Oudaen Restaurant (Stadskasteel)

Oudegracht 99 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Oudaen Restaurant (Stadskasteel)

Klasse en comfort in het stadskasteel

In Restaurant Oudaen beleef je Utrecht op z’n mooist! Al sinds 1296 is dit stadskasteel gevestigd in het stadshart van Utrecht. Het marmeren trappenhuis brengt je naar restaurant Oudaen waar de Frans-internationaal georiënteerde keuken spreekt in geuren en smaken. Het marmeren trappenhuis brengt je naar Restaurant Oudaen waar je, met uitzicht op de Domtoren, ongedwongen kunt genieten van de Frans- internationale keuken. Met de meest vriendelijke bediening!

Meer informatie over restaurant Oudaen Restaurant (Stadskasteel)

- Ontbijt 09:00 - 17:00

7,1
Lang
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten, maar bestelling liet soms lang op zich wachten
Beste Eva, bedankt voor je recensie. Fijn om te horen dat jullie lekker hebben gegeten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat jullie lang hebben moeten wachten, onze excuses daarvoor. Wij hopen jullie nog eens te mogen ontvangen, en dan lopen wij nog een tandje harder! :)
Hanna1948 V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het restaurant beneden was vol dus op de 1ste verdieping gezeten
Was ook goed.
Beste Hanna, bedankt voor je recensie. Wat leuk dat jullie (bij toeval) boven terechtkwamen en dat jullie gezellig hebben gezeten. Graag tot snel!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met een groep vrienden hebben we na een leuke excursie en proeverij in de brouwerij gegeten in het restaurant. We hadden een arrangement met voor- en hoofdgerecht en een drietal drankjes. (bier uit eigen brouwerij)
Het voorgerecht was een prima smakende tomatensoep en een keuze uit drie hoofdgerechten. Mijn keuze, een kippetje, was goed bereid en heerlijk van smaak. Wel veel kluifwerk, maar dat hoort erbij. Als bijgerecht werd een salades en friet geserveerd. We hebben hier lekker gegeten in een fijne ambiance. Hoewel het een groot restaurant is is het toch warm en gezellig ingericht.
Een aanrader als je met een groep bent en aan een budget gebonden. Goede prijs-kwaliteit. Vriendelijke bediening.
Beste Piet, bedankt voor je bericht. Heel leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn. Wij geven de complimenten door en zien jullie graag nog eens terug!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Een mooi restaurant en het eten was lekker. De bediening liet wel te wensen over: de wachttijden waren erg lang en men had bijvoorbeeld geen oog voor lege glazen. Jammer.
Beste Jan, bedankt voor je recensie. Goed om te lezen dat het eten lekker was. Jammer dat jullie lang hebben moeten wachten en de bediening niet alle signalen heeft opgepikt. Wij nemen dit mee, bedankt voor deze punten. Graag tot ziens in Oudaen.
Hugootjoo .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
De gerechten waren prima op smaak en temperatuur. Prima carpaccio en kabeljauw, mooi nagerechtje met lemoncheesecake. De keukenbrigade verstaat haar vak!
Jammer dat dit en de mooie entourage een beetje teniet gedaan werd door de niet opgeleide bediening. Mooi maar dom meisje dat er niets van begrijpt. Menu's en lege glazen blijven op tafel. Bestek wordt ongeinteresseerd op tafel ge..... Gasten krijgen niet de gerechten zoals besteld etc. Tussen de gerechten zat teveel tijd.
Kortom, jammer, jammer....
Een beetje opleiding in het horecavak zou welkom zijn.
Fijn dat je genoten hebt van de gerechten die ons keukenteam voor je bereid heeft! Jammer dat je minder te spreken was over de medewerker bediening die je hielp. Het trainen van onze collega’s vinden we erg belangrijk, maar behoeft dus nog meer aandacht. Gelukkig werken we met alleen maar mooie mensen (van buiten én van binnen) die bovendien allemaal slim zijn zodat we ze vlot tot horecatoppers op zullen leiden!
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Buiten eten is altijd leuk. De stoelen zitten goed, het personeel is vriendelijk maar niet erg op de hoogte van de gerechten. Ik had de penne met paddestoelen, walnoten, tamme kastanjes, tiny peppers en brood. De paddestoelen en brood waren niet te vinden en een vraag aan de bediening leverde alleen een reactie op van : ja, wat raar. De tiny peppers gaven een lekkere smaak aan de pasta, niet heet maar wel wat pittigs. Prijs is aan de hoge kant voor een bord pasta (15,50) maar het smaakte goed.
Beste Marianne, bedankt voor je recensie. Jammer om te horen dat niet alles naar wens was. Goed nieuws: we hebben een nieuwe menukaart mét een nieuwe pasta. Kom je proeven?
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Teleurgesteld over de kwaliteit van het eten van oudaen.
De hamburger van partner was niet bijzonder lekker. Maar met mijn gerecht van kabeljauw werd echt de plank misgeslagen.
De rijst smaakte nergens naar. De groenten smaakte nergens naar. En ook de vis had geen smaak. Was het misschien te druk op het terras of is er niet goed nagedacht over dit gerecht.
Wat opviel was dat er veel toeristen zaten te eten. Tja die komen toch niet meer terug. Prijs kwaliteit is scheef.
Er zijn betere alternatieven voor een gezellig diner aan de gracht.
Het gerecht stond uiteindelijk niet op de rekening. Dat is dan wel weer heel netjes.
Bedankt voor je recensie. Wij vinden het erg jammer dat je niet lekker hebt gegeten. Begin september krijgen wij de nieuwe menukaart en nemen deze input zeker mee.
Jaco_bouwman .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Mooie lokatie en lekker eten. Prima lunch gehad. Personeel was vriendelijk.
Wel had de bediening sneller kunnen bedienen, dan had ik daar ook een 8 voor gegeven.
Joost E.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteren hier de lunch genoten. Prettig is dat er de gehele dag ook gerechten van de dinerkaart worden geserveerd. Mijn tafelgenoot had een heerlijke Cote de boeuf, ik zelf een rijkelijk belegde seafood sandwich. Chapeau! Wij komen snel weer.
Bedankt voor de complimenten, tot snel weer!
Hamswarte .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen weekend met 75 personen van een buffet genoten bij Oudaen.
Het eten en drinken was heerlijk en de bediening was geweldig: alle mensen met diëten werden persoonlijk bediend.
Beste meneer Swarte, bedankt voor deze complimenten, ook namens het team van de bediening en de keuken. Wij zien u graag nog eens terug!
Karinkim .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Op een vrijdag hier geluncht met groep van 6 personen. Het was druk waardoor men niet doorhad dat wij stonden te wachten totdat wij geholpen werden waar onze gereserveerde tafel stond. Drankje werd opgenomen wanneer lunch was gekozen. Wij hadden 3 verschillende broodjes, carpacio, zalm, kip. De broden waren zo hard dat snijden met een mes een uitdaging was. Verder was het simpel maar niet speciaal. Minimale opmaak. Biertjes heerlijk!
Bedankt voor je recensie. Het is inderdaad een drukke (vakantie)tijd! Wij proberen er alles aan te doen om iedereen zo snel als mogelijk te helpen, helaas duurt dit soms wat langer dan wij zouden willen. Voor wat betreft de broodjes; steakmessen zijn besteld! Wij hopen jullie nog eens terug te zien.
Nani27 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het pan is echt heel mooi.
De beer echt heel lekker
Het eten vond ik niet zo lekker. Het smaakt is niet voor mij.
Maar was een goed tijd op het terras.
Bedankt voor je recensie. Wat jammer dat het eten niet naar wens was. Wél blij te horen dat het bier goed smaakte en dat je genoten hebt op het terras. Het keukenteam kijkt ernaar uit je met een volgend bezoek enthousiaster te maken.
Radhasoekhoe .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Lekkere lunch. Snelle en vriendelijke bediening.
Goed bereikbaar en gezellige ligging in Utrecht. Zeker tijdend shoppen.
Bedankt voor je recensie, we zien je graag nog eens terug! :)
Pura Vida .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een heerlijke avond in het restaurant gehad. Bediening is attent en vlot. De gerechten kwamen ook snel en goed door. Hoofdgerechten de cote de boeuf en de dorade in zeezout zijn helemaal top. Afgerond met een heerlijke grand dessert! Voor herhaling vatbaar.
Bedankt voor de complimenten! We zien je graag nog eens terug.

Reactie van proever:

Tot morgenavond!!
Mvvonno .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Even geleden heb ik bij Oudaen gegeten, in het restaurant op de 1e etage. Allereerst: wouw wat een waanzinnige locatie! Het grand café kende ik wel voor een snelle hap, maar in het restaurant boven was ik niet eerder geweest. Ik eet vegetarisch, en daarom ben ik altijd wel kritisch over de vega opties op de kaart. Hier was hier positief verrast! Eindelijk eens wat anders (aardpeer, spring rolls en gnocchi). Je zit er lekker rustig en de bediening is persoonlijk en vlot. Ze vertelde me ook dat er elk seizoen een nieuw menu buiten de kaart om is, dus zeker een reden om hier 4 keer per jaar terug te komen!
Marike S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Ik ben inmiddels drie keer wezen lunchen bij Oudaen en ben er niet erg over te spreken. Afgelopen weekend hier het broodje blauwe kaas gehad, maar hier miste de granaatappelpitjes. Ook de garnering (blaadje ijsbergsla en tomaatje) was bij elk broodje aan tafel precies hetzelfde, erg inspiratieloos! Bovendien doen de ijsbergsla en tomaten de smaakcombinatie van dit broodje geen goed. De prijzen zijn dubbel van wat ik hier voor zou over hebben.

De bediening is snel, maar niet echt persoonlijk. Gelukkig heeft het gebouw een mooie uitstraling, dus dat helpt mee. Ik hoop van harte dat het Oudaen lukt om de kaart te moderniseren want anders kom ik hier niet meer terug.
Wat jammer dat je niet enthousiast bent over je ervaring bij Oudaen. Bedankt voor de kritische noot, wij staan weer op scherp!
Isy V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Flexibel personeel. Men stond toe dat ik een tussengerecht, tonijn, als hoofdgerecht nam. Eten was redelijk. Beetje fantasieloos, maar zeker niet slecht.
We waren met een groep. Storend was dat midden tijdens de speech tot tweemaal toe een perosoneelslid zich opdrong en over het menu begon te overleggen.
Slechte akoestiek. Zeer moeilijk om elkaar te verstaan. Ook keek een aantal mensen tussen 18:30 en 19:00 uur pal tegen de zon in. Er is geen zonwering.
Bedankt voor je recensie. Jammer dat niet alles naar wens is geweest. Wij zullen extra alert op de benoemde punten. Voor wat betreft de zonwering: helemaal mee eens. Omdat Oudaen een monumentaal pand is, hebben we helaas te maken met bepaalde beperkingen. Gelukkig hebben we ook een terras op straat- en werfniveau, mocht de zon zich weer laten zien :). Graag tot een volgende keer!
Tertia W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Vandaag geluncht op de begane grond. Je kunt de hele dag van de hele kaart bestellen. Ook vegetarische opties. Ik nam een zeer smakelijke flammkuchen. Het was niet enorm veel, maar hij stond ook bij de voorgerechten, dus dit had ik kunnen weten eigenlijk. Mijn tafelgenoot nam een club sandwich, die was enorm.
Goedkoop is het niet. Vriendelijk en snel personeel.
Het was druk bezet met de lunch, en ook heel wat tafels gereserveerd.
Dank voor je bezoek en je positieve feedback! Graag tot een volgende keer, dan regel ik een extra stukje flammkuchen voor nog langer eetplezier :)
Beryl .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
De kip was bedroevend slecht. Prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken.
We hebben hier feedback over gegeven maar werd als incident beschouwd. Werd niets meegedaan. Aanfluiting...
Wat ontzettend jammer dat u geen 'kiplekkere' ervaring heeft gehad bij ons. We hebben een nieuwe kaart, dus komt u snel nog eens proeven? Het drankje bieden wij u graag aan!
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisterenavond op uitnodiging gegeten bij dit restaurant. Voor mij de eerste keer. Bij binnenkomst werden we opgevangen in de hal door een vriendelijke dame. We werden naar de tafel gewezen waar reeds een deel van de partij aanwezig was. Binnen enkele minuten stonden de drankjes op tafel. Toen vervolgens de muziek beduidend harder gezet werd, (19.30 uur) werd het moeizamer om gesprekken te voeren en te volgen. We zijn verhuisd naar boven, wat een verschil! Ruime plaatsen, rustige achtergrond muziek, voor mij een verademing. We kregen de menukaart en de wijnkaart. Beide gewoon goed, niet erg verrassend . Na het opnemen van de bestelling duurde het te lang voor voorgerechten op tafel kwamen. Tandoori zalm, lekkere verse zalm, de smaken op het bord pasten goed bij elkaar. Een smakelijk voorgerecht! Het gekozen tussengerecht kwam sneller. Kalfswang met krokant gebakken zwezerik, de kalfswang was lekker mals en de zwezerik ook echt krokant. Smakelijk! De bediening kwam tussendoor de wijn bijschenken. Het lange wachten ook weer voor het hoofdgerecht, een hertenbiefstuk, een goed stuk vlees, gebakken zoals gevraagd. Als laatste een dubbele espresso met een likeurtje na.
Voor mij een prima avond! Een mooi goed restaurant in een geweldig pand! De bediening attent, de tafelgenoten erg gezellig. Lekker eten en goede wijn. De tijden tussen de gangen zijn een aandachtspunt evenals het muziekvolume beneden.
Wat mij betreft een absolute aanrader!