Osteria Vicini Rotterdam

Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Bij binnenkomst een mandje met lekker dik brood en olijfolie. Het voorhechtenis was een wat droge.carpaccio maar wel van goede kwaliteit. Een heerlijke gnocci als hoofdgerecht bedient door zeer kundige mensen. Keuze uit taart van de dag: Lemon merengue. Heerlijk
Eagles .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
vorige week restaurant bezocht met een groep van 10 personen ( familie ) Wat een teleurstelling zeg. We hadden uiteraard gereserveerd en dat was de eerste domper want we konden niet uit het vaste menu kiezen omdat een groep van 10 personen te veel handeling is voor de keuken. Achteraf kon het toch ? De ontvangst van de floormanager was echt onder welk niveau dan ook, arrogant, zelf ingenomen totaal niet geschikt voor zijn functie. Gerechten te laat, geen kennis van de wijn kaart, prijs kwaliteit niet in verhouding etc. Kortom een zeer teleurstellend avond
Ris S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Leuk restaurant waar je prima Italiaans kan eten. Ook gezellig om een plate met z'n tweeën te bestellen. Toetje wordt origineel gepresenteerd en hangt een ontspannen sfeer.
Jansjes .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Bij toeval ontdekt in Kralingen. Geweldige entourage, akoestiek op de koop toe nemen. Heerlijk gegeten. Binnenkomer vers Focaccia van het huis met goede witte wijn. Carpaccio karig qua presentatie en smaakloze dressing. Werd direct gemeld aan de kok en bevestigd maar niks aan gedaan. Hoofdgerecht was prima, zo ook het personeel verdiend een pluim.
Lotte E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heb hier al vaker heerlijk gegeten en geborreld. Leuke sfeer en echt heerlijke pasta 's ! Het ziet er ook erg sfeervol uit binnen en buiten. Een romantisch dinertje zou ik hier echter niet aanraden. Laatst gereserveerd en kwamen naast een tafel met stuk of 8 studentes te zitten, je kan elkaar dan niet meer verstaan daar door de slechte akoestiek en indeling.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten op zaterdagavond bij Vicini. Voorgerecht was een antipasti misto met verrassende hapjes. Alles vers en verrassend en vooral heel smaakvol. De pizza's waren prima, met een lekker krokante bodem en royaal belegd. De huiswijn paste prima. Het toetje was een geweldig lekkere tiramisu, leuk gepresenteerd in een glazen potje. Espresso en capucino als besluit maakten het tot een aangename avond. De sfeer is heel ongedwongen en de ruimte bijzonder. Het is aangenaam lawaaierig, maar geen herrie. Een plek om terug te komen.
Dorine A.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met vrienden gegeten.
Eerst een drankje op het terras buiten, daarna binnen eten. De temperatuur en de verschrikkelijke akoestiek maken dat het cijfer voor decor slechts een 6 is. Want een top plek in een oude garage midden in Kralingen. De bediening is vlot en vriendelijk, het eten erg lekker. Vooraf antipasti, voorgerechten carpaccio, vitello tonnato en zwaardvis, daarna vis van de dag (Harder)voor een van ons, Angus beef voor de beide heren en voor mij pasta, de pasta van de dag met geconfijte eend was op maar kreeg de tip om pasta met kipworst en asperges te nemen. Dat was een goeie tip! De wijn, rosé, is aan de prijs, 24,50 voor een simpele doordrink rosé...tja. Toetjes konden er niet meer bij, bij de koffie kregen we limoncello van het huis. Kraanwater bleef regelmatig komen maar je moest er soms wel om vragen. Prima tent, maar die akoestiek.....
Eerlijkover .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Leuke lokatie, trendy in de wijk Kralingen. Hele snelle service , aardige bediening maar zoals dat vaker is bij grote zaken gaat dat ten koste van de kwaliteit en versheid. De antipasti kwam direct uit de ijskast (en al heel wat uurtjes eerder bereid, met nodige spul van de dag ervoor en als je daar dan zalm bij legt...), huiswijn echt, ik weet dat dat goedkoop moet maar probeer nou net wat beters te schenken dan dit soort v(b)ocht, pizzabodems prima maar de topping naar mijn smaak veel te vet en zou meer moeten zijn dan kant & klare laag erop. Gewoon trendy pizza restaurant maar om het nu een osteria te noemen daar bedoelen de Italianen iets anders mee.
Foodysyl .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Wauw! Donderdag een bezoek gebracht aan Vicini .... Via internet wilde we hier altijd een keertje naartoe.

Daar aangekomen zijn we in een lounge gedeelte gaan zitten en bestelde een lekker huiswijnte, ze hadden twee soorten en hebben ze allebei genomen. Super!

Een foccacia broodje met olijfolie blikje werden al snel geserveerd, vers gebakken! Echt heerlijk.

Een anti pasti voor 1 persoon en een kaasplankje bestelde we en na een niet al te lange tijd werd het geserveerd. Jeetje wat een beleving! Warme en koude gerechtjes op een bord, ondanks voor 1 persoon wel met twee bordjes en twee bestekjes erbij.

Vier soorten kaas op een goede temperatuur geserveerd. De jonge man uit de bediening vroeg uit zichzelf of we nog wat extra brood wilde. Daar jou ik van, mensen die het zien...

Bedreven personeel in een mooie grote zaak. Ondanks de drukte die er op dat moment was hebben we er geen moment last van gehad.

Wij komen zeker terug!
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Mooi, groot, licht en sfeervol restaurant. Vooral heel fijn dat ze hier ook voor de lunch warm eten serveren met een zeer uitgebreide kaart. Ook de kinderspeelhoek is heel erg leuk! Persoonlijk vind ik dat Italiaanse gerechten vaak een beetje te weinig groente bevatten maar de tiramisu was tenminste wel echt met mascarpone gemaakt zoals het hoort.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Eten Is hier prima, niet uitzonderlijk goed, maar zeker lekker! Ik vond porties wel echt heel erg klein voor de prijs. Duidelijk veel mensen die hier eten die uit de buurt komen.
Voor deze prijs kom ik hier niet terug, wel leuk terras overigens. Personeel Is jong en wat wisselend attent.
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben hier afgelopen Woensdag samen gegeten, door een winactie van de buik van Rotterdam. We waren hier nog nooit geweest, en achteraf erg zonde! We hebben heerlijk gegeten! Als voorgerecht de carpaccio beide en als hoofdgerecht koos mijn vriend voor de dag speciaal, kalfsbiefstuk met linzen, en ik koos voor de risotto. Beide gerechten waren echt héérlijk. Erg vriendelijke personeel, en een leuke sfeer. Bedankt Vicini, en Buik van Rotterdam! We komen zeker nog eens terug.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met 8 personen gegeten ter gelegenheid van een verjaardag, van tevoren een menu geregeld.
Prima! Lekkere gerechten, voor, hoofd en nagerechten. Redelijke wijn.
Ambiance prima, leuke sfeer. Prima (jonge) bediening, af en toe wat onwennig.
Bij mooi weer mogelijkheid tot openschuiven schuifpui, leuk!
Uitnodigend om vaker te gaan eten.
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben hier met 3 stellen gegeten en het was erg gezellig.
Het is een mooi pand, wel wat groot maar toch sfeervol.
Verwacht niet de wereld van het eten maar er staat genoeg op de kaart om tegen een redelijke prijs je buikje vol te eten.
P/K 7
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Osteria Vicini is een leuk Italiaans restaurant met een industriële look in de studentenbuurt Kralingen. Het kan er dus druk zijn. Maar omdat er voldoende personeel is, hoef je niet lang te wachten op je bestelling. Als je een pizza bestelt, heb je wel genoeg maar voor een gemiddelde eter lijkt een spaghetti (in ons geval con polpette) niet genoeg om je honger te stillen. De runderribeye met rucola en paddenstoelen moet 18,50 kosten. Spaghetti zit er voor die prijs niet bij, dat gaat je nog eens 3,75 extra kosten. Conclusie: goed eten in een gezellige tent tegen een soms iets te hoge prijs.
Lizette M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
De pizza's bij Vicini zijn heerlijk. Zij zijn super vers en goed gebakken. De bediening is ontzettend vriendelijk en ik raad iedereen aan om hier te gaan eten!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Leuk. Super gezellig.
Ik heb me een paar keer aan iets anders gewaagd, dan aan de pizza's.
Maar dat moet ik hier gewoon niet willen.
Ik vind Vicini het best in de pizza's.
De andere gerechten vind ik altijd een beetje vlak en niet uitgesproken van smaak.
Maar over de pizza's geen onvertogen woord.
Behalve dan dat ze al onze favorieten van de kaart hebben gehaald.
Wat goed is, is goed... die kaart hadden ze niet moeten veranderen, want daar is weinig goeds voor terug gekomen.
Daar gaan je trouwe klanten.
En kan iemand ze vertellen, dat ze nu toch echt niets aan die akoestiek moeten doen?
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Dit was de derde keer dat ik er geweest ben. Nu met een groep van 14 mensen.
De reservering was fout gegaan,maar werd netjes opgelost.
De bediening doet het goed en is aardig en welwillend.

We hadden een menu gekozen we konden niet van de kaart kiezen... italiaans-menu. leuk !
Van alles was op tafel, eerst anti-pasta.. lekker
Erna diverse pizzas en pastas... gewoon lekker
Het nagerecht was aardig, er was weinig tiramisu, en kregen een aantal taart punten, en wat bakjes ijs. Bij het nagerecht hadden we het gevoel dat we alles kregen wat over was gebleven die avond. Het was wel lekker.
Maar restaurant is leuk, gezellig en goed eten... een aanrader !