Ottoman

Maandag 12:00 - 23:00
Dinsdag t/m Zaterdag 07:00 - 23:00

Irene D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Hier vond ik vandaag de aller aller aller beste Turkse pizza die ik ooit heb gegeten! Van buiten gezien lijkt het een doorsnee zaak, maar schijn bedriegt; eenmaal binnen waan je je in een knusse, authentieke zaak met houtskool gril. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk, werken zeer netjes (handschoenen aan) en maken alles vers (ook de sauzen). De pizza smaakte zeer goed, niet te zout en totaal niet vet, vers en knapperig deeg, rijk gevuld met groenten en een heerlijke saus. De vleesspiesen en groenten die er lagen zagen er daarnaast zo goed uit dat we zeker terug gaan komen om ook eens een hoofdgerecht te proberen.
Jantien R.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Samen met een vriend, mijn man en zoon een heerlijke maaltijd gegeten. Grote porties en overheerlijk vlees. Service was heel goed. Echt een aanrader.
Mick R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Gisteren hebben wij gegeten bij Ottoman in Rotterdam. In eerste instantie schrokken wij nogal bij aankomst. Het lijkt in eerste instantie meer een snackbar/shoarma zaak dan een restaurant. Maar de ontvangst was zeer hartelijk en wij zijn begeleid naar het restaurant boven/achterin de zaak. Daar ziet het er wel prima uit. Zij hebben duidelijk heel erg hun best gedaan om de juiste sfeer te creëeren.
Vervolgens werd er direct gevraagd of wij iets wilden drinken.
Alles werd overigens heel vlot afgehandeld, misschien iets te vlot...
Wij zijn hier terecht gekomen via Vakantieveilingen, en ons werd uitgelegd dat je zelf mocht kiezen welke voor-, hoofd- en nagerecht je wilde kiezen.
Ook voor uitleg over de verschillende gerechten was de gastvrouw zeer bereidwillig.
Zo vertelde zij dat het brood, de yoghurt, de fetakaas allemaal homemade gemaakt worden door Oma.
Heel leuk, en heel lekker. Met name de yoghurt!

In dit restaurant op de Rotterdamse Nieuwe Binnenweg ben je aan het juiste adres voor een stevige portie huisgemaakte en verse Turkse gerechten. Van een broodje Doner Kebab tot een Turkse pizza, mixed grill, Kofte of een falafel.
Het was heerlijk.
Wij hebben slechts een opmerking, direct na het voorgerecht werd het hoofdgerecht gebracht.
Het voorgerecht was al behoorlijk veel en machtig. Het hoofdgerecht was simpelweg veel te veel.
Naast het hoofdgerecht kreeg iedereen ook nog eens een bord vol rijst en patat. Echt te veel.
Ik raad hen aan om een bord te geven, geef aan dat alles bijbesteld kan worden indien gewenst. Nu wordt er zoveel weggegooid, zonde.
En ik vind het ook niet lekker eten om tegen zoveel eten aan te kijken.
En nogmaals, te snel achter elkaar.
Het nagerecht hebben we vanaf gezien, we zaten al veel te vol. Heel attent was dat wij een drankje kregen aangeboden ter compensatie.
Wij komen hier zeker nog een keer, maar gaan niet meer voor 3-gangen. Een gerecht is echt meer dan genoeg!
Zora12 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Afgelopen weekend ben ik bij dit restaurant wezen eten met een paar vrienden. Het eten smaakte goed en de bediening was zeer vriendelijk. De sfeer is erg goed, wij waren op een dj-avond...leuke muziek onder het eten of onder het genot van een waterpijp, want die maken ze daar als de beste! Aanrader.
Rtna .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Via een online veiling hier terecht gekomen. Van buiten lijkt het op het zoveelste shoarma tentje maar niets is minder waar. Uitstekende service, veel aandacht voor de klant. Eten is ook prima. Probeer vooral de tapas. Allemaal verse producten die in eigen huis zijn klaargemaakt. Dikke pluim voor dit leuke familiezaakje. Echt een aanrader.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Een spontane lunch bij dit leuke, lieve zaakje is geen straf! Eerlijk Turks eten. De eigenaar achter de bar neemt de tijd voor je. Is klantvriendelijk en bereid tijdens een gezellig praatje een (h)eerlijk broodje. Het lamsvlees was vers en vanaf de houtskoolgrill zo op het verse broodje. Vergeet de sauzen, want het vlees is heerlijk gekruid en de combinatie met de groenten is helemaal goed. De lunch nodigt uit om een keer lekker te dineren. Begin 2015 komt er een grote houtskoolgrill waaraan je kunt zitten en borrelen. Ik kan niet wachten.
Ghanz .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Bij Ottoman een broodje (kip)shoarma + kop koffie genuttigd.
De service is perfect, de onthaal zeer vriendelijk en het broodje was helemaal goed,
met verse salade en goede saus.
De koffie werd geserveerd met een heerlijk turks koekje.
Ik ga zeker weer eens terug, wellicht dan ook eens de shisha proberen :-)
BJ B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Via vakantieveilingen binnengekomen bij Ottoman. Een zaak aan de binnenweg die nu 5 maanden open is. Turks eten. Met zo'n bon is het altijd maar weer afwachten waar je terecht komt en wat je aangeboden krijgt. Hier werden we zeer aangenaam verrast. 3 gangen en kies maar gewoon van de kaart wat je hebben wilt, zonder beperkingen. We namen als voorgerecht koude tapas, maar of we er 1 warm gerechtje (calamaris) bij konden krijgen. Geen enkel probleem. Bij de Tapas kwam eigengemaakt brood en ook alle overige gerechten vers. Couscous, pepersalade (hot), aardappelsalade. Wel in een dusdanige hoeveelheid dat we de helft terug konden geven. Gelukkig geeft men aan dat het overgebleven eten niet de container ingaat, maar naar mensen die het goed kunnen gebruiken. Het hoofdgerecht een mixgrill wordt ook op een groot bord opgediend voor 2 personen. Het grillen gebeurd op een houtskoolvuurtje, niet spectaculair, maar gewoon goed. Duurde wel lang voor de gerechten doorkwamen, enige mate van onderbezetting qua personeel i.v.m. ziekte. Maar ondanks dat werd er toch even tijd gemaakt voor een praatje. En toen we aangaven geen dessert te nemen werden de ottomaanse koekjes gewoon ingepakt voor thuis. Prijsstelling is keurig. Leuke zaak!