Over restaurant Os en Peper

Culinair genieten in het centrum van Zwolle

Os en Peper dankt haar naam aan de nabijgelegen Ossenmarkt en de Peperbus, een indrukwekkende Gotische toren uit de vijftiende eeuw. De koks van dit restaurant in Zwolle kunnen weliswaar de voeten met een peperbus, maar hun moderne Franse gerechten zijn zo puur van smaak dat peper eigenlijk overbodig is. Geniet van heerlijke gerechten en bijpassende wijnen en laat je door de enthousiaste bediening op je wenken bedienen. Een voortreffelijk avondje uit!

Meer informatie over restaurant Os en Peper

9,3
Voordelig
Sybren B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten en hebben genoten . Eén opmerking wil ik geven: Het was erg donker waar we zaten, ook op de borden.
Jammer! Misschien een volgende keer iets meer licht aan tafel.
D B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening met kennis van de juiste wijnen bij de verschillende gerechten.
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Echt een aanrader voor een avondje eten in Zwolle!
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten, gekozen voor het 5 gangen menu met wijn arrangement. De bediening was erg attent, zorgvuldig en vriendelijk. Genoten van het diner.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Dit restaurant is echt een aanrader, zowel prive als zakelijk. Een uitstekende keuken gecombineerd met een gastvrijheid die bij andere vergelijkbare restaurants niet standaard is.
Feg .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Fantastische gerechten in een zeer ontspannen omgeving.
Je wordt "entertained" door een deskundige gastheer/gastvrouw en het eten is verrukkelijk.
Nina-1 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Erg goed. goede prijs-kwaliteit verhouding, prima sfeer. Heerlijke bijpassende wijnen. Zeer smaakvolle gerechten, alle onderdelen ervan.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Sinds lange tijd hier weer eens gegeten. We hebben gekozen voor het 5 gangen menu met één wijziging uit de a la carte kaart. Dit was tegen kleine bijbetaling geen probleem. Er wordt goed gekookt in dit restaurant. Alles goed op smaak, mooie sauzen, mooi gepresenteerd en de porties zijn royaal. Alleen de (te verre) gering van de vis verdiende nog wat aandacht. De bediening is informeel op een leuke manier. Een pluspunt is het standaard serveren van water (met of zonder koolzuur) zonder dat je dure flessen worden opgedrongen. Wij komen hier zeker binnenkort terug
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten in goede steer, prijs hoort bij deze kwaliteit gerechten.
Lekkereten23344 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Bediening snapt goed wat we bedoelen met op tempo eten.
Persoonlijk dessertproeverij was topper.
Sfeer was prima in het restaurant.
Rudolf_G R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten in ontspannen en gastvrije sfeer
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De uitstekende recensies voor dit restaurant wekken hoge verwachtingen en die worden volledig waargemaakt.
Bij aankomst staan er op tafel al wat verfijnde olijfjes, zoutjes en nootjes. Aanvankelijk leek het even te duren alvorens we de kaart kregen, maar toen we aangaven niet de hele avond de tijd te hebben werd er keurig en snel gereageerd. Wij kozen een driegangen menu dat werd voorafgegaan door een uiterst verfijnde amuse op basis van picalilly met een krokant chipje van charlotte aardappel. Een genot voor het oog en de tong, zo hoort een amuse te zijn!
De tartaar van zalm was ook uitstekend bereid met een fijn garnituur van bijpassende zure groenten. Een mooi glas bijpassende Elzasser Pinot Gris met een kundige motivatie van de gastheer waarom hij deze wijn er bij schonk. Het hoofdgerecht van 48 uur op 58 graden gegaarde rundersukade was voortreffelijk, evenals de erbij geschonken Malbec, waar ook nog royaal een slokje van werd nageschonken.
Ik ben geen liefhebber van zoete desserts, maar de bavarois van passievrucht en mango met sorbetijs van multivitaminesap en kokos/banaan was perfect. Fris en verfijnd, zeker niet te zoet.
Het zelf gefilterde water en bruiswater werd niet apart in rekening gebracht, zodat de totale rekening geen extra verrassingen had. Al met al een uitstekend restaurant met perfecte bediening en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Mathilda V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten en fijne bediening. We komen hier zeker nog een keer terug en zullen het restaurant ook aan anderen aanbevelen!
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heel mooi vijfgangenmenu, smaakrijk, en smaakvol uitgevoerd. Prettige, deskundige en attente bediening. Aanrader in het bovengemiddeld segment. Prijs en kwaliteit zijn met elkaar in overeenstemming: niet goedkoop, maar zeker niet duur voor de geleverde kwaliteit. We komen gauw terug.
Jaline G.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wij hebben hier nu voor de derde keer fantastisch lekker gegeten. Ook de bediening is goed, er wordt bij elke gang uitgebreid uitleg gegeven over het eten. De borden zijn boviendien heel mooi opgemaakt en keer op keer worden we weer blij verrast!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Op een vrijdagavond werkelijk voortreffelijk gegeten bij Os en Peper. Gekozen voor 5 gangen menu, een mooie afwisselende combinatie aan gerechten met verrassende smaak combinaties zoals een piccalilly bavarois en een jus met crème de cassis. Zelden zo attent bediend zonder dat het opdringerig werd, os en peper kan zich qua bediening zeker meten met de ster-restaurants! Mijn moeder gaf zelfs te kennen dat ze nog nooit zo lekker had gegeten, een absolute aanrader dit restaurant. Wat mij betreft nog nooit zo'n goede prijs kwaliteitsverhouding gezien.
Rbfbock .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Heel gastvrij en gezellig. Super kwalitatief eten op zeer professionele manier bereid qua smaak en qua opmaak. Ook de bediening weet precies hoe het hoort. Een dikke duim!
Mariekevandervegt13 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Alles was perfect! Gekozen voor vijf gangenmenu, van alle markten zijn ze thuis.. Prachtig opgemaakte borden, goed wijn arrangement ernaast. Vriendelijke bediening, niets van haasten nee rustig genieten van de gerechten. Enige minpunt was dat ik op een plaats zat, dat als er auto's aan komen deze koplampen fel in je gezicht schijnen.. Nog iets meer wering hiervoor?
Claudia A.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Super gegeten in een warme gastvrije omgeving. Voor ons een avond uiteten, hoe uiteten bedoeld is. Een echte aander als je in Zwolle of omgeving verblijft. Wij kwamen uit Wanneperveen en was het autoritje zeker waard.
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het menu was uitstekend en verrassend. Elk gerecht was een plaatje. Met liefde en overtuiging gemaakt. Echt een aanrader. We komen zeker weer terug.