Over het restaurant Os en Peper

Culinair genieten in het centrum van Zwolle

Os en Peper dankt haar naam aan de nabijgelegen Ossenmarkt en de Peperbus, een indrukwekkende Gotische toren uit de vijftiende eeuw. De koks van dit restaurant in Zwolle kunnen weliswaar de voeten met een peperbus, maar hun moderne Franse gerechten zijn zo puur van smaak dat peper eigenlijk overbodig is. Geniet van heerlijke gerechten en bijpassende wijnen en laat je door de enthousiaste bediening op je wenken bedienen. Een voortreffelijk avondje uit!

Meer informatie over restaurant Os en Peper

9,4
9,4
nanette R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
het eten was top. de bediening hartelijk, vlot, en persoonlijk. we voelden ons echt welkom en in de watten gelegd. een heerlijk avondje uit. de borden waren mooi opgemaakt, het vlees (diamanthaas) was boterzacht, en samen met de eendenlever een tongstrelende ervaring, de currysaus bij de kabeljauw verrassend, de eend heerlijk krokant. nog nooit zulke lekkere aspergesoep gegeten, werd als cappuccino in een kopje geserveerd.
het enige kleine minpuntje waren de stoelen: die zijn echt niet fijn om een lange avond op door te brengen, meer van het gehalte eetcafé.
Jacoppie .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Gisteren heerlijk gegeten in dit restaurant. Twee amuses vooraf waren een aangename verrassing. Tartaar zalm, top! Boerderijeend, ook erg lekker, maar t.o.v. andere voorgerecht wel wat kleine portie. Hoofdgerecht en nagerecht prima. Bediening is erg vriendelijk en correct. Geeft ook aanvullende informatie wanneer er vragen zijn over de wijn. Hoofdgerecht had wat sneller gekund waardoor we uiteindelijk pas om 11 uur buiten stonden.
Margot S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heerlijk gegeten en gezeten
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wederom prima gegeten in ons favoriete restaurant. Fijn basismenu van het huis met veel variatie en uiterst verfijnd klaargemaakt. Zeer kleur- en smaakvol. Bediening is erg vriendelijk en attent.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Een zaak met twee gezichten: de ambiance is die van een eetcafé, het diner zou ook op damast passen. Het attente personeel beweegt zich er tussenin: de serveersters dragen een zwart jurkje, de mannen een wit overhemd met bretels op een verschoten spijkerbroek. De toelichting op de gerechten en de wijnen klinkt daarentegen weer alsof het een sterrentent is. Het is grappig, soms schuurt het een beetje. Maar de totale beleving is plezierig. Het voorgerecht met zalm uit het menu is uitstekend, de king crab met gepocheerde kwarteleitjes, haringkaviaar en asperge bevat voor een stevige meerprijs wel wat weinig krab. De combinatie met asperge is geslaagd, buiten het aspergeseizoen lijkt de omschreven wortel wel erg basic hierbij. Het hoofdgerecht, diamanthaas met gekarameliseerde witlof, knolselderij en een saus van eekhoorntjesbrood en een facultatief supplement van eendenlever is erg goed, al had de witlof iets meer gekarameliseerd gekund.
De voorgestelde wijnen bij de gerechten zijn goed gekozen en voegen echt iets toe. Alleen de bij het tropisch fruit geserveerde dessertwijn was een missertje, die ging geheel ten onder en voegde niets toe.
Al met al een hele fijne avond gehad.
Jeanet K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Fijn restaurant met mooie gerechten in perfecte balans. Heel vriendelijke en deskundige bediening, prettig informeel, wat ons betreft een echte aanrader. Enige verbeterpuntje dat we kunnen bedenken is dat het broodje dat wordt geserveerd van doorsnee kwaliteit is en daarmee dit eten onwaardig. Een echt desembroodje zou er beter bij passen.
Elisabeth F.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Prettige ontvangst, twee heerlijke amuses en daarna bij voor, hoofd en nagerecht mooie verfijnde smaken op ons bord.
Zeer attente bediening die de goede toon treft (maar een klein beetje te vaak langs komt, het zij ze echter graag vergeven)
herman E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Gisterenavond de verjaardag van mijn vrouw gevierd samen met haar 10 beste vriendinnen. Vandaag stormen de appjes binnen met daarin de ene na de andere superlatief over het menu van `De Os en Peper`.
Een tijdje geleden schreef iemand dat het restaurant een ster verdient en ik sluit me daarbij aan. De smaaksensaties spatten in je mond uiteen en vooral het combinatiegerecht waarin vers citroengras was verwerkt was onovertroffen.
Een prachtige avond gehad waar we nog vaak aan terug zullen denken. Helene, Thijs en Aniek en het team it de keuken: nogmaals hartelijk bedankt voor jullie smaakvolle gerechten en aandacht voor jullie gasten.
greetz,
Herman
De tafel van Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Een hartelijke ontvangst zoals het hoort! Attente bediening met een perfecte timing en oog voor detail. En gerechten die je meenemen in een wereld vol smaken die je niet kende en waarvan je de combinaties nooit zelf had kunnen bedenken.
Wat een verrassing om op die manier opnieuw kennis te maken met Os en Peper.
Een topkeuken in een ontspannen sfeer. Zeer bijzondere eten voor een schappelijke prijs.
Kortom: een aanrader!
Henk J.
Prettige ontvangst, ongedwongen sfeer en heerlijk gegeten. Verrassende gerechten die je thuis niet kunt maken. Echte aanrader!
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de kwaliteit is uitstekend .
De bediening is vlot en attent.
Hanni V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Restaurant met absolute topgerechten. Alles klopt. Als ik in Zwolle ben is dit mijn favouriete restaurant. Bediening altijd attent en goede bijpassende wijnen. Aanrader!
Helene R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
wij waren hier in e zomer van 2015 al eens geweest. Toen vonden we het eten en de sfeer al schitterend ook deze keer werden onze verwachtingen overtroffen. Wij hebben het 5 gangen menu met bijpassende wijn genomen dit samen met 2 amuses en een vers broodje was zonder meer bijzonder.
Marielle O.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gisteravond met vrienden hier gegeten. Sfeervol restaurant, goede bediening. Het eten was lekker, maar je kreeg wel weinig voor wat je betaalde.
Johan A.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Gastvrij ontvangst en attente service. Soepel met aanpassingen in het menu. Mooie smaken en goede cuisson. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Gezellige ambiance. Kortom een Topper in Zwolle!
AMC K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Creatieve smaakvolle top gerechten gecombineerd met een uitstekende wijn.
Erg fijne avond gehad en genoten van een ongedwongen sfeer.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
De kwaliteit van het eten is van zeer hoog niveau. Borden mooi opgemaakt. Niet te grote porties. Veel verrassende smaken. A la carte eten is in verhouding wel prijzig. Jammer dat het menu niet vaker wordt aangepast. Nu door toeval binnen 6 weken twee keer in dit restaurant gegeten en daardoor hetzelfde hoofdgerecht als menu.
Dennis T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Was lekker. Mooie gerechten. Goede wijn en super bediening.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Super gegeten, komen zeker terug
Marc F.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Een uitstekend restaurant. Komen we zeker nog een keer terug.
Wendy R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
heerlijk gegeten en fijne bediening