Osteria Dal Baffo

Meer informatie over restaurant Osteria Dal Baffo

J H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Tegenvaller !

Vlak en weinig smaakvol gegeten.

Van (verse) gebakken inktvis, zalmcarpaccio, rundvlees carpaccio tot pizza carpaccio: vlakke / saaie smaak...

Afknapper en. Iet in lijn met verwachting nav andere recensies / uitstraling.

Prima en enthousiaste bediening zonder bijpassend eten....
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen week hier gegeten. Het was niet druk, maar dat kon de pret niet drukken, wat verrukkelijk was het allemaal. Voorgerecht en hoofdgerecht, met zorg gemaakt en heerlijk! De bediening was top en na afloop de limoncello van het huis.....het kon niet meer stuk. Wie hier nog niet is geweest, echt een gemiste kans. Ga het zien en beleven :-)
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Bij dit Italiaanse restaurant kun je heerlijk eten. Uitgebreide kaart en niet alleen maar pizza. Ook veel vlees en visgerechten. Aardige en vlotte bediening. We kregen zelfs extra likeurtjes om te proeven. Ligt net buiten het centrum maar is toch goed bereikbaar. Zeker een aanrader. Was onze tweede keer en bevalt steeds beter.
Liisa_87 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen zaterdag ben ik bij 'Dal Baffo' geweest. Voor mij is dit haast een gewoonte zo vaak kom ik hier. Maar deze keer heb ik twee goeie vriendinnen uit Amersfoort mee gebracht.
Ze waren nog nooit bij dit top restaurant geweest maar hadden al wel veel verhalen gehoord uit de buurt. Wat er positief is aangezien Amersfoort en Emmen niet om de hoek liggen van elkaar.
We kregen vooraf een lekker aperitief en broodjes, boter en olijven van het huis. De lekkerste uit Nederland als het aan mij ligt.
Uiteindelijk hebben wij besloten om een menu te nemen omdat we echt niet konden kiezen tussen alle heerlijke gerechten.
Met een verrukkelijk verrassingsdessert, een goede koffie en een lekker likeurtje als afsluiter hebben wij een top avond gehad.
De bediening was weer heel erg vriendelijk, gastvrij en zeker niet te vergeten charmant. Er is veel gelachen, en niet alleen bij ons aan tafel maar in het hele restaurant was een goeie sfeer.
Weer bedankt voor een super avond Dal Baffo.
Luciennew .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij hebben met 6 personen heerlijk gegeten.
Bij binnenkomst een aperitiefje.
Alle 6 hadden wij een menu (een echte aanrader).
Hapjes vooraf.
Een bordje pasta.
Hoofdgerecht ( ik had vis ).
Nagerecht.
Thee ( sommige koffie ).
En wij kregen er nog een likeurtje bij van de eigenaar.
Het was helemaal een perfecte avond.
Wij hebben direct weer gereserveerd voor familiedag.
Myrna L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Teleurstelling,
We hebben vaker naar volle tevredenheid bij dit restaurant gegeten, maar gisteren kennelijk een verkeerde keuze gemaakt. We kozen voor het menu Sardinië. 7 kleine voorgerechtjes en daarna vis of vlees. De voorgerechtjes bestonden uit 2 gehaktballetjes, stukje groentetaart, plakje tomaat met mozzarella en een heel klein kippen?pootje, daarna een stukje rauwe zalm, een plakje dunne ananas met een garnaal( rare combinatie) en een stukje gebakken, koude, zeewolf. Het vlees was een varkens ribstuk van de grill die erg droog was. Dat met nog een simpel dessert voor€ 39,00. Alles met elkaar een teleurstelling.
De bediening was prima, de te warme rode wijn werd in een koeler gezet en er op tijd weer uitgehaald.
Harrie1969 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hebben afgelopen zaterdag gegeten bij "de snor". Buitengewoon lekker met allemaal verse producten. Dit is een echte Italiaanse keuken! De perfecte vriendelijke bediening en de verse gerechten zijn een lust voor het oog en de smaakpapillen. Een echte aanrader voor mensen die een avond heerlijk in de watten gelegd willen worden.
Nicks3 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor de brand hier vaak wezen eten maar na de brand nog niet weer geweest. Afgelopen weekend met mijn gezin hier wezen eten. Wat een prachtig restaurant is het geworden met een mooie open keuken. Een hele fijne ambiance met een goede en vriendelijke bediening. En het eten was al helemaal top! Hier komen wij zeker weten weer terug.
Tobias36 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Maandag gegeten met mijn vriendin. Goede service, fijne ambiance. Wij hebben het antipasti menu genomen. Veel verschillende gerechten van goede kwaliteit. De bruschetta met zee-egels waren al helemaal top! Absoluut een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Marielhozee .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het restaurant straalt geef sfeer uit helaas. Een plekje achterin bij de haard is stukken gezelliger, maar voor in het restaurant is het kil en ongezellig en veel te veel licht.
Wij bestelden het anti pasti menu waarvan we graag voor twee personen de vegetarische versie wilden. Helaas werd er toch nog erg veel vis geserveerd. Gerechten die werden geserveerd waren wel lekker, maar niets bijzonders. Ik kom hier niet zo snel weer.
Hein O.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Vanavond bij Dal Baffo gegeten in zeer goed gezelschap. Het antipasti menu. Echt top, top, top. 12 verschillende gerechten. Alles echt een eigen smaak. Erg gevarieerd. Goede Italiaanse wijn erbij. Absolute aanrader.
Liisa_87 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Ik ben afgelopen zaterdag uiteten geweest bij 'Dal Baffo' met mijn beste vriendin. Het was weer geweldig zoals altijd, en ondanks de enorme drukte hadden wij nergens iets op aan te merken.
Het eten was echt om te smullen. Ik had als voorgerecht 'Antipasti di Terra' wat erg mooi was opgemaakt. Als hoofdgerecht had ik een perfecte Ossenhaas met pepersaus, echt een aanrader! Als nagerecht had ik heerlijke Tiramisu met een Cappuccino.
Ook was het personeel heel erg gastvrij en konden ze mijn vragen netjes beantwoorden.
Ik denk dat het een hele lange tijd geleden is dat ik zo'n leuke avond heb gehad en ik ben harstikke blij dat Dal Baffo weer open is na deze heftige periode.

Heel erg bedankt en zeker tot snel!!
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
afgelopen zaterdag heb ik samen met een vriendin van mij en haar familie bij Dal Baffo gegeten. Het was erg druk maar ondanks dat was alles helemaal top! Het eten was echt geweldig lekker! het personeel was ik ook super tevreden over! erg aardig en leuk om een gesprekje mee te hebben! Ik zou zeggen helemaal top! echt een aanrader voor iedereen die een leuke avond wil hebben! bedankt Dal Baffo
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Met zijn zessen wezen eten op Sinterklaasavond. Ronduit teleurstellend. het eten was matig, alleen 1 schaaltje taaie bonen en gebakken aardappels die in een gaarkeuken niet zouden misstaan. Biefstuk bakken kunnen ze daar ook niet. Niemand kwam vragen of we nog wat te drinken wilden hebben en of het allemaal wel genoeg was. In jaren niet zo slecht gegeten. Zonde van je geld, hier kom ik in ieder geval nooit weer. Wat een afknapper.
Courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Een heerlijk italiaans restaurant. Mooi ingericht, vriendelijke en vrolijke bediening. Aardige "Patrone" die snel nog wat bruscetta kwam brengen na het voorgerecht. Het eten was echt heel goed, de wijn verrukkelijk en de sfeer heel erg gezellig. De prijs kwaliteit verhouding echt prima. Komen zo gauw we kunnen terug.
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Verrassend! Een fatsoenlijke eetgelegenheid in Emmen, dat had ik niet verwacht. Bij de uitnodiging voor het etentje vreesde ik in een dubieuze pizzeria o.i.d. terecht te zullen komen, maar dat viel dus 100% mee. Bij het zien van de kaart schrok ik nog wel even, gezien de enorme uitgebreidheid en aantallen gerechten (het leek de ouderwetse chinees wel), maar ook dat viel qua resultaat geweldig mee. Knap zelfs om zo'n gezelschap als het onze a la carte te laten eten en al die verschillende keuzes ook nog soepel tegelijkertijd te serveren, zonder dat dit afbreuk deed aan de kwaliteit. En die gerechten, voor mij bijvoorbeeld mosselen in witte wijn vooraf en daarna een prachtige rare-gegrillde ossehaas met salades, kwamen echt niet uit de magnetron of de regenerator.
Bediening attent, snel en prettig.
Zoals ooit iemand eens tegen mij zei: goed italiaans eten vind je vooral buiten Italië.
In Emmen bijvoorbeeld, weet ik nu.
Marit L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Eerste kerstdag heeft onze familie gedineerd bij Dal Baffo. We kwamen vroeg op de avond aan (17.00 uur) en we hoorden van de bediening dat het restaurant zowel eerste als tweede kerstdag vol gereserveerd was. De bediening en de keuken waren hier echter fantastisch op voorbereid. De bediening was attent, behulpzaam en vriendelijk. De keuken verwende ons met verrassende antipasti. De hoofdgerechten waren prima, hoewel vrij prijzig. Gelukkig maakten de sfeervolle ambiance, vriendelijke bediening en de kundige keuken het tot een ervaring die iedere cent waard was.

Marilien K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Wat een goed restaurant. Maakt een gezellige indruk. Direct bij binnenkomst begint de service met een warm welkom en je jas wordt direct aangenomen. Ook het eten is goed. Genoeg keuze uit verschillende gerechten en pizza's. Sinds tijden niet zo'n lekkere ossenhaas gegeten! Perfect gebakken. Komen zeker weer terug!
Nicks3 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Van het weekend gegeten samen met mijn vriendin. We wilden een avond lekker genieten en besloten om naar Dal Baffo te gaan. Dit is zeer goed gelukt dankzij de eigenaar en zijn personeel. De bediening is zeer attent en het eten is van goede kwaliteit. Het restaurant heeft een leuke ambiance. Goed adres, en zeker een aanrader als je een avondje heerlijk wilt genieten.
Culinist .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Gegeten met 6 personen bij Dal Baffo te Emmen.
De sfeer in deze Osteria is goed, modern en gezellig. De inrichting ziet er verzorgd uit.
Erg jammer dat de 'il padrone' niet de moeite neemt om te informeren of zijn gasten het naar de zin hadden, zeker bij nieuwe gezichten. Geen grote moeite aangezien hij niet actief meewerkt. Dit mag toch minimaal worden verwacht van een horeca-uitbater. Hoe kun je weten of de gast tevreden is en geniet zoals verondersteld wordt op de site?
Op de bediening daarentegen, door de jonge obers, was niets aan te merken, attent en vriendelijk.

Al met al was het eten wat je er van mocht verwachten, met aantekeningen.
- de gerechten koelen te snel af op het koude servies (bordenwarmer!!);
- lamsrack besteld en …. lamskoteletten worden geserveerd?;
- de gorgonzolasaus had te weinig gorgonzola;
- de tiramisu was te waterig, te weinig romig en te weinig espresso, Dit is toch niet zo moeilijk!
- slappe waterige slagroom en leek uit een spuitbus i.p.v. uit een apparaat of kidde;

De prijs was, zeker voor een Osteria (niet te veel pretenties), aan de hoge kant.
Wat opviel was de hoeveelheid personeel? Goed voor de werkgelegenheid maar......
Een ervaring rijker en misschien nog eens terug maar niet binnenkort.