Orries

Woensdag en Donderdag 16:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 00:00
Paulus51 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Op aanraden hierheen gegaan, het eten zou eenvoudig maar goed zijn.
Dat wilden we wel eens proberen!
De entree is netjes en de indeling van het restaurant is modern en redelijk ruim. Genoeg plaats dus om ongestoord gezellig te kunnen eten.
Er is geen grote kaart maar wel wordt alles vers klaargemaakt.
We hebben vooraf uiensoep en tomatensoep besteld, en als hoofdgerecht tournedos en steak. Bij het hoofdgerecht kun je extra side dishes bestellen.
We hoefden niet erg lang te wachten, wat onder het genot van een lekker drankje best wel meeviel. Na een klein half uur kwamen de bestelde voorgerechten.
De soep was prima. Voor mezelf sprekend kun je aan uiensoep vaak merken of er tijd en aandacht aan besteed is of dat alles k&k gemaakt wordt. Deze soep was zeker bovengemiddeld ok!
Dat geldt trouwens ook voor het hoofdgerecht. De kwaliteit van het vlees is goed; mals en zacht en precies goed bereid - als besteld. Dat tref je niet altijd zo.
Het gebruikelijke assortiment drank is beschikbaar. Omdat het geen weekend was hielden we het bij 1 glas huiswijn.
Huiswijn kan goed zijn, maar meestal is het maar zozo. Deze huiswijn niet! Ze schenken een goede rode wijn, van het type dat je zou verwachten als je een (dure) fles bestelt.
We hebben genoten van de avond. De bediening is vriendelijk en behulpzaam, en ook de prijzen vallen wel mee, zeker gezien de geboden kwaliteit.
We gaan hier zeker vaker eten, het wordt zo wel makkelijk als we eens geen zin hebben om te koken.. :-)
Aanrader en aanwinst voor Nieuw Vennep!
Riema .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Vanavond bij Orries gegeten. Viel erg tegen!
Vlees niet lekker, bijgerechten wel goed van smaak.
Bediening vriendelijk. Maar gaan daar met ons gezelschap geen tweede keer naar toe.
AR15 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Prima gegeten. Maar het is niet heel bijzonder, maar dat verwacht je in dit type restaurant ook niet. Decor is modern, maar niet heel erg warm. Het is wel wat aan de prijs voor wat je krijgt. Tafeltjes staan dicht bij elkaar. De kaart is beperkt en al geruime tijd ongewijzigd. Ik zou hier nog wel een keer willen eten, maar over een paar maanden pas.
Hou Y H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het ziet er mooi uit. Het eten is prima alleen erg weinig keuze. Bediening was goed. Prijs daarin tegen was super want het is zeker niet duur!
Edwin E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Inmiddels, na mijn eerste recensie (een aantal maanden geleden), zijn wij regelmatig te gast in dit nog altijd nieuwe restaurant in Nieuw-Vennep. Niet altijd om er uitgebreid te eten, maar vaak om er de werkdag af te sluiten met een eenvoudige maaltijd. Afgelopen woensdag, 15 juli, waren wij er weer en er overkwam mij iets vreemds. Ik werd overvallen door een bijzondere gedachte. Ik ken de formule van die inmiddels overbekende keten en ik weet dat zij altijd scoren met hun biefstuk. Ze hebben een reputatie hoog te houden. Maar met het toenemen van het aantal zaken, is de kwaliteit niet meer zo constant en niet altijd meer hetzelfde. Toen ik bezig was aan mijn biefstukje van Orries dacht ik opeens: "Wacht even, dit is beter dan de biefstuk van de bekende keten. Dit is zoals het hoort te zijn. Een mooi hoog stukje vlees, mooi om en om gebakken en daarna doorgewarmd. Geserveerd op een verder leeg bord, als een onbewoond eilandje in een meertje van lichtbruine jus." Ik zou zeggen, mensen van Orries, hou dit vooral vol!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Zeer vriendelijk bediening, decor is niet geheel mijn smaak, meer voor een lunchroom. Mijn partner had sliptongetjes die prima waren, mijn spare-ribs waren goed, maar miste een exclusieve smaak. De patat was weer prima.
Edwin E.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Orries is nieuw in Nieuw-Vennep. Aangezien wij het een beetje droevig gesteld vinden met de horeca in Nieuw-Vennep stapten wij enigzins kritisch voor de eerste keer binnen. Het was druk in het modern en smaakvol ingerichte etablisement. Er was zowaar opvallend voldoende absorptie van geluid, waardoor je normaal kunt praten en elkaar normaal kunt verstaan. De bediening was uitermate vriendelijk en attent. De menukaart leek geinspireerd op de kaart van Loetje, hetgeen later door eigenaresse Monique werd bevestigd. Redelijk 'kale' hoofdgerechten dus. Wat je er verder bij wil bestel je afzonderlijk. Dat is voor Vennepers misschien even wennen. Wij kwamen even snel een hapje doen zonder te hebben gereserveerd. Zittend aan de bar hadden wij ook een aardig kijkje in de ogenschijnlijk soepel draaiende keuken. De sliptongetjes waren prima. Meestal krijg je een trio, hier een duo. Ik bestelde een 'normale' biefstuk (dus geen XL van 300 gram) die prima smaakte maar volgens mij geen ossenhaas was, zoals de kaart wel vermeldde. Het leek mij eerder zij-lende, waar overigens niks mis mee is, maar noem het dan geen ossenhaas.
Orries, genoemd naar de bijnaam van mede eigenaar Jordi, is echt een aanwinst voor Nieuw-Vennep. Modern, sfeervol, lekker en vriendelijk geprijsd. Wij gaan zeker en vast op herhaling.