Ottoman Sarnic Restaurant

Vijf Werelddelen 105 3071 PS Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Ottoman Sarnic Restaurant

Turkije in een pakhuis

Ottoman Sarnic vind je in een oude pakhuiskelder met prachtige stenen gewelven. Eigenaren Burak en Emin nemen je mee in een Turkse ervaring door het Ottomaanse interieur van kleurrijke kussens op de grond en talloze lichtjes. De creatieve keukenbrigade tovert malse lamsspiezen, adana kebab en heerlijk zoete baklava op tafel. Nota bene: op zaterdagen is het dj night en kies je een vast menu.

Meer informatie over restaurant Ottoman Sarnic Restaurant

Sirnaz .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik vind dit restaurant zeer achteruit gaan.
Diverse keren geweest. Was toen de tijd super.
Wij hadden het gerecht met diverse soorten vlees. Voor dat bedrag was er niks speciaals aan..
Ook de vloeren waren vies laggen kapotte ballonnen van het weekend ervoor.
De wc's waren ook vies in de wasbakken zat een zwart laagje , dus al een tijd niet schoongemaakt.
Ook als je binnenkomt boven is het niet fris.
Heel jammer van deze toendertijd leuke zaak voor ons geen sarnic meer.
Lale Y.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Eerst ik het kort, het eten was lekker en decor was heel mooi. Het enige nadeel was dat we vroegen om een grote fles water en we uiteindelijk een karaf kraanwater kregen waar we uiteindelijk voor hebben betaald. Ik zou het wel zo netjes gevonden als de ober dit van te voren had doorgegeven aan ons. Als ik wist dat ik kraanwater zou krijgen voor 5-6 euro had ik wel wat anders besteld. Niet netjes van de ober om ons zo af te zetten. We hadden hier in ieder geval met groupon gegeten. We kregen een driegangen menu: verschillende voorgerechten mezzeler, deze waren goed op smaak, zoals de saksuka ( aubergine, tomaat, paprika) waren heel lekker. Goed gekruid en ik ballans. Voor het hoofdgerecht hadden we gekozen voor adana kebab, deze was goed gebakken en flink gekruid. Maar met de salade erbij was het perfect. Als toetjes kregen we 3 kleine baklavas. We zaten in ieder geval goed vol. Ik had het ook wel fijn gevonden als de ober niet steeds ons tafel in de gaten hield, ik voelde mij een beetje opgejaagd. Het was vrij rustig toen we gingen, dus dat was misschien wel de reden. Dit was volgens mij de 6e keer dat ik hier had gegeten en de kwaliteit is nog steeds goed maar volgende keer zeg ik er wel wat van als ik kraanwater krijg.
Mus1 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vandaag met zijn vieren gegeten bij Sarnic. Als goede kenner van de turkse keuken ben ik te spreken over het eten. Goed op smaak en goede porties. Unieke locatie en aardige service. De enige kanttekening is dat het nogal leeg was in dit grote restaurant. Maar met dit strandweer tijdens de vakantie kan ik me voorstellen dat mensen liever richting strand gaan. Al met al prima avond gehad.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Tijdens de Ramadan hier een traditionele maaltijd gehad. We kregen het volgende opgediend: dadels en olijven ,soep met brood, lamsvlees salade,ijs en zoet. Uiterst vriendelijke bediening in een sfeervolle omgeving. Een parel op "Zuid".
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Heel fraai restaurant in de kelder van het Vrij Entrepot. Groot genoeg ook wel, met 220 plaatsen. Vriendelijke en attente bediening door de eigenaar.
Daar het niet zo heel druk was hebben we gevraagd maar wat neer te zetten. We kregen vooraf 4 soorten mezze met brood. Vers, dat wel, maar net niet genoeg op smaak. Ook wat te droog. Het hoofdgerecht, gegrild vlees met groente leed aan hetzelfde euvel. Vers maar nauwelijks gekruid. Er lagen ook hele portobello's bij. Al met al niet erg smakelijk. Mij tafelgenoot vond dat weer wel wel... over smaak valt te twisten. Na kregen we wat kaas met engelenhaar dat was erg zwaar. De wijn was bijzonder vlak. Kortom ,twas maar matigjes
Connie W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Voor de 2e keer hier gegeten. Vooraf meze menu genomen voor 3 personen. De schotel was voor 2 personen alleen kregen we een kaasstengel extra. Maar wel voor 3 betaald. Schotel was ruim van te voren gemaakt en daardoor was alles uitgedroogd. Als hoofdgerecht lamsspies genomen. Was deze keer veelste zout. Waar de bak yoghurt voor was die er bij geserveerd werd hebben we geen idee van. Salade van tomaat en komkommer droop van de olie. Als nagerecht hadden we kadayif en baklava. Deze waren lekker. Vers sinaasappelsap konden we niet bestellen omdat er niet genoeg was. Al met al viel het voor ons tegen en komen hier niet snel nog een keer.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Het reserveren via groupon ging een beetje moeizaam. De man die (na vele malen proberen) de telefoon opnam was ervan overtuigd dat er via bookyourgroupon gereserveerd moest worden. Dit terwijl er op de voucher, verplicht telefonisch staat. Ik wilde het best even proberen en als het niet lukte moest ik de volgende dag bellen en naar de eigenaar vragen. Het lukte niet, dus gebeld en gelukkig nu in één keer geregeld.
Als je aankomt bij de Vijf Werelddelen kun je niet om de sfeer van deze mooie pakhuizen aan het water heen. Langs het water loop je naar de entree. Op de vloer liggen leuke kleden en muurschilderingen verwelkomen je en wijzen je naar beneden. Je komt in de oude pakhuiskelder met prachtige stenen gewelven, het Ottomaanse interieur past hier mooi bij. Je krijgt het gevoel van de Fata Morgana in de efteling.
We worden vriendelijke ontvangen door de gastheer en krijgen een fijn tafeltje. Wij settelen ons en de gastheer zegt zo terug te komen. Het lijkt erop dat hij alleen is in de bediening. Met ons zijn er zes tafels bezet in het grote restaurant. Het duurt even voor de gastheer terug komt voor de drankbestelling, maar hij heeft wel gelijk het voorgerecht meegenomen. 4 verschillende mezzes met pide. Omdat er geen houmous bij zit, willen wij dit bijbestellen. Maar ivm met de Ramadan is het aanbod beperkt. Jammer, maar de mezzes smaken wel heerlijk, het brood is een beetje aan de oude kant. De gastheer geeft overal netjes uitleg over.
Als hoofdgerecht kiezen we kip en lamsgehakt, geserveerd met friet, rijst een stukje flatbread (soort wrap) en wat rauwkost. De groenten die op de vouchers staat krijgen we er niet bij. We krijgen er wel een bakje met zakjes mayo en curry bij. De lam is heerlijk maar de kip heeft weinig smaak, gelukkig is er curry! Het dessert bestaat uit drie verschillende zoetigheden met slagroom en sinaasappel. De baklava en andere zoetjes zijn heerlijk. Al met al, prima gegeten en een hele lieve man als gastheer.
Wat wij inderdaad wat vreemd vonden was de euro op de rekening voor brood en mayonaise, die men ongevraagd bij ons op tafel zette, alsof het bij het eten hoorde. Maar ach die euro...., voor de sfeer komen we zeker nog eens terug.
Essie E.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Met groupon gegeten, Was Heerlijk, goeie bediening, Gezellige sfeer, mooi restaurant, zeker voor herhaling vatbaar, ook zonder groupon. Voor brood en mayonaise Moest als verrassing 1 euro betaald worden....maar dat vergeven We ze :)
Connie W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
We hadden via vakantieveiling voor 2 pers. gereserveerd. Ontvangst was zeer vriendelijk. We kregen vooraf allerlei kleine gerechtjes. Van alles wat. Hoofdgerecht gekozen voor lamsspies met rijst, frites en salade. Éen van de lekkerste lamsspiezen die ik ooit gegeten heb. Ook het nagerecht bestond uit 3 kleine gerechtjes. In één woord super. Alles werd vlot gebracht. Enig minpuntje is dat er brood bij de voorgerechten zat (waar we niet om gevraagd hadden) maar die we wel moesten betalen. 1 euro. Dat is niks natuurlijk maar wel een beetje raar. De inrichting is echt authentiek turks. Echt een aanrader. We komen zeker terug.
Richard T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Gisteren voor het eerst bij Sarnic gegeten, maar beslist niet voor het laatst. Een hele aangename verrassing. Bijzonder leuke inrichting, zalig eten (lamsstoofpotje) en hele attente en vriendelijke bediening. Wij gaan hier tot de vaste klantenkring horen!
Nazmiye C.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Inrichting is bijzonder mooi en erg gezellige restaurant, zeker op een vrijdagavond of in het weekend wanneer er een dj aanwezig is. Voorgerecht met mezeler smaken verrassend goed, maar het hoofdgerecht smaakt voor geen meter! Vlees veel te zout en heel weinig voor de prijs die je betaald! Prijs/kwaliteit vind ik teleurstellend. Jammer, aangezien het een erg leuk restaurant is om je te vermaken.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Met een vv-voucher hier gegeten. Vriendelijke ontvangst en prettige bediening. Voorgerecht (bolletjes salade en humus met brood) en nagerecht (baklava en cake met sinaasappel en slagroom) zijn in dit arrangement vast, voor het hoofdgerecht kan gekozen worden uit lamsgehakt, kipspies, of vegetarisch. Wij kozen de eerste twee. Wordt geserveerd met salade, friet en rijst.
Lekker eten, vrij basaal, niet heel verrassend. Leuke sfeervolle inrichting in een kelder, flatscreens met toeristische films van Turkije aan de muur.
Bonne B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Jammer ik kan me niet vinden met de recensies van mijn voorganger. Het restaurant ligt aan de Vijf Werelddelen een prachtige ligging helaas heeft het restaurant geen terras.Het pand is een voormalig pakhuis aan een haven en is heel mooi gerestaureerd. In de kelder bevind zich het restaurant en is erg ruim opgezet en mooi ingedeeld.
Heb het via vakantieveiling gekocht dus zat aan een beperkte keuze vast. Het voorgerecht diverse bolletjes koude gerechten met brood en bij het opdienen werd er uitgelegd wat het was er wat voor incredienten erin zaten het hoofgerecht kozen we Lamsgehaktspies voor mij en kipspies voor mijn partner was zeer smaakvol en zeker niet droog wat veel voorkomt bij grill gerechten het nagerecht enkele zoete gerechten wat ik nog nooit gegeten had maar heel lekker waren en bij dit gerecht kregen we ook een uitleg wat het was. De bediening was zeer vriendelijk en vroegen bij iedere maatijd of het gesmaakt had. Een minpunt er wordt geen alcohol geschonken maar volgens mijn partner geen minpunt want dan kon ikzelf met de auto naar huis rijden
Raymond O.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Voor 25 euro is het eten ronduit slecht. Als voorgerecht wat tapenades die je gewoon in de supermarkt kan halen. Als hoofdgerecht een stuk droog lamsvlees met wat rijst, patat en wat blaadjes sla. Allemaal erg droog klaar gemaakt met weinig fantasie. Het toetjes wat stukjes cake. Erg jammer dat er geen alcohol wordt geserveerd. Het personeel is wel heel vriendelijk en gastvrij. Muziek was goed, dus het lag niet aan de sfeer dat het tegenviel.
Ceniz01 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Zeer slecht, ver onder onze verwachtingen. Aanbiedingen, vouchers en coupons worden niet echt gewaardeerd, daar verdienen ze heel weinig aan werd er letter gezegd tegen mij. Ik moest naast mijn vouchers heel wat bij betalen. Zelf een klein glaasje Turkse thee (voor een keer) wordt in rekening gebracht, wat bij meeste Turkse restaurants niet het geval is. Ze hebben zogenaamd open buffet met beperkte hoofdgerecht mogelijkheden en vlees/grill is weer te duur (voor mensen die van gril houden is deze restaurant dus af te raden). Wij werden onvriendelijk behandeld, er kwam weinig bediening. Daarnaast konden we ook niet Shisha/waterpijp roken, omdat zogenaamd tabak niet meer te bestellen was vanwege de onrust in het in het Midden Oosten. Enige pluspunt is dat het sfeer wel gezellig is met live muziek. Voor turken, mensen die van gril houden of met vouchers willen eten is dit een afrader. Ik ben teleurgesteld, daarom zou ik het niemand adviseren tenzij ze voor sfeer gaan.
Leoniek G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Met een bon van vakantieveilingen hier gegeten. We vonden het heerlijk. Vooraf mezes (hapjes), als hoofdgerecht een vegetarische kip-, lamsspies. Het vlees was prima en de frietjes en de rijst waren heerlijk. Toe kregen we 3 soorten cake/baklava. We gaan zeker nog een keertje terug.
Gulay H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Op een zaterdagavond wat gaan eten met een groep vriendinnen. We werden hartelijk ontvangen door de gastheer. De bediening was vriendelijk en behulpzaam maar wel onervaren. De koffie verkeerd die ik bestelde was ronduit vies, erg naar nasmaakje. Deze heb ik teruggestuurd maar trof het later wel aan op de rekening (overigens vragen ze € 2,80 voor een theekopje met vieze koffie – ook geen koekje oid erbij). De keuze voor het eten vond ik beperkt. Er zijn standaard 3-gangenmenu’s waar je uit kunt kiezen voor € 25,- pp. De voorgerechten waren erg lekker. De hoofdgerechten vielen, behalve de adana, vies tegen. Vooral de vegetarische ‘güveç’. Inspiratieloze groenten die drijven in een tomatensapje, zo zag en proefde het er uit. Mijn kipfilét was net net gaar, de pilav was erg lekker (wel weinig), de frietjes droog en ranzig, en de salade? Die was om te lachen, een takje peterselie en wat gesneden sla met paar stukjes ui. Het nagerecht was echt teleurstellend, de baklava ging nog wel (oud) maar de andere twee stukjes die je kreeg? Ten eerste te weinig (gezien het bedrag dat je betaald) en ook oud en melig. Ook vond ik de Turkse koffie die machtig sterk moet zijn, erg slap en mierzoet. Terwijl we vroegen om ‘orta’ wat ‘matig’ met suiker betekent. Op de rekening zag ik dat ik € 2,90 had betaald voor nog geen 50ml vieze koffie. Al met al, prijs-kwaliteitsverhouding vond ik erg tegenvallen, ik zal hier zeker niet meer terugkomen om te eten. De ambiance, de bediening en de sfeer was wel dik in orde. De bediening deed erg z’n best maar waren wel opvallend aanwezig rondom de tafels, je werd continue gestoord omdat er constant werd opgeruimd e/o gevraagd of we nog wat wilden drinken. Overigens klopten mijn vermoeden mbt frisdrank, geen ijsblokjes en geen prik, deze bleken gewoon uit 1 ½ ltr flessen te komen. Erg jammer!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Gewoon een top restaurant, vriendelijke bediening, goede kwaliteit en uiteen lopende smaken van de gerechten, heel ruim, mooie decoratie, aparte ruime met zitkussens op de grond voor de waterpijp. Veel Turkse gasten wat een goed teken is. Voor herhaling vatbaar.
Yihaaaa .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Bij binnenkomst moet je eerst de trap af. Was wat onverwacht en niet handig met een kinderwagen maar daar kan de uitbater niets aan doen. Een lift inbouwen is ook zo wat. Beneden aangekomen tref je na een hal enorme ruimte aan. Het is onverwacht groot en ze hebben zelfs een aparte rookkamer.

Mijn vrouw en ik zijn hier terechtgekomen via vakantieveilingen.nl en zijn nog wel eens teleurgesteld in restaurants die er dan de kantjes aflopen, maar Sarnic doet dat niet. De bediening is zeer vriendelijk, voldoende brood, als voorgerecht een olijvensalade, humus, couscousachtige salade en tsjatjik. Heerlijk. Keuze uit 5 hoofdgerechten w.o. vegetarisch. Perfect. Tot slot een baklava na gegeten. Sarnic is de moeite waard en ik kom nog eens terug.
Desiree M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Wij hadden een vakantieveiling coupon!
We werden zeer hartelijk ontvangen en kregen een leuke tafel in het achterste gedeelte. Wat een leuke ambiance en voelt warm aan. Het personeel is echt heel erg vriendelijk en rustig. Je voelt je er echt welkom. Het voorgerecht en het hoofdgerecht (rundvlees met groente) waren lekker. Zeker de mezze met het heerlijke verse pide (brood)! Het toetje viel ons wat tegen, van de drie baklava was er eentje lekker. Maar al met al was het geslaagd.