Osteria Nessun Dorma

Hogeweg 62 1098 Amsterdam Nederland Kaart
31-203583733

Over het restaurant Osteria Nessun Dorma

Pasta erin, amore eruit

Vier echte Italianen die een echt italiaans eetcafe runnen, in Watergraafsmeer! Geen slaapverwekkend gerecht hier, waar de naam Nessum Dorma (vertaald: niemand slaapt) een leuke verwijzing naar is. Op de geelgeverfde muur zie je een schildering van een bebaarde man die leuzen over de muur uitspuwt: hoop, liefde, amore.

Meer informatie over restaurant Osteria Nessun Dorma

Woensdag t/m Zondag 11:30 - 00:00

Johanv1 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Wat een heerlijk, ongecompliceerd buurtrestaurantje. Ze hebben heerlijke pasta, goede wijn en lekkere koffie. Een ideale hangout voor zaterdag lunch. De medewerkers spreken handen en voeten engels en nederlands en doen ontzettend hun best. Decor heeft echt een verfje nodig, maar het maakt het ook wat Italiaanser. De muziek mag wat zachter!
Tjalling K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Na 3 jaar in Italie gewoond te hebben zijn we een beetje verwend als het op italiaans eten aankomt. Maar gisteren hebben we voor het eerst in 2 jaar weer eens echt authentiek italiaans zitten smullen. Een relatief kleine kaart die vaak wisselt, met keuze uit antipasti, primi (pasta), secondi (vlees,vis) en dolci. Simpel maar heerlijk, zoals het hoort in de italiaanse keuken. De linguini met scampi in pittige tomatensaus waren een genot. Evenals de polenta met garnaaltjes. Varkenskoteletjes van de gril. Zeebaars en auberginerolletjes met fontina kaas, alles even goed en lekker klaar gemaakt. Een italiaanse ober uit venetie en een kok uit Turijn maken het plaatje compleet. Dit alles voor italiaanse prijzen in de Watergraafsmeer. Een echte aanrader!
David L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
vandaag met 2 kleine kinderen wezen eten, interessante maar simpele gerechten waarvan je proeft dat ze vers zijn bereid. Voor de kinderen was het geen probleem om iets te maken wat niet op de kaart stond. vriendelijk personeel en lekker knus restaurant. zeker een aanrader.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
In dit buurtrestaurantje, gerund door een paar jonge Italianen, kom ik graag. De kaart is beperkt en wisselt per dag. Er is altijd keuze uit voorgerechten, primi, secondi en desserts. Vlees- en visliefhebbers en vegetariërs vinden iets van hun gading. De kaatste keer had ik vooraf ansjovisjes in het zuur. Het was een nieuw gerecht, zeiden ze. Houd het er maar in! Het hoofdgerecht van grote garnalen met spinazie en aardappelen uit de oven was ook prima. Al hadden de aardappelen wat mij betreft ietsje langer in de oven mogen blijven... Als wijn kies ik vaak voor de Primitivo. Maar ze hebben wisselende wijnen van de maand, en die van deze maand ( eentje uit Toscane, met zachte tannines) was erg aangenaam. We lieten ons door de aardige dame die ons bediende overhalen om er nog een salade bij te bestellen (mozzarella met tomaat) die best lekker was maar niet veel toevoegde. Vervolgens ook om bij de koffie nog een limoncello of grappa te nemen. En dat was dan weer wel een goed idee! Het zit hier vaak vol, ook door de week. En dat is terecht. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend!
pam-michelle .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Hier wonen we vlakbij en gaan we graag naartoe als we zin hebben in authentiek Italiaans eten, verwacht geen mooi opgemaakte borden en lif lafjes enz. De eigenaresse verteld wat de keuken voor je kan maken en dit is eigenlijk altijd super goed gekookt en lekker bourgondisch gepresenteerd. De dame in de bediening loopt vaak in d'r eentje en doet dit met veel flair en Italiaanse passie, doordat ze vaak alleen staat kan het soms iets langer duren maar geloof me in dit zaakje neem je dat voor lief en helemaal als je de rekening krijgt, die is namelijk bijzonder laag
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Een aanwinst voor de buurt. Heb er inmiddels twee keer gegeten. Goed italiaans eten voor een Osteria prijs. Er is een beperkte maar regelmatig wisselende kaart met diverse gerechten waar voor iedereen wel iets tussenzit. Ook voor de kleintje kan er buiten de kaart om ook een standaArd pasta met tomatensaus besteld worden (en die ging er ook prima in zo te zien).
Prettige sfeer binnen en met mooi weer ook lekker eten op het terras. De bediening oogt wat chaotisch maar is wel vriendelijk en gastvrij. Een klein puntje van aandacht is dat ze maar 1 kinderstoel hebben. Dat is wel wat weinig in zo'n kinderrijke buurt.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Italiaanse nazomersfeer op terras aan de Hogeweg. Uiterst simpel buurtrestaurant. Aardige bediening had de handen vol, vandaar wat chaotisch. Vrij lang wachten. Impepata di vongole helaas wat zout. Linguine frutti di mare redelijk. Niet duur. Goede plek om even wat te eten.
VerrijnStuart .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Heerlijk gegeten vanavond. Ook op maandagavond was het goed gevuld. Lekkere spaghetti, tagliatelle met zalm en goede salades. En voor prima prijs, echt een plek om geregeld naar toe te gaan.
Menno T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Wat een leuk restaurantje. Uitgenodigd door vrienden, die de eigenaar weer kenden, hebben wij hier een heel gezellige avond gehad. De menukaart bestaat uit een aantal kleine en hoofd gerechten, met prijzen die ik in jaren niet meer gezien heb. Eenvoudig, maar uiterst smaakvol en vers bereid. En wat een bediening. Zo Italiaans als het maar kan, dus af en toe chaotisch, maar wat een lieve mensen. Absoluut een aanrader, maar wel reserveren, want meer mensen hebben dit ontdekt.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Top tent. Lekker eten, krankzinnig betaalbaar, lieve schatten in de keuken en aan tafel.
Wat wil je nog meer?? O ja, haha, wél uitkijken met de als 'scherp' aangeduide pasta's.
Bonita V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
We aten vanavond voor het eerst bij Nessun Dorma en kunnen alleen maar zeggen: wat een luxe om zo'n restaurant dicht bij je in de buurt te hebben. Het was op deze dinsdag voor de verandering niet tot de laatste stoel bezet, en dus had de bediening de tijd tussen de bedrijven door een praatje met ons te maken. Wat een sympathieke jonge Italianen - onze ober blijkt tweetalig opgevoed te zijn en spreekt Nederlands, de rest uitsluitend Italiaans en Engels - en wat doen ze hun best om je een fijne avond te bezorgen. Ja, het eten is eenvoudig, net als in de meeste restaurants in Italië, maar wat we aten was vers bereid en lekker. We begonnen heel klassiek, met een romige burrata met aromatische tomaatjes en verse basilicum. Daarna kwamen de hoofdgerechten: sliptong en varkensworstjes, gegarneerd met aardappeltjes en groenten uit de oven. Alles mooi op smaak en met een goede bite. Met een dubbele espresso - gemaakt van uitzonderlijk goede koffie trouwens - en een glaasje grappa van moscato sloten we deze fijne Italiaanse maaltijd af. Fijn door de verse ingrediënten en goede bereiding, maar minstens zo fijn ook door de vriendelijkheid van de mensen van Nessun Dorma. Ze zijn net drie maanden open en naar eigen zeggen een beetje overweldigd door het succes van hun zaak. Wij snappen na vanavond wel waarom de zaak zo vol zit. Ook sympathiek: ze zijn elke dag al vanaf 11 uur 's ochtends open voor een kop koffie (2 euro voor een cappuccino, ja het kan in Amsterdam!) en een Italiaans broodje. En nu maar hopen dat het een goed bewaard Watergraafsmeers geheim blijft.
MaSe .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Klein Italië middenin de Watergraafsmeer! Op een donderdagavond om half 9 's avonds nog net een plekje kunnen bemachtigen op het volle terras. Ze doen hier goede zaken en dat wil wat zeggen met een restaurant dat middenin een woonwijk ligt en het niet moet hebben van de toevallige passanten.

Het eten is dan ook van goede kwaliteit, met een echt Italiaans team in de keuken. Iedere dag een wisselend menu van drie seizoensgerechten, waarom zou je eigenlijk meer keuze willen hebben?!

De bediending is vriendelijk, al was de service wel een tikkeltje chaotisch en kon de timing van de gerechten beter, maar dat is snel vergeten met het gevoel dat we een avond op een terras in Italië hebben gezeten. We komen zeker terug!
Meriem Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Een fijn, klein restaurant met een goede, vlotte bediening. Ze denken mee en zijn netjes en ook persoonlijk. Het eten was prima, goede porties voor prima prijzen. Een tip: Olijfolie op tafel voor bij het brood of de pasta.
Arianna B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Ik ben Italiaans, en was benieuwd naar Nessun Dorma na de mooie recensies: ik kwam checken of het klopte, dat men hier zo goed eet. Het klopt. Dit is een geweldige plek. Zulke aardige mensen - en prachtig eten, mooie wijnen, en fantastische prijzen. De melanzane alla parmigiana was perfect. Vaak wordt dit gerecht gefrituurd geserveerd, maar te vet - of het niet gefrituurd, en dan smaakt het naar niets. Dit was daarentegen licht, smaakvol en eerlijk. De pastasaus van de tagliatelle pomodoro e basilico is zoals mijn grootmoeder het doet. Ik vrees dat de enige negatieve recensie hier van iemand is die gewoon niet snapt wat Italiaans eten is.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Nessun Dorma richt zich duidelijk op de buurt en dat merk je. De kaart is klein en de prijzen zijn laag, maar daarmee run je nog geen goed restaurant.
De bediening die we, omdat we vlak bij de keuken zaten, goed in de gaten konden houden, is weliswaar uitermate vriendelijk maar niet erg ter zake kundig. Men loopt elkaar meer in de weg, dan dat men elkaar aanvult. Als je om de kaart vraagt, duurt dat erg lang. Brood, om gevraagd bij het aperitief, duurde tot de glazen al ruim leeg waren, en een mandje met drie stukjes stokbrood, zonder smeersel, zonder boter of olijfolie is wel erg karig!
Het eten was niet slecht, maar uiterst elementair. Zo kreeg je de gefrituurde calamaris met broccoli, maar zonder aardappelen, rijst of iets dergelijks; de brochetta daarentegen kwam met een overvloed aan (goede) gebakken aardappelen, maar geen blaadje sla, geen stukje komkommer, niets. En een gemixte salade of tomatensalade om erbij te bestellen, ontbrak op de kaart.
Conclusie: goedkoop en eten niet slecht, maar men moet nog veel leren!
Bea .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Wat een gezellig Italiaans eetcafé. Gezellige bediening. Lekkere, eenvoudige kaart. Een paar keuzes maar, echter alles is even smakelijk. Leuk een terras erbij. Daar ook al een keer geluncht. Ging voor een broodje(panini) maar na overleg, toch een overheerlijke pizza gekozen. Trouwens de cappuccino is heerlijk en zeer betaalbaar.
Ik ga daar zeker vaker eten, maar zeker ook even lunchen. Naast de panini's is er ook keuze uit pizza of pasta voor de lunch.
Niki70 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Heerlijk eten (in ons geval prima lasagna en heerlijke worstjes met aardappels en fontina), ontzettend aardige intens Italiaanse bediening en een waanzinnig lage rekening. Iets te harde en soms iets te foute muziek en een meegalmende kok verhogen de Italië-factor alleen maar. Echt een sympathieke, easy going aanwinst voor de buurt. Wij kwamen vanwege de Avondvierdaagse al om 16.30 en ze gaven geen krimp; het eten stond binnen een kwartier op tafel. Ze zijn overigens al vanaf 11.00 open en je kunt ook afhalen. Volgende keer gaan we de broodjes proberen!
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Afgelopen zaterdagavond dit juweeltje ontdekt...het is pas een paar dagen dagen open en op de muren staat nog "work in progress". Dat beloofd heel wat; daar het zaterdag al geheel perfect was! De menu kaart zal iedere dag wisselen ... wij hadden een melanzane parmigiana als voorgerecht, ik een vegetarische pasta en mijn man een pappardelle ragout als hoofdgerecht en als nagerecht een tiramisu. Alles was echt zoals voor ons de italiaanse keuken moet zijn: vers, eerlijk, smaakvol en ongecompliceerd .. het was echt fantastisch...je merkt gelijk de italiaanse invloed en dat is ook niet zo gek want deze plek wordt gerund door 4 personen uit verschillende streken van Italie, en ze hebben er zin in! We hadden een lekkere fles witte wijn uit Sicilie (de streek waar Adriana vandaan komt) op aanraden van de gastvrouwe; we zijn echt super leuk bediend door Adriana... zo gastvrij en open wil je altijd benaderd worden....de keuken is het domein van de all italian boys en het goede nieuws is dat ze ook ontbijt en lunch serveren. Ze zijn open van 9 am tot 1:00 am. Het terras buiten is een trekpleister en laat de zon maar komen, want we zullen ongetwijfeld heerlijke ochtenden, middagen en avonden op het terras te vinden zijn. Een echte aanwinst voor de buurt en nog nooit eerder was de rekening zo’n meevaller: met zijn tweeën gegeten met alles erop en aan voor minder dan 60 euro! We will definitely be back……..
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Wat een heerlijke nieuwe plek. Een echte italiaanse osteria! Dus: geen uitgebreide kaart, simpele gerechten die heerlijk zijn bereid. Ook lekker dat er een terras is. En eindelijk weer eens een tent die snapt dat als je normale prijzen vraagt, de mensen sneller komen. Espresso voor 1,5 euro. Een lekker broodje voor 4,5. Heerlijke pasta voor €7 etc. Grote kans dat dit een vaste stek gaat worden.