Osteria Sala Federico

Oostzeedijk Beneden 227 3061 VV Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Osteria Sala Federico

Culinaire groet uit Italië

Het terras van Osteria Sala Federico ziet er in de Rotterdamse zon al heel uitnodigend uit. Zodra je hier een stap over de drempel zet, vergeet je Nederland direct. Het Italiaanse stadsgezicht op de muur en de onvervalste Italiaanse gastvrijheid geven je dag een onverwachte wending. De kaart laat niets te wensen over. Gerechten worden geserveerd op de authentieke keramieken borden, het brengt je meteen in een vakantiestemming.

Meer informatie over restaurant Osteria Sala Federico

John S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Zeer goed gegeten in een gezellige ambiance!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Het was een feestje ! Heerlijke lamskoteletjes en een fantastisch voorgerecht . Frédéric is een echte eigenwijze Sicilaanse vakman . Klein puntje , de stoeltjes buiten snel vervangen voor comfortabeler stoelen. Om daar 2 uur op te zitten is bijn onmogelijk.
Raoul O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Zit hier met mijn zoon te eten. Overigens ook al met mijn lieve vrouw en vrienden gegeten. Wat een feest. Vraag Peppe om wat lekkers en je eet als ooit te voren. Het is werkelijk top. Het eten is origineel. Vers en vol van smaak. Als je niet durft kom dan vooral niet naar dit restaurant anders is er straks voor ons geen plaats meer. Vandaag Jacobs schelpen en pasta vongole.
Tjeerdo B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Echte Italianen die hier met verse ingrediënten en een daardoor wisselende en beperkte kaart heerlijke eerlijke gerechten maken. Fijn ongedwongen en gastvrij restaurantje, je zou je zo in Italië kunnen wanen!
Robert Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lekker gegeten, voor de 2e keer teruggekomen. Jammer was dat het menu na 3 maanden nog niet veranderd was. Verder is de bediening vaak luidruchtig, aan het einde van de avond zelf aan de wijn. Hun Engels is zeer slecht te verstaan(het zijn zelf Italianen). Aan de ene kant maakt dat het leuk, maar als het gaat om bijvoorbeeld het bestellen van wijn, dan is dat lastig! We moesten erg lang wachten(1,5 uur)
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten, maar wel wat lang wachten en rumoerig.
Ad Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wat een aangename verrassing. Wonen al jaren om de hoek maar nu eens gaan eten. Heerlijke authentieke Italiaanse gerechten en idem dito bediening. Een Italiaans culinair feestje!
Demet G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Dit restaurant neemt je mee naar Italië! Gezelligheid, puur en heerlijk eten! Het personeel is erg vriendelijk en vrolijk. Het is hier ook altijd gezellig en knus. De ideale plek om, onder het genot van heerlijke Italiaanse hapjes en wijn, gezellig bij te kletsen met familie of vrienden tot het overheerlijk hoofdgerecht wordt geserveerd. Dit restaurant serveert ook echt traditioneel Italiaanse gerechten. Met veel liefde en passie! Place to be!!!
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Het eten is zoals altijd heerlijk, gecombineerd met de gezellig-rommelige entourage ben je echt in Italië.
De bediening is vriendelijk, ook echt Italiaans: de vrolijke dames spreken Italiaans en Engels, maar dat laatste niet zo goed, wat tot regelmatige misverstanden leidt. Als je de tijd hebt maakt het allemaal niet uit en heb je een gezellige heerlijke avond.
Wie strak aan de tijd zit kan hier beter een keer gaan eten als dat niet het geval is.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk!!!
Lee N.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
voor de zoveelste keer hier gedineert, gezellige bediening en goed eten, goede wijnen.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Samen met 5 collega's authentiek italiaans gegeten. Alles vers en goede smaken. We kregen gedurende 4 gangen een mix van gerechten geserveerd. Voor een vegetarische collega werd ter plekke nog een gerecht bedacht, zeer flexibel. De medewerkers zijn erg vriendelijk. Aanrader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het was alweer even geleden dat we bij de Osteria waren geweest. Het was zaterdagavond en helemaal gezellig vol. Ook al zit je vrij dicht op elkaar, het stoort niet. Absoluut Italiaanse toestanden. We starten met een heerlijke Siciliaanse witte wijn en een Italiaanse amuse. De eigenaar komt rustig bij je zitten en legt het menu uit in Italiaans of Nederlands, zoals je wenst. We beginnen met een Misti en een Bresaola, top! Ook uiteraard een heerlijke rode wijn erbij. Daarna een fantastische risotto marinara (met sardientjes), werelds! En een ravioli met zucco. Klasse! We eindigen met de fles limoncello op tafel. Grande & A doppo!
Els M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was heerlijk. we hadden geen haast. Vakantieachtig gevoel door de kleinschaligheid en het Italiaans -Engels als voertaal. Alleen de cappuccino viel mij tegen. Slap en niet zo heet.
Ada D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Een hele leuke ervaring! Hartelijke bediening Vero italiano! Voor herhaling vatbaar
Thom S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Je neemt plaats in een sfeer volle ambiance en wordt door de eigenaar aan de hand genomen door de gerechten van de dag. Kwaliteit van de ingrediënten is erg mooi, combinaties zijn smaakvol, wijn is goed. Geen extreme culinaire gerechten en niet bijzonder goedkoop.
Erg leuk om een keer te doen en te proberen, smaken verschillen namelijk ;) GAAN!
J.W. K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Teleurstellend.
Na een aantal commentaren gelezen te hebben besloten bij Sala Fedeico te gaan eten. Dat viel tegen.
Een osteria zonder huiswijn zie je niet vaak. Als je het dan wel op je menu-bord zet maar niet wilt schenken en daarvoor in de plaats alleen wijn per glas van minimaal 3,75 aanbiedt is de start al moeizaam. Vervolgens wordt een bremzout voorgerecht geserveerd en een hoofdgerecht wat eigenlijk alleen nog maar naar olijfolie smaakt.
Hoewel de zaak niet groot is is het niet makkelijk de aandacht van het bedienend personeel te krijgen.
Hadden wij gewoon een slechte dag getroffen of is het gewoon gemakzucht? In beide gevallen geen aanrader.
R. R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Met mijn man bij Osteria Sala Federico gegeten. Het was niet druk en, daarom, hebben wij kunnen genieten van de aandacht van de bediening en de kok. Wij hebben voortreffelijk gegeten, de 'antipasti misti' en de verse gevulde pasta waren heel smaakvol. Alles werd begeleid door heerlijke wijnen. Natuurlijk, hebben wij de avond afgesloten met een espresso en limoncello. De bediening zou iets meer structuur aan het werk moeten brengen. Ondanks dat het niet druk was, had ik het gevoel dat de bediening niet alert genoeg was. In ieder geval wij komen hier terug, bij ons volgende bezoek aan Rotterdam!
R. R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk gegeten in authentiek Italiaanse sfeer. Bediening en keuken spreken alleen Italiaans en Engels wat de sfeer alleen maar ten geode komt. Alle gerechten zijn vers bereid met verse ingredienten. Zelfs de pasta is zelf bereid. Heerlijk en echt een aanrader. Dat de prijs iets hoger ligt dan normaal maakt niet uit, de kwaliteit van het eten is er naar. Kom hier zeker nog een keer terug!