Otaru

Meer informatie over restaurant Otaru

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

• Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Voor het eerst gegeten bij Otaru. Bij binnenkomst er vriendelijk onthaald en werden meteen naar een tafeltje begeleid. Vrij basis dingen besteld zoals Kappa Maki, California rolls ect. smaakten allemaal better dan ik verwachten. Het decor is alleen vrij achterhaald hier zou zeker wat verbetering in kunnen zitten. Maar voor de rest een erg fijne avond gehad. Ook hun sake was erg lekker.
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We waren er wel een langs gefietst en hadden wel eens iets gehaald maar het leek niet aantrekkelijk om er eens te gaan eten. Op basis van de Iens-cijfers toch een keer gereserveerd. Het was duidelijk een geval van 'don't judge the book by its cover'. Prima sushi: goede structuur en temperatuur van de rijst, california temaki kan beter. Veel attent personeel, meestal terzake kundig.
Kim A.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Voor het eeerst gegeten bij Otaru. Heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs. We aten de sushi van de actie kaart, 50% korting.
Ikura Sushi, Tobiko Sushi, california Temaki, Tekka Temaki spec, California Sake Maki, California Maki klein, Avocado Teka temaki.
Bediening was vriendelijk. We gaan hier zeker vaker heen.
Diana F.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Leuk decor, lekkere sushi a la cart. Je krijgt mooie hoeveelheden dus je hoeft niet heel veel te bestellen. Er zitten ook aparte sushi bij die de moeite waard zijn om te proberen. We gaan hier nog wel een keer naartoe.
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Wij waren op zoek naar een Japanse sushi tent die niet het all you can eat concept ondersteund. Via Iens zijn we bij Otaru terecht gekomen en hebben wij gereserveerd. Het restaurant zat op een vrijdagavond helemaal vol en tafels worden meerdere malen gedekt. Naast het menu liggen er op tafel ook geplastificeerde kaarten waar ook weer gerechten op staan. Nogal overzichtelijk, want sommige gerechten staan op het menu en de losse kaarten en sommige alleen op een kaart. Uiteindelijk hebben we een hoop verschillende sushi's besteld zodat we een aantal dingen konden proberen. Alle sushi's waren uitstekend van smaak. Je moet even wachten op je bestelling, maar dan weet je ook zeker dat alles vers wordt gemaakt. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Loes G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
15-12 2015 weer bij Otaru gegeten. We begonnen met een miso soep, die is redelijk, daarna de lekkerste ebi tempura die je maar kan bedenken! Sushi unagi paling, hotate coquille, ebi garnaal en de dragonroll, Californiëroll erg goed en heel vers dat proef je! De bediening heel erg behulpzaam! Het decor is de laatste tijd wat beter geworden! Een min puntje het is er meestal koud doordat de afzuiging erg hard staat te draaien met bijbehorend geluid! Maar voor het eten een aanrader!
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Lekkere yakitori en sushi. Shrimp tempura is mijn favoriet. De bediening is prima en oplettend maar af en toe afwezig. Het interieur is veel meer van te maken maar volgens mij vinden ze het prima zo. Japans biertje erbij is altijd goed.
Jitske V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Na jaren weer eens hier terechtgekomen. En ik moet zeggen, het interieur binnen is een stuk beter dan wat het ooit is geweest. 1 tipje: vervang de menukaarten met foto's van de gerechten aan de gevel buiten. Ze zijn zwaar verkleurd, het eten ziet er niet aantrekkelijk uit op deze manier.
Maar eenmaal binnen: Wat een heerlijkheid! Super verse sushi, tempura, zeewiersalade, nog meer sushi, fijne geduldige bediening. Ik kom hier zeker binnenkort nog eens terug.
Christiaan P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lekkere sushi tegen een prima prijs. Wij vroegen om een samengestelde sushimix voor ongeveer 25e pp. Daar kan je dus ruim voldoende van eten! Met tempura, edamame, miso soep en drinken nog geen 35e pp.

De sushi die wij kregen was goed vers. Ook was de bediening prima. Kortom; een prima avond lekker gegeten en het naar ons zin gehad!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Veel klachten over de bediening hier op IENS, maar het lijkt erop alsof ze meelezen want de bediening was prima. Geen heel persoonlijke sfeer, grapjes of extraatjes, maar wel gewoon in orde en attent. Het eten was ook erg lekker en goed te betalen bovendien. Dat Japans eten duur is, geldt al lang niet meer. Wij hadden misosoep, tempura, gyoza, garnalen, tori yaki udon en sake, en betaalden inclusief alle drankjes nog geen 60 euro. En dat inrichting behalve sober ook een beetje shabby is... ach, het past niet bij het strakke karakter van Japan, maar die gezelllige nisjes maken heel veel goed. Ik meende zelfs een echte Japanner in de keuken te spotten, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
We kwamen vroeg binnen, rond zes uur en de meeste tafels waren al gereserveerd. Gelukkig was er nog een tafel voor ons. We bestelden verschillende sushi en sashimi menu. Een variatie aan verschillende sushi en sahahimi. Zeer smaakvol en gevarieerd gegeten. De bediening was snel, vakkundig en accuraat maar wel een klein beetje gehaast. Gezien de drukte was dit niet zo raar. Terwijl wij zaten te eten werden er wegens plaatsgebrek zeker twaalf mensen weggestuurd, wij waren net op tijd binnen. Goede prijs-kwaliteit verhouding want we rekenden ongeveer 60 euro af voor twee personen, twee biertjes en twee frisdranken.
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Hier op vrijdagavond gegeten. Eten was top, bedeining snel en efficiënt. Zaak ziet er leuk uit maar niet echt sfeer. Maar dat maakt ook niet uit met dit soort eten. De prijs is redelijk maar nog steeds iets duurder dan all you can wat maat vele malen lekkerder.
Kimvr88 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Heerlijk gegeten, de sushi is vers bereid en smaakt erg goed. De service kan beter. We moesten soms echt moeite doen om wat te drinken te bestellen. Het decor is zoals alle Japanse restaurants, wat echt een minpunt is is dat er een tafel is waar de airco precies op staat, vrij koud.
Ravioli92 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Otaru is al jarenlang een favoriet. De sushi is niet te duur en prima kwaliteit. De stukken zijn niet te groot, er is een grote verscheidenheid aan keuze en toch smaken ze allemaal lekker. De overige gerechten zijn overigens ook de moeite waard: de tempura is lekker knapperig en niet te vettig; de gegrilde groenten zijn goed gemarineerd en de 'pickles' (tsunemono) zijn altijd goed hier.

Door de sushikaart met de korting blijft dit een goed betaalbaar Japans restaurant.
Michiel F.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij kwamen met 7 mensen iets later op de avond eten. Na het milde welkom bleek de bediening nog maar één ding te willen : NAAR HUIS. Zelden zo weggekeken door personeel. Het eten was 'aardig' maar voordat de eerste ronde op was stond de tweede alweer op tafel (waarschijnlijk ook omdat het personeel zsm naar huis wilde)
Na het eten (23.00 op zaterdagavond ) zelfs niet meer mogelijk om nog een koffie te bestellen omdat de keuken dicht was ....

Mijns inziens kan je beter "nee sorry wij gaan vanavond erder dicht' zeggen tegen gasten dan deze belabberde service bieden.

Het excuus van de chef / eigenaar voor het gedrag van zijn personeel was dat wij te veel gedronken hadden omdat er een glas was gebroken ( dit kwam door een overvolle tafel en het bijbehorende gebrek aan ruimte )
Eens maar nooit meer!

Khanh L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Spontaan op een donderdagavond kwam ik hier terecht, een vriendin die hier al eerder was geweest nam me hier mee naar toe. Zonder reservering kwamen we binnenvallen en konden direct plaats nemen. Zelf was ik nog niet echt bekend met sushi ala carte, na deze avond weet ik in ieder geval dat ik niet meer anders wil.

De bediening was beleefd en erg rap, iets wat ik vaak mis in Amsterdamse restaurants. De gerechten werden op een aangename tempo geserveerd. Het was heerlijk en vers, ik was blij verrast! Ik kom hier graag nog een keer terug.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Prima kwaliteit en daar gaat het bij mij in eerste instantie om.
Vrijwel alles is al geschreven over Otaru. Als u niet wilt dat alles
razensnel wordt geserveerd dan raad ik u aan kleine porties op te geven
en als u klaar bent en als u dat wilt weer opnieuw iets te bestellen.
Dat gaat niet met de menu's maar dan kunt u om rustig tempo verzoeken.
Misschien kunnen zij zich daaraan houden. Het speciale menu van 38,50 euro is daadwerkelijk top. Relatief ook niet duur voor wat er geboden wordt. Jammer dat
er ook van die types komen die verliefd zijn op hun mobieltje en dat dan ook liever opeten en niet normaal op hun stoel kunnen zitten.

WendyLo .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Lekkere verse sushi, vakkundig gemaakt. Het is niet super avontuurlijk maar wel lekker. De bediening is snel en efficiënt. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jammie2015 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk Japans, net even buiten het centrum-centrum in Amsterdam.
In het begin was de bedizening even wat stug, maar dat veranderde gaande weg positief.
Het interieur is inmiddels wel wat gedateerd, deze kan een makeover gebruiken om te komen tot een ideaalsituatie.
Op het eten valt niets aan te merken, prima!
Viviennebon .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Leuk Japans eettentje in de Pijp. Zeer uitgebreide menukaart. Ruime keuze aan verschillende voorgerechten, sushi, sashimi, bbq spietjes, rijst en zelfs Japanse fondue. Heel smakelijk allemaal met in het bijzonder de avocado ebi free maki, spicy tuna maki en de salmon en tuna sashimi. Aardige bediening en een leuke, traditionele setting.