Osteria Sala Federico

Oostzeedijk Beneden 227 3061 VV Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Osteria Sala Federico

Culinaire groet uit Italië

Het terras van Osteria Sala Federico ziet er in de Rotterdamse zon al heel uitnodigend uit. Zodra je hier een stap over de drempel zet, vergeet je Nederland direct. Het Italiaanse stadsgezicht op de muur en de onvervalste Italiaanse gastvrijheid geven je dag een onverwachte wending. De kaart laat niets te wensen over. Gerechten worden geserveerd op de authentieke keramieken borden, het brengt je meteen in een vakantiestemming.

Meer informatie over restaurant Osteria Sala Federico

Jouw recensie over het restaurant Osteria Sala Federico

Maria K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Jerry G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten en lekkere wijn gedronken! Italiaans en nu eens geen pizza. Voor zover ik kan beoordelen authentieke gerechten. Ambiance was goed, 1 puntje de tafeltjes voor 2 personen stonden wat krap op elkaar. Eigenaar is mede oprichter van een groep restauranthouders/koks die met elkaar de traditionele gerechten uit de Italiaanse keuken bewaren.
Henry V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
29 september Gastvrij, zeer smakelijk, goed gevuld en gevarieerd menu op het schoolbord is vooral in het Italiaans, de mondelinge rappe toelichting is helder maar bij bedenktijd ben je de details soms vergeten, maw iets meer geschreven toelichting is handig, specials zoals een aangeprezen wijn horen voorzien te worden van de prijs. Dat voorkomt verrassingen achteraf. Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond en we komen er zeker terug.
Hisk V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Helemaal top! Fantastische eigenaar en heerlijk eten! We wonen om de hoek en afgelopen vrijdag pas voor het eerst gegaan. Wat zonde dat we al die jaren nog niet eerder zijn gegaan! We komen snel terug!
Nonna's P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Heerlijk eten en een ontzettend goede sfeer. De kok en gastheer waren top!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Zeer warm hartelijk personeel de gehele avond, goede prijs-kwaliteit verhouding van het uitstekende eten en een waar Italiaans feestje!
Iris K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Hele leuke avond gehad heerlijk gegeten echt het idee of we even in italie waren echt een aanrader en zeker voor herhaling vatbar
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Volledig Italiaans gericht..spreken dan ook Italiaans en Nederlands door elkaar, enkel Italiaanse specialiteiten en Italiaans drinken (dus geen frisdranken e.d.) veel passie voor hun vak, maaf weinig personeel waardoor het wat langer duurde. Kortom, ga hierheen als je van niet te duur, culinair italiaans eten houd..helaas niet aan mij besteed!
Gaby K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Menukaart geeft meer keuzes weer dan er daadwerkelijk is. Geen groente bij de schotels. Bediening charmant en vriendelijk maar voor de Italiaanse échte keuken zoekt u ff verder.
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Een geweldige avond beleefd. Mijn moeder voor haar 68e verjaardag uit eten genomen en wat heeft ze genoten. Niet alleen van al het heerlijke eten maar ook van de ontzettende gastvrijheid van het personeel. Pepe de chefkok heeft er echt iets leuks van gemaakt. Mijn complimenten voor dit leuke restaurantje waar je echt het gevoel hebt alsof je in Italië bent. Hier zal ik zeker terug komen
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
geweldig restaurant heel gastvrij bediening uitstekend eten uitstekend huiskamer ingericht veel belangstelling voor klant niet al te groot wat ik heel prettig vind eten wordt met zorg bereid
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wat een leuk restaurantje. Net een huiskamer in Italië. Gezellige gastheer Pepe en ook de bediening zeer netjes en verzorgd. Eigenlijk alleen maar complimenten voor dit kleine leuke restaurantje waar je de tijd moet nemen om gezellig te tafelen. Zeer de moeite waard!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Hier op een vrijdag met 4 personen gegeten. Het was duidelijk dat de kleine keuken de eters op het terras niet aan kon. We hebben in totaal 4 uur gezegen om 2 gangen te krijgen. Het dessert zijn we zelf binnen gaan vragen.
Het eten was ook niet heel bijzonder, de porties niet erg groot.
Het zal wel weer even duren voordat we hier nogmaals heen gaan.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Geweldig lekker gegeten, hier proef je het ware Italië!
John S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Zeer goed gegeten in een gezellige ambiance!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Het was een feestje ! Heerlijke lamskoteletjes en een fantastisch voorgerecht . Frédéric is een echte eigenwijze Sicilaanse vakman . Klein puntje , de stoeltjes buiten snel vervangen voor comfortabeler stoelen. Om daar 2 uur op te zitten is bijn onmogelijk.
Raoul O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Zit hier met mijn zoon te eten. Overigens ook al met mijn lieve vrouw en vrienden gegeten. Wat een feest. Vraag Peppe om wat lekkers en je eet als ooit te voren. Het is werkelijk top. Het eten is origineel. Vers en vol van smaak. Als je niet durft kom dan vooral niet naar dit restaurant anders is er straks voor ons geen plaats meer. Vandaag Jacobs schelpen en pasta vongole.
Tjeerdo B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Echte Italianen die hier met verse ingrediënten en een daardoor wisselende en beperkte kaart heerlijke eerlijke gerechten maken. Fijn ongedwongen en gastvrij restaurantje, je zou je zo in Italië kunnen wanen!
Robert Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lekker gegeten, voor de 2e keer teruggekomen. Jammer was dat het menu na 3 maanden nog niet veranderd was. Verder is de bediening vaak luidruchtig, aan het einde van de avond zelf aan de wijn. Hun Engels is zeer slecht te verstaan(het zijn zelf Italianen). Aan de ene kant maakt dat het leuk, maar als het gaat om bijvoorbeeld het bestellen van wijn, dan is dat lastig! We moesten erg lang wachten(1,5 uur)
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten, maar wel wat lang wachten en rumoerig.