Oudaen

Oudegracht 99 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Oudaen

Eten in het Stadskasteel

Oudaen is een echt kasteel in de binnenstad van Utrecht, om de hoek van CS en TivoliVredenburg. De sfeer is informeel en de menukaart biedt voor elk wat wils. De vriendelijke bediening doet er alles aan het je naar de zin te maken tijdens je ontbijt, kopje koffie, lunch, borrel en/of diner. Tip: probeer de huisgebrouwen bieren!

Meer informatie over restaurant Oudaen

Dichtbij het Centraal Station en verschillende buslijnen

- Ontbijt 09:00 - 17:00

6,8

Jouw recensie over het restaurant Oudaen

Menno H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Bij het reserveren op de Iens website was NIET aangegeven dat het restaurant die avond gesloten was en dat we in het "cafe" moeten eten. Pas dit aan !!!!!
Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Zondag gegeten bij Oudaen. Ambiance is erg mooi maar eten ging mis. Dorade in zoutkorst van mijn vriend kwam veel later dan mijn kabeljauw waardoor mijn bord koud was geworden. De frites ontbraken nog maar zouden komen. Die werden vergeten. De salade is echt schandalig klein. Klacht gemeld maar er werd verder niets mee gedaan.
erwin J.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Plaatsje buiten onder de parasol gevonden, gezellig naast de gracht. We werden muzikaal verrast door twee langzaam voorbijvarende boten met een klein orkest erin. Super gezellig zo. Superfijne avond gehad zo.
jos V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening, prima keuken en goed bier van eigen brouwerij! Aanrader!
robert B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
geschikt om te lunchen en bij te praten met familie
Nathalie L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Mooi plek aan de oudegracht. De gerechten waren op zich prima van kwaliteit. Maar de hoveelheid van de groenten (salade) was minimaal.
BPLeendert .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Afgelopen zondag wezen borrelen en eten bij Oudaen. Service was snel voor onze grote tafel van 12 en eten was goed. Vooraf de salade met gerookte eendenborst was precies voldoende voor een voorgerecht. Erg lekkere eendenborst. Enige kanttekening was dat de dressing erg zoet was. Hoofdgerecht lamsrack. Je proefde de grill erg goed en dit was daardoor erg lekker. Hamburger was echter droog en doorbakken. Desondanks zou ik mensen zeker aanraden om hier een keer langs te gaan
Beste Leendert,

Bedankt voor je bericht, goed om te horen dat jullie lekker gegeten hebben! De kanttekeningen ga ik zeker doorgeven aan de keuken. Graag tot ziens.

Team Oudaen
Khoa D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Kwaliteit en service is jammer genoeg heel erg achteruit gegaan. Vorig jaar hebben wij ons fantastische trouwfeest hier gehad en daarom zou het een leuk idee zijn om ons 1ste jaar hier te vieren. We hadden in het restaurant gereserveerd, maar zaten uiteindelijk in het proeflokaal. Ze waren vergeten ons te informeren dat die op zondag niet geopend was.. terwijl ik dit nog nadrukkelijk had aangegeven. Het eten was zeer matig, risotto was droog, 1 brok zout en de lamsrack was doorbakken. Je kan goed merken dat het is overgenomen en Manon o.a. er niet meer werkt. Heel erg jammer het was echt een goed restaurant. Het idee om er een traditie van te maken om ieder jaar ons trouwerij hier te vieren laten we voor nu maar gaan.
ilona D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
High tea viel tegen. Verhouding zoet-hartig was niet goed en het was net te karig voor het geld dat je ervoor betaalt. Clotted cream was gewoon creme fraiche en je kreeg marmalade ipv jam bij je scone. sandwiches hadden nog korstjes en ook om extra theewater moesten we zelf vragen. We zijn erna nog maar een frietje gaan eten want het was niet genoeg om een avond op vol te kunnen houden.
Beste bokkiebea,

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze high tea. Had je de high tea gereserveerd? Zou je een mail kunnen sturen naar info@oudaen.nl onder vermelding van het referentienummer / datum en tijd van de reservering?

Groet, Team Oudaen
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het eten had best iets grotere porties kunnen zijn. Verder was het prima van kwaliteit. Wij zaten bij de deur, en daar is het wel wat kouder en luidruchtiger wanneer er mensen binnen komen.
Tafels mogen van mij ook best iets verder uit elkaar zodat je wat meer privacy hebt.
Beste Hanneke,

Bedankt voor je recensie. We gaan ermee aan de slag!
Graag tot ziens.

Groet, Team Oudaen
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
In een bijzondere ambiance / gebouw van een prima diner genoten
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Gisteren hier met zn 5en gegeten. Een iemand in ons gezelschap is allergisch voor gluten en had daarom van tevoren gebeld of zij hier glutenvrij kon eten. Dit was geen probleem. Toen we aan kwamen en zij vroeg wat ze van de menukaart kon bestellen bleek ze maar uit 2 van de vele hoofdgerechten te kunnen kiezen, de cote de beouf (500 gram vlees, daar moet je maar net zin in hebben) en de runderbavette. De rest was allemaal al vooraf gemarineerd en kon daarom niet aangepast worden, erg teleurstellend. De runderbavette die ze uiteindelijk bestelde was erg teleurstellend. De spareribs die een ander tafelgenootje had waren erg lekker. De rest van de hoofdgerechten waren prima, maar niet erg bijzonder. Daarnaast duurde het steeds wel iets te lang voor we bediend werden. Desondanks toch 10 punten voor de service, omdat wij na aangegeven te hebben dat de glutenvrije maaltijd echt niet goed was, deze volledig gratis kregen.
Het is wel een erg mooie locatie.
Beste Dominique,

Bedankt voor je recensie. Zou je ons een mailtje kunnen sturen met je telefoonnummer, waarin je verwijst naar dit bericht? Alvast bedankt.

albert V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Vanavond met collegae gegeten. Grote lange tafels en door akoestiek was praten met elkaar soms moeilijk. Het duurde een uur voordat voorgerecht werd geserveerd. Ik had zalm met citroenmayonaise; sla was niet aangemaakt, weinig smaak en fantasieloos. Na het voorgerecht duurde het ruim een uur voordat het hoofdgerecht kwam. Het eten was lauw. Ik had hertenbiefstuk waarbij spruitjes zouden worden geserveerd. Toen het gerecht kwam echter geen spruitjes, deze waren desgevraagd op. Ik vroeg korting op het gerecht maar niet gekregen. De friet was matig van smaak. Er zijn in Utrecht betere restaurants waar je voor minder geld beter kunt eten. Nooit meer Oudaen!
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Lunch was redelijk maar niet spectaculair. Erg leuk was dat de medewerkster heel veel moeite deed om te begrijpen wat ik vroeg rondom de Vitello. Ze haalde er nog een andere medewerker bij om toch maar zeker te zijn dat ze mijn wens kon honoreren.
Nienke K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prachtige locatie, super mooi uitzicht, maar wat een vergane glorie. Suffe inrichting, gerechten net zo inspiratie-loos als de menukaart zelf (zo'n dikke lederen snelhechter met ingeschoven A4-tjes). De eerste wijn die werd ingeschonken leek wel een 'proeverij slok'. Ik had er meer van verwacht.
Hakan M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zelf gebrouwen bier washeerlijk. Ook de bitterballen. Alleen de bedienimg was beetje laks en erg laat.
Fijn dat je genoten hebt van ons huis gebrouwen bier. Vervelend om te horen dat de bediening niet naar wens was, daar gaan we zeker wat mee doen!

Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Lekker gegeten bij Oudaen. Op een leuke locatie, goed bereikbaar, een sfeervol restaurant met lekker eten en goede bediening!
Demina .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik had hele goede dingen gehoord over de high tea bij Oudaen en dus heel veel zin om met 3 vriendinnen hierheen te gaan. Helaas was ik op de dag van de reservering heel erg ziek geworden en kon ik niet mee. Super jammer natuurlijk!
Wat echter nog vervelender was: hoewel van te voren was vermeld dat één van ons er niet bij kon zijn, was het 'niet mogelijk' om de high tea voor 3 personen te bereiden. Er stond dan ook voor 4 personen op de rekening.
Zelf werk ik al jaren in de horeca en ik begrijp heel goed hoe vervelend het kan zijn als er minder gasten komen dan van te voren is aangegeven. Dit soort zaken hoort er echter bij als je werkzaam bent in de hospitality. Ik vind de 'oplossing' van Oudaen dan ook buitengewoon inflexibel en ongastvrij en met deze ervaring zal ik dan ook niet snel weer hier naar toe gaan.
Beste Demina,

Bedankt voor je bericht en vervelend om te horen dat dit op deze manier is gegaan. Zou je naar info@oudaen.nl kunnen mailen om welke reservering dit ging (datum, tijd, op welke naam)? Dan ga ik intern bekijken wat er precies is gebeurd en kan ik eventueel naar een passende oplossing voor je klacht zoeken.

Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Met alle collega's en partners hebben we bij Oudaen ons kerstdiner gevierd. Aangezien we met een grote groep waren, kregen we een beperkt keuzemenu. Extra dieetwensen waren geen probleem dus dat was prima. Het menu bood ook voor ieder wat wils. Wel moesten we van tevoren onze keuze doorgeven per gerecht. De avond verliep op die manier soepel en zonder vertragingen. We zaten in een mooie prive zaal boven in het pand. Sommige langere mensen moesten goed uitkijken voor de schuine balken wanneer zij aan tafel gingen. Ik vond het wel raar dat de tafels oneven gedekt waren terwijl we goed hadden aangegeven dat de meeste collega's een partner mee zouden nemen. De kwaliteit van het eten was eigenlijk niet zo heel goed. Vooraf had ik de carpaccio. Hier zat zoveel sla onder en zoveel saus overheen, dat je niet meer goed proefde of het vlees nu eigenlijk smaak had of niet. Als hoofdgerecht had ik het vis pannetje met saffraanrijst. De saffraanrijst was helaas gewoon droge witte rijst en het vis pannetje bevatte niet per se hele bijzondere stukjes vis, die vaak ook net iets te droog waren. Als toetje had iedereen hetzelfde: een glas met mouse en chocolade ijs, dit was wel lekker, maar niet bijzonder. Voor dit 3 gangen menu moest maar liefst 40 euro pp neergeteld worden. Echt een extreem slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap dat koken voor een grote groep lastig is en dat je dan wat simpelere gerechtjes krijgt, maar zorg dan echt dat de ingrediënten super zijn en doe de prijs met 10 euro pp omlaag. Ik zou hier niet snel terugkomen. Jammer, want de sfeer en de bediening zijn wel goed.