Oudaen

Oudegracht 99 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Oudaen

Eten in het Stadskasteel

Oudaen is een echt kasteel in de binnenstad van Utrecht, om de hoek van CS en TivoliVredenburg. De sfeer is informeel en de menukaart biedt voor elk wat wils. De vriendelijke bediening doet er alles aan het je naar de zin te maken tijdens je ontbijt, kopje koffie, lunch, borrel en/of diner. Tip: probeer de huisgebrouwen bieren!

Meer informatie over restaurant Oudaen

Dichtbij het Centraal Station en verschillende buslijnen

- Ontbijt 09:00 - 17:00

6,6
BPLeendert .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Afgelopen zondag wezen borrelen en eten bij Oudaen. Service was snel voor onze grote tafel van 12 en eten was goed. Vooraf de salade met gerookte eendenborst was precies voldoende voor een voorgerecht. Erg lekkere eendenborst. Enige kanttekening was dat de dressing erg zoet was. Hoofdgerecht lamsrack. Je proefde de grill erg goed en dit was daardoor erg lekker. Hamburger was echter droog en doorbakken. Desondanks zou ik mensen zeker aanraden om hier een keer langs te gaan
Beste Leendert,

Bedankt voor je bericht, goed om te horen dat jullie lekker gegeten hebben! De kanttekeningen ga ik zeker doorgeven aan de keuken. Graag tot ziens.

Team Oudaen
bokkiebeah .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
High tea viel tegen. Verhouding zoet-hartig was niet goed en het was net te karig voor het geld dat je ervoor betaalt. Clotted cream was gewoon creme fraiche en je kreeg marmalade ipv jam bij je scone. sandwiches hadden nog korstjes en ook om extra theewater moesten we zelf vragen. We zijn erna nog maar een frietje gaan eten want het was niet genoeg om een avond op vol te kunnen houden.
Beste bokkiebea,

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze high tea. Had je de high tea gereserveerd? Zou je een mail kunnen sturen naar info@oudaen.nl onder vermelding van het referentienummer / datum en tijd van de reservering?

Groet, Team Oudaen
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het eten had best iets grotere porties kunnen zijn. Verder was het prima van kwaliteit. Wij zaten bij de deur, en daar is het wel wat kouder en luidruchtiger wanneer er mensen binnen komen.
Tafels mogen van mij ook best iets verder uit elkaar zodat je wat meer privacy hebt.
Beste Hanneke,

Bedankt voor je recensie. We gaan ermee aan de slag!
Graag tot ziens.

Groet, Team Oudaen
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
In een bijzondere ambiance / gebouw van een prima diner genoten
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Gisteren hier met zn 5en gegeten. Een iemand in ons gezelschap is allergisch voor gluten en had daarom van tevoren gebeld of zij hier glutenvrij kon eten. Dit was geen probleem. Toen we aan kwamen en zij vroeg wat ze van de menukaart kon bestellen bleek ze maar uit 2 van de vele hoofdgerechten te kunnen kiezen, de cote de beouf (500 gram vlees, daar moet je maar net zin in hebben) en de runderbavette. De rest was allemaal al vooraf gemarineerd en kon daarom niet aangepast worden, erg teleurstellend. De runderbavette die ze uiteindelijk bestelde was erg teleurstellend. De spareribs die een ander tafelgenootje had waren erg lekker. De rest van de hoofdgerechten waren prima, maar niet erg bijzonder. Daarnaast duurde het steeds wel iets te lang voor we bediend werden. Desondanks toch 10 punten voor de service, omdat wij na aangegeven te hebben dat de glutenvrije maaltijd echt niet goed was, deze volledig gratis kregen.
Het is wel een erg mooie locatie.
Beste Dominique,

Bedankt voor je recensie. Zou je ons een mailtje kunnen sturen met je telefoonnummer, waarin je verwijst naar dit bericht? Alvast bedankt.

albert V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Vanavond met collegae gegeten. Grote lange tafels en door akoestiek was praten met elkaar soms moeilijk. Het duurde een uur voordat voorgerecht werd geserveerd. Ik had zalm met citroenmayonaise; sla was niet aangemaakt, weinig smaak en fantasieloos. Na het voorgerecht duurde het ruim een uur voordat het hoofdgerecht kwam. Het eten was lauw. Ik had hertenbiefstuk waarbij spruitjes zouden worden geserveerd. Toen het gerecht kwam echter geen spruitjes, deze waren desgevraagd op. Ik vroeg korting op het gerecht maar niet gekregen. De friet was matig van smaak. Er zijn in Utrecht betere restaurants waar je voor minder geld beter kunt eten. Nooit meer Oudaen!
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Lunch was redelijk maar niet spectaculair. Erg leuk was dat de medewerkster heel veel moeite deed om te begrijpen wat ik vroeg rondom de Vitello. Ze haalde er nog een andere medewerker bij om toch maar zeker te zijn dat ze mijn wens kon honoreren.
Nienke K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prachtige locatie, super mooi uitzicht, maar wat een vergane glorie. Suffe inrichting, gerechten net zo inspiratie-loos als de menukaart zelf (zo'n dikke lederen snelhechter met ingeschoven A4-tjes). De eerste wijn die werd ingeschonken leek wel een 'proeverij slok'. Ik had er meer van verwacht.
hakan M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zelf gebrouwen bier washeerlijk. Ook de bitterballen. Alleen de bedienimg was beetje laks en erg laat.
Fijn dat je genoten hebt van ons huis gebrouwen bier. Vervelend om te horen dat de bediening niet naar wens was, daar gaan we zeker wat mee doen!

Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Lekker gegeten bij Oudaen. Op een leuke locatie, goed bereikbaar, een sfeervol restaurant met lekker eten en goede bediening!
Demina .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik had hele goede dingen gehoord over de high tea bij Oudaen en dus heel veel zin om met 3 vriendinnen hierheen te gaan. Helaas was ik op de dag van de reservering heel erg ziek geworden en kon ik niet mee. Super jammer natuurlijk!
Wat echter nog vervelender was: hoewel van te voren was vermeld dat één van ons er niet bij kon zijn, was het 'niet mogelijk' om de high tea voor 3 personen te bereiden. Er stond dan ook voor 4 personen op de rekening.
Zelf werk ik al jaren in de horeca en ik begrijp heel goed hoe vervelend het kan zijn als er minder gasten komen dan van te voren is aangegeven. Dit soort zaken hoort er echter bij als je werkzaam bent in de hospitality. Ik vind de 'oplossing' van Oudaen dan ook buitengewoon inflexibel en ongastvrij en met deze ervaring zal ik dan ook niet snel weer hier naar toe gaan.
Beste Demina,

Bedankt voor je bericht en vervelend om te horen dat dit op deze manier is gegaan. Zou je naar info@oudaen.nl kunnen mailen om welke reservering dit ging (datum, tijd, op welke naam)? Dan ga ik intern bekijken wat er precies is gebeurd en kan ik eventueel naar een passende oplossing voor je klacht zoeken.

Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Met alle collega's en partners hebben we bij Oudaen ons kerstdiner gevierd. Aangezien we met een grote groep waren, kregen we een beperkt keuzemenu. Extra dieetwensen waren geen probleem dus dat was prima. Het menu bood ook voor ieder wat wils. Wel moesten we van tevoren onze keuze doorgeven per gerecht. De avond verliep op die manier soepel en zonder vertragingen. We zaten in een mooie prive zaal boven in het pand. Sommige langere mensen moesten goed uitkijken voor de schuine balken wanneer zij aan tafel gingen. Ik vond het wel raar dat de tafels oneven gedekt waren terwijl we goed hadden aangegeven dat de meeste collega's een partner mee zouden nemen. De kwaliteit van het eten was eigenlijk niet zo heel goed. Vooraf had ik de carpaccio. Hier zat zoveel sla onder en zoveel saus overheen, dat je niet meer goed proefde of het vlees nu eigenlijk smaak had of niet. Als hoofdgerecht had ik het vis pannetje met saffraanrijst. De saffraanrijst was helaas gewoon droge witte rijst en het vis pannetje bevatte niet per se hele bijzondere stukjes vis, die vaak ook net iets te droog waren. Als toetje had iedereen hetzelfde: een glas met mouse en chocolade ijs, dit was wel lekker, maar niet bijzonder. Voor dit 3 gangen menu moest maar liefst 40 euro pp neergeteld worden. Echt een extreem slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap dat koken voor een grote groep lastig is en dat je dan wat simpelere gerechtjes krijgt, maar zorg dan echt dat de ingrediënten super zijn en doe de prijs met 10 euro pp omlaag. Ik zou hier niet snel terugkomen. Jammer, want de sfeer en de bediening zijn wel goed.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Ik ben 2 weken geleden met mijn moeder wezen eten bij Oudaen en het viel helaas erg tegen.

Allereerst moesten we lang wachten op het personeel; de menukaart kwam pas na 15 minuten, net als de drankjes. Het eerste gerecht werd pas na 40 minuten gebracht. Omdat we allebei hetzelfde gerecht kozen met frietjes, kregen we kennelijk ook maar 1 portie friet met een teleurstellende hoeveelheid mayo.

De salade was niet vers gemaakt en bovendien niet veel (het zat in een metalen??! bakje).

De kip was verder mals en de gegrilde groenten waren (voor zover vindbaar op het bord) precies goed gegrild.

Hoewel het eten niet slechts was, was de prijs (>25 pp) niet verhouding met de geleverde kwaliteit.

De inrichting is prachtig: er is veel aandacht besteed aan het creeeren van een Middeleeuwse look and feel. Het was er wel iets te donker naar mijn smaak; de tafelkaars kwam goed van pas om alles bij te lichten. De muziek (jaren '80 rock) stond te hard en paste niet bij de ambiance. Helaas was er weinig personeel op de vloer om te vragen of de muziek een tandje zachter mocht. Bij het krijgen van het hoofdgerecht kreeg ik gelukkig wel de kans het verzoek te doen. Het verzoek werd bijgevallen door andere gasten en de muziek ging toen snel zachter.

Absoluut dieptepunt van de avond was toen een dakloze meneer aan iedere tafel verscheen voor een bijdrage (hij verkocht ook rozen en hij had een polaroidtoestel om zijn nek). Hij stonk en leek ernstig verward. Het personeel negeerde hem en bij navraag bleek de man toestemming te hebben gekregen van de eigenaar om gedurende de hele avond meerdere rondjes te mogen maken en de gasten aan te spreken.

Daar heb ik niet de minste behoefte aan. Ik neem mijn visite de volgende keer liever naar een ander restaurant.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten, maar bestelling liet soms lang op zich wachten
Beste Eva, bedankt voor je recensie. Fijn om te horen dat jullie lekker hebben gegeten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat jullie lang hebben moeten wachten, onze excuses daarvoor. Wij hopen jullie nog eens te mogen ontvangen, en dan lopen wij nog een tandje harder! :)
Hanna1948 V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het restaurant beneden was vol dus op de 1ste verdieping gezeten
Was ook goed.
Beste Hanna, bedankt voor je recensie. Wat leuk dat jullie (bij toeval) boven terechtkwamen en dat jullie gezellig hebben gezeten. Graag tot snel!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met een groep vrienden hebben we na een leuke excursie en proeverij in de brouwerij gegeten in het restaurant. We hadden een arrangement met voor- en hoofdgerecht en een drietal drankjes. (bier uit eigen brouwerij)
Het voorgerecht was een prima smakende tomatensoep en een keuze uit drie hoofdgerechten. Mijn keuze, een kippetje, was goed bereid en heerlijk van smaak. Wel veel kluifwerk, maar dat hoort erbij. Als bijgerecht werd een salades en friet geserveerd. We hebben hier lekker gegeten in een fijne ambiance. Hoewel het een groot restaurant is is het toch warm en gezellig ingericht.
Een aanrader als je met een groep bent en aan een budget gebonden. Goede prijs-kwaliteit. Vriendelijke bediening.
Beste Piet, bedankt voor je bericht. Heel leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn. Wij geven de complimenten door en zien jullie graag nog eens terug!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Een mooi restaurant en het eten was lekker. De bediening liet wel te wensen over: de wachttijden waren erg lang en men had bijvoorbeeld geen oog voor lege glazen. Jammer.
Beste Jan, bedankt voor je recensie. Goed om te lezen dat het eten lekker was. Jammer dat jullie lang hebben moeten wachten en de bediening niet alle signalen heeft opgepikt. Wij nemen dit mee, bedankt voor deze punten. Graag tot ziens in Oudaen.
Hugootjoo .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
De gerechten waren prima op smaak en temperatuur. Prima carpaccio en kabeljauw, mooi nagerechtje met lemoncheesecake. De keukenbrigade verstaat haar vak!
Jammer dat dit en de mooie entourage een beetje teniet gedaan werd door de niet opgeleide bediening. Mooi maar dom meisje dat er niets van begrijpt. Menu's en lege glazen blijven op tafel. Bestek wordt ongeinteresseerd op tafel ge..... Gasten krijgen niet de gerechten zoals besteld etc. Tussen de gerechten zat teveel tijd.
Kortom, jammer, jammer....
Een beetje opleiding in het horecavak zou welkom zijn.
Fijn dat je genoten hebt van de gerechten die ons keukenteam voor je bereid heeft! Jammer dat je minder te spreken was over de medewerker bediening die je hielp. Het trainen van onze collega’s vinden we erg belangrijk, maar behoeft dus nog meer aandacht. Gelukkig werken we met alleen maar mooie mensen (van buiten én van binnen) die bovendien allemaal slim zijn zodat we ze vlot tot horecatoppers op zullen leiden!
marianne P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Buiten eten is altijd leuk. De stoelen zitten goed, het personeel is vriendelijk maar niet erg op de hoogte van de gerechten. Ik had de penne met paddestoelen, walnoten, tamme kastanjes, tiny peppers en brood. De paddestoelen en brood waren niet te vinden en een vraag aan de bediening leverde alleen een reactie op van : ja, wat raar. De tiny peppers gaven een lekkere smaak aan de pasta, niet heet maar wel wat pittigs. Prijs is aan de hoge kant voor een bord pasta (15,50) maar het smaakte goed.
Beste Marianne, bedankt voor je recensie. Jammer om te horen dat niet alles naar wens was. Goed nieuws: we hebben een nieuwe menukaart mét een nieuwe pasta. Kom je proeven?
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Teleurgesteld over de kwaliteit van het eten van oudaen.
De hamburger van partner was niet bijzonder lekker. Maar met mijn gerecht van kabeljauw werd echt de plank misgeslagen.
De rijst smaakte nergens naar. De groenten smaakte nergens naar. En ook de vis had geen smaak. Was het misschien te druk op het terras of is er niet goed nagedacht over dit gerecht.
Wat opviel was dat er veel toeristen zaten te eten. Tja die komen toch niet meer terug. Prijs kwaliteit is scheef.
Er zijn betere alternatieven voor een gezellig diner aan de gracht.
Het gerecht stond uiteindelijk niet op de rekening. Dat is dan wel weer heel netjes.
Bedankt voor je recensie. Wij vinden het erg jammer dat je niet lekker hebt gegeten. Begin september krijgen wij de nieuwe menukaart en nemen deze input zeker mee.