Osteria Sala Federico

Oostzeedijk Beneden 227 3061 VV Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Osteria Sala Federico

Culinaire groet uit Italië

Het terras van Osteria Sala Federico ziet er in de Rotterdamse zon al heel uitnodigend uit. Zodra je hier een stap over de drempel zet, vergeet je Nederland direct. Het Italiaanse stadsgezicht op de muur en de onvervalste Italiaanse gastvrijheid geven je dag een onverwachte wending. De kaart laat niets te wensen over. Gerechten worden geserveerd op de authentieke keramieken borden, het brengt je meteen in een vakantiestemming.

Meer informatie over restaurant Osteria Sala Federico

Thom S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Je neemt plaats in een sfeer volle ambiance en wordt door de eigenaar aan de hand genomen door de gerechten van de dag. Kwaliteit van de ingrediënten is erg mooi, combinaties zijn smaakvol, wijn is goed. Geen extreme culinaire gerechten en niet bijzonder goedkoop.
Erg leuk om een keer te doen en te proberen, smaken verschillen namelijk ;) GAAN!
J.W. K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Teleurstellend.
Na een aantal commentaren gelezen te hebben besloten bij Sala Fedeico te gaan eten. Dat viel tegen.
Een osteria zonder huiswijn zie je niet vaak. Als je het dan wel op je menu-bord zet maar niet wilt schenken en daarvoor in de plaats alleen wijn per glas van minimaal 3,75 aanbiedt is de start al moeizaam. Vervolgens wordt een bremzout voorgerecht geserveerd en een hoofdgerecht wat eigenlijk alleen nog maar naar olijfolie smaakt.
Hoewel de zaak niet groot is is het niet makkelijk de aandacht van het bedienend personeel te krijgen.
Hadden wij gewoon een slechte dag getroffen of is het gewoon gemakzucht? In beide gevallen geen aanrader.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk gegeten in authentiek Italiaanse sfeer. Bediening en keuken spreken alleen Italiaans en Engels wat de sfeer alleen maar ten geode komt. Alle gerechten zijn vers bereid met verse ingredienten. Zelfs de pasta is zelf bereid. Heerlijk en echt een aanrader. Dat de prijs iets hoger ligt dan normaal maakt niet uit, de kwaliteit van het eten is er naar. Kom hier zeker nog een keer terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Het was weer perfect, hele prettige gastheer en bediening. Het eten was weer top, met liefde en heel veel gevoel voor smaak bereid..
Anita L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Verrukkelijk gegeten bij dit authentieke Italiaanse restaurant! Je wordt zeer gastvrij ontvangen door de vriendelijk Italiaanse eigenaar, die bij je komt zitten om de kaart met je door te nemen en de verschillende bijpassende wijnen te laten proeven. Vooral 3 antipasti gedeeld: carpaccio van verschillende vissoorten met inktvissalade, vitello tonato en een salade met buffelmozzarella. Hierna hadden we de spaghetti met kreeft, wat echt een aanrader is. Gevolgd door citroentaart met limoncello. Met een heerlijke witte wijn op het terras buiten gegeten.
Het enige jammere is misschien dat het terras aan de Oostzeedijk ligt, met vrij druk verkeer en bijbehorend geluid. Maar het eten was zo lekker en de service zo goed dat we er met zeer veel plezier gegeten hebben en dat zeker vaker gaan doen!
NdWa .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wat is deze Osteria een aanwinst voor Rotterdam! We hebben een geweldige avond hier gehad, met verrukkelijk eten en heerlijke wijnen. De prijs-kwaliteit verhouding is ook goed. Een echte aanrader deze oer Italiaanse Osteria! Je waant je hier helemaal in Italië! We komen zeker nog eens terug, ook voor lunch bij de naastgelegen zaak van dezelfde eigenaar.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
LEUK! Kende de Osteria van Facebook en besloot er samen met echtgenoot heen te gaan op onze trouwdag. Hartelijke ontvangst, leuk interieur met tafeltjes en stoeltjes van de kringloop. Driegangen menu genomen, prachtige ingrediënten, pure smaken, lekker wijntje voor een fatsoenlijk prijsje, heeeeeeerlijk toetje en vriendelijke bediening. Je moet wel even de tijd hebben, de gastheer en gastvrouw nemen die ook! Toen we vertelden dat we naar buurman Jaap van de Pui gingen, kregen we meteen een marsala van het huis! Bij vertrek ook nog een limoncello. Kortom prima!
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
PAS OP WAT JE BESTELD!
Pas heel goed op want een drie-gangen menu is € 29,50.
Wij bestelden alle 4 een voorgerecht maar geen “ secundi” oftewel een pasta.
wel vroegen wij bij het hoofdgerecht, omdat daar helemaal niets bij zit een klein schaaltje pasta.
Wij zeiden: ja ok doe maar 2 porties.
Vervolgens kregen wij een hele grote schaal pasta op tafel en geen hoofdgerecht…
Zeker een uur later en de andere gasten waren al lang uitgegeten volgde dan eindelijk het hoofdgerecht! Alles was overigens erg lekker!!
Inmiddels was het al half 11 (we waren er om kwart voor 8) en vonden het veel te laat om nog een dessert te nemen, dus vroegen we de rekening.
Toen de dame vroeg willen jullie dan een Limoncello riepen we allemaal JA, want dat is bij een Italiaan altijd van het huis.
Vervolgens de rekening:
4x voorgerecht € 50
2x pasta v.d. dag € 33
4x hoofdgerecht € 74
4x limoncello € 20
totaal € 177… maar 4x menu is toch € 120 ?
Alleen als je het menu besteld.
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Als enorme fan en van la vita e bella (wat volgens mij van dezelfde eigenaar is) stond dit zaakje hoog op mijn "to eat" list. Het was echter een enorme teleurstelling..ik begon buiten op het terras maar de stoeltjes zaten erg houterig dus besloot naar binnen te gaan na het voorgerecht wat niet bijzonder was. Ik had een persoonlijke salade laten samenstellen ivm dingen die ik niet eet. Heel duidelijk afgesproken dat ik er sowieso gedroogde tomaat wilde met rucola in de salade maar dit zat er niet in..ik vond het vreemd maar ik ging toen nog uit van een misverstand en was niet in de mood om te mopperen of kritiek te uiten..het duurde erg lang voor ons gerecht kwam ( zeker drie kwartier) wr hadden wel een kleine amuse gekregen en dit was ontzettend lekker..het lekkerste van heel de avond en ik dacht dit beloofd wat! ik drink geen wijn en had al behoorlijk wat drankjes achter de kiezen maar moest meer dan een uur weer op het hoofdgerecht wachten..de trek was al een beetje weg en het wad overduidelijk dat de mensen die hier wel flink aan de wijn zaten super service kregen en wij niet..echt nog nooit zoiets meegemaakt..ik kreeg bijna het idee dat de lange wachttijden ingecalculeerd waren om veel alcohol te kunnen verkopen..we werden ook niet geïnformeerd over het lange wachten en raakten steeds meer in shock van de bediening van de eigenaar.. Nou eindelijk kwam daar het eten..Ik had echt een gerecht waardoor ik voorlopig af ben van mijn liefde voor ravioli en en ricotta..er was ook niet bijgezegd dat er in de vulling sinaasappel zat..de smaak was zo niet mijn ding..dat ik het niet kon opeten..mijn tafelgenoot had een pasta met zeebanket en deze was zo zout..dat ze hem ook niet weg kon eten..We waren Alletwee te geshockeerd om te kunnen klagen of iets op te merken..we dachten alleen maar wegwezen hier..ik geef graag geld uit aan lekker eten en gezelligheid..maar hier voelde ik me zowat bestolen...de eigenaar kwam de borden halen en zei oh vond je het niet lekker..dus ik zei: nee, het was niet mijn smaak..en hij keek mij soort van woest aan en het volle bord van mijn tafelgenoot nam hij mee zonder haar een blik waardig te gunnen..nogmaals het was shockerend hoe onbeschoft hij was..als klap op de vuurpijl stond er op mijn bon: Turk! Ipv een tafelnummer..Ik was iets meer dan 75 euro kwijt voor een bizarre avond..Door deze avond wil ik ook niet eens meer bij La vita e bella eten waar ze toch echt heerlijke broodjes verkopen.
Alies D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voor het eerst hier gegeten met 4 personen. Voorgerecht van t menu was goed verzorgd, Top! Tip; geef er opscheplepels bij.. Inrichting gezellig, hoewel de stoelen te wensen overlieten. Hoofdgerecht vonden we duur betaald voor slechts verschillende soorten pasta. Ook niet onderscheidend, met wat moeite lukt dit thuis ook. Nagerecht was heel erg bescheiden.. Service onder de maat: Er werd geen mes gegeven op ons verzoek want " in pasta mag niet gesneden worden", er werd geen water bij de Doppio geserveerd, en melk bij de koffie was eigenlijk ook Not done. Er werd niets extra's bij de rekening gepresenteerd. 1 personeelslid voor de bediening ook erg weinig. Gezellige ambiance, maar er is nog werk aan de winkel..!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Je eet hier Italiaanse gerechten van mooie kwaliteit. Ze proberen hier je in Italiaanse sferen te krijgen. Lekkere zachte huiswijn die prima combineert met de salade van creme mozarella en pasta met verse tomatensaus. Een aangenaam restaurant qua eten en sfeer, maar niet zo zeer goedkoop. Bediening van Italiaanse afkomst spreekt zogenaamd geen Nederlands, dat kan charmant zijn maar ook irritant en verwarrend. Bonnetje wat wij kregen was onleesbaar en na wat gepuzzel toch besloten om te vertrouwen wat ze hadden genoteerd, we hebben er tenslotte lekker gegeten en gezellig gezeten. Al met al iets te onzeker wat mij betreft, niet qua smaak en kwaliteit, maar eerder het gevoel dat ze niet super klantvriendelijk zijn maar meer gericht eerder op faam en omzet draaien.
Raul S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Sinds kort hebben wij dit beurt restaurant ontdekt! Een Osteria in Kralingen kon niet onopgevallen blijven, niet lang in iedere geval. Dit is het adres voor authentiek Italiaanse Cuisine, zonder enige twijfel. De chef Federico blijft nuchter overkomen, hij doet niets anders dan gepassioneerd koken zoals hij voor zijn moeder, vrouw of vrienden zou doen, zonder fratsen. Het is hier een soort Italiaanse woonkamer aan een Siciliaanse plein...lekker informeel, gewoon aanschuiven, heerlijk eten, top wijnen, gezelligheid met een goed publiek. Wij hebben gisteren ons laten verassen door de charmante eigenaar. Een waanzinnige Antipasti van vleeswaren en gegrilde groenten, daarna een verse pasta gerecht en als hoofdgerecht een kalfs-ribeye alla Milanese! Echt top: een stuk van 500g vlees met t-boon, gepaneerd, in geklaarde boter heel zachtjes gegaard. Nog nooit heeft kalfsvlees zo lekker geproefd!!! Mals, smaakvol en verrassend. Als dessert heb ik een panna cotta genomen en de beste espresso van Rotterdam gedronken, Extra Strong van Segafredo. Een echte Qualitalia winkel om trots op te zijn.
Antonelli .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Helemaal top gegeten bij Osteria Federico! Heerlijke antipasta en pasta met geweldige smaak. Voor ons was het 100% geslaagd. Precies zoals een Italiaanse tent hoort te zijn. Vriendelijk bediening en authentiek leuk sfeer!!!!