Otto e Mezzo

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Voordelig
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Qua decor zou ik Otto e Mezzo eerder een gezellige pizzeria (in een schitterende omgeving) dan een restaurant noemen, maar we hebben er prima gegeten: Bruschetta en Melanzane als antipasti, gevolgd door twee voortreffelijke pizza's (Cardinale en Otto e Mezzo), met een paar mooie glazen wijn erbij. Vlotte bediening, vriendelijke prijzen, uitstekend begin van een avondje Dordrecht.
Svg66svg .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Ik had ik de pizza Otto e Mezzo en omdat ik gek ben op geitenkaas, viel deze pizza in de zeer smaak; krokant en niet vet.
Svg66svg .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met negen leden van loopgroep 1 van AV Passaat komen eten in dit restaurant. Wat een goede tent, want het was ook daadwerkelijk een tent waar we aten en die gelukkig verwarmd werd door een terrasheater. Vooraf hadden we brood met tapenade besteld en daarna pizza's en lasagne. Zelf had ik de pizza Otto e Mezzo en omdat ik gek ben op geitenkaas en niet op pizza in het algemeen, viel deze pizza toch zeer in de smaak; lekker krokant en niet vet. De dame naast mij had lasagne met zalm - net als de heer tegenover mij - die ook goed beviel, al vond ze wel dat het meer had mogen zijn. Ik vind het trouwens opmerkelijk dat de lasagne helemaal niet op de menukaart aangegeven staat, die ik van tevoren had bestudeerd op de website; ik kan me voorstellen dat je daardoor bij voorbaat klandizie misloopt. De toetjes waren ook heerlijk en zeker het dessert van de dag, gekaramelliseerde honingtaart met pijnboompitten.

Vervolgens kregen we een drankje aangeboden door een heer die in zijn eentje aan een tafel naast de onze zat en daarna naar een bed & breakfast in Dordrecht vertrok. Blijkbaar vermaakte hij zich goed met het beluisteren van onze gesprekken en dacht hij dat we wel een extraatje konden gebruiken, omdat we vrijwilligers zijn en het waarschijnlijk niet breed hebben. Welneen, we hadden het er hoogstens over dat sommigen van ons vrijwilligerswerk deden/doen en dat je daarmee bijvoorbeeld een kop thee kunt verdienen.
Lieve meneer, mocht u dit lezen of via via te horen krijgen, laat dan een reactie achter onder deze recensie of stuur mij een privébericht, zodat wij u nog persoonlijk kunnen bedanken voor deze geslaagde en smakelijke actie; de koffie en thee smaakten goed.

Al met al was het een heerlijk avondje uit en wat mij betreft kom ik zeker terug!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Donderdagavond 28 juli 2016 pizza gegeten bij Otto e Mezzo.
Vooraf lekker verse bruchette gegeten met een glas Italiaans bier met een mooie smaak.
Vervolgens een goede pizza geitenkaas met honing en rucola gegeten en mijn tafelgenoten een pizza Peperoni en een Pizza Mastroianni, als afsluiting koffie en tiramisu.
Otto e Mezzo is een gezellige pizzeria met een sfeervol terras en een goede betrokken bediening.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Eindelijk nodigt het weer uit om te genieten van deze geweldige locatie. En dan blijkt dat we al te lang niet geweest zijn, want ze hebben een veranda aan het pand gemaakt dat afgeschermd is met zeil. Een mooie uitbreiding die helaas binnenkort weer verdwijnt op zeer dringend verzoek van de gemeente.
Maar goed, het eten, want daar gaat het om. Nog steeds de geweldig schappelijke prijzen voor de pizza's. Gezellig druk, hierdoor even op een tafeltje moeten wachten. Dit wordt goed opgelost met wat stoelen en een loungebank in de zon om alvast een drankje te doen.
Na ongeveer een kwartiertje al aan tafel, een picknicktafel voor 6 waar ook een ander gezelschap aan plaatsneemt.
Doordat wij los gingen op de prosecco kregen wij op enig moment te horen dat er nog maar 1 koud stond. Grapje gemaakt dat die gereserveerd moest worden, en dat bleek ook zo te zijn.
De pizza's waren weer geweldig, de desserts lekker en de rekening wat hoger dan gebruikelijk, maar dat komt door de overmatige prosecco-consumptie.
Kort: Vrolijk, attent personeel, sublieme pizza's en een locatie die vraagt om gezelligheid!
Truus H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ondanks de drukte ( er was een bruiloft en verder ook alle tafels bezet) werden we vriendelijk ontvangen. Met een drankje aan de bar gewacht op een vrij tafeltje.
Begonnen met een plank met italiaanse kazen en vleeswaren, heerlijk!
Daarna wellicht de lekkerste pizza ooit, pizza met gekarameliseerde ui, geitenkaas en balsamico azijn. Dit alles op een heerlijke knapperige bodem, wat een tractatie!!!
Nog een kop koffie/ thee na en een wel bijzonder schappelijke rekening. Het is dat we niet bepaald in de buurt wonen anders kwamen we hier zeker heel vaak terug!
Edspruyt .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het is een gezellig en leuk restaurant. De pizza's daar zijn heerlijk en goedkoop ze hebben ook lasagne. De sfeer is heel goed. Leuk en gezellig personeel. Ze hebben een bar waar je ook even wat kan drinken. Je kan bij mooi weer buiten zitten. En zo af en toe hebben ze met speciale gelegenheden leuke optredens. Met andere woorden zeker een aanrader.
Wilmine B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Op een dinsdagavond kwam ik bij dit restaurant met een vriendin. Elke tafel was bezet en dat zegt al genoeg over de kwaliteit van het eten en drinken. We deelden twee heerlijke pizza's die ook nog eens goed geprijsd waren. Met de terrasheater was het goed toeven in de tent. Ik kom absoluut nog eens terug.
Er wordt ook vaak geborreld op dit terras maar helaas hebben ze al vroeg niets meer te snacken. Wellicht is het een idee om toch brood met tapenade ofzo aan te kunnen bieden.
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Heerlijke pizza en lasagne gegeten op het terras. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en sympathieke bediening. Een absolute aanrader!
Thea1950 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hebben vrijdag 6 mei heerlijk pizza gegeten bij Otto e Mezzo. 's Middags even langs gereden om te bespreken maar dat was niet mogelijk. De eigenaar vertelde ons dat we wellicht wel op een tafeltje zouden moeten wachten, maar op de loungebank, die daar speciaal voor was, was dat zeker geen probleem. Gezellig terras en uitzicht op de haven. Super! De pizza's zijn allemaal 8,50 euro, heel leuk concept. De bediening heeft het allemaal heel goed in beeld. Ook de Latte Machiatto die ons werd aangeboden was heerlijk, waarvoor nogmaals onze dank. Kortom, zodra wij weer een keer in Dordrecht zijn gaan we zeker weer bij Otto e Mezzo eten.
Aegje .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
lekkere pizza's en genoeg keuze! En voorgerechten ook prima! De ruimte binnen is nogal krap maar in de tent heb je wel wat meer ruimte.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijk eten, top bediening en een waanzinnig mooie lokatie.
Aanrader als restaurant of als je gewoon even wat wil drinken aan de bar (wat uiteindelijk toch weer uit mond in ook wat eten, want de verleiding van de geur en aanblik van het eten is niet te weerstaan).
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Kleine pizzeria in centrum van Dordt, aan de achterzijde gelegen aan de prachtige Nieuwe Haven. Even aan de bar hangen, wachten op een tafeltje in het voorste gedeelte of in de tent aan de achterzijde. Niemand jaagt je op en alle pizza's zijn echt otto e mezzo euro. Aanrader is de huisgemaakte lasagne voor 12,50, super!!
De bediening is attent, niet opdringerig en niemand jaagt je op. Echt heerlijk om daar een paar keer in de maand binnen te vallen. Reserveren kan niet maar zoals gezegd kan je desnoods wachten aan de bar met een wijntje. De eigenaar is een vrolijke kerel, van een bezoekje aan Otto e Mezzo wordt iedereen blij.
Soledad .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hebben in de tent pizza gegeten. Erg lekker. Niets op aan te merken. Gewoon goed en gezellig. Kom zeker nog een keer terug.
Wenckeonline .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken in dit karakteristieke pandje. Attente bediening en door de bar geen probleem om even op een plaatsje te wachten. Het is de moeite waard!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Een paar weken terug door de mooie binnenstad van Dordrecht gelopen met Otto e mezzo als tussenstop voor een hapje en een drankje. Al vaker gegeten bij dit knusse restaurantje met een fijn terras in de zomer. We namen 'buiten' plaats onder de tent. Binnen zit het al snel vol. Rode wijn smaakt erg goed. Vervolgens deelden wij de pizza verduro. Wat een smaak! Echt één van de lekkerste pizza's die ik ooit heb gegeten. Het is dat wij hadden afgesproken onze restjes thuis op te eten anders hadden wij zeker nog meer besteld! Smaakte naar meer.. Binnenkort maar weer ;)
MariusVisser .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Een uitermate gezellige (klein ogende) zaak waar het snel gezellig druk is.
Een drukte die de bediening (2 dames) blijkbaar moeiteloos aankunnen want we zijn niets te kort gekomen.
Geen overdreven ingewikkelde kaart met nog moeilijkere gerechten. Gewoon helder en keus genoeg.
De wijn was goed en heerlijk bij de antipasta variatie vooraf die op aanrade van de serveerster aangevuld werd met Bruschetta alla Carrettiera. Als hoofd gerecht een een heerlijke Pizza Puttanesca waar ik overigens bij de laatste hap opmerkte dat ik de pepertjes miste?! Dit overigens zonder te kort te doen aan de pizza,... Heerlijk!
Als nagerecht de Tiramisu,.., de beste die ik tot op heden gegeten heb.
Al met al voor een uiterst schappelijke prijs met drie man gegeten!
Kom zeker terug!
MicMir .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Leuk & knus restaurant vlakbij de waterkant.
Wij bestelden Foccacine Arrostito en Lasagne met tonijn.
En als dessert Tiramisu.
Heerlijk gegeten!!!
Vriendelijke bediening en een aardige, gepassioneerde restauranteigenaar.
Mignonnette .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijke pizza's met echte bevlogen Italiaan in de keuken én dat proef je! Met veel trots komt hij na mijn pizza met zijn nieuwe dessert naar me toe; of ik zijn nieuwe versie wil proeven van zijn oma's recept.

Aan de andere kant is de eigenaar een charmante, hippe hollander, die in tegenstelling tot veel Italiaanse restauranthouders géén oubollige tuinstoelen en kanten vitrage in zijn zaak hangt. Nee, het interieur is fris en doet 60's aan, net als de muziek.

In de verwarmde tent is het ook 's winters prima vertoeven en doet het bijna 'winter Efteling-achtig' aan. Echter probeer ik het graag nog een keertje op het monumentale terras aankomende zomer.
Niki V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ik ben helemaal dol van deze tent en kom er graag. Heb er al menig mensen mee naar toe genomen omdat het sfeervol, erg lekker en zeer betaalbaar is (otto e mezzo = 8,5, alle pizza's kosten dan ook 8,5 euro). Ik neem vaak de pizza Fellini met geitenkaas, honing en rucola, verdomd lekker! Ook leuk om rustig te tafelen met een anti-pasti en bijvoorbeeld 1 pizza om te delen (alles kan, alles mag). De rode wijn is ook heerlijk en ze hebben er Liefmans (dikke plus). De eigenaar hangt er altijd wel rond en straalt zijn passie en toewijding uit op zijn personeel. Top zaak met een aangebouwde verwardmde tent, een leuk terras in de zomer en een mooi uitzicht.