Over het restaurant Orontes

Zo smaakt de zon

Geliefd restaurant waar Griekse, Romeinse, Arabische, Franse en Turkse invloeden om voorrang vechten. Het resultaat: eten dat je doet wegdromen naar warm weer en de Middellandse Zee.

Meer informatie over restaurant Orontes

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Doreen G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Treesje D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Hallo we hadden gereseveerd en prima ontvangen 1week terug ook geweest toen voorgerecht besteld en hoofd gerecht erg lekker. Afgelopen zaterdag als voor gerecht meza veel wat tegen maar de lams koteletjes waren weer heerlijk groetjes van han &treesje de Ridder
Carlos B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Voortreffelijk zoals altijd en super vriendelijk.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen vrijdag (10-02-17) heerlijk gegeten. We konden niet kiezen uit de gewone kaart en hebben een mezze tafel voor 4 personen genomen. Dit was uitstekend! Echt een aanrader. Aardige bediening.
henk C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten is heerlijk! Alles was lekker. En echt mooi opgediend. Super!!! Zeker een aanrader! Wij komen absoluut terug!

Aandachtspunt is bediening. En aantal drankjes bij het dessert zijn helemaal niet gebracht. Erg lang wachten op de dessertkaart.

En voor de bezoekers: doe de deur achter je dicht als je naar buiten gaat. Wij hebben een keer of 10 de buitendeur achter mensen dicht moeten doen ivm kou.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prijs kwaliteit verhouding goed. En snelle bediening...
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Heerlijk eten voor een goede prijs!
Don B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Een restaurant waar je gemakkelijk kunt komen, gewoon met lijn 16 bijna vlak voor de deur. Met vier personen hadden we babaganuç en sigaardeeg, en vooral het sigaardeeg is een absolute aanrader. Mijn tafelgenoten namen zeebaars, die van aanzienlijke afmetingen was, en ik was zo onhandig lamsspiesjes te nemen. Nu is lamsvlees erg lekker, maar met roosteren aan een spies krijg je het eigenlijk niet goed mals, en dat had ik kunnen weten. Kwaliteit van het vlees was overigens goed, en mijn disgenoten raakten niet uitgepraat over de zeebaars. Met koffie en espresso, van mijn eigen huismerk nog wel, was het dik in orde. Bediening rustig, vriendelijk en informatief. Met de geboden kwaliteit zijn de prijzen zeer redelijk, waardoor Orontes zeer aan te bevelen is.
Jet F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima ontvangst en bediening. Voor 8 gereserveerd, een 9de stoel werd zonder probleem bijgezet. Vraag van de ober was of de kok een samenstelling zou maken van de verschillende voorgerechten die we dan konden delen met de hele groep. SUper, veel verschillende gerechten en smaken. Ook hoofdgerechten zeer divers en van goede kwaliteit. Huiswijn prima in orde en zonder problemen gratis flessen kraan water. De rekening was leuk geprijsd! Kortom, wij hebben een zeer aangename en smakelijke avond gehad. Voor herhaling vatbaar!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Hele vriendelijke mensen, geen vraag is teveel. Eten is prima! Al jaren goed.
Mia D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Er waren genoeg gerechten om uit te kiezen. Wij hebben genoten van alles!
Thsden B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het was niet onze eerste keer bij Orontes; en zeker niet het laatste keer! Alles is gewoon uitstekend daar.
Françoise S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na lange tijd weer een keertje bij Orontes op de Albert Cuyp gegeten; altijd lekker en gezellig.

Vooraf: Oruk (met fijne gierst geknede tartaar, gevuld met gekruid rundergehakt, in de olie gebakken en geserveerd met cacik). Eigenlijk al een stevige laag.

Als hoofdgerecht dorade voor mijn tafelgenoot. Zelf nam ik Saç Kavurma (met paprika, groene peper, tomaat, knoflook en kruiden gebakken lamshaas). De groene peper werd op mijn verzoek weggelaten, zonder problemen of gedoe. Het hoofdgerecht was voor mij een hele grote portie, zeker na het voorgerecht. Hoofdgerecht was lekker, maar lekker proefde je niet meer de typische lams-smaak van dit gerecht.

Een fles witte wijn erbij, en we waren voor 80 euro (incl. fooi) voor 2 personen klaar.
Prettige bediening, niet opdringerig.

Overigens was de verbouwing aan de wc's een verbetering; de rode loper is daarvoor terecht uitgelegd.
Juliajudith L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Geen verder commentaar. Prima restaurant waar ik graag eet.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk betaalbaar eten, vriendelijke bediening en een lekkere wijn.
Yara B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Super gezellige sfeer, goed eten en vriendelijke bediening. Wij hadden een gedeeld menu voor 3 personen wat heel goed betaalbaar is, je krijgt dan allerlei kleine hapjes wat meer dan genoeg is. Brood kun je onbeperkt bijbestellen. Het Turkse biertje zal ik ook aanraden!
Jelle H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Na een dagje Amsterdam hier heerlijk gegeten. Kwaliteit van het eten was goed en veel nieuwe lekkere dingen gegeten. Zeker een aanrader om gezellig een hapje te eten.
ventoux .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vorige week donderdag hebben wij met vier personen gegeten bij Orontes. Het restaurant waar wij al jaren komen. De voorlaatste keer dat wij daar met twee personen gegeten hadden vonden wij de smaak van onze favoriete lamskoteletjes al niet meer zo lekker. Afgelopen donderdag was het wel erg smakeloos. De koteletjes hadden helemaal geen smaak en ook de rijst en de patatjes waren smakeloos. Ook vonden wij het vreemd dat wij met vier personen evenveel rijst en patatjes kregen als dat je voor twee personen krijgt. Voor de extra gevraagde bijgerechten bleek bij afrekening dat wij daarvoor moesten betalen, hetgeen wel erg raar is. Daarom zeggen wij bij deze: kom op Orontes breng weer alles op de smaak, de smaak die ons al jaren naar u toe lokt, al zal het wel een tijdje duren alvorens wij de stap weer zullen wagen.
deliarozasophia .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat een heerlijke avond in restaurant Orontes! Na een dagje wandelen over de Albert Cuyp wilden we alleen maar snel wat eten en weer naar huis. Wat een snel hapje eten had moeten zijn werd een heerlijke avond met lekker eten en lekkere wijn. Maar wat wil je, als je een meze-tafel besteld en elk voorgerechtje de andere lijkt te overtreffen? Vooral de spinazie met knoflookyoghurt en de babaganuc is me goed bijgebleven, heerlijk! Als toetje hadden we een lekkere cappuccino met goede baklava. De avond in het sfeervolle restaurant Orontes met het goede personeel was heerlijk en we komen zeker terug!
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Wat zijn die mezze toch heerlijk. Orontes is vooral een turks restaurant hoewel ze zich als mediterraan afficheren. Met z'n vieren gedineerd. De bediening loopt op zijn tenen, zelfs toen het maar halfvol was. Ik hoop dat ze oproep hebben als het drukker is. Wij moesten toch behoorlijk wachten voordat we ons eten kregen. Maar wel aardige, correcte bediening die ook onze afwijkingen van de kaart zonder morren accepteerde. De entourage is simpel. De tafels staan op goede afstand van elkaar zodat je voldoende privacy hebt. De mezze waren prima, de dorado was wat hard gebakken maar de smaak was goed. Dat kan ook moeilijk anders in de Albert Cuypstraat. Goed restaurant, maar er zijn betere in zijn soort.