Osteria Vicini Rotterdam

Kortekade 63a 3062 Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Osteria Vicini Rotterdam

Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gegeten in de avond bij Vicini. Goede ervaring hoor, prima eten - vlees van de dag! Lekker sfeertje. Gezellige inrichting. Leuke jonge gast in de bediening!
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Vandaag gelunched in Vicini. Antipasta voor 2 personen besteld. Erg treurig van geworden . 1 ei doormidden met een ragoutje, brokje geitenkaas in bietensmurrie, 2 dunne plakjes salami en mozarella, 2 dunne plakjes rauwe ham en 2 gefrituurde wezenloze ballen. Dat alles voor 19 euro en 50 cent. Prijs/kwaliteit echt niet in verhouding. Trendy zijn is geen kwaliteit?
Pluk K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geen aanrader om met een grote groep te eten. Dan moet je van een menu eten. Zelfs met een groep met veel kinderen was het veel te weinig. Onvriendelijke en onbeleefd bediening.
Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Goed eten en snel personeel.
De zaak is leuk ingericht. Het is heel open. Wij hebben hier een daggerecht en een pizza gegeten. De bediening is snel. Eenmaal iets vergeten maar dit was geen probleem. Als voorgerecht de hapjes voor twee personen. Dit was zeer lekker met diverse smaken. Hoofdgerechten waren wat afgekoeld maar niet erg genoeg om het terug te sturen. De smaak was goed en we hebben een goede avond gehad.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het eten was erg karig, met een panini krijg 2 kleine stukjes van een stokbrood met wat champignons erop en klein beetje rucola en wat parmezaanse kaas. De champignons waren koud. De maaltijd was 4 happen en toen was het al op. Hiervoor betaal je dan €7,50. Verder was de bediening erg langzaam, na een half uur wachten pas geholpen in een leeg restaurant.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bij een panini funghi moet je je hier voorstellen dat je 2 stukjes witte stokbrood krijgt met koude champignons terwijl op het menu staat dat het bruin brood is. Dit is overigens binnen 4 happen op. Hiervoor betaal je dan 7,50 - prijs kwaliteit verhouding niet goed! Pas na 30 minuten geholpen terwijl het restaurant half leeg was.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Bij binnenkomst een mandje met lekker dik brood en olijfolie. Het voorhechtenis was een wat droge.carpaccio maar wel van goede kwaliteit. Een heerlijke gnocci als hoofdgerecht bedient door zeer kundige mensen. Keuze uit taart van de dag: Lemon merengue. Heerlijk
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het restaurant noemt zich een osteria, een buurtrestaurant, maar het is een heel groot restaurant in een nogal kale ruimte met harde muren, waardoor het heel snel lawaaierig is. De inrichting is wel gezellig, maar niet bijzonder. De bediening was goed en redelijk snel, maar voor af te rekenen moest ik zelf wel naar iemand op zoek.
Na een vermoeiende dag wilden we even iets eten en dit Italiaanse restaurant had in de lokale krant een goede recensie gehad. We namen Spaghetti con polpette en Spaghetti com gambretti en beide gerechten waren smakelijk en ruim voldoende maar niet bijzonder.
De prijs / kwaliteitsverhouding vind ik goed en het is een leuk restaurant voor een snelle smakelijke Italiaanse hap, maar meer moet je er niet van verwachten.
eagles .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
vorige week restaurant bezocht met een groep van 10 personen ( familie ) Wat een teleurstelling zeg. We hadden uiteraard gereserveerd en dat was de eerste domper want we konden niet uit het vaste menu kiezen omdat een groep van 10 personen te veel handeling is voor de keuken. Achteraf kon het toch ? De ontvangst van de floormanager was echt onder welk niveau dan ook, arrogant, zelf ingenomen totaal niet geschikt voor zijn functie. Gerechten te laat, geen kennis van de wijn kaart, prijs kwaliteit niet in verhouding etc. Kortom een zeer teleurstellend avond
Rishma A.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Leuk restaurant waar je prima Italiaans kan eten. Ook gezellig om een plate met z'n tweeën te bestellen. Toetje wordt origineel gepresenteerd en hangt een ontspannen sfeer.
Jansjes .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Bij toeval ontdekt in Kralingen. Geweldige entourage, akoestiek op de koop toe nemen. Heerlijk gegeten. Binnenkomer vers Focaccia van het huis met goede witte wijn. Carpaccio karig qua presentatie en smaakloze dressing. Werd direct gemeld aan de kok en bevestigd maar niks aan gedaan. Hoofdgerecht was prima, zo ook het personeel verdiend een pluim.
lotte E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heb hier al vaker heerlijk gegeten en geborreld. Leuke sfeer en echt heerlijke pasta 's ! Het ziet er ook erg sfeervol uit binnen en buiten. Een romantisch dinertje zou ik hier echter niet aanraden. Laatst gereserveerd en kwamen naast een tafel met stuk of 8 studentes te zitten, je kan elkaar dan niet meer verstaan daar door de slechte akoestiek en indeling.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten op zaterdagavond bij Vicini. Voorgerecht was een antipasti misto met verrassende hapjes. Alles vers en verrassend en vooral heel smaakvol. De pizza's waren prima, met een lekker krokante bodem en royaal belegd. De huiswijn paste prima. Het toetje was een geweldig lekkere tiramisu, leuk gepresenteerd in een glazen potje. Espresso en capucino als besluit maakten het tot een aangename avond. De sfeer is heel ongedwongen en de ruimte bijzonder. Het is aangenaam lawaaierig, maar geen herrie. Een plek om terug te komen.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met vrienden gegeten.
Eerst een drankje op het terras buiten, daarna binnen eten. De temperatuur en de verschrikkelijke akoestiek maken dat het cijfer voor decor slechts een 6 is. Want een top plek in een oude garage midden in Kralingen. De bediening is vlot en vriendelijk, het eten erg lekker. Vooraf antipasti, voorgerechten carpaccio, vitello tonnato en zwaardvis, daarna vis van de dag (Harder)voor een van ons, Angus beef voor de beide heren en voor mij pasta, de pasta van de dag met geconfijte eend was op maar kreeg de tip om pasta met kipworst en asperges te nemen. Dat was een goeie tip! De wijn, rosé, is aan de prijs, 24,50 voor een simpele doordrink rosé...tja. Toetjes konden er niet meer bij, bij de koffie kregen we limoncello van het huis. Kraanwater bleef regelmatig komen maar je moest er soms wel om vragen. Prima tent, maar die akoestiek.....
Eerlijkover .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Leuke lokatie, trendy in de wijk Kralingen. Hele snelle service , aardige bediening maar zoals dat vaker is bij grote zaken gaat dat ten koste van de kwaliteit en versheid. De antipasti kwam direct uit de ijskast (en al heel wat uurtjes eerder bereid, met nodige spul van de dag ervoor en als je daar dan zalm bij legt...), huiswijn echt, ik weet dat dat goedkoop moet maar probeer nou net wat beters te schenken dan dit soort v(b)ocht, pizzabodems prima maar de topping naar mijn smaak veel te vet en zou meer moeten zijn dan kant & klare laag erop. Gewoon trendy pizza restaurant maar om het nu een osteria te noemen daar bedoelen de Italianen iets anders mee.
Foodysyl .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Wauw! Donderdag een bezoek gebracht aan Vicini .... Via internet wilde we hier altijd een keertje naartoe.

Daar aangekomen zijn we in een lounge gedeelte gaan zitten en bestelde een lekker huiswijnte, ze hadden twee soorten en hebben ze allebei genomen. Super!

Een foccacia broodje met olijfolie blikje werden al snel geserveerd, vers gebakken! Echt heerlijk.

Een anti pasti voor 1 persoon en een kaasplankje bestelde we en na een niet al te lange tijd werd het geserveerd. Jeetje wat een beleving! Warme en koude gerechtjes op een bord, ondanks voor 1 persoon wel met twee bordjes en twee bestekjes erbij.

Vier soorten kaas op een goede temperatuur geserveerd. De jonge man uit de bediening vroeg uit zichzelf of we nog wat extra brood wilde. Daar jou ik van, mensen die het zien...

Bedreven personeel in een mooie grote zaak. Ondanks de drukte die er op dat moment was hebben we er geen moment last van gehad.

Wij komen zeker terug!
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Mooi, groot, licht en sfeervol restaurant. Vooral heel fijn dat ze hier ook voor de lunch warm eten serveren met een zeer uitgebreide kaart. Ook de kinderspeelhoek is heel erg leuk! Persoonlijk vind ik dat Italiaanse gerechten vaak een beetje te weinig groente bevatten maar de tiramisu was tenminste wel echt met mascarpone gemaakt zoals het hoort.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Eten Is hier prima, niet uitzonderlijk goed, maar zeker lekker! Ik vond porties wel echt heel erg klein voor de prijs. Duidelijk veel mensen die hier eten die uit de buurt komen.
Voor deze prijs kom ik hier niet terug, wel leuk terras overigens. Personeel Is jong en wat wisselend attent.
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben hier afgelopen Woensdag samen gegeten, door een winactie van de buik van Rotterdam. We waren hier nog nooit geweest, en achteraf erg zonde! We hebben heerlijk gegeten! Als voorgerecht de carpaccio beide en als hoofdgerecht koos mijn vriend voor de dag speciaal, kalfsbiefstuk met linzen, en ik koos voor de risotto. Beide gerechten waren echt héérlijk. Erg vriendelijke personeel, en een leuke sfeer. Bedankt Vicini, en Buik van Rotterdam! We komen zeker nog eens terug.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met 8 personen gegeten ter gelegenheid van een verjaardag, van tevoren een menu geregeld.
Prima! Lekkere gerechten, voor, hoofd en nagerechten. Redelijke wijn.
Ambiance prima, leuke sfeer. Prima (jonge) bediening, af en toe wat onwennig.
Bij mooi weer mogelijkheid tot openschuiven schuifpui, leuk!
Uitnodigend om vaker te gaan eten.