Osteria

Markt 2a 5492 AB Sint-Oedenrode Nederland Kaart

Over restaurant Osteria

Een stukje Italie

Een klein stukje Italië middenin Sint-Oedenrode: Restaurant Osteria. Samen met zijn brigade runt Freek van den Elsen het restaurant met een enorme passie voor wijn en Italiaans eten. Je voelt je meteen op je gemak in deze huiselijke en ongedwongen sfeer. Het eten is heerlijk en van hoge kwaliteit. Voor een avondje Italiaans genieten bent u bij Osteria op het juiste adres!

Meer informatie over restaurant Osteria

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Wederom in korte tijd gedineerd. Er was een rustige kamer beschikbaar. Er werd rekening gehouden met de relatief korte tijd die we hadden.
Diner: kabeljauw met friet -> heerlijk.
Vanwege verplichtingen aansluitend niet aan wijn toegekomen.
Echt een keer hiernaar toe om uitgebreid te genieten.
Elly .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Met 6 personen het 4-gangen verassingsmenu gegeten. Soep was lauw,had zeker warmer gemogen. Risotto erg papperig en weinig smaak. Het vlees was erg taai bij verschillende personen aan tafel. Jammer . Helaas deze gelegenheid niet voor herhaling vatbaar .
Peejee58 .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Ik had veel positiefs over Osteria gehoord. Had dus ook erg hoge verwachtingen. Te hoog. We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Als amuse een kopje lekkere knolselderijsoep. Ook het voorgerecht en het dessert waren erg standaard maar prima van smaak. Dat was helaas niet het geval bij de risotto van rode biet met een coquille. De smaak van de risotto was zo overheersend dat de mooie zachte smaak van de coquille volledig werd overschaduwd. Het hoofdgerecht, rosé gebakken biefstuk met wederom knolselderij maar nu gebakken, was zeer matig. Mijn vlees bevatte veel zeem en was zeker niet mals.
Zowel de kwaliteit van de bereiding, het weinig verrassende menu en de flink gepeperde rekening vielen erg tegen.
Nee, hier sloegen ze plank flink mis. De hoge verwachtingen werden zeker niet waargemaakt.
Herhaling? Nee, denk het niet.
Suzanne J.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Zaterdag bij Osteria geweest voor een heerlijk diner. De ontvangst was zeer hartelijk en je voelt alsof je hier echt welkom bent, de bediening vind het een echte uitdaging om het je naar je zin te maken. Ook wij kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu, dit was echt helemaal top, mooie gerechten en een super prijs-kwaliteit verhouding. Zoals er gesproken wordt in de eerdere recensie zal deze dame idd gewoon PECH hebben gehad. Of ze zeurt gewoon.
Kortom wij hebben van het begin tot het eind heerlijk genoten in een prachtige ambiance!!!
Osteria ga zo door.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Helaas is dit de eerste keer dat ik een negatieve recensie schrijf. We waren uitgenodigd om hier te eten. We waren met een gezelschap van 8 personen. We kregen het vier-gangen verrassingsmenu dat 42,50 euro p.p. kost.
Het voorgerecht van een vitello met een stukje tonijn in broodkruim erop. Dit gerecht viel niet tegen. De presentatie was eenvoudig en de smaak redelijk.
Daarna volgde een risotto met worst. Beslist een tegenvaller. Van een risotto verwacht ik een verfijnde smaak en dat was hierbij zeker niet het geval.
Het hoofdgerecht was hert met pompoen. De smaak van Italië was in dit gerecht niet terug te vinden. Het vlees was erg rauw geserveerd en nog behoorlijk taai. Eén van mijn tafelgenoten heeft het bijna volledig laten staan. Ik heb het (om mijn gastvrouw niet teleur te stellen) wel
opgegeten maar met behoorlijke tegenzin.
Ook het dessert bekoorde niet. Dit bestond uit amarena-ijs en chocolade mousse en een kleine chocolade-souffle. De presentatie van dit dessert was ook ver beneden dat wat je ervan mag verwachten,
Al met al waren we teleurgesteld over de prijs-kwaliteit verhouding en zal ik dit restaurant niet aanbevelen.'
De bediening vonden we ook minder. Met name was het storend dat er ongevraagd voor je langs werd uitgeserveerd. We hadden wijnflessen op tafel staan maar we moesten zelf onze glazen bijvullen. Ook duurde het erg lang voordat een volgend gerecht werd uitgeserveerd en was het personeel niet te vinden als je ze nodig had.
De overige recensies lezende hebben wij misschien gewoon pech gehad..........
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Italiaans eten is vaak lekker, bij Osteria helemaal top.
In een gezellige ambiance werd rekening gehouden dat we krap in de tijd zaten.
De wijn en nagerechten niet aan toe gekomen, voor een volgende keer.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een geweldige avond gehad bij Osteria. Prachtig voorgerecht met tartaar van zalm met mousse van bieten en rettich gevuld met mousse van geitenkaas. Daarna risotto van paddestoelen en truffel zoals je hem altijd zou moeten eten. Hoofdgerecht entrecote met flinterdunne tagiatelli. Veel aandacht voor de lekkere wijnen die ook nog eens gul worden geschonken. Tussen de gangen door zat prima ruimte. Al met al een topavond. We komen hier zeker nog eens terug.
Bartvaniperen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Prachtig gelegen restaurant aan de Markt in Sint-Oedenrode. Binnen een gezellige warme sfeer. Bediening vriendelijk en correct. We kozen voor een vier gangenmenu, vitello tonnato, risotto, black angus op puree van knolselderie en een mooi dessert. In een woord:voortreffelijk!
Eigenaar Freek heeft de zaak prima voor elkaar, leidt het personeel op een vriendelijke wijze en geeft de koks ruimte om hun creaties te maken.
Osteria heeft door de jaren het koken op niveau zeker prima gehandhaafd. Tot de volgende keer.

Mariecke P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Heerlijk gegeten en genoten met vrienden. Van begin tot eind een feest, want alles klopt: de vriendelijke, zeer kundige bediening, het heerlijke eten van hoge kwaliteit en de fantastische wijnen die op de kaart staan. Dit alles in een zeer gezellige ambiance waar je je meteen welkom voelt. Dit is onze favoriet in Sint Oedenrode en omstreken – een echte aanrader!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Op mijn verjaardag hier heerlijk gegeten, aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten en bijpassende wijn. Wij hebben een heerlijke avond in een ongedwongen sfeer gehad. Je voelt je hier echt welkom en je merkt het enthousiasme voor de gerechten. Wij hebben gekozen voor het driegangen verrassingmenu met wijnarrangement. Als voorgerecht gebakken gamba's met subtiele smaken, hoofdgerecht dun gesneden ribeye op een bedje van knolselderij en heerlijke pasta en als nagerecht chocoladeparfoit en choccolademouse gecombineerd op een huisgemaakt boterkoekje. Voor ons was het driegangenmenu meer dan voldoende om heerlijk voldaan weer naar huis te gaan. Wij komen hier heel graag terug.
Jori V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Afgaande op ervaringen van bekenden een keertje gereserveerd bij Osteria in Sint Oedenrode, een pittoresk dorpje tussen Veghel en Eindhoven. Bij aankomst stond buiten een vuurkorf om alvast in de sfeer te komen, zeer aangenaam. Osteria is een klein stukje Italië in het centrum van Sint Oedenrode. In het restaurant hangt een huiselijke en ongedwongen sfeer. De inrichting doet klassiek aan en voelt warm. De bediening was attent, correct en vriendelijk. Als voorgerecht had ik een salade van paddenstoelen, pecorinokaas, walnoten, peer en dragon en mijn vrouw hertenham met geroosterde pompoen en truffelaardappel. De smaak was zeer verrassend en aangenaam. De prijs voor de voorgerechten is wat aan de hoge kant. Als hoofdgerecht had ik wildzwijnswang en mijn vrouw gebakken gamba's. Ook prima op smaak en verrassend. Prijs kwaliteit was hier beter in verhouding. Voor wat betreft de wijn hadden we de witte en rode huiswijn. Deze waren van uitstekend hoog niveau. De witte was een 100% trebbiano, de rode kwam uit Sicilië en smaakte naar gebottelde zonne energie dus veel fruit en smaak, beide wijnen zeer aangenaam. Kortom, een zeer geslaagd diner, zeker voor herhaling vatbaar. Het enige minpuntje: de prijzen van de voorgerechten zijn mijns inziens aan de hoge kant en zouden ergens rond de Eur 10,- moeten liggen!
58-19 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Vanuit Zeeland gegeten met Brabantse vrienden in een klein stukje Italië. Als vakbroeder heb ik zitten genieten van mooie pure smaken. Je proeft dat het allemaal met zorg,liefde en kwaliteitsproducten is bereid. Coquille met een voortreffelijke smeuïge risotto als voorgerecht en gegrilde kalfsrib-eye met tomatenchutney als hoofdgerecht. Beiden zeer goed bereid. Mijn tafelgenoten waren eveneens enthousiast over coquilles gebakken in panchetta met spinaziesalade en ossenhaas met gorgonzola. Goed uitgebalanceerd en not overdone zodat alle smaken tot zijn recht kwamen. Ook de geschonken wijnen pasten goed bij de gerechten. Bediening is lekker losjes maar weet wel wat er moet gebeuren om het gasten naar de zin te maken. Wij hadden een prima avond en komen bij een volgend bezoek aan onze Brabantse vrienden graag terug bij Osteria.
R. L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2012
Lekker gegeten en genoten van goede wijn, helaas is wat ons betreft de prijs kwaliteit verhouding een beetje zoek.
Personeel is vriendelijk maar schiet qua kennis nog al eens te kort.
Goed bereikbaar en mooie entourage, komen zeker nog eens terug.