Orontes West

Hugo de Grootplein 8 1052 KW Amsterdam Nederland Kaart
31-206847758

Over het restaurant Orontes West

Buurtfavoriet met zonnige gerechten

Leuke zaak die bij buurtbewoners warme gevoelens oproept. Griekse, Romeinse, Arabische, Franse en Turkse smaken vechten om voorrang in smakelijke gerechten. Het resultaat draagt de onmiskenbaar zonnige signatuur van de Middellandse Zee.

Meer informatie over restaurant Orontes West

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Theo V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Gisteravond met drie personen genoten van de heerlijke voorgerechten. Eerlijke hapjes en een aantrekkelijk gebruik van verse kruiden. Ook de witte huiswijn smaakte heel goed.
Jones K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Wat een feestje! De voorgerechten waren ongelooflijk lekker, kraakvers en met veel liefde gemaakt. Vooral de babaganush van de houtskoolgrill is een topper! Maar ook de zeekraal en humus. Helaas was de octopus op maar in plaats daarvan kregen we een hele mooie garnalensalade. Het turkse brood kwam in kleine stukjes en was warm, knapperig en ook weer supervers. Eigenlijk hadden we al genoeg maar na beraad met de vreselijk lieve attente bediening toch nog lamskarbonaadjes besteld, ook al zo'n feestje! Daarbij verrukkuluk lekkere italiaanse rode wijn, wat een onverwachte tópavond. Enige jammere is dat deze superzaak nogal groot is en als het dan niet vol met mensen zit, voelt het wat vissekommerig aan, maar daar komt vast snel verandering in want mensen ... gaat hier heen om te smullen!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Prima!
Dini A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heel erg lekker, zoals altijd. Het personeel is vriendelijk, ze komen uit zichzelf met een karaf water en je krijgt na afloop een drankje aangeboden. Prima adres
Eddy A.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Met een hele grote groep mezzes gegeten. Eten was gewoon goed, niets spectaculairs maar goed klaargemaakte en smakelijke kleine gerechten. Turkse wijn was bijzonder lekker. Bediening was perfect: heel erg gastvrij en aardig en brood werd continu aangevuld, erg oplettend. Interieur is simpel maar warm.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima restaurant zonder pretenties!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima Turks restaurant met vriendelijke bediening.
Gerechten zijn allemaal niet wereldschokkend maar wel allemaal gewoon goed klaargemaakt en lekker. Vooral voorgerechten erg goed en divers (oa. zeekraal salade).
Zal hier zeker nog een keer terug komen.
Jeany D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prima gegeten . Prijs en kwaliteit in verhouding. Komen vaker hier. Lamskoteletten en dorade blijven lekker.
mariajosepha .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
We waren eerst in een andere gelegenheid, maar zijn op de vlucht geslagen vanwege de harde muziek.
Zo kwamen we bij Orontes westvterecht. Wat een goede keuze. De ontvangst en bediening was uiterst vriendelijk, we kozen een driegangenmenu menu en hebben heerlijk gegeten. Aanrader!
Elise H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij Orontes West!

Wat een leuke en warme mediterraanse sfeer hebben ze daar in de zaak, ik had al van ze gehoord maar was er zelf nooit geweest. Ons avond begon al meteen goed, met heerlijke mezzes zoals o.a. Humus en Babaganuc, ongelooflijk lekker allemaal. Als hoofdgerecht had ik voor de op houtskool gegrilde Dorade gekozen en heb stiekem ook een stuk spies en lamskotelet van mijn vriendinnen gepikt. Je proeft dat het echt allemaal met liefde is gemaakt. Fijne bediening ook, mijn complimenten!

Absolute aanrader, kom hier graag en zeker gauw terug!
Guner .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Ik heb woensdag avond met twee vrienden bij oronteswest op het terras gegeten
We hebben mezetafel voor drie personen genomen. Het was smaakvol vers en fris
De bediening was vriendelijk en aardig. We hebben een leuke avond gehad op terras van oronteswest
Guner .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Ik heb woensdag avond met twee vrienden bij oronteswestop het terras gegeten
We hebben mezetafel voor drie personen genomen. Het was smaakvol vers en fris
De bediening was vriendelijk en aardig We hebben een leuke avond gehad op terras van oronteswest
NinaKa .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was ok, weinig smaakvariatie. We hadden mezzes gekozen. Er stond bij: keuze uit de voorgerechten, echter we mochten niet zelf kiezen. Beetje jammer.
Beste Ninaka, er staat duidelijk op de kaart dat de mezetafel door de kok wordt samengesteld.
Jammer dat de bediening niet duidelijk heft verteld aan U.
annelies K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We hadden Mezze voor 2 personen van alles wat en constante kwaliteit. Kom hier vaker. Vers. Heerlijk en gezellige manier van eten.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Stuk voor stuk heerlijk bereide vleesgerechten van de houtskoolgrill gegeten in een mixed grill. Ook voor en nagerechten waren erg smaakvol, met granaatappel als terugkerend ingrediënt.
Het interieur en ook de kaart viel op door zijn pretentieloze uitstraling temidden van alle hippere tenten er omheen, wat ook wel eens verfrissend was.
Bovenal vond ik de bediening heel prettig; vriendelijk, toegankelijk, tafeltje werd grondig schoongemaakt, tussen de gangen door naar binnen verhuizen omdat het buiten wat fris werd was geen enkel probleem, nog drankje van het huis toe. Heel fijne avond gehad.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
als voorgerecht hadden we de Borek en Boregi, en als hoofd de ovenschotel met kalfsvlees.
Alles was lekker maar niet heel erg bijzonder.
Heerlijk buiten gezeten en fijne bediening , voor iedereen staat er wel wat lekkers op de kaart.
fleurbouman .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vooral de gegrilde Dorade. Service was erg goed, aanrader voor mensen met gluten en lactose allergie.
HugoAuke .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hele vriendelijke bediening, lekker en veel eten. Ik vond vooral de voorgerechtjes heel lekker (babaganuc en de garnalen).
silho .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het eten was erg lekker. Prettige sfeer. De bediening was heel vriendelijke en attent. Had bij de reservering aangegeven dat er mensen met een gluten allergie zijn en ze hadden al gluten brood voor ons klaarliggen. Een persoon had per ongeluk kip ipv lam besteld en kreeg van het huis nog wat extra lam. Wij waren heel tevreden!
Janneke T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond 3 vrienden uitgenodigd voor een etentje bij Orontes op het Hugo de Grootplein.
Eerder al was ikzelf verrast door de prima kwaliteit van het eten bij Orontes op de Albert Cuijpstraat.
Jammergenoeg was het terras aan het plein vol, maar we kregen een tafel aan het raam. Het restaurant ziet er goed uit, de tafels staan niet te dicht op elkaar, alleen laat de akoestiek wel wat te wensen over.
Dan het eten. We aten vooraf samen 2 porties mezzes warm en koud. Daarna de klassiekers - pirzola, adana en cis. Heerlijk, evenals de Turkse witte wijn. De bediening was snel en voorkomend. Al met al was het de prijs van € 150,- zeker waard.
Mijn vrienden liepen, net als ik eerder, blij verrast Orontes uit.