Oude Rechtbank

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,6
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten op de binnenplaats van het restaurant. De kwaliteit van het eten (drie-gangen menu) is heel goed en het wordt ook mooi opgediend. De bediening was vriendelijk en nam rustig de tijd om zaken uit te leggen. We komen zeker terug!
Tina W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik had een bon gekregen ter waarde van €60 voor mijn 50ste verjaardag. Wat een teleurstelling!!! Ik ben voor het eerst naar huis gegaan met het gevoel dat ik niet gegeten heb. Mijn man heeft achteraf nog gegeten. Ook vind ik het discutabel dat je verteld wordt dat je een verrassingsmenuutje krijg, dus geen menukaart te zien krijg. Ik heb geen idee wat de waarde was van het eten?! Voorgerecht zat gekookte octopus bij, werd verteld dat het eigenlijk afval was en dat de chef daar wel wat van maakt. Hoofdgerecht vis, stikte van de graten, doodeng en flauw qua smaak ,terug gegeven, kregen toen een rib eye. Zo taai en heel veel vet.brrrr Dessert was een bolletje ijs, spekkoek een stukje geb,banaan, was wel lekker maar geen hoogstandje. Helaas nooit meer daar heen.
Illias .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Hightea middagje met dochter. Entourage was erbarmelijk, daar men aan het verbouwen was voor oudejaarsavond. We hadden dus duidelijk de verkeerde dag gekozen,; niet echt verwijtbaar!
Maar de hightea was uitermate slecht! Voor de cadeaubon tw.v. € 35,00 kregen we vgls de kassabon voor €18,00 te eten. Los van de kwantiteit was de kwaliteit erbarmelijk! Een soepje dat vnl bestond uit wen enorme hoeveelheid rasj el hanout met heel veel water; een uitgedroogd stuje brownie; paar minicroisantjes met jam en twee petit petit fourtjes, een peertje met cranberries overgebleven van het kerstdiner hebben we niet opgegeten. Gelukkig konden we ons honger stillen met een wrapje met geitenkaas.
Al met al zeer teleurstellend.

Eric D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Wat is het mooi als je een chef weer ontmoet in een nieuwe omgeving. Erik is van de Smalle Haven/Haai eet Vis via het steegje naar De Oude Rechtbank gegaan. Qua inrichting van het restaurant kan er wel wat meer lijn in gebracht worden. Het menu was makkelijk die avond. We volgen de chef gewoon voor 2-3 of 4 gangen. Niks kaart, gewoon doen. Als starter een mooi plankje met een minihamburger met een saus met een vleugje truffel. Daarnaast een klein satetje met een zacht saus. Beide tongstrelend. Toen iets werkelijk verrassend! een pannetje met mosselen in een saus van blauwe kaas, venkel afgeblust met een klein beetje Pernot. Werkelijk een prachig gerecht met een smaak in de mond die onbeschrijfelijk lekker is. We hebben zelfs een lepel laten komen om het pannerte leeg te lepelen. Hoofdgerecht een mooi bordje vis. Geweldig op smaak en laat de garing maar aan Erik over. We werden nog verrast met een plankje kaas en dan toch ook maar wat zoet na. Hoe kan een vrijdag ineens een feestje zijn. Jammer dat er verschillende groepen in en uit lopen en het meubilair zelf gaat verplaatsen, geen planning lijkt het. Erg rumoerig, zeker als ook het personeel onderling hierover een woordenwisseling krijgt aan de bar.
Eefske .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Oei oei. Via ticketveiling een tweegangen lunch bij de oude rechtbank. Als voorgerecht kregen we soep. We mochten niet kiezen we kregen de dagsoep en dat was marokaanse tomatensoep. Ze waren echter zo uitgeschoten met de kruitnagel dat we soep niet konden opeten. Brood kregen we er niet bij. Bij het tweede gerecht mochten we maar kiezen uit de eerste vier regels van de menukaart ivm glow en de boterhammen. Mijn man wilde toch graag een uitsmijter en dit mocht ook. Mijn gerecht salade met peer en walnoot was lekker, alleen de peer was vervangen door vijg in alcohol. Dit smaakte goed. Mijn man's uitsmijter was ook lekker alleen de stroop onder het ei was "apart" te noemen. Ik schrok me kapot toen er geen wc papier op de wc was en mijn wc buurvrouw baalde ook. Vriendelijk bediening, maar voor ons geen herhaling ivm kwaliteit eten. Jammer want alle facetten zijn verder aanwezig.
Glasatelier Lichtinzicht V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Gereserveerd voor 3 personen 19.30 uur (Glow-menu!). De zaak was vrijwel leeg. Lang wachten tot eerste drankje. Voorgerecht OK. Hoofdgerecht pas na 45 minuten. Tempo gevraagd ivm Glow. "O, u wilt nog wat bekijken". Eten: veel te weinig. Opmerking hierover: zal wel, maar niemand klaagt. Toetje: "dan zult u dit ook wel niets vinden". Kortom: te duur, hufterig onprofessioneel personeel. AFRADER!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
reserveren per telefoon gaat niet men neemt niet op, per mail gedaan en kreeg een korte bevestiging van "staat genoteerd". Kwam met glow en heb drie uur gedaan over een diner van drie gangen reden was het was druk. Maar men weet dat de reserveringen er zijn, de drukte was al bekend en men speelt hier niet op indoor meer personeel in te zetten. Kortom communicatie is slecht en inspelen op de markt en actie doet men ook niet.
Ivo-M .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Verschillende keren hier gegeten en zoals al uit de recensies is op te maken, is de kwaliteit van zowel het eten als het personeel zeer wisselend. Daarnaast ook vies bestek, vettige glazen en warme witte wijn gehad....
Aparte kaart met mooi entourage, ze moeten alleen de kwaliteit nog op een constant peil krijgen.
Jannie A.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Een vreselijke ervaring gehad bij dit restaurant! Bediening zeer onprofessioneel, onvriendelijk, onkundig en van tijd tot tijd zelfs asociaal! Het duurde extreem lang voordat het voorgerecht kwam. Had aangegeven dat ik zwanger ben en daar zouden ze rekening mee houden. Niet dus! Kwamen ze met allerlei rauwe voorgerechten aan. Na klachten iets anders gekregen maar dat bleek van binnen nog bevroren te zijn. Tomatensoep wat ik niet lekkerder vond dan soep uit blik. Hoofdgerecht zeer matig en nagerecht ging ermee door. Echt een schandalig slecht restaurant! Ik ga er nooit meer heen en zou iedereen willen adviseren hier geen stap binnen te zetten!
Leonie T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Bij de Oude rechtbank kun je heerlijk eten. Wij hadden geboekt met een social deal bon. Viergangendiner voor een mooi prijs en de hoeveelheid die je op je bord krijgt is meet dan genoeg. De chef had een menu samengesteld dat erg goed smaakte. De sfeer is gezellig en het restaurant oogt door het gebouw en de aankleding knus.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Lekker gegeten toen we niet al te grote honger hadden, alle voorgerechten besteld wat ze heel leuk serveerden op een enorme plank. Het was verder rustig waardoor het binnen niet erg sfeervol was maar ik denk dat de binnenplaats op een fijne zomeravond echt een 10 is!
Vanalst1965 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Bevooroordeeld door de vele negatieve recensies op deze site zijn we afgelopen dinsdag 9 december jl. een beetje huiverig gaan dineren bij De Oude Rechtbank. Geheel onterecht bleek wel! De Social Deal menukaart was erg gevarieerd. Het voorgerecht met gerookte rode zalm was heerlijk en de eend als hoofdgerecht een echte aanrader. Het toetje (keuze uit 2) was voor mij iets te veel maar omdat het er zo lekker uitzag heb ik de cheesecake gedeeld met mijn collega. Geen spijt van gehad. Naar aanleiding van deze ervaring zullen wij/ik zeker nog een keer terugkomen om te genieten van deze heerlijke keuken. Complimenten aan de chef en tot snel.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Gisteren gegeten via socialdeal. Wat een aanfluiting. Met Stip het slechte restaurant waar we ooit eens gegeten hebben!
Bij binnenkomst lang moet wachten voor dat we aandacht kregen.
Er wordt standaard vanuit gegaan dat je met socialdeal komt eten want er wordt niet naar gevraagd en zie je daar ook geen menu of drankenkaart.
Lang wachten op de vraag wat we te drinken wilden. Vervolgens vergeten en 15 minuten later komt ze het nogmaals vragen.
Mensen naast ons bestelden extra brood maar moesten dit ook 2x vragen en werd pas bezorgt en pas na het voorgerecht.
Voorgerecht was redelijk maar niet bijzonder.. sla met ui en ham. Ook geen uitleg wat het was.. zo op tafel gegooid.
Hoofdgerecht vis was een droge uitgebakken lap met graten en een meelerige saus. Daarbij een paar champignons met zand geserveerd.
hoofdgerecht vlees was een lekker stukje rosbief met een rodewijnsaus. Ook hierbij de zelfde paar champignons.
verder werd er geen bijgerecht geserveerd in de vorm aardappels, frites, groente of iets dergelijks. Ook werd dit ook niet gezegd of gevraagd. Al met al dus erg weinig.
Ook wanneer we aangeven dat de vis en saus niet erg lekker waren kregen we de opmerking dat het een zeer goede chef is en dat dat wel eens kan gebeuren.
Voor het nagerecht werd ons ook niets gevraagd en ook onverwacht een bord op tafel gegooid terwijl bij onze buren gevraagd werd of zij een nagerecht wensten of liever een kop koffie.
Nagerecht was een groot bord met een kleine choco muffin en een heel klein druppeltje gesmolten ijs en een paar stukjes fruit. Ijs smaakte bijna nergens naar.
De simpele huiswijn was ook nog eens 4 euro per glas!
Ook zie je daar geen menu of drankkaarten.
Personeel zeer rommelig en chaotisch en zijn studenten zonder restaurant ervaring.
Na vertek hebben we bij de plaatselijke snackbar nog de 4e en beste gang genuttigd.
Ons zien ze daar nooit meer terug.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Nog nooit zo'n slechte ober meegemaakt voor een simpele thee en koffie. Muntthee en een dessertkaart was er niet zei hij (bleek achteraf beide aanwezig te zijn) hij was onbeleefd en vergat ons 3x. Zijn vrouwelijke collega kende wel de definitie van gastvrijheid en heeft onze avond gered.
Lieke2 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
De prijzen voor de hoofdgerechten zijn vrij prijzig als je ziet wat je er voor krijgt. De prijs-kwaliteitverhouding was matig.
Weinig keuze voor vegetariërs: een pasta of een Caesarsalade. Deze salade was erg saai!
Dit restaurant heeft nog ganzenlever op het menu staan ..
Leuke sfeer, zeker als je buiten kunt zitten.
Alexander B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Meerdere keren hier gegeten. Mooie grote zaak met verrassend interieur. Duidelijk gericht op 30 plus en cultureel. Lunch en avondeten prima. Mag voor mij nog puurder. Blijf hier zeker terugkomen. Ben erg benieuwd naar de binnenkort te openen buurzaak, Het Tuchthuis. Het ruigere zusje van de oude rechtbank.
Gijs2014 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Mooie locatie in het centrum van Eindhoven. Wij namen er een 3 gangen menu. Zonder problemen was dit aan te passen. Zeer vriendelijke bediening. De dame die ons bediende deed er eigenlijk alles alleen. Geen probleem, ik kom regelmatig in gelegenheden waar het personeel elkaar voor de voeten loopt. Werkelijk fantastisch gegeten voor een redelijke prijs.
Dekkerpatricia .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Nadat we plaats hadden genomen heeft het 15 minuten geduurd voordat er iemand kwam om de drankjes op te nemen. Helaas was er geen wijnkaart "die is nog niet af". Vervolgens staan op de menu kaart wijnsuggesties die de serveerster niet heeft genoemd. Erg jammer en een gemiste kans.

Voorgerechten (tartaar en bloemkool couscous) waren goed van smaak en goede vrij grote porties. Tijd tot het hoofdgerecht was erg lang (meer dan 1 uur), daardoor hebben we maar geen nagerecht meer besteld.

Het hoofdgerecht van scholfilet met champignons was niet super. Vis had graten, de champignons zaten vol zand en het was een erg kleine portie. Het stoofvlees met brood was wel lekker en voldoende. De beloofde puntzak friet hebben we helaas niet gekregen, maar door het delen van het brood bij het stoofvlees was het uiteindelijk wel voldoende.

Al met al geen top tent, mede doordat de bediening onervaren en onderbezet is. Ook de prijs kwaliteitverhouding is niet super. €6,50 voor een fles water en €21,50 voor een (klein) hoofdgerecht vonden wij erg veel. Wij zullen hier niet snel nog eens gaan eten.
Kerkmoerdijk .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Gisteravond heb we in de oude rechtbank gegeten, we hebben heerlijk gegeten. Voorgerecht was een rode kool Rositti met paling. Hoofdgerecht was een kabeljauw met draadjesvlees. Aparte combinatie dat zeer lekker was. Bediening is zeer vriendelijk en er heerst een goede sfeer.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Sfeervol en apart restaurant op een bijzondere Eindhovense locatie. De oude rechtbank is nooit twee keer hetzelfde; het leeft en dat maakt het een beleving om er te eten.

Het personeel is zoals horeca personeel moet zijn: vriendelijk, kundig en behulpzaam. Je voelt je er echt te gast en qua eten blijkt dan ook dat alles mogelijk is.

Het eten is van goede kwaliteit met verrassende samenstellingen. Leuk dat ze elke keer ook nieuwe concepten uitproberen in plaats van enkel een 'standaard' kaart te presenteren. Zeker met lekker weer is de patio erg fijn. Een klein stukje Amsterdam in Eindhoven!