Oud Zuid

Johannes Verhulststraat 64 1071 Amsterdam Nederland Kaart
31-206766058

Over het restaurant Oud Zuid

Puur eten

In dit eigentijdse restaurant geniet je van pure klassiekers bereid van duurzame en biologische ingrediënten. Geen gedoe op je bord, maar eerlijke, pure gerechten met enorm veel smaak om tijdens lunch of diner geen genoeg van te krijgen. Je proeft de liefde en zorg die in het eten worden gestopt.

Meer informatie over restaurant Oud Zuid

maule .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Oud Zuid. Er is genoeg variatie op de kaart en normaal zijn wij niet zo van de vaste menu's maar het Gourmand Menu zag er goed uit dus zijn we daar toch voor gegaan. De gerechten zijn mooi opgemaakt en je proeft zeker dat alles super vers is, dus wij waren blij met onze keuze. Wij hebben een mooie avond gehad en komen hier zeker nog een keer terug.
Gaby R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd met vrienden in restaurant Oud-Zuid. Het eten, de wijn, de informele en warme sfeer van het restaurant en de service zorgden ervoor dat wij vieren ontzettend hebben genoten. Hier komen we zeker terug.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Goedkoop is dit leuke restaurantje in Oud-Zuid zeker niet. Het eten zou wel beter moeten zijn voor de prijs-kwaliteitsverhouding.
De Frieten bij de Entrecote waren zo zout dat ik een extra cola moest bestellen om te blussen. Bij de Zeebaars werd verder niets opgediend. Daar had ik blijkbaar een side order moeten plaatsen maar de jonge, vriendelijke serveerster had me daar niet in geadviseerd.
Marco I.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Eerste dag van de nieuwe kaart vertelde de chef en gelijk een paar heerlijke klassiekers op de kaart zien staan! Langoustine met ei en truffel... zwezerik met kalfswang. Ben te lang niet niet bij Oud Zuid geweest maar kom snel weer terug!
lieke S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
Alexine B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
het was een leuke avond. Maar wij voelden ons soms uit de loop van de bediening... Geen reden om nog een keer te komen, maar t viel wel op..
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Lekker gegeten bij Oud Zuid. Zwijnenham, fazant met zuurkool, Hollandse kazen. Een glas goede pinot noir erbij en de zachte grappa bij de koffie.
Leni V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
erg vriendelijk personeel, goede locatie vlak bij concertgebouw hoofdmaaltijd veel en machtig, rest was prima
als we weer in Amsterdam zijn gaan we wellicht nog een keer
rust171 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
prettige lunch, behulpzame bediening, goede wijnkeuze. Porties aan de ruime kant. kaartkeuze aan de kleine kant.

aan te bevelen
Maggan64 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gezellig restaurant met uitmuntende service en heerlijke gerechten. Er wordt goed rekening gehouden met concertgangers, door zowel de vlotte keuken als de attende bediening. Het enige minpuntje was dat er erg veel kou binnenkwam bij het raam en via de voortdurend openstaande deur. Zorg er dus voor dat je niet in de buurt van een raam of deur zit in de winter.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk geluncht met Bisque en Scholfilet afgeblust met twee glazen Grüner Veltliner. Espresso toe. Met z'n tweeën voor € 100.--
JOHANNES V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gezellig tentje in oud zuid met gelijknamige naam. Ontvangst is vriendelijk, simpele indeling, geeft goed weer hoe de sfeer is. Voorgerecht soep was goed, witte vis kabeljauw niet speciaal en iets te droog gebakken.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Verrukkelijk gegeten, de 2 seizoenmenu's waren beide goddelijk lekker. De bediening was heel fijn, flexibel, meedenkend, en met leuke humor. Er werd een extra bijzet tafeltje gebruikt voor het opdienen, wat een aangename rust gaf. Verder werden we heerlijk met rust gelaten. Je kon elkaar prima verstaan, de muziek was heel fijn zacht op de achtergrond. De prijs was ook prima. Al met al een echte aanrader voor ieder die echt lekker wilt eten in een fijne ambiance. Tot ziens! fam Kaptein - Hughes uit Delft
Bertjan-sneller S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een heerlijk wild menu, mooi geserveerd vanaf een mooi blad op een schraag.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Akoestiek was - naast uiteraard de kwaliteit van het eten - een belangrijke factor voor de keuze op Oud Zuid. Het eerste gedeelte van het restaurant heeft een hoog plafond en een stenen vloer. De aanduiding "rustig'' was ver bezijden de waarheid. Wellicht is het tweede, hoger gelegen gedeelte met houten vloer aangenamer.
De Livar-worst en de entrecote waren perfect, de witte chocolade mousse vrij zoet en het totaal toch wel wat aan de prijs.
En dan de weinig emancipatoire veronderstelling op de kaart dat vrouwen minder vlees eten dan mannen: "ladies/gentlemen’s cut". Dit los van het feit, dat er gelukkig ook mannen zijn, die het hier aan vrouwen toebedeelde gewicht al veel te veel vinden. Niet doen, zo'n onderscheid!
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een verrassende kaart! Zowel het wild- als het vismenu waren subtiel, fantasievol en heerlijk. Lekker bier en goede wijn. Een volgende keer bestellen we er een schaaltje groente bij. Sfeervolle locatie met mooie details, zoals de klaproosmuur en bordjes van leisteen.
Linus H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk rustig gelunched, ook qua akoestiek, al waren er op dat moment ook niet vele mensen in de zaak. De broodjes smaakten bijzonder goed, en de bediening was hoffelijk en snel.
Erik-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
De naam zegt het al Oud Zuid ligt midden in Oud Zuid, tussen het Concertgebouw en de Cornelis Schuytstraat. Er hangt een gemoedelijke, niet opgeprikte sfeer. Veel buurtbewoners. Op dit moment bieden ze een perfect 4-gangen wildmenu aan voor ¢32,50. Heerlijke hazenpeper en lekkere kazen zijn onderdeel van het menu. De wijnkaart is uitgebreid en gevarieerd. Ook de wijnen zijn goed geprijsd. Het personeel is attent en voorkomend.
loes20 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
heerlijk wild diner, heel verzorgd en goed personeel. Een voorval waar niemand iets aan kon doen is goed opgepakt met een aangeboden koffie met limoncello!!
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Vriendelijke en behulpzame bediening; prijs/kwaliteitverhouding is goed. Prima gelegenheid om te dineren voor een concert. Thijs , september 2016