Over het restaurant Orontes

Zo smaakt de zon

Geliefd restaurant waar Griekse, Romeinse, Arabische, Franse en Turkse invloeden om voorrang vechten. Het resultaat: eten dat je doet wegdromen naar warm weer en de Middellandse Zee.

Meer informatie over restaurant Orontes

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Orontes

Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Gisteren met een vriendin gegeten bij Orontes en het was weer prima! Het was een beetje druk, dus we moesten soms zelf aandacht trekken om iets te vragen. We hadden de mezzetafel voor 2 personen en dat is ook altijd goed. We hebben weer erg lekker gegeten.
Roel Z.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
prima gegeten, kom zeker nog terug.
Roel Z.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Prima gegeten, precies genoeg, bijzonder smaakvol. vertrek voldaan met een niet te volgegeten gevoel. Dat doen we nog een keer!
Mia G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Mezze en een nagerecht gegeten met daarbij rode wijn en muntthee. Was heerlijk. Bediening was uitstekend en de sfeer was plezierig . Een goede plek om bij te praten met oude bekenden.
Mustafa B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Zeer goed gegeten! Beyti was overheerlijk! Medewerkers waren vriendelijk. Mijn excuus dat er geen fooi werd gegeven, mijn vriendin had betaald wat niet de bedoeling was :') maar we komen zeker nog terug
Doreen G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Weer lekker gezeten en gegeten. Het is geen spectaculair restaurant maar daar kom ik ook niet voor. Geen muziek, geen hip interieur, Vader en zoon waren vandaag in de running. Vriendelijk en bescheiden. Prima eten, prima wijn. En lekker verrassinkjes van het huis vooraf en bij het digestief.
Treesje D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Hallo we hadden gereseveerd en prima ontvangen 1week terug ook geweest toen voorgerecht besteld en hoofd gerecht erg lekker. Afgelopen zaterdag als voor gerecht meza veel wat tegen maar de lams koteletjes waren weer heerlijk groetjes van han &treesje de Ridder
Carlos B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Voortreffelijk zoals altijd en super vriendelijk.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen vrijdag (10-02-17) heerlijk gegeten. We konden niet kiezen uit de gewone kaart en hebben een mezze tafel voor 4 personen genomen. Dit was uitstekend! Echt een aanrader. Aardige bediening.
henk C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten is heerlijk! Alles was lekker. En echt mooi opgediend. Super!!! Zeker een aanrader! Wij komen absoluut terug!

Aandachtspunt is bediening. En aantal drankjes bij het dessert zijn helemaal niet gebracht. Erg lang wachten op de dessertkaart.

En voor de bezoekers: doe de deur achter je dicht als je naar buiten gaat. Wij hebben een keer of 10 de buitendeur achter mensen dicht moeten doen ivm kou.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prijs kwaliteit verhouding goed. En snelle bediening...
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Heerlijk eten voor een goede prijs!
Don B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Een restaurant waar je gemakkelijk kunt komen, gewoon met lijn 16 bijna vlak voor de deur. Met vier personen hadden we babaganuç en sigaardeeg, en vooral het sigaardeeg is een absolute aanrader. Mijn tafelgenoten namen zeebaars, die van aanzienlijke afmetingen was, en ik was zo onhandig lamsspiesjes te nemen. Nu is lamsvlees erg lekker, maar met roosteren aan een spies krijg je het eigenlijk niet goed mals, en dat had ik kunnen weten. Kwaliteit van het vlees was overigens goed, en mijn disgenoten raakten niet uitgepraat over de zeebaars. Met koffie en espresso, van mijn eigen huismerk nog wel, was het dik in orde. Bediening rustig, vriendelijk en informatief. Met de geboden kwaliteit zijn de prijzen zeer redelijk, waardoor Orontes zeer aan te bevelen is.
Jet F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima ontvangst en bediening. Voor 8 gereserveerd, een 9de stoel werd zonder probleem bijgezet. Vraag van de ober was of de kok een samenstelling zou maken van de verschillende voorgerechten die we dan konden delen met de hele groep. SUper, veel verschillende gerechten en smaken. Ook hoofdgerechten zeer divers en van goede kwaliteit. Huiswijn prima in orde en zonder problemen gratis flessen kraan water. De rekening was leuk geprijsd! Kortom, wij hebben een zeer aangename en smakelijke avond gehad. Voor herhaling vatbaar!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Hele vriendelijke mensen, geen vraag is teveel. Eten is prima! Al jaren goed.
Mia D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Er waren genoeg gerechten om uit te kiezen. Wij hebben genoten van alles!
Thsden B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het was niet onze eerste keer bij Orontes; en zeker niet het laatste keer! Alles is gewoon uitstekend daar.
Françoise S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na lange tijd weer een keertje bij Orontes op de Albert Cuyp gegeten; altijd lekker en gezellig.

Vooraf: Oruk (met fijne gierst geknede tartaar, gevuld met gekruid rundergehakt, in de olie gebakken en geserveerd met cacik). Eigenlijk al een stevige laag.

Als hoofdgerecht dorade voor mijn tafelgenoot. Zelf nam ik Saç Kavurma (met paprika, groene peper, tomaat, knoflook en kruiden gebakken lamshaas). De groene peper werd op mijn verzoek weggelaten, zonder problemen of gedoe. Het hoofdgerecht was voor mij een hele grote portie, zeker na het voorgerecht. Hoofdgerecht was lekker, maar lekker proefde je niet meer de typische lams-smaak van dit gerecht.

Een fles witte wijn erbij, en we waren voor 80 euro (incl. fooi) voor 2 personen klaar.
Prettige bediening, niet opdringerig.

Overigens was de verbouwing aan de wc's een verbetering; de rode loper is daarvoor terecht uitgelegd.
Juliajudith L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Geen verder commentaar. Prima restaurant waar ik graag eet.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk betaalbaar eten, vriendelijke bediening en een lekkere wijn.