Osteria Sala Federico

Oostzeedijk Beneden 227 3061 VV Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Osteria Sala Federico

Culinaire groet uit Italië

Het terras van Osteria Sala Federico ziet er in de Rotterdamse zon al heel uitnodigend uit. Zodra je hier een stap over de drempel zet, vergeet je Nederland direct. Het Italiaanse stadsgezicht op de muur en de onvervalste Italiaanse gastvrijheid geven je dag een onverwachte wending. De kaart laat niets te wensen over. Gerechten worden geserveerd op de authentieke keramieken borden, het brengt je meteen in een vakantiestemming.

Meer informatie over restaurant Osteria Sala Federico

Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Volledig Italiaans gericht..spreken dan ook Italiaans en Nederlands door elkaar, enkel Italiaanse specialiteiten en Italiaans drinken (dus geen frisdranken e.d.) veel passie voor hun vak, maaf weinig personeel waardoor het wat langer duurde. Kortom, ga hierheen als je van niet te duur, culinair italiaans eten houd..helaas niet aan mij besteed!
Gaby K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Menukaart geeft meer keuzes weer dan er daadwerkelijk is. Geen groente bij de schotels. Bediening charmant en vriendelijk maar voor de Italiaanse échte keuken zoekt u ff verder.
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
geweldig restaurant heel gastvrij bediening uitstekend eten uitstekend huiskamer ingericht veel belangstelling voor klant niet al te groot wat ik heel prettig vind eten wordt met zorg bereid
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Een geweldige avond beleefd. Mijn moeder voor haar 68e verjaardag uit eten genomen en wat heeft ze genoten. Niet alleen van al het heerlijke eten maar ook van de ontzettende gastvrijheid van het personeel. Pepe de chefkok heeft er echt iets leuks van gemaakt. Mijn complimenten voor dit leuke restaurantje waar je echt het gevoel hebt alsof je in Italië bent. Hier zal ik zeker terug komen
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wat een leuk restaurantje. Net een huiskamer in Italië. Gezellige gastheer Pepe en ook de bediening zeer netjes en verzorgd. Eigenlijk alleen maar complimenten voor dit kleine leuke restaurantje waar je de tijd moet nemen om gezellig te tafelen. Zeer de moeite waard!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Hier op een vrijdag met 4 personen gegeten. Het was duidelijk dat de kleine keuken de eters op het terras niet aan kon. We hebben in totaal 4 uur gezegen om 2 gangen te krijgen. Het dessert zijn we zelf binnen gaan vragen.
Het eten was ook niet heel bijzonder, de porties niet erg groot.
Het zal wel weer even duren voordat we hier nogmaals heen gaan.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Geweldig lekker gegeten, hier proef je het ware Italië!
John S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Zeer goed gegeten in een gezellige ambiance!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Het was een feestje ! Heerlijke lamskoteletjes en een fantastisch voorgerecht . Frédéric is een echte eigenwijze Sicilaanse vakman . Klein puntje , de stoeltjes buiten snel vervangen voor comfortabeler stoelen. Om daar 2 uur op te zitten is bijn onmogelijk.
Raoul O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Zit hier met mijn zoon te eten. Overigens ook al met mijn lieve vrouw en vrienden gegeten. Wat een feest. Vraag Peppe om wat lekkers en je eet als ooit te voren. Het is werkelijk top. Het eten is origineel. Vers en vol van smaak. Als je niet durft kom dan vooral niet naar dit restaurant anders is er straks voor ons geen plaats meer. Vandaag Jacobs schelpen en pasta vongole.
Tjeerdo B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Echte Italianen die hier met verse ingrediënten en een daardoor wisselende en beperkte kaart heerlijke eerlijke gerechten maken. Fijn ongedwongen en gastvrij restaurantje, je zou je zo in Italië kunnen wanen!
Robert Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lekker gegeten, voor de 2e keer teruggekomen. Jammer was dat het menu na 3 maanden nog niet veranderd was. Verder is de bediening vaak luidruchtig, aan het einde van de avond zelf aan de wijn. Hun Engels is zeer slecht te verstaan(het zijn zelf Italianen). Aan de ene kant maakt dat het leuk, maar als het gaat om bijvoorbeeld het bestellen van wijn, dan is dat lastig! We moesten erg lang wachten(1,5 uur)
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten, maar wel wat lang wachten en rumoerig.
Ad Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wat een aangename verrassing. Wonen al jaren om de hoek maar nu eens gaan eten. Heerlijke authentieke Italiaanse gerechten en idem dito bediening. Een Italiaans culinair feestje!
Demet G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Dit restaurant neemt je mee naar Italië! Gezelligheid, puur en heerlijk eten! Het personeel is erg vriendelijk en vrolijk. Het is hier ook altijd gezellig en knus. De ideale plek om, onder het genot van heerlijke Italiaanse hapjes en wijn, gezellig bij te kletsen met familie of vrienden tot het overheerlijk hoofdgerecht wordt geserveerd. Dit restaurant serveert ook echt traditioneel Italiaanse gerechten. Met veel liefde en passie! Place to be!!!
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Het eten is zoals altijd heerlijk, gecombineerd met de gezellig-rommelige entourage ben je echt in Italië.
De bediening is vriendelijk, ook echt Italiaans: de vrolijke dames spreken Italiaans en Engels, maar dat laatste niet zo goed, wat tot regelmatige misverstanden leidt. Als je de tijd hebt maakt het allemaal niet uit en heb je een gezellige heerlijke avond.
Wie strak aan de tijd zit kan hier beter een keer gaan eten als dat niet het geval is.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk!!!
Lee N.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
voor de zoveelste keer hier gedineert, gezellige bediening en goed eten, goede wijnen.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Samen met 5 collega's authentiek italiaans gegeten. Alles vers en goede smaken. We kregen gedurende 4 gangen een mix van gerechten geserveerd. Voor een vegetarische collega werd ter plekke nog een gerecht bedacht, zeer flexibel. De medewerkers zijn erg vriendelijk. Aanrader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het was alweer even geleden dat we bij de Osteria waren geweest. Het was zaterdagavond en helemaal gezellig vol. Ook al zit je vrij dicht op elkaar, het stoort niet. Absoluut Italiaanse toestanden. We starten met een heerlijke Siciliaanse witte wijn en een Italiaanse amuse. De eigenaar komt rustig bij je zitten en legt het menu uit in Italiaans of Nederlands, zoals je wenst. We beginnen met een Misti en een Bresaola, top! Ook uiteraard een heerlijke rode wijn erbij. Daarna een fantastische risotto marinara (met sardientjes), werelds! En een ravioli met zucco. Klasse! We eindigen met de fles limoncello op tafel. Grande & A doppo!