Orontes West

Hugo de Grootplein 8 1052 KW Amsterdam Nederland Kaart
31-206847758

Over restaurant Orontes West

Buurtfavoriet met zonnige gerechten

Leuke zaak die bij buurtbewoners warme gevoelens oproept. Griekse, Romeinse, Arabische, Franse en Turkse smaken vechten om voorrang in smakelijke gerechten. Het resultaat draagt de onmiskenbaar zonnige signatuur van de Middellandse Zee.

Meer informatie over restaurant Orontes West

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima Turks restaurant met vriendelijke bediening.
Gerechten zijn allemaal niet wereldschokkend maar wel allemaal gewoon goed klaargemaakt en lekker. Vooral voorgerechten erg goed en divers (oa. zeekraal salade).
Zal hier zeker nog een keer terug komen.
Jeany D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prima gegeten . Prijs en kwaliteit in verhouding. Komen vaker hier. Lamskoteletten en dorade blijven lekker.
Mariajosepha .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
We waren eerst in een andere gelegenheid, maar zijn op de vlucht geslagen vanwege de harde muziek.
Zo kwamen we bij Orontes westvterecht. Wat een goede keuze. De ontvangst en bediening was uiterst vriendelijk, we kozen een driegangenmenu menu en hebben heerlijk gegeten. Aanrader!
Elise H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij Orontes West!

Wat een leuke en warme mediterraanse sfeer hebben ze daar in de zaak, ik had al van ze gehoord maar was er zelf nooit geweest. Ons avond begon al meteen goed, met heerlijke mezzes zoals o.a. Humus en Babaganuc, ongelooflijk lekker allemaal. Als hoofdgerecht had ik voor de op houtskool gegrilde Dorade gekozen en heb stiekem ook een stuk spies en lamskotelet van mijn vriendinnen gepikt. Je proeft dat het echt allemaal met liefde is gemaakt. Fijne bediening ook, mijn complimenten!

Absolute aanrader, kom hier graag en zeker gauw terug!
Guner .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Ik heb woensdag avond met twee vrienden bij oronteswest op het terras gegeten
We hebben mezetafel voor drie personen genomen. Het was smaakvol vers en fris
De bediening was vriendelijk en aardig. We hebben een leuke avond gehad op terras van oronteswest
Guner .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Ik heb woensdag avond met twee vrienden bij oronteswestop het terras gegeten
We hebben mezetafel voor drie personen genomen. Het was smaakvol vers en fris
De bediening was vriendelijk en aardig We hebben een leuke avond gehad op terras van oronteswest
NinaKa .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was ok, weinig smaakvariatie. We hadden mezzes gekozen. Er stond bij: keuze uit de voorgerechten, echter we mochten niet zelf kiezen. Beetje jammer.
Beste Ninaka, er staat duidelijk op de kaart dat de mezetafel door de kok wordt samengesteld.
Jammer dat de bediening niet duidelijk heft verteld aan U.
Change .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We hadden Mezze voor 2 personen van alles wat en constante kwaliteit. Kom hier vaker. Vers. Heerlijk en gezellige manier van eten.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Stuk voor stuk heerlijk bereide vleesgerechten van de houtskoolgrill gegeten in een mixed grill. Ook voor en nagerechten waren erg smaakvol, met granaatappel als terugkerend ingrediënt.
Het interieur en ook de kaart viel op door zijn pretentieloze uitstraling temidden van alle hippere tenten er omheen, wat ook wel eens verfrissend was.
Bovenal vond ik de bediening heel prettig; vriendelijk, toegankelijk, tafeltje werd grondig schoongemaakt, tussen de gangen door naar binnen verhuizen omdat het buiten wat fris werd was geen enkel probleem, nog drankje van het huis toe. Heel fijne avond gehad.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
als voorgerecht hadden we de Borek en Boregi, en als hoofd de ovenschotel met kalfsvlees.
Alles was lekker maar niet heel erg bijzonder.
Heerlijk buiten gezeten en fijne bediening , voor iedereen staat er wel wat lekkers op de kaart.
Fleurbouman .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vooral de gegrilde Dorade. Service was erg goed, aanrader voor mensen met gluten en lactose allergie.
HugoAuke .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hele vriendelijke bediening, lekker en veel eten. Ik vond vooral de voorgerechtjes heel lekker (babaganuc en de garnalen).
Silho .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het eten was erg lekker. Prettige sfeer. De bediening was heel vriendelijke en attent. Had bij de reservering aangegeven dat er mensen met een gluten allergie zijn en ze hadden al gluten brood voor ons klaarliggen. Een persoon had per ongeluk kip ipv lam besteld en kreeg van het huis nog wat extra lam. Wij waren heel tevreden!
Janneke T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond 3 vrienden uitgenodigd voor een etentje bij Orontes op het Hugo de Grootplein.
Eerder al was ikzelf verrast door de prima kwaliteit van het eten bij Orontes op de Albert Cuijpstraat.
Jammergenoeg was het terras aan het plein vol, maar we kregen een tafel aan het raam. Het restaurant ziet er goed uit, de tafels staan niet te dicht op elkaar, alleen laat de akoestiek wel wat te wensen over.
Dan het eten. We aten vooraf samen 2 porties mezzes warm en koud. Daarna de klassiekers - pirzola, adana en cis. Heerlijk, evenals de Turkse witte wijn. De bediening was snel en voorkomend. Al met al was het de prijs van € 150,- zeker waard.
Mijn vrienden liepen, net als ik eerder, blij verrast Orontes uit.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Orontes west serveert mij altijd smakelijke gerechten. De bediening is attent en vriendelijk. Tenslotte is de prijs ook nog erg redelijk. Ik kom hier regelmatig.
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wij gingen hier ter afsluiting van een jaar Turkse les hier met alle studenten Turks eten en het was heerlijk! Vooraf kregen we een aantal gerechtjes van de kaart met brood, waaronder een aantal zeer verrassende en smakelijke smaakcombinaties zoals bijv. de gebakken zeekraal met yoghurt. Ook kregen we een aantal koude voorgerechtjes als auberginedip (baba ganuc), hummus, maar ook een aantal warme als de sigara boregi en gebakken/gefrituurde mossels etc. Als hoofdgerecht koos iedereen zelf iets van de kaart en ik heb iedereen zien smullen. Zag er allemaal prima uit! Ikzelf had een ovenschotel met aubergine en feta, was super! Als afsluiter kregen we allemaal een bordje met goede baklava, een bolletje ijs en slagroom.

Gedurende de hele avond was de service ook meer dan top, heel hartelijke mensen en heel servicegericht :)

Al met al, een hele goede aflsuiting van een geslaagd jaar Turks dus!

Afiyet olsun (eet smakelijk)!
Zorana.vos .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Lekker eten en zeer vriendelijk personeel. Nog nooit naar een restaurant geweest met deze mediterraanse keuken, maar het is zeker voor herhaling vatbaar! Qua aankleding zouden ze echter nog wel wat kunnen verbeteren.
Petrajan .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wij hebben hier met een groep gegeten. De bediening was echt bijzonder vriendelijk. Het viel iedereen op. Het eten was heel erg lekker. Top avond.
Sabine B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We hebben rondom heerlijk gegeten, en genoten van de vriendelijkheid en gastvrijheid! Met name de mezze vond ik verrukkelijk. De octopussalade heb ik nog nooit ergens zo lekker gegeten, en ook de zeekraalsalade, de walnotensalade en de mosselen waren erg smakelijk. Alleen de Kalamar vond ik een beetje saai. Mijn zonen hadden de op houtskool gegrilde dorade en de kipkarbonades, en waren ook zeer tevreden. Wij komen zeker nog een keertje terug!
Denizaskeri ..
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vleesgerechten zijn erg smaakvol en de textuur is optimaal. Je krijgt ook verschillende hapjes erbij, vriendelijke en snelle bediening, ookal is de zaak vol.