Osteria Vicini Rotterdam

Meer informatie over restaurant Osteria Vicini Rotterdam

Jouw recensie over het restaurant Osteria Vicini Rotterdam

Sarmila S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Afgelopen vrijdag met 7 dames hier heerlijk gedineerd.. vooraf allemaal anti pasti (gegrilde asperges met parmaham, risottoballen, bruscetta, calamari, baba ganoush) heerlijk met brood en lekkere olijfolie. Hoofdgerecht, dorade filet met kerrie risotto, pasta met gamba's en pasta met agio e olio, alle gerechten goed op smaak erg lekker. nagerechten citroen merengue, truffeltaart en ijs.. ook niets op aan te merken. Heerlijke avond gehad met goed eten en fijne service.
Iris A.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Er was erg vriendelijk personeel. En de kaart was uitgebreid met aansprekende gerechten. Het eten was erg lekker, en de sfeer en aankleding van het restaurant waren erg gemoedelijk!
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Toevallig weer eens bij Vicini binnengelopen zonder reservering. Gelukkig waren we vroeg genoeg, dus er was nog plaats. We gingen voor een pizza, maar dan iets aparts. Goede beslissing. De pizza pesto met courgette, mozzarella en pijnboompitten (en natuurlijk pesto) was echt anders dan anders. Niet de gebruikelijke tomatensaus, maar een witte pizza. Heerlijk. Ook de pizza formaggio di capra was bijzonder en lekker. Een heerlijke combinatie van zoete aardappelpuree, geitenkaas, olijven, spinazie en thijm. Ook deze pizza zonder tomatensaus. De rode huiswijn smaakte hier prima bij. De bediening was vriendelijk, oplettend en snel. Prettig om zo’n fijn restaurant in de buurt te hebben.
Dhr D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Verschrikkelijke service met 2 uur wachten totdat het hoofdgerecht kwam. Helaas ook geen enkel initiatief om je welkom te laten voelen. Erg bijzonder.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
We hebben met z'n vijven erg lekker gegeten. Er werden pure, verse ingrediënten gebruikt, dat merkten we. In het restaurant komen geregeld vlagen knoflookgeur of pesto voorbij, de echte Italiaanse sterke geuren, heerlijk! De kaart is uitgebreid genoeg, de prijzen precies goed. Heel fijn: een fles water op elke tafel. Minder fijn: het is er behoorlijk rumoerig. Lastig om een gesprek te voeren.
mariscastolp .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Uit het werk met een aantal vriendinnen voor het eerst hier gegeten op een donderdagavond. Wat een geweldig leuk restaurant! Ik word hier dus heel blij van. Creatieve, sfeervolle inrichting (omgebouwde garage), heerlijke gerechten die je zowel als voorgerecht als hoofdgerecht kan eten. Er zijn een aantal pizza's maar vooral ook verrassende andere gerechten. De bedienining is heel vriendelijk. Tja en dat voor een leuke prijs. Waar vind je dat zo snel? Ik snap het wel dat het hier altijd vol zit, 7 dagen in de week. Reserveren dus.
Yackie A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Vanmiddag weer echt heel lekker gegeten in dit leuke restaurant. Wij hadden vitello en carpaccio vooraf en spaghetti met kalfsgehaktballen als hoofdgerecht. Lekker huiswijntje erbij...alles vers, homemade echt helemaal lekker!!!
Vriendelijke bediening en leuk gemixed publiek.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Het is een zaak die altijd vol zit, ik ben er nu een paar keer geweest en ik begrijp het niet helemaal. De service is wel Ok, veel studenten denk ik, niet erg veel verstand van de horeca. De gerechten zijn prima maar niet boeiend. Ik vind de sfeer erg rumoerig, net als Dudok, niet prettig, althans tijdens het diner. Ik kom er alleen nog als vrienden een verjaardag vieren of iets dergelijks, maar ik ga er niet even zitten eten met mijn vriend.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wat een toffe locatie is dit!! Super ambiance, lekker eten en prima bediening. Een absolute aanrader. Zeker bij mooi weer met de zijpanelen open!
Frederik M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Matig eten. Voorgerecht AFFETTATO MISTO is een beetje saai qua smaak (miss hadden we niet meer mogen verwachten).

Pizza is zeer matig gezien de prijs - pizzabodem is niet wat het zijn moet (te dik, niet fluffy bij de rand). Toppings zijn beetje flauw.

Tagliate di Manzo was slecht. Vlees niet goed (smaak, taai en zeen) - Voor de prijs moet dit echt beter kunnen.

Bediening was ok. Let wel op als je dagschotels hebt dat je personeel deze kent. Verder zijn er krijtborden etc. mogelijk kunnen die gebruikt worden om dit duidelijker te krijgen.

Overall. Leuke locatie, eten niet goed!
Ernstanneke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Geluncht bij Vicini, heel lekker gegeten, geweldige sfeer, prachtige boeketten en inrichting. Heel vriendelijke bediening. We aten spaghetti met kalfsgehaltballen en risotto met groene asperges. Beide gerechten heerlijk, begeleid door een heerlijke witte huiswijn. Koffie en latte machiato toe. En een leuk winkeltje in de kelder. We komen zeker nog Eens!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
In Kralingen is dit fijne restaurant. Reserveren is een must op zaterdag. Hier begonnen met een bruchetta pomodori(heerlijk om mee te starten) en de pizza salami picante als hoofdgerecht( lekker pittig). Als nagerecht had ik de tiramisu met een café italiano( fijne combinatie) we dronken er een rode Barbara Italiaanse wijn uit 2015 bij. Het is een familierestaurant met hollende kinderen , dit is minder leuk voor ons en we zaten aan een piepklein 2 persoons tafeltje.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gegeten in de avond bij Vicini. Goede ervaring hoor, prima eten - vlees van de dag! Lekker sfeertje. Gezellige inrichting. Leuke jonge gast in de bediening!
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Vandaag gelunched in Vicini. Antipasta voor 2 personen besteld. Erg treurig van geworden . 1 ei doormidden met een ragoutje, brokje geitenkaas in bietensmurrie, 2 dunne plakjes salami en mozarella, 2 dunne plakjes rauwe ham en 2 gefrituurde wezenloze ballen. Dat alles voor 19 euro en 50 cent. Prijs/kwaliteit echt niet in verhouding. Trendy zijn is geen kwaliteit?
Pluk K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geen aanrader om met een grote groep te eten. Dan moet je van een menu eten. Zelfs met een groep met veel kinderen was het veel te weinig. Onvriendelijke en onbeleefd bediening.
Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Goed eten en snel personeel.
De zaak is leuk ingericht. Het is heel open. Wij hebben hier een daggerecht en een pizza gegeten. De bediening is snel. Eenmaal iets vergeten maar dit was geen probleem. Als voorgerecht de hapjes voor twee personen. Dit was zeer lekker met diverse smaken. Hoofdgerechten waren wat afgekoeld maar niet erg genoeg om het terug te sturen. De smaak was goed en we hebben een goede avond gehad.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het eten was erg karig, met een panini krijg 2 kleine stukjes van een stokbrood met wat champignons erop en klein beetje rucola en wat parmezaanse kaas. De champignons waren koud. De maaltijd was 4 happen en toen was het al op. Hiervoor betaal je dan €7,50. Verder was de bediening erg langzaam, na een half uur wachten pas geholpen in een leeg restaurant.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bij een panini funghi moet je je hier voorstellen dat je 2 stukjes witte stokbrood krijgt met koude champignons terwijl op het menu staat dat het bruin brood is. Dit is overigens binnen 4 happen op. Hiervoor betaal je dan 7,50 - prijs kwaliteit verhouding niet goed! Pas na 30 minuten geholpen terwijl het restaurant half leeg was.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Bij binnenkomst een mandje met lekker dik brood en olijfolie. Het voorhechtenis was een wat droge.carpaccio maar wel van goede kwaliteit. Een heerlijke gnocci als hoofdgerecht bedient door zeer kundige mensen. Keuze uit taart van de dag: Lemon merengue. Heerlijk
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het restaurant noemt zich een osteria, een buurtrestaurant, maar het is een heel groot restaurant in een nogal kale ruimte met harde muren, waardoor het heel snel lawaaierig is. De inrichting is wel gezellig, maar niet bijzonder. De bediening was goed en redelijk snel, maar voor af te rekenen moest ik zelf wel naar iemand op zoek.
Na een vermoeiende dag wilden we even iets eten en dit Italiaanse restaurant had in de lokale krant een goede recensie gehad. We namen Spaghetti con polpette en Spaghetti com gambretti en beide gerechten waren smakelijk en ruim voldoende maar niet bijzonder.
De prijs / kwaliteitsverhouding vind ik goed en het is een leuk restaurant voor een snelle smakelijke Italiaanse hap, maar meer moet je er niet van verwachten.