Osteria Nessun Dorma

Hogeweg 62 1098 Amsterdam Nederland Kaart
31-203583733

Over het restaurant Osteria Nessun Dorma

Pasta erin, amore eruit

Vier echte Italianen die een echt italiaans eetcafe runnen, in Watergraafsmeer! Geen slaapverwekkend gerecht hier, waar de naam Nessum Dorma (vertaald: niemand slaapt) een leuke verwijzing naar is. Op de geelgeverfde muur zie je een schildering van een bebaarde man die leuzen over de muur uitspuwt: hoop, liefde, amore.

Meer informatie over restaurant Osteria Nessun Dorma

• Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Toptent
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Door het dagmenu was de keuze wat beperkt, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de uitstekende kwaliteit van de gerechten. Het restaurant is fraai ingericht, rustig en de bediening is uiterst vriendelijk. Kortom een geslaagde avond bij Osteria Nessun Dorma!
Michel P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Leuke tent! Goed eten, erg plezierige bediening. Sympathieke zaak en fijn om in de buurt te hebben.
moche V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Veel te duur zonder enige fantasie gemaakt.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Sabine L.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Gezellig restaurant, zeer vriendelijk personeel, heerlijk gegeten!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Een aanrader. Gemoedelijke sfeer, persoonlijker bediening en lekker eten.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima plekje. Kleine keuken, simpele kaart., goeie uitvoering. Vongole wat te zout. Lasagna als antipasti top. Sympathieke bediening. Magere wijnkaart.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Als altijd, perfect eerlijk eten en een kundige en lieve bediening.
a S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Een klein restaurant is al snel vol en maakt dat de akoestiek niet optimaal is. Je zit dicht bij elkaar en kunt elkaars gesprekken woord-voor-woord verstaan. De bediening is vriendelijk. Door de drukte hebben ze niet snel in de gaten wanneer de glazen leeg zijn of wanneer je wilt betalen. Daarnaast waren de gastheer en -vrouw regelmatig aan het kissebissen achter de bar. Het eten was goed en voor een goede prijs! 8,50 voor een voorgerecht en 11,00 voor een lekkere pasta. Vooral de handgedraaide pasta met zeevruchten was zeer de moeite waard. De Dolce was goed op smaak, niet te zoet. We kregen er goede wijnen en Grappa (bezine zoals de gastheer het noemde) bij het eten. Een goed en gezellig buurtrestaurant.
Margreet H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Nessun Dorma is echt een heel fijn en lekker restaurant. Ik kan zelf behoorlijk goed koken, maar hun Italiaanse eten is echt veel lekkerder dan de mijne. Ben nog steeds bezig uit te vinden waar dat in zit. Verder heel fijn en gezellig restaurant met lekkere wijn en goede bediening.
Dirk-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Lekker gegeten, maar de akoestiek zou beter kunnen met wat goedijnen of kleedjes (ook bij de deur).
Madelon D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Nessun Dorma is echt mijn favoriet. Het eten is lekker, de wijn goed gekozen, de sfeer gewoon Italiaans levendig, de mensen erg aardig. Het is niet te groot, en zo lang dit de maat blijft een plek waar ik graag blijf komen!
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heel gezellig tentje waar je een lekkere pure italiaanse maaltijd kan eten voor een hele redelijke prijs. Persoonlijke bediening in een ongedwongen sfeer.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteravond gegeten met vier personen. Sfeervol tentje. Pretentieloos en gezellig rumoerig. Heerlijke papedelle met pittig rundvlees. Smakelijke pasta met langoustines in tomatensaus. En fluweelzachte huisgemaakte tiramisu na. Speciale dank aan Adriana die ons vriendelijk bediende en graag uitleg gaf over al het lekkers op onze tafel. Hier komen we vaker!
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Ik was er vanavond weer en nam de fusilli met pesto en aardappelen, heerlijk was het! De buratta hadden ze niet meer, maar de buffelmozarella met tomaatjes vooraf was ook erg lekker! Bedankt weer!
Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De Informele sfeer maakt dat je je meteen bij binnenkomst op je gemak voelt. Met name de vrouwelijke bediening, Adriana, was erg alert en snel. Eten simpel, keuze uit telkens drie antipasti, primo en secondi. Italiaanse signature dishes zoals vitello tonnato, maar ook een t-bone van het kalf. Die hebben mijn vrouw en ik gedeeld. Goed toebereid eten, zonder pretenties. Elke dag een nieuwe kaart. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Altijd lekker eten, ook vandaag weer. Vriendelijke bediening. Ze hebben zelfs voor me gezongen ivm mijn verjaardag. Ik kom er graag weer terug.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Mijn lievelings Italiaan in Amsterdam! Heerlijk eten en voor een zeer voordelige prijs! Ik ben er nu al zo vaak geweest en het is altijd smikkelen! Ik had de pasta met zalm en deze was net als eerder zeer goed op smaak. Je krijgt ook een goede portie waardoor je geen honger meer hebt. Toch heb ik me er niet van weerhouden opnieuw de teramisu te proberen. Dit keer werd het in een ander soort schaaltje geserveerd. Ik hem m weleens eerder gegeten en vond 'm toen lekkerder, maar ook dit keer was 'ie niet verkeerd. Hij was alleen iets te hard; waarschijnlijk was ie te vers. Als je gaat en ze hebben de burrata nog op de kaart staan, neem die dan vooraf. Ik heb nog nooit zo'n lekkere mozarella gehad als deze, zeker een aanrader!