Otium Restaurant

Boeing Avenue 2 1119 PB Schiphol Nederland Kaart
31-206553232

Over het restaurant Otium Restaurant

Culinair reizen zonder drempels

Op een gastronomische, ontspannen en moderne manier ervaar je hier het magische gevoel van rustig leven. Chef de cuisine Tom Boere levert een ware topprestatie tijdens lunch en diner. De gerechten zitten vol ambacht, creativiteit en eigenzinnigheid. Het hele plaatje klopt, wat een ontdekking.

Meer informatie over restaurant Otium Restaurant

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 06:00 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
r.pereira.do.tanque .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Kort samengevat.: Alles was fantastisch. Het eten was geweldig, personeel heel vriendelijk en geven jouw als klant een fijn gevoel en dat zij er voor jou zijn. Het is zo goed bevallen dat ik weer een reservering heb geboekt
Freek C.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Met de AH actie hier gegeten met 2 volwassen en twee tieners. Prima verzorgd, alle aandacht, erg soepel in de menukeuze en het wijnarrangement. Heerlijk en toch toegankelijk eten. Schattige jonge sommelier. Top en toch relaxed, chill, vonden onze tieners.
Natascha L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met de A&H restaurantactie hier terecht gekomen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Nooit gedacht dat er zich zo'n gelegenheid tussen zulke lelijke gebouwen bevindt. Ik ben ook enorm te spreken over de bediening, men weet hier hoe het hoort. De gerechten zien er mooi uit en smaken ook goed. Heerlijke wijnen. Als vegetariër ben ik altijd benieuwd hoe het zich verhoudt tot de ingrediënten op het bord van mijn partner. Ze hebben er zeker hun best op gedaan, ik zou het persoonlijk liever iets luxer hebben. Ter verdediging, de prijs ligt ook lager voor een vegetarisch menu. Ook erg te spreken over de hoeveelheden, regelmatig kom ik toch met een niet goed gevulde maag thuis. Kortom voor herhaling vatbaar.
Denise Quebe .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Topavond gehad bij dit restaurant, heerlijk gegeten. Niet alles verliep perfect maar werd prima opgelost door ons tot 2 maal toe koffie aan te bieden van het huis met bonbons. De bediening verdiend een compliment, wat waren ze servicegericht. De inrichting is modern.
Jacqueline C.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Echt heerlijk gegeten!! Prachtig opgediend en de smaak was heerlijk. En wij zijn echt kieskeurig. Na een eerste blik op de menukaart had ik wat vraagtekens, maar wel leuk om eens wat nieuws te proberen.
Bediening was top, erg vriendelijk en gastvrij!
We komen zeker een keer terug!
Mister Probz H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Vrijdag 16 december 2016

Bedieningspersoneel was chaotisch en
Ongestructureerd. Als kip zonder kop liep men rond. Er was in het hotel een groot kerstgala gaande maar neemt niet weg dat gasten in het restaurant ondergeschoven kindjes zijn. Verder was de prijs-kwaliteitverhouding voor de tournedos (42 euro ) onder maats! Dit moet echt beter . Vraag eens aan de gasten of het naar wens is of dat ze nog drankjes willen! Schande voor een 4* hotel!
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Prima gegeten en allemaal zeer verzorgd. Het is jammer dat zo weinig mensen weten dat daar zo'n goed restaurant zit. Het restaurant Hoort bIJ het Radison hotel in Schiphol Rijk. Het is een echte aanrader. Vriendelijke bediening. SUPER.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Otium is een restaurant van een hotel en daarom voelt de omgeving een beetje ongezellig aan. Veel mensen die hier eten omdat ze hier voor zaken zijn. Dus een hele gezellige sfeer is het niet. Is opzich ook wel te begrijpen, omdat je in een hotel zit.
We hebben hier gegeten met de actie van Ah en konden kiezen van het gehele menu, heel fijn. Alles wat we hebben gegeten was van zeer goede kwaliteit. Lekker voorgerechten die je niet zo snel ergens anders vinden. De kwaliteit van het vlees van de hoofdgerechten was zeer goed. Ook alle andere onderdelen waren super.
De deserts waren ook superlekker en orgineel.
Kortom het eten was superlekker!
Met de actie van de AH ia dit restaurant het zeker dubbel en dwars waard. Of ik er zou gaan eten zonder de actie weet ik niet. Kosten zijn dan wel erg hoog.....
velle_dck .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We werden heel vriendelijk ontvangen door een dame en een heer en werden naar ins tafel verder begeleidt. Wij kwamen voor de AH actie en mochten ook a la carte kiezen als wij geen gebruik willen maken van het samengestelde menu. Toch kozen we voor de 4gangen menu.. alles heeft lekker gesmaakt. Wij komen zeker terug ook zonder de AH actie! Een echte aanrader in het hartje Schiphol Rijk...
Berteke L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het halfjaarlijkse "zussenetentje" dit keer met gebruikmaking van de AH-restaurantactie, hier gehouden. Het buitengebied is typisch kantoren zakelijk en koud. Binnen gelukkig warm en een vriendelijk ontvangst. Mooi restaurant, prettige bediening. Genoeg keuze op de kaart.
Toch wel wat puntjes van 'kritiek': ondanks dat de borden warm tot loei heet waren, waren de gerechten niet echt warm. Zowel bij het tussen- als het hoofdgerecht. De wijnen zijn aan de dure kant. Gelukkig waren het wel fijne wijnen. En ik miste toch de uitleg bij de gerechten als ze op tafel werden gezet.
quadvliegonline .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zeer vriendelijk personeel, aangename omgeving. Prijs/kwaliteit in balans, eten is prima. Drie, viergangenmenu van de chef is aan te bevelen!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben lekker gegeten al was het deze keer wel wat fris. Ik vond de porties nu wel klein worden. Het is beter voor je lijn maar dat beslis ik zelf wel.
noelheijst .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Culinair gegeten
Service perfect
Bediening zeer gastvrij
Voor mij verdienen ze een ster
Zeer aan te bevelen
Heb zelf 50 jaar als kok en chefkok in binnen en buitenland dus wel een beetje verstand van de horeca.
Ga Zaterdag daar weer eten.

Noël

Noël
dick P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
verrassend, lekker en goed.
je verwacht niet dat je in een kantoor omgeving zo lekker kunt eten.
uiteraard waren er veel zakenmensen. in die zin was het niet "gezellig"
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten bij Otium. Gerechten waren prima, sfeer prettig en bediening uiterst vriendelijk. Al met al fijne avond. Het restaurant zit in een hotel en in een kantoor/hotel wijk. Niet meest sfeervolle omgeving, maar wel zeer goed bereikbaar met eigen parkeerplaats.
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Echt lekker gegeten, meer kan ik er niet over zeggen. Beetje bistro chique met een moderne twist. Wijnsuggesties waren ook erg goed gekozen, geen standaard keuzes in ieder geval. Deze avond was het ook goed druk, met een grote groep in het restaurant maar daar had je bijna geen last van. Eind oordeel, top eten met top service!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Een goede avond met prima eten, geen geweldige smaken maar een lekker voorgerecht en hoofdgerecht. Als nagerecht het kaasplankje is geen echte aanrader, bij navraag over de kazen waren het met name Franse kazen en een Nederlandse kaas - de Nederlandse kaas was een zeer matige jonge kaas die je bij elk ontbijtbuffet terug kan vinden.
F. D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Afgelopen dinsdag bij toeval dit top restaurant ontdekt in het Radisson hotel. Gezien de geringe trek, hebben mijn vrouw en ik het 2 gangen menu gekozen. Alles was fantastisch verzorgd, met als hoogte punt de tarbot. Het was erg druk en toch hadden we aan aandacht geen gebrek. Heel attent allemaal. Wij komen spoedig weer!
RemyR2 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Gisterenavond met hoge verwachtingen richting restaurant Otium, gevestigd in het Radisson te Schiphol Oost, getogen.

Wij wilden gebruik maken van de AH actie, na het lezen van vele positieve recensies. We werden prima, doch zakelijk, ontvangen.

Als entree bestelden wij een salade met kreeft en sardines. De kreeft was prima, echter niet bijzonder (hoogst waarschijnlijk een gangbare "Canner") en de sardines karig aanwezig. Echter de sla was slecht gewassen en er zaten nog enkele stuks ongedierte in. Na melding hiervan, geen excuses of reactie. Het andere voorgerecht dat wij bestelden was de gemarineerde tonijn. De tonijn zat vol vliezen en was zeer ongenaam in de mond. De garneringen van avocadoschuim en inktvisspaghetti waren wel in orde.

Als piece bestelden wij de tournedos van 250 gram. Deze werd geserveerd met bimi, groene asperge en babymais. Medium/rare besteld, medium/well done geserveerd. Een weinig bijzonder gerecht, dat qua cuison en smaak zeer tegenviel. Het andere hoofdgerecht was een ribeye van 300 gram en die was verder prima, doch weinig uitdagend.

Tot slot het dessert. Een maal de gepocheerde peer en een maal de citroentaart met merengue. Een gepocheerde peer is geen stoofpeer, echter dit betekend niet dat deze hard behoord te zijn. De peer deed onaangenaam aan in de mond, zelfs al was de smaak wel prima. De bijbehorende garnituren van ijs, mousse en espuma van Werthers waren erg lekker. De citroentaart was ook erg lekker.

Bij het schrijven van deze recensie betrap ik mezelf erop dat ik herhaaldelijk termen als 'weinig verrassend' en 'niet bijzonder' heb gebruikt. Dit heeft te maken met de slechte prijs/kwaliteit verhouding. Er worden hoge verwachtingen gecreëerd, echter de uitvoering van de gerechten komt deze niet na.

Voor ons is het uitgesloten dat wij ooit nog een keer restaurant Otium zullen bezoeken.
Beste Remy,

Wat jammer dat uw bezoek aan Otium niet aan uw verwachtingen voldeed. Wij proberen elke dag en voor elke gast een top product/service neer te zetten. Graag zou ik persoonlijk met u in contact willen komen om na te gaan wat ik eventueel nog voor u kan betekenen, zodat u alsnog een positief gevoel overhoudt aan uw bezoek!

Met gastvrije groet,
Ruben de Vries

U kunt mij bereiken op via emailadres; ruben.de.vries@radissonblu.com
delianeqvu .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het restaurant is op een bedrijven terrein in een hotel. De bediening was uitermate vriendelijk en attent. Het eten was uitstekend. Wat wil je nog meer.