Osteria Nessun Dorma

Hogeweg 62 1098 Amsterdam Nederland Kaart
31-203583733

Over het restaurant Osteria Nessun Dorma

Pasta erin, amore eruit

Vier echte Italianen die een echt italiaans eetcafe runnen, in Watergraafsmeer! Geen slaapverwekkend gerecht hier, waar de naam Nessum Dorma (vertaald: niemand slaapt) een leuke verwijzing naar is. Op de geelgeverfde muur zie je een schildering van een bebaarde man die leuzen over de muur uitspuwt: hoop, liefde, amore.

Meer informatie over restaurant Osteria Nessun Dorma

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Rene V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteravond gegeten met vier personen. Sfeervol tentje. Pretentieloos en gezellig rumoerig. Heerlijke papedelle met pittig rundvlees. Smakelijke pasta met langoustines in tomatensaus. En fluweelzachte huisgemaakte tiramisu na. Speciale dank aan Adriana die ons vriendelijk bediende en graag uitleg gaf over al het lekkers op onze tafel. Hier komen we vaker!
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Ik was er vanavond weer en nam de fusilli met pesto en aardappelen, heerlijk was het! De buratta hadden ze niet meer, maar de buffelmozarella met tomaatjes vooraf was ook erg lekker! Bedankt weer!
Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De Informele sfeer maakt dat je je meteen bij binnenkomst op je gemak voelt. Met name de vrouwelijke bediening, Adriana, was erg alert en snel. Eten simpel, keuze uit telkens drie antipasti, primo en secondi. Italiaanse signature dishes zoals vitello tonnato, maar ook een t-bone van het kalf. Die hebben mijn vrouw en ik gedeeld. Goed toebereid eten, zonder pretenties. Elke dag een nieuwe kaart. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Altijd lekker eten, ook vandaag weer. Vriendelijke bediening. Ze hebben zelfs voor me gezongen ivm mijn verjaardag. Ik kom er graag weer terug.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Mijn lievelings Italiaan in Amsterdam! Heerlijk eten en voor een zeer voordelige prijs! Ik ben er nu al zo vaak geweest en het is altijd smikkelen! Ik had de pasta met zalm en deze was net als eerder zeer goed op smaak. Je krijgt ook een goede portie waardoor je geen honger meer hebt. Toch heb ik me er niet van weerhouden opnieuw de teramisu te proberen. Dit keer werd het in een ander soort schaaltje geserveerd. Ik hem m weleens eerder gegeten en vond 'm toen lekkerder, maar ook dit keer was 'ie niet verkeerd. Hij was alleen iets te hard; waarschijnlijk was ie te vers. Als je gaat en ze hebben de burrata nog op de kaart staan, neem die dan vooraf. Ik heb nog nooit zo'n lekkere mozarella gehad als deze, zeker een aanrader!
Taco G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wij hebben zaterdagavond met z'n tweetjes heerlijk gegeten bij Nessun Dorma. Mijn tafelgenote had een heerlijke en verfijnde pasta met St. Jakobsschelpen en cherrytomaatjes. Zelf heb ik erg genoten van een Italiaanse varkensworst met uien; hoog op smaak, met gegrilde groenten en een aardappel uit de oven. Complimenten voor de eenvoudige maar sfeervolle inrichting en de prettige Italiaanse bediening die ons een fijne avond bezorgden!
kamiel2015 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Mijn tafelgenoot aten een kalfs T-bone voor 2 personen. Prima bereid. Voorgerecht was een smeuige burrata (een mozzarella maar dan met liefde gemaakt) opgediend met tomaatjes en rucola de kleuren van de Italiaanse vlag. Eenvoudig eerlijk eten zonder onnodige opsmuk. Alle medewerkers zijn Italiaans en spreken een beetje Nederlands of een beetje Engels. Buiten aan een tafeltje gezeten. Af en toe zong iemand in de keuken mee met een Italiaans liedje. Al met al waanden we ons even op vakantie in Italie. Heerlijk!
nnemchik .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Eenvoudig maar aangename inrichting, goed Italiaans eten en wijn en zeer vriendelijke service. Een nieuw menu elke dag. Zeer ongedwongen sfeer.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Tja ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...Het eten is best ok, goede pasta maar niet veel anders dan ik het thuis maak. De meisjes in de bediening zijn lief en lopen zich een slag in de rondte maar vergeten te vragen of je nog wat wilt drinken. Er kwam zelfs een heel hoofdgerecht niet meer aan tafel, na een half uur wel een niet besteld plankje kaas. In de open keuken kon je zien dat de kok ook door zijn keuken vloog maar als het nou echt druk zou zijn geweest kon ik het allemaal nog begrijpen. De lege borden werden wel van tafel gehaald maar er werd niet gevraagd of we genoeg hadden en of we nog wat wilde hebben. Ik denk dat er logistiek nog een slag te behalen is in dit restaurant. Koffie en nagerecht hebben we maar ergens anders genomen.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Leuk tentje met prima eten. Je kunt er lekker buiten zitten. Goede huiswijn. Kaart verandert bijna dagelijks, dat maakt het leuk en iedere keer een verrassing. De huisgemaakte tiramisu is een aanrader. Vriendelijke bedrijfsleider/eigenaar.
André B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
gewoon lekker eten. Na gebroeders Janssen, brasserie hogeweg en Amarcord is de huidige formule succesvol. 3 anti-pasti, 3 primi, 3 secundi en 3 postres op een dagelijks wisselende kaart. Dat is het succes gebleken. Tel daar bij dat je met lekker weer midden in de Watergraafsmeer op het terras kunt zitten aan een Spritz Aperol en je waant je een beetje in Italiaanse sferen. Zeker aan te raden. Maar let op "vol is vol". In het weekend reserveren is aan te raden.
John V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk eten, wat mindere bediening, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het eten. Elke dag wat anders op het menu wat het ook elke keer weer een verassing maakt als je er gaat eten.
gerrydavidsz .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heel leuk restaurantje. De bediening Was heel vriendelijk.en het eten Was lekker. Leuke ervaring in onze nieuwe buurt.

Stella H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Redelijk gegeten bij dit buurtrestaurant maar zeker niet superlekker of bijzonder.
Bediening was vriendelijk, helaas niet erg oplettend.
We hebben een half uur met vieze lege borden voor ons neus gezeten terwijl ze zo vaak langsliepen, en zo groot is het daar niet.
Vooraf de parmigiana, deze was gewoon nog grotendeels koud van binnen.
We hadden al geruime tijd op het voorgerecht gewacht dus terugsturen en nog langer wachten geen optie.
Vervelender was het brood wat erbij kwam. Dit was gewoon oud en smaakte muf.
Hoofdgerecht was spinazie ricotta taart met bladerdeeg, was ok, maar beetje smakeloos.
Wijn was heerlijk overigens, dessert vandaag overgeslagen.

René B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Weer heel erg lekker gegeten. Een voortreffelijke Vitello Tonnato en daarna heerlijke spareribs gevolgd door een voortreffelijk chocoladetoetje. De bediening was zoals de vorige keren vriendelijk en vlot. Er was die dag ook weer een lekkere rode wijn opengetrokken. Een aanrader!
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nessun Dorma. Buurtitaliaan in de Wmeer. Prima plekje voor simpel hapje. Relaxte sfeer. Mooie prijs. Dat vind ik fijn.
Vitello was iets te gesaust en wat mager in vlees. De vongole was op. Geen probleem. Maken ze m met cozzi. Ook fijn. Zeker door de pittige tomatensaus. Die is zalig. Moretti erbij. Koffietje na. 40 euro! Goed!
Bediening is uiterst ontspannen. Jammer van de muziek - stevige gitaren - maar al met al zeker een plakker!
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Prima eten, vitello tonato was niet heel bijzonder; vlees met boel saus erover en 1 in partjes gesneden cherry tomaatje. Vis was erg lekker.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Leuke zaakje met lekker eten. Vooral de vitello tonnato viel in de smaak. Het was er druk op zondagavond met gezinnen met kinderen, maar ook ouderen wisten de zaak te vinden. De bediening was erg druk in de weer en daarom moesten we af en toe wat langer wachten.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Dit restaurantje is een Italiaans pareltje. Wat een lieve mensen en een geweldig puur Italiaans eten. De pasta's zijn niet te versmaden, gewoon perfect, en zonder een primi of secondi wil je gewoon niet: de sardientjes, burrata, lekkerrrrr. De service is uiterst charmant. Italiaans, Engels, Nederlands: ze kletsen gewoon door :-). Het meisje heeft een grote liefde voor Italiaanse wijnen en grappa, en heeft er altijd wel een leuk verhaal bij.
jan R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het eten was allemaal zeer smakelijk, alleen buiten op het terras......mwaaaaa
Ze moeten maar snel parasols aanschaffen !