Over het restaurant Oud Zuid

Puur eten

In dit eigentijdse restaurant geniet je van pure klassiekers bereid van duurzame en biologische ingrediënten. Geen gedoe op je bord, maar eerlijke, pure gerechten met enorm veel smaak om tijdens lunch of diner geen genoeg van te krijgen. Je proeft de liefde en zorg die in het eten worden gestopt.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Oud Zuid

De tafel van Jairo O.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Zeker de moeite waard! Leuk restaurant, goede bediening en heerlijk eten!
Sidarto B.
Uitstekende en vriendelijke bediening. Goede tot zeer goede kwaliteit van de gerechten. Naar aanleiding van onze opmerking dat de eendelever te vlak van smaak was, werd een extra schotel gebracht met eendelever die goed van smaak was met toepassing van kruiden.
cmn .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Een bijzonder mooie dag , die je na 12,00 uur verder ingevuld wil hebben met een prima maaltijd en een goed glas . En dat is de kracht van Oud - Zuid . Een uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding . Keurig netjes , vriendelijk en goed . Ga zo door !!!!!!!!!!!!!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Wederom hebben we hier heerlijk gegeten. Wat een avondje genieten is dat toch. Mooie wijnen en heerlijke originele gerechten. De service is erg goed, zeker van de twee heren die aanwezig waren. Ook de dames zijn erg aardig maar mogen op het gebied van assertiviteit nog wat bijspijkeren, dan zou de avond helemaal top zijn. Wij komen zeker weer terug!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
we hadden iets anders besteld dan gebracht ze beloofden een gratis koffie en thee daarvoor. dat zijn ze vergeten
Karel S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Prima restaurant, met goed Frans eten, vriendelijke en kundige bediening en prettige ambiance. Ook heerlijk om buiten te zitten bij goed weer.
Rudy D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij waren er lang niet geweest. En wij waren tevreden. Maar met 2 gangen en dan daar bijna 3 uur over doen is te langzaam. Het geluidsniveau is veel te hoog, zeker als mensen onder invloed van het gedronkene harder gaan spreken. Wel heel erg vriendelijke bediening.
Luc L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Zeer lekker gegeten buiten op het terras.
Bij volgend bezoek aan Amsterdam komen we zeker terug!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Net als bij vorige gelegenheden wederom prima ervaring. Zondagse lunch met familie. Ontvangst en service zoals altijd gastvrij, prettig, vriendelijk en adequaat. Leuk licht lunch menu met prima wijntje. Dessert zou helemaal top zijn geweest als het perentaartje bij het caramelijs warm zou zijn geweest.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijk gegeten bij dit restaurant om de hoek. Als starter had ik de oesters, die zeer vers waren en waar een lekkere wijnazijn met (ik denk) fijngesneden sjalotjes bij zat. En als hoofd, de Duif (Anjou). Die was lekker mals en je ging er zo met het mes doorheen. Bij het gerecht hadden we een lekker fles Chablis besteld. De bediening is zeer attent en je zit ontzettend gezellig. Voor herhaling vatbaar.
Charl C.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Fantastisch gourmande menu. Attente bediening, mooi opgediend. De varkensribeye was verrukkelijk, evenals de paté de campagne. Huiswijnen prima.
Minpuntje: ik vroeg om tegen een meerprijs de (heerlijke) kweepeer crumble als desert te nemen, was geen probleem. Op de rekening echter de volle €11 extra berekend: met z'n tweetjes dus 3 deserts afrekenen maar 2 gserveerd krijgen. Oeps!!
Jammer van deze bittere nasmaak op een anderszins prachtige avond met culinaire hoogtepunten.
VosV .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ieder jaar gaan we naar de avond van de filmmuziek en dan eten we eerst bij Oud Zuid, dit jaar was de derde keer. Door een file (we komen uit Limburg) kwamen we ruim 40 minuten later dan gereserveerd, maar door de geweldige service hebben we toch in alle rust kunnen genieten van een voor-, hoofd- en nagerecht. En ook dit jaar waren de gerechten weer van een zeer hoog niveau, heerlijk met heerlijke wijnen. En het ontvangst en de service zijn perfect, je voelt je direct thuis als je binnen bent. Wij komen volgend jaar ook zeker weer.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Had gereserveerd omdat er zwezerik op het menu stond waar ik dol op ben.
Moest de bediening vertellen dat je als je een voorgerecht kiest je volgens de kaart ook brood vooraf zou krijgen.
De bisque was erg lekker en qua hoeveelheid ruim voldoende.
Op het menu voor de kalfszwezerik stond dat daarbij ook kalfswang geserveerd zou worden. Echter er bleken 3 stukken kalfswang te zijn en slechts 1 stukje zwezerik. Het gerecht had dus moeten heten kalfswang met een stukje zwezerik. De zwezerik was slap en miste een krokante buitenkant. Het gerecht en het bord was nauwelijks warm en was dus veel te vroeg klaargemaakt (niet nodig omdat er heel weinig klanten waren).
Bestelde daarna een Irish coffee maar kreeg een espresso! De bediening bleek niet te weten wat een Irish coffee is maar durfde dat niet te bekennen.
Het geld geheel niet waard. Kom hier niet meer terug.
maule D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Oud Zuid. Er is genoeg variatie op de kaart en normaal zijn wij niet zo van de vaste menu's maar het Gourmand Menu zag er goed uit dus zijn we daar toch voor gegaan. De gerechten zijn mooi opgemaakt en je proeft zeker dat alles super vers is, dus wij waren blij met onze keuze. Wij hebben een mooie avond gehad en komen hier zeker nog een keer terug.
Gaby R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd met vrienden in restaurant Oud-Zuid. Het eten, de wijn, de informele en warme sfeer van het restaurant en de service zorgden ervoor dat wij vieren ontzettend hebben genoten. Hier komen we zeker terug.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Goedkoop is dit leuke restaurantje in Oud-Zuid zeker niet. Het eten zou wel beter moeten zijn voor de prijs-kwaliteitsverhouding.
De Frieten bij de Entrecote waren zo zout dat ik een extra cola moest bestellen om te blussen. Bij de Zeebaars werd verder niets opgediend. Daar had ik blijkbaar een side order moeten plaatsen maar de jonge, vriendelijke serveerster had me daar niet in geadviseerd.
Marco I.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Eerste dag van de nieuwe kaart vertelde de chef en gelijk een paar heerlijke klassiekers op de kaart zien staan! Langoustine met ei en truffel... zwezerik met kalfswang. Ben te lang niet niet bij Oud Zuid geweest maar kom snel weer terug!
lieke S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
Alexine B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
het was een leuke avond. Maar wij voelden ons soms uit de loop van de bediening... Geen reden om nog een keer te komen, maar t viel wel op..
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Lekker gegeten bij Oud Zuid. Zwijnenham, fazant met zuurkool, Hollandse kazen. Een glas goede pinot noir erbij en de zachte grappa bij de koffie.
Leni V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
erg vriendelijk personeel, goede locatie vlak bij concertgebouw hoofdmaaltijd veel en machtig, rest was prima
als we weer in Amsterdam zijn gaan we wellicht nog een keer