een redelijke, en drankjes en dessert voor een veel te forse prijs. [Een (klein)glas warme chocolademelk met slagroom voor € 3,65 en een zielige Dame Blanche € 6,50 (jan.2015)].
De inrichting is 'oud Hollands', maar borden met meerdere! flinke beschadigingen: "Nee, dat mag je je gasten niet aandoen. Armoe troef !!"
Mandy1990 . Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Ik vind pannenkoekenhuis Oudt Leyden zeker een aanrader. Ik heb er onlangs twee keer gegeten. De pannenkoeken zijn enorm, en enorm lekker. Het decor is ook prima en de bediening vriendelijk. Het is ook allemaal niet duur. Ga er zeker nog eens eten.
Anoniem0 . Expertproever (7 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
2 of 3 keer een pannenkoek gegeten maar ik vind de pannenkoeken flauw, smakeloos en zo dun dat je er door heen kan kijken. Wel zijn ze erg groot waardoor het minder opvalt dat ze best slecht zijn.
Bediening daarintegen is redelijk, wel moest ik lang wachten voor ik bediend werd. Maar ze waren wel vriendelijk. Ik ga er in ieder geval zelf niet meer eten.
Vincent V. Meesterproever (33 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Op een zaterdagavond met zijn zessen hier gegeten. HIerbij de auto parkeerterrein Haagweg gezet, om gratis met een busje naar de Beestenmarkt vervoerd te worden. Ideaal!

De keuze aan pannenkoeken is rijkelijk, maar omdat ik op de dag zelf ook al eerder aan de pannenkoeken had gezeten, gekozen voor de Ierste Steak. Simpel en veilig bereid met wat sla en patat. Mijn tafelgenoten waren zeer te spreken over de pannenkoeken, zoet, en hartig, maar ook pannenkoeken die meer op pizza's lijken! Het decor is knus en de bediening attent. Een beetje naar is af en toe dat de kou nogal naar binnen kan slaan bij het openen van de ingang.

Voor een lekkere pannenkoek in een knusse omgeving ga je dus naar Oudt Leyden!
Letty V. Meesterproever (25 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Na zeker vijfentwintig jaar, weer eens hier gegeten en het was ouderwets lekker. Jammer van de borden, die van vroeger waren mooier. Die staan nu te pronken in de vitrine. De pannenkoek met appel en spek was heerlijk, mij tafelgenoten had iets met ananas en die was ook lekker. Zeker aanbevolen om hier te gaan eten.
Fabienne O. Meesterproever (64 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Leuk pannenkoekenhuis op loopafstand van Leiden CS met ook veel ander eten op de kaart. De caeser salade -met ansjovis- viel goed in de smaak. Zelf, net terug uit Italië, was ik erg benieuwd naar de pannenkoek Caprese. Voor €12,50 verwachtte ik wel iets bijzonders. Hij was wel heerlijk groot, maar qua smaak te vlak. Hoe dit te verbeteren weet ik ook niet, maar ik zou 'm geen 2e keer kopen. Ook vond ik 't door de pesto te vet geworden (van olijfolie). De koffie, thee, port en wijn waren prima voor de lunch. We zaten hier lang te (na)tafelen. De laatste helft werd ons niet meer gevraagd of we wellicht nog een hapje of drankje wilden en moesten we steeds zelf iemand wenken.
Rowald . Meesterproever (21 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Prima pannenkoekenrestaurant in het centrum van het gezellige Leiden. Veel keuze en niet alleen pannenkoeken. Vriendelijke prijzen, grote pannenkoeken. Vriendelijke bediening. Niets op aan te merken.
Marcel D. Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Vriendelijke bediening en ingericht zoals het hoort. We bestelden de klassieker appel-spek-kaas. Er zat voornamelijk appel op de pannenkoek, helaas zeer weinig kaas en spek. Hetzelfde gold voor de tomaat-kaas. Tomaat aanwezig, kaas zeer weinig. Dat kan beter!
Jaap S. Meesterproever (45 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Op hetzelfde plein zijn drie pannenkoekenhuizen. Oudt Leyden is wat ons betreft de beste. Een enorme keus aan pannenkoeken, de ene nog lekkerder dan de ander. We waren met 7 personen, ieder koos wat anders, maar was zonder uitzondering tevreden. Het bedienend personeel is uiterst vriendelijk. Het decor is wat ouderwets, zoals je ook zou verwachten.
Peekluts . Meesterproever (26 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Alleen al vanwege de inrichting ga je hier pannenkoeken eten. De zaak is gelukkig niet omgetoverd in een kinderspeelparadijs. Integendeel, hier wordt de pannenkoekeneter tenminste nog serieus genomen. Geheel in overeenstemming met de inrichting werd de pannenkoek op delfts blauwe borden geserveerd.
De apfelstrudel pannenkoek van mijn vriendin was heerlijk en ook echt opgemaakt als een apfelstrudel. Er zat lekker veel amandelspijs in. Een aanrader als je van de zoete variant houdt.
Mijn kaas-champignon pannenkoek was met een enkele korrel zeezout erop zelfs perfect.
De pannenkoeken zijn niet te dik, maar ook zeker geen flensjes. Precies goed. Daarnaast zijn ze enorm groot, zodat je absoluut niet met honger de deur uit gaat. Een heerlijke pannenkoek, een vriendelijke bediening en een prachtig decor; het enige dat ontbrak was strenge vorst, een dik pak sneeuw en een knapperend haardvuur.