Orontes West

Hugo de Grootplein 8 1052 KW Amsterdam Nederland Kaart
31-206847758

Over het restaurant Orontes West

Buurtfavoriet met zonnige gerechten

Leuke zaak die bij buurtbewoners warme gevoelens oproept. Griekse, Romeinse, Arabische, Franse en Turkse smaken vechten om voorrang in smakelijke gerechten. Het resultaat draagt de onmiskenbaar zonnige signatuur van de Middellandse Zee.

Meer informatie over restaurant Orontes West

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Orontes West

rob K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst en bediening prima heerlijk gegeten voor een redelijke prijs
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Stabiele goede kwaliteit in prettige, redelijk rustige omgeving
Jane A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Wij hebben hier vaker gegeten. Dit keer hadden wij familie over uit Indonesie. We hebben met zijn allen (weer) heerlijk genoten. De lamskotelletjes waren zoals altijd niet te versmaden. En de bediening is heel attent.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Erg lekker eten en zeer vriendelijke bediening, onderscheidend vriendelijk en voorkomend zelfs. Gekozen voor de mezze, maar was niet helemaal genoeg voor ons gezelschap van twee personen, hoewel we met twee vrouwen waren. De gerechtjes zijn erg licht. We hadden nog trek en bestelden een portie gefrituurde calamares bij. Die vulden goed en waren verrukkellijk. Ik miste door de keuze voor het mezze menu wel de ´bite´ van een hoofgerecht, van een stukje vlees of vis. Dat komt ook omdat de hoofdgerechten die om ons heen werden geserveerd er zeer aantrekkelijk uitzagen en ons het water in de mond deden lopen. We komen snel terug voor een hoofdgerecht en zullen dan 1 of 2 mezze´s als voorafje nemen. Het is gezellig zitten op het terras, maar het verkeer erachter op de rotonde blijft ook tot later op de avond behoorlijk druk.
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Zomerse dinsdagavond op zoek naar een restaurant in buurt van werk en op goed geluk bij Orontes West op terras beland. Aanblik terras oogde in één oogopslag wel wat frisser en uitnodigender dan de buren. Bleek goede keuze. Direct verwelkomd door bijzonder vriendelijke ober en een amuse. Zowel ik als tafelgenoot hebben genoten van op houtskool gegrilde, gemarineerde zalmmoot. Bijgerechten van dezelfde eenvoud, maar allemaal erg lekker. Het aloude adagium "less is more" is hier zeker van toepassing.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten, ditmaal met mijn ouders op leeftijd en een wat minder gehoor. We vroegen of we naar een rustiger hoekje konden en ondanks de drukte, was dat zo gepiept. In alle rust gegeten en genoten van de gerechten en de ouderwets prettige bediening.
Saadet O.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Ik ben er al vaker geweest en elke keer is het weer een verwennerij!

Aanrader: lamskoteletten!
nettie W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Orontes West is een prima restaurant met heerlijk eten en een hele vriendelijke bediening tegen een vriendelijke prijs! Ook veel keuze in vegetarisch eten. Wij komen zeker terug!
anouk-v .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Vorige week met een vriendin gegeten bij Orontes West, onze eerste keer hier en het is ons goed bevallen. Vrij standaard ingericht maar het doet zijn werk goed. Het hoeft niet altijd over de top te zijn naar mijn mening. We hebben dit keer alleen een hoofdgerecht genomen, we kozen voor de mixed grill met lam en kip. De kip was iets te ver doorbakken naar mijn mening maar daarentegen was de lam uitstekend. Het personeel was zeer vriendelijk en je kan zien dat ze hier met passie en veel plezier werken, zo zie ik het graag.
Nellie K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Lekker gegeten ,vriendelijk personeel,kom zeker nog eens terug
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Gisteravond met drie personen genoten van de heerlijke voorgerechten. Eerlijke hapjes en een aantrekkelijk gebruik van verse kruiden. Ook de witte huiswijn smaakte heel goed.
Jones K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Wat een feestje! De voorgerechten waren ongelooflijk lekker, kraakvers en met veel liefde gemaakt. Vooral de babaganush van de houtskoolgrill is een topper! Maar ook de zeekraal en humus. Helaas was de octopus op maar in plaats daarvan kregen we een hele mooie garnalensalade. Het turkse brood kwam in kleine stukjes en was warm, knapperig en ook weer supervers. Eigenlijk hadden we al genoeg maar na beraad met de vreselijk lieve attente bediening toch nog lamskarbonaadjes besteld, ook al zo'n feestje! Daarbij verrukkuluk lekkere italiaanse rode wijn, wat een onverwachte tópavond. Enige jammere is dat deze superzaak nogal groot is en als het dan niet vol met mensen zit, voelt het wat vissekommerig aan, maar daar komt vast snel verandering in want mensen ... gaat hier heen om te smullen!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Prima!
Dini A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heel erg lekker, zoals altijd. Het personeel is vriendelijk, ze komen uit zichzelf met een karaf water en je krijgt na afloop een drankje aangeboden. Prima adres
Eddy A.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Met een hele grote groep mezzes gegeten. Eten was gewoon goed, niets spectaculairs maar goed klaargemaakte en smakelijke kleine gerechten. Turkse wijn was bijzonder lekker. Bediening was perfect: heel erg gastvrij en aardig en brood werd continu aangevuld, erg oplettend. Interieur is simpel maar warm.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima restaurant zonder pretenties!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima Turks restaurant met vriendelijke bediening.
Gerechten zijn allemaal niet wereldschokkend maar wel allemaal gewoon goed klaargemaakt en lekker. Vooral voorgerechten erg goed en divers (oa. zeekraal salade).
Zal hier zeker nog een keer terug komen.
Jeany D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prima gegeten . Prijs en kwaliteit in verhouding. Komen vaker hier. Lamskoteletten en dorade blijven lekker.
mariajosepha .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
We waren eerst in een andere gelegenheid, maar zijn op de vlucht geslagen vanwege de harde muziek.
Zo kwamen we bij Orontes westvterecht. Wat een goede keuze. De ontvangst en bediening was uiterst vriendelijk, we kozen een driegangenmenu menu en hebben heerlijk gegeten. Aanrader!