Oud Zuid

Johannes Verhulststraat 64 1071 Amsterdam Nederland Kaart
31-206766058

Over restaurant Oud Zuid

Puur eten

In dit eigentijdse restaurant geniet je van pure klassiekers bereid van duurzame en biologische ingrediënten. Geen gedoe op je bord, maar eerlijke, pure gerechten met enorm veel smaak om tijdens lunch of diner geen genoeg van te krijgen. Je proeft de liefde en zorg die in het eten worden gestopt.

Meer informatie over restaurant Oud Zuid

- Ontbijt 10:00 - 12:00

Maggan64 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gezellig restaurant met uitmuntende service en heerlijke gerechten. Er wordt goed rekening gehouden met concertgangers, door zowel de vlotte keuken als de attende bediening. Het enige minpuntje was dat er erg veel kou binnenkwam bij het raam en via de voortdurend openstaande deur. Zorg er dus voor dat je niet in de buurt van een raam of deur zit in de winter.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk geluncht met Bisque en Scholfilet afgeblust met twee glazen Grüner Veltliner. Espresso toe. Met z'n tweeën voor € 100.--
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gezellig tentje in oud zuid met gelijknamige naam. Ontvangst is vriendelijk, simpele indeling, geeft goed weer hoe de sfeer is. Voorgerecht soep was goed, witte vis kabeljauw niet speciaal en iets te droog gebakken.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Verrukkelijk gegeten, de 2 seizoenmenu's waren beide goddelijk lekker. De bediening was heel fijn, flexibel, meedenkend, en met leuke humor. Er werd een extra bijzet tafeltje gebruikt voor het opdienen, wat een aangename rust gaf. Verder werden we heerlijk met rust gelaten. Je kon elkaar prima verstaan, de muziek was heel fijn zacht op de achtergrond. De prijs was ook prima. Al met al een echte aanrader voor ieder die echt lekker wilt eten in een fijne ambiance. Tot ziens! fam Kaptein - Hughes uit Delft
Bertjan-sneller S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een heerlijk wild menu, mooi geserveerd vanaf een mooi blad op een schraag.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Akoestiek was - naast uiteraard de kwaliteit van het eten - een belangrijke factor voor de keuze op Oud Zuid. Het eerste gedeelte van het restaurant heeft een hoog plafond en een stenen vloer. De aanduiding "rustig'' was ver bezijden de waarheid. Wellicht is het tweede, hoger gelegen gedeelte met houten vloer aangenamer.
De Livar-worst en de entrecote waren perfect, de witte chocolade mousse vrij zoet en het totaal toch wel wat aan de prijs.
En dan de weinig emancipatoire veronderstelling op de kaart dat vrouwen minder vlees eten dan mannen: "ladies/gentlemen’s cut". Dit los van het feit, dat er gelukkig ook mannen zijn, die het hier aan vrouwen toebedeelde gewicht al veel te veel vinden. Niet doen, zo'n onderscheid!
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een verrassende kaart! Zowel het wild- als het vismenu waren subtiel, fantasievol en heerlijk. Lekker bier en goede wijn. Een volgende keer bestellen we er een schaaltje groente bij. Sfeervolle locatie met mooie details, zoals de klaproosmuur en bordjes van leisteen.
Linus H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk rustig gelunched, ook qua akoestiek, al waren er op dat moment ook niet vele mensen in de zaak. De broodjes smaakten bijzonder goed, en de bediening was hoffelijk en snel.
Erik-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
De naam zegt het al Oud Zuid ligt midden in Oud Zuid, tussen het Concertgebouw en de Cornelis Schuytstraat. Er hangt een gemoedelijke, niet opgeprikte sfeer. Veel buurtbewoners. Op dit moment bieden ze een perfect 4-gangen wildmenu aan voor ¢32,50. Heerlijke hazenpeper en lekkere kazen zijn onderdeel van het menu. De wijnkaart is uitgebreid en gevarieerd. Ook de wijnen zijn goed geprijsd. Het personeel is attent en voorkomend.
Loes20 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
heerlijk wild diner, heel verzorgd en goed personeel. Een voorval waar niemand iets aan kon doen is goed opgepakt met een aangeboden koffie met limoncello!!
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Vriendelijke en behulpzame bediening; prijs/kwaliteitverhouding is goed. Prima gelegenheid om te dineren voor een concert. Thijs , september 2016
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Prima gegeten en de keuken was ons zeer ter wille, omdat we weinig tijd hadden, hadden kaarten voor Cosi Fan Tutte in het Concertgebouw.
Mevr-V .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heeft kreeftenmenu gekozen, gezien de prijs geen hoge verwachtingen en dat klopte, maar wat jammer was dat met name het tweede gerecht niet op smaak was en de ravioli van structuur ook niet zoals je het wilt. Het nagerecht was in potentie leuk, yoghurtijs en goede olijfolie als combi is echt heerlijk, maar de olijf olie was minimaal aanwezig, waardoor het nog saai was. Bereiding van de kreeft en de boter waren overigens prima. Maar bijgerechten weer volkomen random en saai. En bij het voorgerecht bevatte de bordjes niet dezelfde afwerking, bij mij ontbrak het takje groen en bij mijn tafel genoot de zout schilfers. De truffel hadden ze ook achterwege kunnen laten, niets van gemerkt.

Service, heel medium, nadat de fles wijn en water leeg was werd ons niet meer gevraagd of we nog iets wilden drinken terwijl dit halverwege de kreeft was. De timing van het uitserveren van de gerechten was ook wonderlijk, eerste twee gerechten heel snel, daarna prima maar het nagerecht duurde weer een eeuwigheid. (Of leuk dat zo door onze droge keeltjes, nee natuurlijk niet).

Prima plekken op het terras in de schaduw. De WC binnen is een beetje een oude bende.

Mhoff11 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
De coquille/ tonijn/garnalen schotel met groenten was overheerlijk. De BBQ groenten schotel -koolhydraat vervanger- kwam echt nadat onze gerechten al waren genuttigd. De excuses kwamen samen met het gerecht, dat wel. We vonden 2 hoofdgerechten, 1 fles water, 2 glazen wijn en 2 kopjes koffie voor 80 euro wel aan de prijs.
De duo tafeltjes waarbij 1 persoon op de bank zit en 1 persoon op een stoel zijn wat onhandig gepositioneerd. Aan de midden tafel zit je op het scheidingsvlak van twee banken enigszins oncomfortabel. De sfeer was easy-going, wat fijn is in Zuid en geen zien/gezien publiek, wat ook fijn is in Zuid.
Handr .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met 12 pp gegeten voorafgaand aan concert in Concertgebouw . Gekozen voor 4 gangen kreeft (maand) menu . Mooi opgediend, heerlijk, goede wijntip. Om kwart voor 8 klaar zoals afgesproken . Zelfs nog tijd gehad voor een espresso zonder gevoel van haast. Strakke organisatie vanuit de keuken, Fijne bediening. Aanrader
Mareintje .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voor ons is Oud-Zuid een sentimental journey en alleen al daarom is het geweldig om daar samen te eten. Lekker op de grote rode bank zitten, prima wijn, heel goede en vriendelijke service en lekker eten. Wij aten het kreeft-menu, de kwaliteit daarvan was niet uitzonderlijk goed. Prima en geen echte klacht, wat mij betreft ook niet echt bijzonder. Dat vind ik ook niet gek, omdat de prijs daarvoor te laag is. Al met al een fijne ervaring.
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk kreeftenmenu op gezellig terras met vriendelijke bediening en een uitstekende rosé voor een schappelijke prijs.
Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijke lunch genoten bij Oud Zuid. De bediening is over het algemeen erg vriendelijk en professioneel, maar een enkele keer erg slecht. Gisteren was de bediening enorm goed; attent, snel, vrolijk en professioneel. We namen voor- en hoofdgerecht: salade Nicoise was erg 'rijk' en prima vers. Het voorafje uit het kreeftmenu was verrassend van smaak, met -hoe kan het anders- kreeft als basis. Daarna beiden de ravioli met kreeft genomen, maar besteld als hoofdgerecht. Een van mijn ravioli's was wat waterachtig (kookvocht), de andere was heerlijk, zo ook de saus. Koffie na. Een niet al te ingewikkelde, maar lekkere en aangename lunch.
Iens B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Een van de weinige terrassen van Amsterdam Zuid waar je nog in alle rust en zonder pretenties tijdens de lunch kunt zitten. Zeker nu het zo warm is. Heerlijke salade niçoise met verse tonijn gegeten. Dik in orde. Een blijvertje.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Samen met mijn broer kennis gemaakt met dit sfeervolle restaurant in mijn eigen woonbuurt. Kaart is overzichtelijk met een mooi aanbod met heerlijke combinaties, ook het drie-gangen menu voor een aantrekkelijke prijs. Ik ben begonnen met een heerlijke Sauvignon Blanc en daarna de gestoomde zalm in een romige citroensaus met pasta. Het was perfect bereid met geweldige smaken. De inrichting kan met iets meer comfort en de bediening met iets meer attentie, gewoon kijken naar de tafels. Samengevat een fijn, ongedwongen restaurant met een bijzonder goede keuken.