Oud Leusden

Vlooswijkseweg 1 3832 RG Leusden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Oud Leusden

Guido V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Vanuit Brabant een dagje naar het Dolfinarium met de familie. Op de terugrit in dit restaurant beland na een tip van een familielid. Onze dochter heeft een gluten intollerantie, dus dat kan soms voor wat vervelende situaties zorgen.
Niet in dit restaurant! Fantastisch geholpen, zeer prettige bediening. Het eten was TOP! Ik ben zelf chefkok en vaak zie je in de zaken met dit soort prijzen dat het eten wat tekort schiet. We hebben fantastisch gegeten. Dikke vette complimenten. Biefstuk was boter mals! En wat zijn jullie leuk met kinderen. Onze dochter had het zichtbaar naar haar zin! Mochten we ooit nog in de buurt zijn en honger hebben komen we zeker weer langs!
Lizzy vond de warme chocomel met berg slagroon namelijk helemaal fantastisch!
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Vanavond weer eens gegeten bij restaurant Oud Leusden. Welliswaar in contrast met de avond ervoor in ander restaurant maar dat is ook te verklaren door het prijsverschil.
Eten is op zich prima verzorgd en er kan in het 3 gangenmenu ruim gekozen worden. Niks op aan te merken dus.
Het enige minpuntje vanavond was de bediening. Niet overdreven druk in het restaurant en bediening door 2 obers. Veel heen en weer geloop zonder verdere actie. Bijna een half uur moeten wachten na binnenkomst voor de bestelling werd opgenomen. Dit is m.i. te lang. Op een andere tafel bleef de mosselpan met de schalen minstens een half uur staan na het eten voordat deze werd afgeruimd. Puntje van aandacht lijkt me. Verder een prettig restaurant om te gaan eten. entourage is en blijft aangenaam ondanks dat er jaren en jaren niets is veranderd aan het interieur.
Netty11 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een heerlijke maaltijd voor een eerlijke prijs! Bediening (kale Franciscus) was werkelijk subliem. Eerste biefstuk was niet ok, maar daarna kwam er een zalig stuk vlees op het bord. De charme van de bediening viel echt op. Fondue was heerlijk. Ter compensatie werden we verrast met een koffie likeurtje! Niet te versmaden! We komen zeker terug!
JulesB .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Eind juli 2016 wezen eten. Tafel evenals de kaart en de rest van restaurant was vies. De plakkerige bierkaart pretendeert vele bieren van de tap wat niet het geval blijkt te zijn (circa 3 van de 8). Bediening deed zijn best maar noemde het oude stuk rundvlees (biefstuk van de grill volgens de kaart) een tournedo. Smaakte niet naar biefstuk, leek meer op varkenshaas. Nog nooit meegemaakt. Het stuk vlees werd van de rekening gehaald maar men bleef beweren dat het vlees in orde zou zijn. Wij komen hier nooit meer, hoe moeilijk kan het zijn een fatsoenlijke biefstuk te serveren.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Hier op 8 juli 2016 geluncht. De bediening is allervriendelijkst en correct. We hebben genoten van de Panini met zalm en gesmolten kaas. Dit alles even in de oven en de lunch is geheel compleet. Het interieur is een beetje 80er jaren, maar dat doet aan de kwaliteit niets af.
RoCo2006 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We hebben met zijn tweeën geluncht in Oud Leusden. Het restaurant is wat ons betreft wat oubollig te noemen qua interieur. Dat mag echter de pret niet drukken. Het heeft juist wel zijn charme. We hebben lekker geluncht, niets bijzonders, gewoon goed. De bediening verdient een pluim. Ze geven je een gastvrij gevoel en besteden echt persoonlijke aandacht aan de gasten. Niet alleen bij onze tafel, maar ook bij de andere tafels. Echt leuk om te zien.
Vera S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Een erg leuk restaurant! Zeer leuke en vlotte bediening; je voelt je op handen gedragen als je hier komt eten. Eten in welke vorm dan ook, is altijd met zorg bereid en zeer ruime porties. Kwaliteit/prijs-verhouding is uitstekend. Het decor is een beetje oubollig, maar zeker niet vervelend. Altijd een zeer relaxte, ongedwongen sfeer. Een echte aanrader!!
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Hier aangewaaid voor een snel dinner: helaas liep onze bestelling vertraging op door een misverstand bij de bediening. Het Spakenburgertje vooraf met zalm, garnaal en witvis vooraf was prima. De Bauern schnitzel, de zalm en het wildstoofpotje als hoofdgerecht ook. Voor een toetje hadden we geen tijd meer ... (wat overigens wel slimmer is: een drie gangen menu is maar iets duurder dan alleen een hoofdgerecht). We kregen wel netjes een drankje van het huis. Een voordeel is dat diverse gerechten half besteld kunnen worden. En, mijn moeder kon een deel van haar stofpotje netjes mee naar huis nemen.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste kerstdag 2015 bij restaurant Oud Leusden het Kerstgourmet gedaan met vrienden. Leuke en vriendelijke ontvangst buiten met glaasje Gluhwein. Het gourmet was uitstekend !! voldoende vlees en groenten, zelfs eieren om te bakken. Voldoen vrije keuze uit sausjes en de drankjes inbegrepen in de toch al zeer schappelijke prijs van 39,50 per persoon. Kortom aanrader !!! Dit gourmetarrangement wordt ook buiten de kerst om aangeboden tegen en wat lagere prijs zelfs. Dus staat zeker inde agenda voor dit jaar om nog eens te herhalen.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vandaag met een groep hier gegeten. Het was blijkbaar drukker dan op een normale zaterdagavond, dat was te merken, want de bediening kon het niet goed bijbenen. De tijd tussen de gangen was te lang. Gelukkig hadden we gespreksstof genoeg, maar ik stel het wel op prijs dat er even wordt verteld als het wat langer gaat duren.
Eten was goed, zeker gezien de prijs van een 3 gangenmenu (€ 19,95) en voor ieder wat wils: vlees, vis en vegetarisch. Extra salade was geen probleem.
De inrichting is wat donker en klassiek, beetje oubollig. Maar mijn tafelgenoten vonden dat juist wel gezellig.
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Heerlijk gegeten hier met een gezelschap, en erg gezellig! Ik had het Spakenburgertje (zalm, paling, garnalen), een biefstuk, en er werd niet moeilijk gedaan toen ik als dessert liever een Irish coffee had(hoort niet bij het menu). Enige maanden geleden had ik al heerlijk mosselen gegeten hier, maar die stonden nu niet op het menu. Bediening is vriendelijk en het eten dat ik had was heerlijk. Volgens mij hebben mijn disgenoten ook genoten van het hunne. Prijs/kwaliteit is prima!
Vandersluis .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Vooraf een carpaccio, met een truffelsausje. Als hoofd een oosterse kip ruim geportioneerd. Het dessert kon er net bij , en was een verrukkelijke cheesecake. De bediening was vriendelijk. Al met al een goede ervaring, en zeker voor herhaling vatbaar.
Wout F.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Samen met mijn echtgenote even een hapje gegeten bij dit etablissement. Ik heb er al vaker gegeten, dus ik kende het al zal ik maar zeggen. Maar toch was het deze keer anders...
We namen beide een menuutje. Voor-, hoofd- en na. Rond de twintig euro, dus dat is redelijk strak geprijsd.
M'n vrouw had de carpaccio (die was prima) vooraf en ik de mosseltjes. Dat eet ik vaker vooraf hier en daar, maar deze vond ik niet geweldig. Kleine portie, mosseltjes ietwat doorgekookt en een vleugje van een kruid wat ik niet eerder bij mosseltjes heb gezien, en met een reden want ik vond dat niet zo lekker. Maar smaken verschillen, dus wellicht dat een ander dit wel vind smaken.
Hoofdgerecht spareribs en de tongfilet. De ribs waren droog en wat taai. De portie knoflooksaus die erbij zat was miniem. De visfilet was ronduit teleurstellend. Volkomen smakeloos gepaneerd, de filet ook vrijwel geen smaak, geen saus erbij en qua hoeveelheid ook heel weinig. En dat voor een gerecht dat daar absoluut niet het goedkoopste op de kaart is...
De twee desserts waren dan gelukkig weer helemaal prima. Zowel qua smaak als portionering.
Mijn opbouwende kritiek aan zowel de serveerster (heel vriendelijk) als de manager overgebracht. Beiden vonden het heel jammer (en waren verder vriendelijk, net als wij).
Wat ik zelf dubbel jammer vond was dat er in reactie op deze feedback vanuit het restaurant geen enkel gebaar werd gemaakt.
Zoals gezegd ben ik hier vaker geweest, en die bezoekjes bevielen een stuk beter dan deze laatste keer.
Prijs-kwaliteitsverhouding deze keer onvoldoende, en ik vind dat men een gebaar had moeten maken naar de klant toe.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Nieuwe kaart, dus nieuwe kansen en een nieuwe recensie. Als vooraf een carpaccio met truffelmayonaise, lekker. Hoofd een Limburgs stoofpotje, mals vlees, zoetig, lekkere friet erbij. Toe een super cheesecake. Niet normaal zo lekker. En dat voor de prijs van 17,75. Bediening attent!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
De sfeer is lekker informeel. Altijd een bijzonder biertje op de tap. Vandaag gekozen voor het keuzemenu. Salade met zalm vooraf (prima), biefstuk van de grill (botermals met goed groentegarnituur en heerlijke gebakken aardappels) en een prima nagerecht van ijs met witte chocola. Echt een aanrader dit restaurant!
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
zaterdag middag lunch. Inrichting is oubollig, stoelen zitten niet echt lekker

Gebakken mosselen en brood was goed
Pannekoek was ook goed, mag iets meer door gebakken maar verder niks mis mee

Bediening was vriendelijk
Locatie is prachtig bij wandel/fiets gebied.
Cor M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Restaurant bij mij in de buurt. Ik kom hier voornamelijk voor het ontbijt op zondag, wat genoeg is voor mij als grote eter en de biefstuk. De biefstuk is een topper. Ik eet hem graag rood en naar wens wordt hij zo klaar gemaakt. Beetje jus erbij, wel even vragen en je hebt een top biefstuk. Tot snel.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Verwacht geen culinaire hoogstandjes. Gewoon lekker en eerlijk eten voor een prima prijs. Vanavond 3 gangen voor 15,75 (maandag en dinsdag) gegeten. Slakken en een super biefstuk, rood maar warm van binnen. Huiswijn is prima in orde. Een jaren 80 inrichting maar wel gezellig. Zoals al eerder geschreven in mijn eerdere recensies is het ontbijt op zondagochtend echt een aanrader. Wij wonen in de buurt en komen hier graag om een lekkere goedkope hap te doen. Alles draait hier om prijs kwaliteit
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Op de lange terugreis vanuit Engeland naar het noorden des lands belandden we hier, het ferry-eten en lange files zat, voor een snel diner. Mosselen, beloofde het spandoek en mosselen werden het. Het voorgerecht, een trio van gerookte vis, viel beslist niet tegen, en dat deden ook de mosselen niet. De bijgeleverde frites waren knapperig (een delicatesse naar alle slappe aftreksels daarvan eerder deze reis), maar het mini-bakje salade was armetierig, met een blaadje sla, een plakje tomaat en een paar plakjes komkommer. We hadden nog een lange weg te gaan, dus geen dessert maar wel een prima bakje espresso als besluit. De service was niet altijd alert (we hadden aangegeven 'op tijd' te zitten) maar wel joviaal, en ter compensatie van het gemiste dessert kregen we twee appels mee. Kijk, dat is nou aardig! En dat de beschrijving van de geschiedenis van oud-Leusden op de menukaart wat taal- en spelfouten bevatte - ach, wie maalt daarom als de ober je daar vooraf al wijst!
Truusje8 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Mijn man en ik hebben er afgelopen woensdag gegeten naar onze zin, mijn man had een 3 gangen menu a 18, 95 spare ribs had rijkelijk genoeg! Ik had een volle mosselpan die lekker vers was a 15 euro, met volle bak frites!
Een minpuntje : hele kleine en oubollige wijn glaasjes!
De bediening is heel vriendelijk!