Over het restaurant Os en Peper

Culinair genieten in het centrum van Zwolle

Os en Peper dankt haar naam aan de nabijgelegen Ossenmarkt en de Peperbus, een indrukwekkende Gotische toren uit de vijftiende eeuw. De koks van dit restaurant in Zwolle kunnen weliswaar de voeten met een peperbus, maar hun moderne Franse gerechten zijn zo puur van smaak dat peper eigenlijk overbodig is. Geniet van heerlijke gerechten en bijpassende wijnen en laat je door de enthousiaste bediening op je wenken bedienen. Een voortreffelijk avondje uit!

Meer informatie over restaurant Os en Peper

9,3
9,3
caroline V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Onze eerste keer bij Os en Peper.
Heerlijk gegeten. Top kwaliteit wijn en spijs combinatie. Wij waren met 4 personen en hebben boven gegeten, wat zeker een aanbeveling is.
Complimenten aan de gastheer en de keuken die ons echt een fantastische avond heeft gegeven.
We gaan dit zeker herhalen.
Marieke N.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Vlotte, aardige bediening, men feliciteerde mijn man direct bij binnenkomst met zijn verjaardag. De sommelier presenteerde met trots en plezier de wijnen. We aten het vijfgangendiner (Kerst), wat heerlijk en mooi in balans was. Zowel voor de vegetarier als voor de wel vis-en-vlees-eter. Behoorlijk aan de prijs, maar het geld zeker waard!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Goed eten in goede ambiance
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Omgeving beetje aan de donkere
kant maar het eten was voortreffelijk evenals de bediening. Zeker voor herhaling vatbaar. Top!!!
Huub H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Zeer smaakvol en verassend
Sybren B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten en hebben genoten . Eén opmerking wil ik geven: Het was erg donker waar we zaten, ook op de borden.
Jammer! Misschien een volgende keer iets meer licht aan tafel.
D B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening met kennis van de juiste wijnen bij de verschillende gerechten.
Anne-Marije D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eind november heb ik in dit restaurant een 3-gangen diner gegeten. Elke gang was een feestje op je bord qua presentatie! Het voorgerecht was zeer verrassend en uitgesproken qua smaak, het hoofdgerecht overtrof dit en het nagerecht was zalig. Bij de entree wordt je zeer prettig ontvangen en welkom geheten. Een absolute aanrader waar je heerlijk eten hebt voor een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Echt een aanrader voor een avondje eten in Zwolle!
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten, gekozen voor het 5 gangen menu met wijn arrangement. De bediening was erg attent, zorgvuldig en vriendelijk. Genoten van het diner.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten, veel verrassende combinaties in de gerechten tot en met het 'pepermuntje' bij vertrek. Een echte aanrader.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Dit restaurant is echt een aanrader, zowel prive als zakelijk. Een uitstekende keuken gecombineerd met een gastvrijheid die bij andere vergelijkbare restaurants niet standaard is.
feg .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Fantastische gerechten in een zeer ontspannen omgeving.
Je wordt "entertained" door een deskundige gastheer/gastvrouw en het eten is verrukkelijk.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Sinds lange tijd hier weer eens gegeten. We hebben gekozen voor het 5 gangen menu met één wijziging uit de a la carte kaart. Dit was tegen kleine bijbetaling geen probleem. Er wordt goed gekookt in dit restaurant. Alles goed op smaak, mooie sauzen, mooi gepresenteerd en de porties zijn royaal. Alleen de (te verre) gering van de vis verdiende nog wat aandacht. De bediening is informeel op een leuke manier. Een pluspunt is het standaard serveren van water (met of zonder koolzuur) zonder dat je dure flessen worden opgedrongen. Wij komen hier zeker binnenkort terug
Nina-1 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Erg goed. goede prijs-kwaliteit verhouding, prima sfeer. Heerlijke bijpassende wijnen. Zeer smaakvolle gerechten, alle onderdelen ervan.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten in goede steer, prijs hoort bij deze kwaliteit gerechten.
Lekkereten23344 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Bediening snapt goed wat we bedoelen met op tempo eten.
Persoonlijk dessertproeverij was topper.
Sfeer was prima in het restaurant.
Rudolf_G R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten in ontspannen en gastvrije sfeer
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De uitstekende recensies voor dit restaurant wekken hoge verwachtingen en die worden volledig waargemaakt.
Bij aankomst staan er op tafel al wat verfijnde olijfjes, zoutjes en nootjes. Aanvankelijk leek het even te duren alvorens we de kaart kregen, maar toen we aangaven niet de hele avond de tijd te hebben werd er keurig en snel gereageerd. Wij kozen een driegangen menu dat werd voorafgegaan door een uiterst verfijnde amuse op basis van picalilly met een krokant chipje van charlotte aardappel. Een genot voor het oog en de tong, zo hoort een amuse te zijn!
De tartaar van zalm was ook uitstekend bereid met een fijn garnituur van bijpassende zure groenten. Een mooi glas bijpassende Elzasser Pinot Gris met een kundige motivatie van de gastheer waarom hij deze wijn er bij schonk. Het hoofdgerecht van 48 uur op 58 graden gegaarde rundersukade was voortreffelijk, evenals de erbij geschonken Malbec, waar ook nog royaal een slokje van werd nageschonken.
Ik ben geen liefhebber van zoete desserts, maar de bavarois van passievrucht en mango met sorbetijs van multivitaminesap en kokos/banaan was perfect. Fris en verfijnd, zeker niet te zoet.
Het zelf gefilterde water en bruiswater werd niet apart in rekening gebracht, zodat de totale rekening geen extra verrassingen had. Al met al een uitstekend restaurant met perfecte bediening en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Mathilda V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten en fijne bediening. We komen hier zeker nog een keer terug en zullen het restaurant ook aan anderen aanbevelen!