Over restaurant Orontes

Zo smaakt de zon

Geliefd restaurant waar Griekse, Romeinse, Arabische, Franse en Turkse invloeden om voorrang vechten. Het resultaat: eten dat je doet wegdromen naar warm weer en de Middellandse Zee.

Meer informatie over restaurant Orontes

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Jet F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima ontvangst en bediening. Voor 8 gereserveerd, een 9de stoel werd zonder probleem bijgezet. Vraag van de ober was of de kok een samenstelling zou maken van de verschillende voorgerechten die we dan konden delen met de hele groep. SUper, veel verschillende gerechten en smaken. Ook hoofdgerechten zeer divers en van goede kwaliteit. Huiswijn prima in orde en zonder problemen gratis flessen kraan water. De rekening was leuk geprijsd! Kortom, wij hebben een zeer aangename en smakelijke avond gehad. Voor herhaling vatbaar!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Hele vriendelijke mensen, geen vraag is teveel. Eten is prima! Al jaren goed.
Mia D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Er waren genoeg gerechten om uit te kiezen. Wij hebben genoten van alles!
Thsden B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het was niet onze eerste keer bij Orontes; en zeker niet het laatste keer! Alles is gewoon uitstekend daar.
Françoise S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na lange tijd weer een keertje bij Orontes op de Albert Cuyp gegeten; altijd lekker en gezellig.

Vooraf: Oruk (met fijne gierst geknede tartaar, gevuld met gekruid rundergehakt, in de olie gebakken en geserveerd met cacik). Eigenlijk al een stevige laag.

Als hoofdgerecht dorade voor mijn tafelgenoot. Zelf nam ik Saç Kavurma (met paprika, groene peper, tomaat, knoflook en kruiden gebakken lamshaas). De groene peper werd op mijn verzoek weggelaten, zonder problemen of gedoe. Het hoofdgerecht was voor mij een hele grote portie, zeker na het voorgerecht. Hoofdgerecht was lekker, maar lekker proefde je niet meer de typische lams-smaak van dit gerecht.

Een fles witte wijn erbij, en we waren voor 80 euro (incl. fooi) voor 2 personen klaar.
Prettige bediening, niet opdringerig.

Overigens was de verbouwing aan de wc's een verbetering; de rode loper is daarvoor terecht uitgelegd.
Juliajudith L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Geen verder commentaar. Prima restaurant waar ik graag eet.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk betaalbaar eten, vriendelijke bediening en een lekkere wijn.
Yara B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Super gezellige sfeer, goed eten en vriendelijke bediening. Wij hadden een gedeeld menu voor 3 personen wat heel goed betaalbaar is, je krijgt dan allerlei kleine hapjes wat meer dan genoeg is. Brood kun je onbeperkt bijbestellen. Het Turkse biertje zal ik ook aanraden!
Jelle H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Na een dagje Amsterdam hier heerlijk gegeten. Kwaliteit van het eten was goed en veel nieuwe lekkere dingen gegeten. Zeker een aanrader om gezellig een hapje te eten.
Ventoux .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vorige week donderdag hebben wij met vier personen gegeten bij Orontes. Het restaurant waar wij al jaren komen. De voorlaatste keer dat wij daar met twee personen gegeten hadden vonden wij de smaak van onze favoriete lamskoteletjes al niet meer zo lekker. Afgelopen donderdag was het wel erg smakeloos. De koteletjes hadden helemaal geen smaak en ook de rijst en de patatjes waren smakeloos. Ook vonden wij het vreemd dat wij met vier personen evenveel rijst en patatjes kregen als dat je voor twee personen krijgt. Voor de extra gevraagde bijgerechten bleek bij afrekening dat wij daarvoor moesten betalen, hetgeen wel erg raar is. Daarom zeggen wij bij deze: kom op Orontes breng weer alles op de smaak, de smaak die ons al jaren naar u toe lokt, al zal het wel een tijdje duren alvorens wij de stap weer zullen wagen.
Deliarozasophia .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat een heerlijke avond in restaurant Orontes! Na een dagje wandelen over de Albert Cuyp wilden we alleen maar snel wat eten en weer naar huis. Wat een snel hapje eten had moeten zijn werd een heerlijke avond met lekker eten en lekkere wijn. Maar wat wil je, als je een meze-tafel besteld en elk voorgerechtje de andere lijkt te overtreffen? Vooral de spinazie met knoflookyoghurt en de babaganuc is me goed bijgebleven, heerlijk! Als toetje hadden we een lekkere cappuccino met goede baklava. De avond in het sfeervolle restaurant Orontes met het goede personeel was heerlijk en we komen zeker terug!
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Wat zijn die mezze toch heerlijk. Orontes is vooral een turks restaurant hoewel ze zich als mediterraan afficheren. Met z'n vieren gedineerd. De bediening loopt op zijn tenen, zelfs toen het maar halfvol was. Ik hoop dat ze oproep hebben als het drukker is. Wij moesten toch behoorlijk wachten voordat we ons eten kregen. Maar wel aardige, correcte bediening die ook onze afwijkingen van de kaart zonder morren accepteerde. De entourage is simpel. De tafels staan op goede afstand van elkaar zodat je voldoende privacy hebt. De mezze waren prima, de dorado was wat hard gebakken maar de smaak was goed. Dat kan ook moeilijk anders in de Albert Cuypstraat. Goed restaurant, maar er zijn betere in zijn soort.
Mazon .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij hebben heer heerlijk gegeten! Vooraf hadden we drie Mezzes: walnoten salade, baba ganoush en de spinazie met knoflookyogurt. Goede pure en authentieke smaken. Wat hebben we genoten van deze gerechten. Als hoofdgerecht de aubergine met groente. Ook met heerlijke smaken en veel groente. De bediening was heel aardig. Alleen jammer dat er maar 1 soort rode huiswijn is. Verder helemaal perfect! We komen zeker terug.
Jufkim1983 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Eten was erg lekker. We hadden een schotel van diverse koude en warme tapas. Daarna nog wat gewone tapas bijbesteld. De service was vriendelijk. Alleen niet zo snel. Het duurde soms even voordat de bestelling werd opgenomen of de tafel werd afgeruimd.
Sannedonker .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Een tijdje geleden at ik bij Orontes. En wauw wat had ik in lange tijd niet zo lekker gegeten. Vooral de mezzes vond ik heel erg lekker, en dan met name de gevulde champignons en inktvisringen! Als hoofdgerecht had ik zalm, aangezien zalm mijn favoriete eten is werd ik stiekem wel een beetje gelukkig toen ik zo'n groot stuk zalm op mijn bord zag liggen. Naast het lekkere eten werd er door de vriendelijke obers ook goede wijn geserveerd. Al met al een goede ervaring en een restaurant waar ik zeker nog een keer terug ga komen!
I.brusse .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Het is goed eten bij Orontes! We kregen bij ons biertje vers Turk brood en een fijne tapenade. Daarna smikkelden we van de inktvis salade. Als hoofdgerecht, een lamsspies van de gril, mals sappig en goed van smaak. Mijn metgezel nam lamsgehakt gerold in een pittig "jasje" dat ze erg lekker vond. Er omheen kwamen voldoende gerechtjes om onze honger te stillen. Het was warm en we konden buiten eten. Ik heb het restaurant niet van binnen gezien. De bediening was vriendelijk en prettig
Esranesrin .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Laatst bij Orontes gegeten en ik moet zeggen: we zijn lang niet meer zo lekker uiteten geweest. Ik had de tong en deze was uitstekend gegrild. Mijn partner had een nieuw gerecht: de Oruk; gebakken taartaar van rundvlees. Ook hij was erg tevreden met zijn gerecht. We hopen dat ie snel op de kaart komt. Als dessert deelden we een nieuw authentiek nagerecht uit Antakya. Deze hebben we in Nederland nooit eerder zo lekker gegeten. De bediening was vriendelijk en attent. Orontes, bedankt! We komen zeker terug.
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Ik had Adana Kebab en het gehakt bleek van matige kwaliteit. De frites erbij was wat meelballerig en de salade was weinig en nattig. Het was maandagavond en rond 7 uur zat het aardig vol. Twee man personeel is dan te weinig, dan voel je alleen haast als iets geserveerd wordt en toen ik bij het afruimen later een vraag stelde over een van de foto's aan de muur had de man geen tijd die vraag te beantwoorden. Mijn tafelgenoten hadden samen een Meze besteld en hebben daarvan genoten.
SerSero D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vandaag met zijn zessen gegeten. Ik ben zelf erg fan van Orontes. De voorgerechten/meze waten weer heerlijk vers. Vooral de calamares zijn mijn favoriet. De babaganus, zeekraal, Griekse salade en walnoten meze waren ook heerlijk.
Hoofdgerecht.
Het vlees was heerlijk mals, de tong en dorade heerlijk van de gril en de bijgerechten ook perfect. Enige minpuntje, de pittige salade was helaas echt niet pittig.

Wijn
De Kavaklidere/Yakut wijn is een aanrader. Lekker rokerig en soepel.

Bediening
Top bediening all around. Vriendelijk ontvangen, snel en netjes bediend.
De eigenaar is heel vriendelijk en je voelt je thuis.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Omdat ik in de buurt woon ben ik wel vaker bij restaurant Orontes gaan eten. We worden hier altijd even vriendelijk ontvangen en gooed bediend door het personeel. De afgelopen keer hebben we alleen voorgerechten gegeten. Vooral de hummus is me bijgebleven - ik heb het nergens anders zo lekker en vers gegeten. De bediening vond het ook zeker niet erg om ons elke keer meer Turks brood te brengen. De ober kon ons ook hele lekkere Turkse wijn aanraden, waar we echt van hebben genoten. Qua inrichting is Orontes super gezellig, al helemaal sinds ze het verbouwd hebben. Het is lekker huiselijk en verwelkomend. Ik zal hier zeker vaak blijven komen!