Osteria Nessun Dorma

Hogeweg 62 1098 Amsterdam Nederland Kaart
31-203583733

Over het restaurant Osteria Nessun Dorma

Pasta erin, amore eruit

Vier echte Italianen die een echt italiaans eetcafe runnen, in Watergraafsmeer! Geen slaapverwekkend gerecht hier, waar de naam Nessum Dorma (vertaald: niemand slaapt) een leuke verwijzing naar is. Op de geelgeverfde muur zie je een schildering van een bebaarde man die leuzen over de muur uitspuwt: hoop, liefde, amore.

Meer informatie over restaurant Osteria Nessun Dorma

Woensdag t/m Zondag 11:30 - 00:00

gerrydavidsz .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heel leuk restaurantje. De bediening Was heel vriendelijk.en het eten Was lekker. Leuke ervaring in onze nieuwe buurt.

Stella H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Redelijk gegeten bij dit buurtrestaurant maar zeker niet superlekker of bijzonder.
Bediening was vriendelijk, helaas niet erg oplettend.
We hebben een half uur met vieze lege borden voor ons neus gezeten terwijl ze zo vaak langsliepen, en zo groot is het daar niet.
Vooraf de parmigiana, deze was gewoon nog grotendeels koud van binnen.
We hadden al geruime tijd op het voorgerecht gewacht dus terugsturen en nog langer wachten geen optie.
Vervelender was het brood wat erbij kwam. Dit was gewoon oud en smaakte muf.
Hoofdgerecht was spinazie ricotta taart met bladerdeeg, was ok, maar beetje smakeloos.
Wijn was heerlijk overigens, dessert vandaag overgeslagen.

René B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Weer heel erg lekker gegeten. Een voortreffelijke Vitello Tonnato en daarna heerlijke spareribs gevolgd door een voortreffelijk chocoladetoetje. De bediening was zoals de vorige keren vriendelijk en vlot. Er was die dag ook weer een lekkere rode wijn opengetrokken. Een aanrader!
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nessun Dorma. Buurtitaliaan in de Wmeer. Prima plekje voor simpel hapje. Relaxte sfeer. Mooie prijs. Dat vind ik fijn.
Vitello was iets te gesaust en wat mager in vlees. De vongole was op. Geen probleem. Maken ze m met cozzi. Ook fijn. Zeker door de pittige tomatensaus. Die is zalig. Moretti erbij. Koffietje na. 40 euro! Goed!
Bediening is uiterst ontspannen. Jammer van de muziek - stevige gitaren - maar al met al zeker een plakker!
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Prima eten, vitello tonato was niet heel bijzonder; vlees met boel saus erover en 1 in partjes gesneden cherry tomaatje. Vis was erg lekker.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Leuke zaakje met lekker eten. Vooral de vitello tonnato viel in de smaak. Het was er druk op zondagavond met gezinnen met kinderen, maar ook ouderen wisten de zaak te vinden. De bediening was erg druk in de weer en daarom moesten we af en toe wat langer wachten.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Dit restaurantje is een Italiaans pareltje. Wat een lieve mensen en een geweldig puur Italiaans eten. De pasta's zijn niet te versmaden, gewoon perfect, en zonder een primi of secondi wil je gewoon niet: de sardientjes, burrata, lekkerrrrr. De service is uiterst charmant. Italiaans, Engels, Nederlands: ze kletsen gewoon door :-). Het meisje heeft een grote liefde voor Italiaanse wijnen en grappa, en heeft er altijd wel een leuk verhaal bij.
jan R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het eten was allemaal zeer smakelijk, alleen buiten op het terras......mwaaaaa
Ze moeten maar snel parasols aanschaffen !
Paul F. F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Dit is een Ostaria zoals je die in Italië veel ziet maar hier helaas nog nauwelijks: informeel, gezellig en eenvoudig maar heerlijk eten. Bij mooi weer zit je geweldig op het terras. De wijnkaart verdient een speciale vermelding. Er staan allerlei (uiteraard Italiaanse) wijnen op die je niet zo vaak tegenkomt en de kwaliteit ervan is bovengemiddeld. Kortom: een aanrader!
Adriaam .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Gistereavond hier gegeten. We hebben Capocollo met jonge kaas gehad, een echt italiaans voorgerecht! De Vermentino witte wijn met het warme weer was perfect gekozen. Daarnaast hoofgerecht vlees met gegrilde groenten en aardappels uit de oven, het smaakte heel goed. Als toetje de huisgemaakte tiramisu en een echte Italiaanse espresso, die je niet zo snel in Amsterdam kunt vinden. De bediening was super vriendelijk en de sfeer op het terras erg gezellig.
bruggencate .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Ongedwongen sfeer. We aten buiten met mooi weer dus dat is dan al een pluspunt. Bovendien is het rustige buurt dus geen druk verkeer langs het terras. Vriendelijke bediening. Heerlijke garnalen vooraf en een venkelschnitzel als hoofdgerecht. Erg lekker. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
tonnyhollanders .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Bij binnenkomst: prettige bediening die goed luistert (zet op verzoek beetje drukke muziek niet alleen zachter maar zoekt een rustige jazz op) . Ze kent de kaart en wijnen. Eten: Goed op smaak, prettige porties, vis boterzacht, gebakken groenten, geen ongepaste "weilanden" (= rucola gepast of ongepast, overal bij, waar ik zo'n hekel aan heb). Huisgemaakte tiramisu heel goed, niet te zoet. Kortom, als ik zou willen zeuren dan is het mbt de kaart , waar veel tikfouten in staan. Maar ja, die kaart hoefden we niet te eten.
Eelco D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Leuk eetcafé,.. eten redelijk snel op tafel na bestellen, jammer dat de fles wijn niet koud ligt en dus ff in de vriezer moet om terug te koelen.
Indeling in de zaak wel allemaal erg krap.
José Antonio R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Op de plek waar " vroeger" Amarcord zat. Zo te zien zelfde personeel, ik was vaste gast bij Amarcord. Minstens zo belangrijk, het eten was ook nog hetzelfde! Of in ieder geval van dezelfde kwaliteit! Heerlijk gegeten gister, perfect gegrilde aubergine, heerlijke vitello tonato, super brood en tapenade, een top pasta en een zeer smakelijke tiramisu! Tot snel.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Vandaag was Nessun Dorma opnieuw in topvorm. Heerlijke mosselen, gegrilde sardientjes, pasta met worst, pasta frutti di mare. Terras helemaal vol op deze woensdag. En ja, dan moet je soms wat wachten. 2 personen, 2 heerlijke gerechten elk, fles goede wijn en koffie toe. Nog geen €70. Prima waarde!
AMGvS S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Meerdere keren goed en gezellig gegeten bij dit restaurant maar afgelopen zondag was het echt niet goed. Zowel het eten ( kwaliteit en porties) - als de bediening (veel te weinig personeel).?? De eigenaar moet echt oppassen dat dit restaurant niet ten onder gaan aan het eigen succes. Het restaurant is namelijk erg populair in de buurt. Dat betekent dus veel gasten. Maar pas daar dan ook de bediening op aan. Nu rennen twee mensen van tafel naar tafel. Er is onvoldoende tijd om op een rustige manier het menu en de wijn te bespreken. En er gaat dan uiteraard van alles mis. Ons voorgerecht was al gearriveerd terwijl de gelijktijdig bestelde wijn er nog niet was. Die stond al wel heel lang klaar op de bar maar daar renden de twee mensen constant aan voorbij. Druk, druk, druk! Kwaliteit van het voorgerecht was redelijk, al had de melanzane (aubergine uit de oven) amper de oven gezien en was daardoor nog bijna rauw. Bijzonder teleurstellend was het hoofdgerecht (gegrilde ossenhaas , met groenten en aardappeltjes uit de oven). Zo'n kleine portie dat het werkelijk beschamend was om voor € 17,50 te serveren. Een stukje vlees van nog geen halve centimeter dik en misschien 10 cm lang, 1 minimaal struikje broccoli en 5 kleine stukjes aardappel uit de oven. Wij kregen heel erg de indruk dat - gezien de drukte - de porties zowat gehalveerd waren om zodoende geen gasten te hoeven weigeren en dus veel omzet te genereren. Naast onze tafel een tafel van 5 personen die ook met ongeloof naar hun halve portie hoofdgerecht staarden. Beste mensen van Nessun Dorma, neem extra personeel aan en serveer geen halve porties als het druk is. Verkoop dan maar liever nee want op deze manier gaan gasten ontevreden weg en komen beslist niet meer terug. En dat is jammer want wij weten uit ervaring dat jullie goed en ruim voldoende eten kunnen serveren.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Zeer teleurgesteld: we gingen hierheen op basis van de goede recessies, maar kwamen van een koude kermis thuis. De burrata bij het voorgerecht was gedeeltelijk hard (uitgedroogd), de pasta's zwommen in de olie en waren veel te zout, de gegrilde groenten waren zwart geblakerd. Het enige wat eigenlijk goed en op smaak was, waren de gebakken aardappelen van het hoofdgerecht. We gaan er maar vanuit dat ze hun dag niet hadden, want dit was het geld echt niet waard.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Wij hebben meerdere keren gegeten bij Nessun Dorma, met zijn tweeën. Het is er erg leuk en het lijkt net of je in Italië bent. Wat wel opvalt: het wordt steeds drukker en daardoor is één persoon in de bediening niet meer genoeg. Verder zou er iets gedaan moeten worden aan de afzuiging van etensluchtjes uit de keuken. Nu 'ruiken' je kleren een uur in de wind als je ervandaan komt.
Ronnie T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Veel Italiaanser kom je ze buiten Italie niet echt tegen. Zelfs de akoestiek doet denken aan het galmen in sommige Venetiaanse Osteria's. Je gaat er harder van praten en dat komt de gezelligheid ten goede. Het zat tjokvol toen wij er waren, in deze achteraf wijk in Amsterdam. Zo op het oog veel buurttypes, vooral doktoren en succesvolle mensen. Dat zorgt voor een informele sfeer. We werden gastvrij onthaald en er stonden heerlijke artisjok harten op tafel, zelf gemarineerd. De kwaliteit van de antipasta was ver bovengemiddeld. Met name de mozzarella was smaakvol en zacht, mooi in balans met echte tomaten. Natuurlijk was de pasta vanmiddag uit de deegmachine getrokken en de vongole waren perfect bereid. Als hoofdgerecht kalfsvlees, ik dacht eerst a la ceviche, maar we zitten hier bij een Venetiaan. Heel verrassend en speciaal voor ons Hollanders geserveerd met wat aardappelen. Deze keuken is van topkwaliteit. De chef weet wat hij doet en dat doet hij goed. Nog een aparte vermelding verdient de wijn. Het wijn advies van het vlotte roodharige meisje in de bediening hebben we blindelings gevolgd, de twee flessen waren in een mum van tijd leeg.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met groep van 24 gegeten. Vast menu met echt heerlijke standaard gerechten met 5 soorten salami, ham en dergelijke, heerlijke koude visjes en bruchetta, vervolgens goede spaghetti vongole met een beetje en daarna saltimbocca, precies net gaar genoeg kalfsvleesje. Tot slot zelfgemaakte titisu met van de zaak grappa of limoncello. Wijnen betaalbaar met als topper een witte barolo.
Een heerlijke buurt osteria!!