Osteria Vicini Rotterdam

7,1

Jouw recensie over het restaurant Osteria Vicini Rotterdam

MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
We hebben met z'n vijven erg lekker gegeten. Er werden pure, verse ingrediënten gebruikt, dat merkten we. In het restaurant komen geregeld vlagen knoflookgeur of pesto voorbij, de echte Italiaanse sterke geuren, heerlijk! De kaart is uitgebreid genoeg, de prijzen precies goed. Heel fijn: een fles water op elke tafel. Minder fijn: het is er behoorlijk rumoerig. Lastig om een gesprek te voeren.
mariscastolp .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Uit het werk met een aantal vriendinnen voor het eerst hier gegeten op een donderdagavond. Wat een geweldig leuk restaurant! Ik word hier dus heel blij van. Creatieve, sfeervolle inrichting (omgebouwde garage), heerlijke gerechten die je zowel als voorgerecht als hoofdgerecht kan eten. Er zijn een aantal pizza's maar vooral ook verrassende andere gerechten. De bedienining is heel vriendelijk. Tja en dat voor een leuke prijs. Waar vind je dat zo snel? Ik snap het wel dat het hier altijd vol zit, 7 dagen in de week. Reserveren dus.
Yackie A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Vanmiddag weer echt heel lekker gegeten in dit leuke restaurant. Wij hadden vitello en carpaccio vooraf en spaghetti met kalfsgehaktballen als hoofdgerecht. Lekker huiswijntje erbij...alles vers, homemade echt helemaal lekker!!!
Vriendelijke bediening en leuk gemixed publiek.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Het is een zaak die altijd vol zit, ik ben er nu een paar keer geweest en ik begrijp het niet helemaal. De service is wel Ok, veel studenten denk ik, niet erg veel verstand van de horeca. De gerechten zijn prima maar niet boeiend. Ik vind de sfeer erg rumoerig, net als Dudok, niet prettig, althans tijdens het diner. Ik kom er alleen nog als vrienden een verjaardag vieren of iets dergelijks, maar ik ga er niet even zitten eten met mijn vriend.
krnvw .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wat een toffe locatie is dit!! Super ambiance, lekker eten en prima bediening. Een absolute aanrader. Zeker bij mooi weer met de zijpanelen open!
Frederik M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Matig eten. Voorgerecht AFFETTATO MISTO is een beetje saai qua smaak (miss hadden we niet meer mogen verwachten).

Pizza is zeer matig gezien de prijs - pizzabodem is niet wat het zijn moet (te dik, niet fluffy bij de rand). Toppings zijn beetje flauw.

Tagliate di Manzo was slecht. Vlees niet goed (smaak, taai en zeen) - Voor de prijs moet dit echt beter kunnen.

Bediening was ok. Let wel op als je dagschotels hebt dat je personeel deze kent. Verder zijn er krijtborden etc. mogelijk kunnen die gebruikt worden om dit duidelijker te krijgen.

Overall. Leuke locatie, eten niet goed!
Ernstanneke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Geluncht bij Vicini, heel lekker gegeten, geweldige sfeer, prachtige boeketten en inrichting. Heel vriendelijke bediening. We aten spaghetti met kalfsgehaltballen en risotto met groene asperges. Beide gerechten heerlijk, begeleid door een heerlijke witte huiswijn. Koffie en latte machiato toe. En een leuk winkeltje in de kelder. We komen zeker nog Eens!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
In Kralingen is dit fijne restaurant. Reserveren is een must op zaterdag. Hier begonnen met een bruchetta pomodori(heerlijk om mee te starten) en de pizza salami picante als hoofdgerecht( lekker pittig). Als nagerecht had ik de tiramisu met een café italiano( fijne combinatie) we dronken er een rode Barbara Italiaanse wijn uit 2015 bij. Het is een familierestaurant met hollende kinderen , dit is minder leuk voor ons en we zaten aan een piepklein 2 persoons tafeltje.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gegeten in de avond bij Vicini. Goede ervaring hoor, prima eten - vlees van de dag! Lekker sfeertje. Gezellige inrichting. Leuke jonge gast in de bediening!
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Vandaag gelunched in Vicini. Antipasta voor 2 personen besteld. Erg treurig van geworden . 1 ei doormidden met een ragoutje, brokje geitenkaas in bietensmurrie, 2 dunne plakjes salami en mozarella, 2 dunne plakjes rauwe ham en 2 gefrituurde wezenloze ballen. Dat alles voor 19 euro en 50 cent. Prijs/kwaliteit echt niet in verhouding. Trendy zijn is geen kwaliteit?
Pluk K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geen aanrader om met een grote groep te eten. Dan moet je van een menu eten. Zelfs met een groep met veel kinderen was het veel te weinig. Onvriendelijke en onbeleefd bediening.
Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Goed eten en snel personeel.
De zaak is leuk ingericht. Het is heel open. Wij hebben hier een daggerecht en een pizza gegeten. De bediening is snel. Eenmaal iets vergeten maar dit was geen probleem. Als voorgerecht de hapjes voor twee personen. Dit was zeer lekker met diverse smaken. Hoofdgerechten waren wat afgekoeld maar niet erg genoeg om het terug te sturen. De smaak was goed en we hebben een goede avond gehad.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het eten was erg karig, met een panini krijg 2 kleine stukjes van een stokbrood met wat champignons erop en klein beetje rucola en wat parmezaanse kaas. De champignons waren koud. De maaltijd was 4 happen en toen was het al op. Hiervoor betaal je dan €7,50. Verder was de bediening erg langzaam, na een half uur wachten pas geholpen in een leeg restaurant.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bij een panini funghi moet je je hier voorstellen dat je 2 stukjes witte stokbrood krijgt met koude champignons terwijl op het menu staat dat het bruin brood is. Dit is overigens binnen 4 happen op. Hiervoor betaal je dan 7,50 - prijs kwaliteit verhouding niet goed! Pas na 30 minuten geholpen terwijl het restaurant half leeg was.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Bij binnenkomst een mandje met lekker dik brood en olijfolie. Het voorhechtenis was een wat droge.carpaccio maar wel van goede kwaliteit. Een heerlijke gnocci als hoofdgerecht bedient door zeer kundige mensen. Keuze uit taart van de dag: Lemon merengue. Heerlijk
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het restaurant noemt zich een osteria, een buurtrestaurant, maar het is een heel groot restaurant in een nogal kale ruimte met harde muren, waardoor het heel snel lawaaierig is. De inrichting is wel gezellig, maar niet bijzonder. De bediening was goed en redelijk snel, maar voor af te rekenen moest ik zelf wel naar iemand op zoek.
Na een vermoeiende dag wilden we even iets eten en dit Italiaanse restaurant had in de lokale krant een goede recensie gehad. We namen Spaghetti con polpette en Spaghetti com gambretti en beide gerechten waren smakelijk en ruim voldoende maar niet bijzonder.
De prijs / kwaliteitsverhouding vind ik goed en het is een leuk restaurant voor een snelle smakelijke Italiaanse hap, maar meer moet je er niet van verwachten.
eagles .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
vorige week restaurant bezocht met een groep van 10 personen ( familie ) Wat een teleurstelling zeg. We hadden uiteraard gereserveerd en dat was de eerste domper want we konden niet uit het vaste menu kiezen omdat een groep van 10 personen te veel handeling is voor de keuken. Achteraf kon het toch ? De ontvangst van de floormanager was echt onder welk niveau dan ook, arrogant, zelf ingenomen totaal niet geschikt voor zijn functie. Gerechten te laat, geen kennis van de wijn kaart, prijs kwaliteit niet in verhouding etc. Kortom een zeer teleurstellend avond
Rishma A.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Leuk restaurant waar je prima Italiaans kan eten. Ook gezellig om een plate met z'n tweeën te bestellen. Toetje wordt origineel gepresenteerd en hangt een ontspannen sfeer.
Jansjes .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Bij toeval ontdekt in Kralingen. Geweldige entourage, akoestiek op de koop toe nemen. Heerlijk gegeten. Binnenkomer vers Focaccia van het huis met goede witte wijn. Carpaccio karig qua presentatie en smaakloze dressing. Werd direct gemeld aan de kok en bevestigd maar niks aan gedaan. Hoofdgerecht was prima, zo ook het personeel verdiend een pluim.
lotte E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heb hier al vaker heerlijk gegeten en geborreld. Leuke sfeer en echt heerlijke pasta 's ! Het ziet er ook erg sfeervol uit binnen en buiten. Een romantisch dinertje zou ik hier echter niet aanraden. Laatst gereserveerd en kwamen naast een tafel met stuk of 8 studentes te zitten, je kan elkaar dan niet meer verstaan daar door de slechte akoestiek en indeling.