Oudaen Proeflokaal (Stadskasteel)

Oudegracht 99 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Oudaen Proeflokaal (Stadskasteel)

Eten als een ridder

Het grand-café of proeflokaal van Oudaen zit op de begane grond waar ooit de ridderzaal van het kasteel in vestigde. In deze acht meter hoge ruimte kun je de hele dag door ontbijt, lunch en diner bestellen, want het is altijd tijd voor ravioli, spareribs en brood met kroketten! In deze heerlijk informeel sfeer heb je ook nog uitzicht op de Dom toren, terwijl je op het werfterras geniet van alles wat langs komt op de gracht.

Meer informatie over restaurant Oudaen Proeflokaal (Stadskasteel)

Goed

Maandag t/m zondag vanaf 09:00

Voordelig
Erg rumoerig
Erg lang
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Vanochtend wilden we gezellig ontbijten. We bestelden een uitsmijter met ham en kaas. Alles meegebakken. Toen we ze kregen waren ze lauw, het ei was eerst gebakken daarna was de ham erop gelegd en de kaas erop gesmolten. We hebben dit niet opgegeten. We hebben dit aangegeven bij de bediening bij het afrekenen. Ze gaf aan dit op te nemen met de keuken maar we moesten wel gewoon betalen. Wat een slechte oplossing voor de slechte service! Zo'n mooi gebouw met deze manier van werken. Jammer en nooit meer!
Jammer om jullie reactie te lezen. Kan het zijn dat dit een maand of twee geleden was?
Jullie klacht bereikte ons helaas pas nadat er betaald was en er geen opening leek om het anders op te lossen. Ik nodig jullie dan ook graag uit voor een perfecte uitsmijter op onze kosten.
Thomas G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Poeh, geen goeie ervaring. Laten we met het positieve beginnen. Het bier van de tap is lekker. Als je een pils bestelt, krijg je de pilsner die ze zelf brouwen, welke goed smaakt. Daarna voor- en hoofdgerechten besteld. Voorgerechten kwamen na een half uur en waren ruim, dus mocht je niet heel veel trek hebben, kan je met een voorgerecht wel toe.
Toen de borden van het voorgerecht weg waren gehaald, hebben we welgeteld één uur en drie kwartier (!) op ons hoofdgerecht moeten wachten. We hebben gevraagd waar het bleef, blijkt dat de bediening vergeten is het hoofdgerecht door te geven.
Toen we het hoofdgerecht kregen (waaronder 4 bavette), was geen enkel stuk goed gebakken. We hebben 3 rare besteld, 1 medium. We kregen 3 medium en de bediening had de bestelling verkeerd opgenomen, waardoor er nog één well done doorkwam. Toen we die terug wilden sturen, kregen we doodleuk van de bediening te horen dat we het maar op moesten eten en als het niet lekker was, dat we dat dan maar aan moesten geven. Verder waren de gerechten die we kregen op dat na wel goed op smaak. Het is m.i. wel heel apart dat als er door de keuken/bediening een fout wordt gemaakt, er ook nog eens met de gast in discussie gegaan wordt.
Verder kon er alleen een "excuses voor het wachten" en "heeft het allemaal gesmaakt" vanaf.
Zelf werk ik als kok in een restaurant en ik schaam me best voor hoe het er bij Oudaen aan toe gaat. Laten we hopen dat dit door omstandigheden zo gaat en niet standaard praktijken zijn
Fijn dat je onze Linteloo Gold lekker vond! De herfstbock uit eigen brouwerij zal je misschien ook wel aanspreken.
Jammer dat de communicatie en timing nogal te wensen over lieten. Dat is zéker niet de usance. Mogen wij je een bockbiertje aanbieden bij een volgend bezoek aan Oudaen? Wij zijn overigens nog op zoek naar versterking van onze keukenbrigade. Interesse?
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goed gegeten, goed bediend, goed gezeten. Het pand is fraai evenals de aankleding. Sublieme ligging aan de Oude Gracht. De bediening is attent, informeel en vriendelijk. Op het eten valt weinig aan te merken, maar raffinement ontbreekt. Ik zou investeren in een topkok.
Bedankt voor je bezoek en positieve woorden! De vacature voor zelfstandig werkend kok staat nog steeds uit, zegt het voort!
RosaX .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Oudaen, binnen op het "verhoog" gezeten met uitzicht op het opvallende schilderij ! Witte wijn was prima, voorgerechten ook, bediening attent, kwam vaak genoeg langs, goede prijs/kwaliteit verhouding. En het is natuurlijk een geweldig sfeervol pand !
Hi Rosa, wat leuk dat je zo enthousiast bent! We zien je graag nog eens terug.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Van de lunchkaart kozen we de geitenkaassalade (groot) en de bietenburger met patat. De geitenkaassalade was best lekker, maar veel te weinig om als volwaardige maaltijdsalade te kunnen dienen. Te weinig vullende groente: voornamelijk sla, enkele oerpeenkrullen en 4 kleine truffelaardappelchipjes. Daarbij een minuscuul broodje. Wel een royale portie geitenkaas overigens. Na afloop had ik dus nog trek. Dan is 13,50 euro wel erg makkelijk verdiend. Ik heb het de serveerster gemeld, en ze ' zou het doorgeven'. De bietenburger smaakte op zich wel goed, maar was iets te hard gebakken, de randen waren hard en taai. De puntzak patat was lekker. De bediening was correct, maar door de drukte was het contact vrij routinematig. We zaten heerlijk op het terras met leuk zicht op de voorbijvarende bootjes in de gracht. Een mooi plekje. We zullen nog wel eens terugkomen bij Oudaen voor hun eigen gebrouwen bier, want dat is top, maar lunchen gaan we hier echt niet meer doen.
Hartelijk bedankt voor je recensie. Jammer dat de maaltijden niet voldeden aan jullie verwachtingen. Wij zijn samen met de keukenbrigade bezig met een nieuwe menukaart en zullen deze punten hier zeker in meenemen. Wij nodigen jullie t.z.t. graag uit voor een lunch met een huisgebouwen biertje van het huis!

Reactie van proever:

Dank voor jullie reactie. Wij waarderen jullie aanbod zeer! Veel succes met de nieuwe kaart en tot ziens!
Mizzmilly .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het eten was echt super het zelfde als de bediening heel vriendelijk en behulpzaam het enige minpuntje..ik had online via IENS gereserveerd maar dat was op de 1 of andere manier niet aangekomen gelukkig hadden ze nog plek boven dus dat mocht de pret niet drukken :) echt een aanrader om daar te eten wij zijn er vaker geweest.
Bedankt voor je recensie en de complimenten! We zijn sinds kort overstapt naar reserveren via Iens, dus het was nog even wennen. Als het goed is komen alle reserveringen nu goed aan! Ik stel voor om het nog eens te proberen ;). Graag tot snel!

Reactie van proever:

Ooh dan komt dat de volgende keer helemaal goed..maar wat ik al zei de rest was echt helemaal TOP en er komt zeker een volgende keer.
Tom A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Via Internet gereserveerd. Mooie tafel op 'verhoog' achter in prachtige zaal bij het raam. Tijdens Dodenherdenking 2 minuten stilte!!
Penne was goed. Kippetje nogal droog. Dorade in zoutkorst goed. Frieten ok. Eén bakje sla wel erg karig.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben hier heerlijk vertoefd voor een concert op afgelopen vrijdagavond. Leuke, afwisselende kaart met redelijk wat keuze. Ik nam de dorade in zoutkorst die voortreffelijk was, tafelgenoten bavette die heerlijk mals was en kip op provençaalse wijze die goed in de smaak viel. Het huisgebrouwen bier was een verademing. Bediening op de juiste momenten aanwezig, meedenkend en sympathiek. De jongeman die ons hielp was goed bezig met zijn vak!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Oudaen blijft toch altijd een heerlijke plek in Utrecht om te borrelen, of te eten. Al in mijn studententijd dronken we hier met regelmaat een Oudaen, en nog steeds is het een heerlijke plek om met of zonder de kinderen wat te drinken, en desgewenst te eten. Op deze zaterdagmiddag zijn we met z'n tweeen en is er precies nog een tafeltje voor twee beschikbaar. Na de borrel besluiten we ook een hapje te eten. Studenten verzorgen de bediening en doen dit spontaan en goed. Soms is het wel druk. Dan is het even wachten en vragen om de aandacht van de bediening. Het eten is simpel en goed. Het restaurant dat op de boven verdieping is gelegen is qua eten en sfeer een klasse hoger, en ook een aanrader!