Otium Restaurant

Boeing Avenue 2 1119 PB Schiphol Nederland Kaart
31-206553232

Over restaurant Otium Restaurant

Culinair reizen zonder drempels

Op een gastronomische, ontspannen en moderne manier ervaar je hier het magische gevoel van rustig leven. Chef de cuisine Tom Boere levert een ware topprestatie tijdens lunch en diner. De gerechten zitten vol ambacht, creativiteit en eigenzinnigheid. Het hele plaatje klopt, wat een ontdekking.

Meer informatie over restaurant Otium Restaurant

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 06:00 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Velle_dck .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Berteke L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het halfjaarlijkse "zussenetentje" dit keer met gebruikmaking van de AH-restaurantactie, hier gehouden. Het buitengebied is typisch kantoren zakelijk en koud. Binnen gelukkig warm en een vriendelijk ontvangst. Mooi restaurant, prettige bediening. Genoeg keuze op de kaart.
Toch wel wat puntjes van 'kritiek': ondanks dat de borden warm tot loei heet waren, waren de gerechten niet echt warm. Zowel bij het tussen- als het hoofdgerecht. De wijnen zijn aan de dure kant. Gelukkig waren het wel fijne wijnen. En ik miste toch de uitleg bij de gerechten als ze op tafel werden gezet.
Quadvliegonline .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zeer vriendelijk personeel, aangename omgeving. Prijs/kwaliteit in balans, eten is prima. Drie, viergangenmenu van de chef is aan te bevelen!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben lekker gegeten al was het deze keer wel wat fris. Ik vond de porties nu wel klein worden. Het is beter voor je lijn maar dat beslis ik zelf wel.
Noelheijst .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Culinair gegeten
Service perfect
Bediening zeer gastvrij
Voor mij verdienen ze een ster
Zeer aan te bevelen
Heb zelf 50 jaar als kok en chefkok in binnen en buitenland dus wel een beetje verstand van de horeca.
Ga Zaterdag daar weer eten.

Noël

Noël
Dick P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
verrassend, lekker en goed.
je verwacht niet dat je in een kantoor omgeving zo lekker kunt eten.
uiteraard waren er veel zakenmensen. in die zin was het niet "gezellig"
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten bij Otium. Gerechten waren prima, sfeer prettig en bediening uiterst vriendelijk. Al met al fijne avond. Het restaurant zit in een hotel en in een kantoor/hotel wijk. Niet meest sfeervolle omgeving, maar wel zeer goed bereikbaar met eigen parkeerplaats.
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Echt lekker gegeten, meer kan ik er niet over zeggen. Beetje bistro chique met een moderne twist. Wijnsuggesties waren ook erg goed gekozen, geen standaard keuzes in ieder geval. Deze avond was het ook goed druk, met een grote groep in het restaurant maar daar had je bijna geen last van. Eind oordeel, top eten met top service!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Een goede avond met prima eten, geen geweldige smaken maar een lekker voorgerecht en hoofdgerecht. Als nagerecht het kaasplankje is geen echte aanrader, bij navraag over de kazen waren het met name Franse kazen en een Nederlandse kaas - de Nederlandse kaas was een zeer matige jonge kaas die je bij elk ontbijtbuffet terug kan vinden.
F. D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Afgelopen dinsdag bij toeval dit top restaurant ontdekt in het Radisson hotel. Gezien de geringe trek, hebben mijn vrouw en ik het 2 gangen menu gekozen. Alles was fantastisch verzorgd, met als hoogte punt de tarbot. Het was erg druk en toch hadden we aan aandacht geen gebrek. Heel attent allemaal. Wij komen spoedig weer!
RemyR2 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Gisterenavond met hoge verwachtingen richting restaurant Otium, gevestigd in het Radisson te Schiphol Oost, getogen.

Wij wilden gebruik maken van de AH actie, na het lezen van vele positieve recensies. We werden prima, doch zakelijk, ontvangen.

Als entree bestelden wij een salade met kreeft en sardines. De kreeft was prima, echter niet bijzonder (hoogst waarschijnlijk een gangbare "Canner") en de sardines karig aanwezig. Echter de sla was slecht gewassen en er zaten nog enkele stuks ongedierte in. Na melding hiervan, geen excuses of reactie. Het andere voorgerecht dat wij bestelden was de gemarineerde tonijn. De tonijn zat vol vliezen en was zeer ongenaam in de mond. De garneringen van avocadoschuim en inktvisspaghetti waren wel in orde.

Als piece bestelden wij de tournedos van 250 gram. Deze werd geserveerd met bimi, groene asperge en babymais. Medium/rare besteld, medium/well done geserveerd. Een weinig bijzonder gerecht, dat qua cuison en smaak zeer tegenviel. Het andere hoofdgerecht was een ribeye van 300 gram en die was verder prima, doch weinig uitdagend.

Tot slot het dessert. Een maal de gepocheerde peer en een maal de citroentaart met merengue. Een gepocheerde peer is geen stoofpeer, echter dit betekend niet dat deze hard behoord te zijn. De peer deed onaangenaam aan in de mond, zelfs al was de smaak wel prima. De bijbehorende garnituren van ijs, mousse en espuma van Werthers waren erg lekker. De citroentaart was ook erg lekker.

Bij het schrijven van deze recensie betrap ik mezelf erop dat ik herhaaldelijk termen als 'weinig verrassend' en 'niet bijzonder' heb gebruikt. Dit heeft te maken met de slechte prijs/kwaliteit verhouding. Er worden hoge verwachtingen gecreëerd, echter de uitvoering van de gerechten komt deze niet na.

Voor ons is het uitgesloten dat wij ooit nog een keer restaurant Otium zullen bezoeken.
Beste Remy,

Wat jammer dat uw bezoek aan Otium niet aan uw verwachtingen voldeed. Wij proberen elke dag en voor elke gast een top product/service neer te zetten. Graag zou ik persoonlijk met u in contact willen komen om na te gaan wat ik eventueel nog voor u kan betekenen, zodat u alsnog een positief gevoel overhoudt aan uw bezoek!

Met gastvrije groet,
Ruben de Vries

U kunt mij bereiken op via emailadres; ruben.de.vries@radissonblu.com
Delianeqvu .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het restaurant is op een bedrijven terrein in een hotel. De bediening was uitermate vriendelijk en attent. Het eten was uitstekend. Wat wil je nog meer.
Anneka .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hebben met de AH actie hier gegeten. Na het zien van het menu op internet waren de verwachtingen hoog en die zijn volledig waar gemaakt. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, we hebben ze alle 6 op tafel gehad en genoten.
De tiramisu won de hoofdprijs, TOP! De bediening is behulpzaam en erg vriendelijk, zeker de dame die ons grotendeels hielp TOP TOP! Het decor mag iets meer kleur, nu wel erg donker en weinig kleur. Restaurant is aan te bevelen en we gaan zeker nog eens terug. Pluspunt is ook het parkeren, altijd plaats en recht voor de deur.
Riwanna V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Zeer lekker gegeten! We waren daar met de AH actie en het keuzemenu is echt een aanrader.
Je mocht ook gewoon van de kaart kiezen als het keuzemenu niet beviel en dan was het goedkoopste 3-gangendiner gratis.
Wij hadden ook nog het vierde gerecht met zalm en dit was onze favoriet.
Gekozen voor een bijpassend wijnarrangement en daar werd erg goed in geadviseerd en toegelicht. De dame (en soms ook een heer) die ons hielpen waren super vriendelijk en hebben de avond voor ons gemaakt.
Koeboer .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
gisteren onwijs lekker gegeten bij Otium Restaurant ,Super ,kundige vrouw in de bediening, zeer relax ervaren avond. Voor iedereen een aanrader!!!
Ljekkerbekkie .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Zeer vriendelijk personeel, niet opdringerig qua drinken. Op ons gemak heerlijk gegeten. Via eerst de ah actie en nu de shell aktie er te recht gekomen, anders nooit op het idee gekomen om er te gaan eten. Erg goed bevallen
Beste gast,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze review. Het is geweldig dat u heeft genoten van het eten dat wij serveren in ons restaurant en dat de service aan uw verwachtingen heeft voldaan.
We hopen u snel weer te mogen ontvangen in het OTIUM Restaurant.

M. van Adrichem
F&D Manager
Rene.marianne .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Fijne sfeer, plezierige bediening en lekker eten, helemaal goed als eerste etappe van een verre reis die de volgende dag begint. Het eendenboutje vond ik heel lekker, de combi met linzen niet helemaal mijn ding.
Beste Rene en Marianne,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze review. We vinden het geweldig dat u heeft genoten van het eten dat wij serveren in ons restaurant. Ook vinden we het fantastisch dat de service heeft bijgedragen aan uw tevredenheid.
We kijken ernaar uit u weer te mogen verwelkomen in het OTIUM restaurant en Lounge.

F&D Manager
M. van Adrichem
WampieAlders .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en een mooie presentatie, uitstekende service zelf voor een lactose intolerantie werd er voor mij apart heerlijk gekkokt.
Beste WampieAlders,

Ontzettend bedankt voor uw positieve review. Het is geweldig om te lezen dat u heeft genoten van uw diner in het OTIUM Restaurant.
We hopen u snel weer te mogen ontvangen!

De F&D Manager
Tony S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Tweede keer dat we hier waren voor de AH restaurantactie. Wederom de mogelijkheid om gebruik te maken van een menu of a la carte. Eten is prima en ruime keuze. Deze keer iets drukker waardoor de service minder was ten opzichte van de vorige keer.
Marcosnel .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Het eten was lekker, we hadden een drie gangen keuze menu genomen. Bij het hoofdgerecht ontbraken de aardappels, na dit gemeld te hebben, kwam die na het hoofdgerecht alsnog, we zouden nog een goedmaak drankje krijgen, maar door de af en toe chaotische bediening hebben we die niet gezien. Het drinken is erg duur voor een glas bier van 400 ml betaal je 9 euro.