Oudaen

Oudegracht 99 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Oudaen

Eten in het Stadskasteel

Oudaen is een echt kasteel in de binnenstad van Utrecht, om de hoek van CS en TivoliVredenburg. De sfeer is informeel en de menukaart biedt voor elk wat wils. De vriendelijke bediening doet er alles aan het je naar de zin te maken tijdens je ontbijt, kopje koffie, lunch, borrel en/of diner. Tip: probeer de huisgebrouwen bieren!

Meer informatie over restaurant Oudaen

Dichtbij het Centraal Station en verschillende buslijnen

- Ontbijt 09:00 - 17:00

6,9
7,2
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Lunch was redelijk maar niet spectaculair. Erg leuk was dat de medewerkster heel veel moeite deed om te begrijpen wat ik vroeg rondom de Vitello. Ze haalde er nog een andere medewerker bij om toch maar zeker te zijn dat ze mijn wens kon honoreren.
Nienke K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prachtige locatie, super mooi uitzicht, maar wat een vergane glorie. Suffe inrichting, gerechten net zo inspiratie-loos als de menukaart zelf (zo'n dikke lederen snelhechter met ingeschoven A4-tjes). De eerste wijn die werd ingeschonken leek wel een 'proeverij slok'. Ik had er meer van verwacht.
hakan M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zelf gebrouwen bier washeerlijk. Ook de bitterballen. Alleen de bedienimg was beetje laks en erg laat.
Fijn dat je genoten hebt van ons huis gebrouwen bier. Vervelend om te horen dat de bediening niet naar wens was, daar gaan we zeker wat mee doen!

Met vriendelijke groet, Team Oudaen
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Lekker gegeten bij Oudaen. Op een leuke locatie, goed bereikbaar, een sfeervol restaurant met lekker eten en goede bediening!
Demina .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik had hele goede dingen gehoord over de high tea bij Oudaen en dus heel veel zin om met 3 vriendinnen hierheen te gaan. Helaas was ik op de dag van de reservering heel erg ziek geworden en kon ik niet mee. Super jammer natuurlijk!
Wat echter nog vervelender was: hoewel van te voren was vermeld dat één van ons er niet bij kon zijn, was het 'niet mogelijk' om de high tea voor 3 personen te bereiden. Er stond dan ook voor 4 personen op de rekening.
Zelf werk ik al jaren in de horeca en ik begrijp heel goed hoe vervelend het kan zijn als er minder gasten komen dan van te voren is aangegeven. Dit soort zaken hoort er echter bij als je werkzaam bent in de hospitality. Ik vind de 'oplossing' van Oudaen dan ook buitengewoon inflexibel en ongastvrij en met deze ervaring zal ik dan ook niet snel weer hier naar toe gaan.
Beste Demina,

Bedankt voor je bericht en vervelend om te horen dat dit op deze manier is gegaan. Zou je naar info@oudaen.nl kunnen mailen om welke reservering dit ging (datum, tijd, op welke naam)? Dan ga ik intern bekijken wat er precies is gebeurd en kan ik eventueel naar een passende oplossing voor je klacht zoeken.

Met vriendelijke groet, Team Oudaen
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Met alle collega's en partners hebben we bij Oudaen ons kerstdiner gevierd. Aangezien we met een grote groep waren, kregen we een beperkt keuzemenu. Extra dieetwensen waren geen probleem dus dat was prima. Het menu bood ook voor ieder wat wils. Wel moesten we van tevoren onze keuze doorgeven per gerecht. De avond verliep op die manier soepel en zonder vertragingen. We zaten in een mooie prive zaal boven in het pand. Sommige langere mensen moesten goed uitkijken voor de schuine balken wanneer zij aan tafel gingen. Ik vond het wel raar dat de tafels oneven gedekt waren terwijl we goed hadden aangegeven dat de meeste collega's een partner mee zouden nemen. De kwaliteit van het eten was eigenlijk niet zo heel goed. Vooraf had ik de carpaccio. Hier zat zoveel sla onder en zoveel saus overheen, dat je niet meer goed proefde of het vlees nu eigenlijk smaak had of niet. Als hoofdgerecht had ik het vis pannetje met saffraanrijst. De saffraanrijst was helaas gewoon droge witte rijst en het vis pannetje bevatte niet per se hele bijzondere stukjes vis, die vaak ook net iets te droog waren. Als toetje had iedereen hetzelfde: een glas met mouse en chocolade ijs, dit was wel lekker, maar niet bijzonder. Voor dit 3 gangen menu moest maar liefst 40 euro pp neergeteld worden. Echt een extreem slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap dat koken voor een grote groep lastig is en dat je dan wat simpelere gerechtjes krijgt, maar zorg dan echt dat de ingrediënten super zijn en doe de prijs met 10 euro pp omlaag. Ik zou hier niet snel terugkomen. Jammer, want de sfeer en de bediening zijn wel goed.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Ik ben 2 weken geleden met mijn moeder wezen eten bij Oudaen en het viel helaas erg tegen.

Allereerst moesten we lang wachten op het personeel; de menukaart kwam pas na 15 minuten, net als de drankjes. Het eerste gerecht werd pas na 40 minuten gebracht. Omdat we allebei hetzelfde gerecht kozen met frietjes, kregen we kennelijk ook maar 1 portie friet met een teleurstellende hoeveelheid mayo.

De salade was niet vers gemaakt en bovendien niet veel (het zat in een metalen??! bakje).

De kip was verder mals en de gegrilde groenten waren (voor zover vindbaar op het bord) precies goed gegrild.

Hoewel het eten niet slechts was, was de prijs (>25 pp) niet verhouding met de geleverde kwaliteit.

De inrichting is prachtig: er is veel aandacht besteed aan het creeeren van een Middeleeuwse look and feel. Het was er wel iets te donker naar mijn smaak; de tafelkaars kwam goed van pas om alles bij te lichten. De muziek (jaren '80 rock) stond te hard en paste niet bij de ambiance. Helaas was er weinig personeel op de vloer om te vragen of de muziek een tandje zachter mocht. Bij het krijgen van het hoofdgerecht kreeg ik gelukkig wel de kans het verzoek te doen. Het verzoek werd bijgevallen door andere gasten en de muziek ging toen snel zachter.

Absoluut dieptepunt van de avond was toen een dakloze meneer aan iedere tafel verscheen voor een bijdrage (hij verkocht ook rozen en hij had een polaroidtoestel om zijn nek). Hij stonk en leek ernstig verward. Het personeel negeerde hem en bij navraag bleek de man toestemming te hebben gekregen van de eigenaar om gedurende de hele avond meerdere rondjes te mogen maken en de gasten aan te spreken.

Daar heb ik niet de minste behoefte aan. Ik neem mijn visite de volgende keer liever naar een ander restaurant.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten, maar bestelling liet soms lang op zich wachten
Beste Eva, bedankt voor je recensie. Fijn om te horen dat jullie lekker hebben gegeten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat jullie lang hebben moeten wachten, onze excuses daarvoor. Wij hopen jullie nog eens te mogen ontvangen, en dan lopen wij nog een tandje harder! :)
Hanna1948 V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het restaurant beneden was vol dus op de 1ste verdieping gezeten
Was ook goed.
Beste Hanna, bedankt voor je recensie. Wat leuk dat jullie (bij toeval) boven terechtkwamen en dat jullie gezellig hebben gezeten. Graag tot snel!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met een groep vrienden hebben we na een leuke excursie en proeverij in de brouwerij gegeten in het restaurant. We hadden een arrangement met voor- en hoofdgerecht en een drietal drankjes. (bier uit eigen brouwerij)
Het voorgerecht was een prima smakende tomatensoep en een keuze uit drie hoofdgerechten. Mijn keuze, een kippetje, was goed bereid en heerlijk van smaak. Wel veel kluifwerk, maar dat hoort erbij. Als bijgerecht werd een salades en friet geserveerd. We hebben hier lekker gegeten in een fijne ambiance. Hoewel het een groot restaurant is is het toch warm en gezellig ingericht.
Een aanrader als je met een groep bent en aan een budget gebonden. Goede prijs-kwaliteit. Vriendelijke bediening.
Beste Piet, bedankt voor je bericht. Heel leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn. Wij geven de complimenten door en zien jullie graag nog eens terug!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Een mooi restaurant en het eten was lekker. De bediening liet wel te wensen over: de wachttijden waren erg lang en men had bijvoorbeeld geen oog voor lege glazen. Jammer.
Beste Jan, bedankt voor je recensie. Goed om te lezen dat het eten lekker was. Jammer dat jullie lang hebben moeten wachten en de bediening niet alle signalen heeft opgepikt. Wij nemen dit mee, bedankt voor deze punten. Graag tot ziens in Oudaen.
Hugootjoo .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
De gerechten waren prima op smaak en temperatuur. Prima carpaccio en kabeljauw, mooi nagerechtje met lemoncheesecake. De keukenbrigade verstaat haar vak!
Jammer dat dit en de mooie entourage een beetje teniet gedaan werd door de niet opgeleide bediening. Mooi maar dom meisje dat er niets van begrijpt. Menu's en lege glazen blijven op tafel. Bestek wordt ongeinteresseerd op tafel ge..... Gasten krijgen niet de gerechten zoals besteld etc. Tussen de gerechten zat teveel tijd.
Kortom, jammer, jammer....
Een beetje opleiding in het horecavak zou welkom zijn.
Fijn dat je genoten hebt van de gerechten die ons keukenteam voor je bereid heeft! Jammer dat je minder te spreken was over de medewerker bediening die je hielp. Het trainen van onze collega’s vinden we erg belangrijk, maar behoeft dus nog meer aandacht. Gelukkig werken we met alleen maar mooie mensen (van buiten én van binnen) die bovendien allemaal slim zijn zodat we ze vlot tot horecatoppers op zullen leiden!
marianne P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Buiten eten is altijd leuk. De stoelen zitten goed, het personeel is vriendelijk maar niet erg op de hoogte van de gerechten. Ik had de penne met paddestoelen, walnoten, tamme kastanjes, tiny peppers en brood. De paddestoelen en brood waren niet te vinden en een vraag aan de bediening leverde alleen een reactie op van : ja, wat raar. De tiny peppers gaven een lekkere smaak aan de pasta, niet heet maar wel wat pittigs. Prijs is aan de hoge kant voor een bord pasta (15,50) maar het smaakte goed.
Beste Marianne, bedankt voor je recensie. Jammer om te horen dat niet alles naar wens was. Goed nieuws: we hebben een nieuwe menukaart mét een nieuwe pasta. Kom je proeven?
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Teleurgesteld over de kwaliteit van het eten van oudaen.
De hamburger van partner was niet bijzonder lekker. Maar met mijn gerecht van kabeljauw werd echt de plank misgeslagen.
De rijst smaakte nergens naar. De groenten smaakte nergens naar. En ook de vis had geen smaak. Was het misschien te druk op het terras of is er niet goed nagedacht over dit gerecht.
Wat opviel was dat er veel toeristen zaten te eten. Tja die komen toch niet meer terug. Prijs kwaliteit is scheef.
Er zijn betere alternatieven voor een gezellig diner aan de gracht.
Het gerecht stond uiteindelijk niet op de rekening. Dat is dan wel weer heel netjes.
Bedankt voor je recensie. Wij vinden het erg jammer dat je niet lekker hebt gegeten. Begin september krijgen wij de nieuwe menukaart en nemen deze input zeker mee.
jaco_bouwman .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Mooie lokatie en lekker eten. Prima lunch gehad. Personeel was vriendelijk.
Wel had de bediening sneller kunnen bedienen, dan had ik daar ook een 8 voor gegeven.
Joost E.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteren hier de lunch genoten. Prettig is dat er de gehele dag ook gerechten van de dinerkaart worden geserveerd. Mijn tafelgenoot had een heerlijke Cote de boeuf, ik zelf een rijkelijk belegde seafood sandwich. Chapeau! Wij komen snel weer.
Bedankt voor de complimenten, tot snel weer!
hamswarte .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen weekend met 75 personen van een buffet genoten bij Oudaen.
Het eten en drinken was heerlijk en de bediening was geweldig: alle mensen met diëten werden persoonlijk bediend.
Beste meneer Swarte, bedankt voor deze complimenten, ook namens het team van de bediening en de keuken. Wij zien u graag nog eens terug!
karinkim .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Op een vrijdag hier geluncht met groep van 6 personen. Het was druk waardoor men niet doorhad dat wij stonden te wachten totdat wij geholpen werden waar onze gereserveerde tafel stond. Drankje werd opgenomen wanneer lunch was gekozen. Wij hadden 3 verschillende broodjes, carpacio, zalm, kip. De broden waren zo hard dat snijden met een mes een uitdaging was. Verder was het simpel maar niet speciaal. Minimale opmaak. Biertjes heerlijk!
Bedankt voor je recensie. Het is inderdaad een drukke (vakantie)tijd! Wij proberen er alles aan te doen om iedereen zo snel als mogelijk te helpen, helaas duurt dit soms wat langer dan wij zouden willen. Voor wat betreft de broodjes; steakmessen zijn besteld! Wij hopen jullie nog eens terug te zien.
Nani27 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het pan is echt heel mooi.
De beer echt heel lekker
Het eten vond ik niet zo lekker. Het smaakt is niet voor mij.
Maar was een goed tijd op het terras.
Bedankt voor je recensie. Wat jammer dat het eten niet naar wens was. Wél blij te horen dat het bier goed smaakte en dat je genoten hebt op het terras. Het keukenteam kijkt ernaar uit je met een volgend bezoek enthousiaster te maken.
radhasoekhoe .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Lekkere lunch. Snelle en vriendelijke bediening.
Goed bereikbaar en gezellige ligging in Utrecht. Zeker tijdend shoppen.
Bedankt voor je recensie, we zien je graag nog eens terug! :)